منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

Agency Agreement

وکیل قرارداد نمایندگی خارجی

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل این آمادگی را دارد تا به عنوان وکیل قرارداد نمایندگی خارجی در تمامی مراحل مذاکرات ، انعقاد قرارداد ، نظارت بر حسن اجرای قرارداد نمایندگی خارجی ، قرارداد نمایندگی تجاری و قرارداد Agency در کنار فعالان تجاری گرامی باشد و امنیت حقوقی این قراردادها را تضمین نماید.

[yasr_visitor_votes]

وکیل قرارداد نمایندگی خارجی

قرارداد نمایندگی تجاری یا قرارداد AGENCY

قراداد اعطای نمایندگی تجاری یا نمایندگی خارجی (Agency contracts) یکی از شایع ترین و در عین حال درآمدزاترین قراردادها در حوزه تجارت بین الملل بوده و کاربرد بسیار زیادی در معاملات بازرگانی و حقوق شرکت های تجاری دارد. همچنین این سند حقوقی در دپارتمان قراردادها در اریکه عدل نیز جایگاه ویژه ای دارد. 

هدف اصلی قرارداد نمایندگی خارجی تسهیل توزیع کالا و خدمات از منطقه ای به منطقه دیگر می باشد. امروزه تقریبا هر شرکتی که در حوزه تجارت بین الملل دستی بر آتش دارد، یک یا چندین نماینده تجاری در اقصی نقاط دنیا دارد. اغلب شرکت ها و مؤسسات، پس از تأسیس و شناخته شدن، اقدام به جذب نمایندگی خارجی در مناطق مختلف می نمایند که به طور معمول، نمایندگی تجاری وظیفه شناسایی و انجام خدمات یا توزیع کالای شرکت مرجع را با شرایط معین بر عهده دارد.

اهمیت قرارداد نمایندگی خارجی

اولین مرحله برای ورود به دنیای قرارداد نمایندگی بین المللی ، عقد قرارداد نمایندگی تجاری می باشد. اغلب قراردادهای نمایندگی تجاری خارجی شکل ثابتی ندارند و در بسیاری از موارد با توجه به شرایط متقاضی تنظیم می شوند. اهمیت قرارداد نمایندگی تجاری بین المللی به حدی است که بسیاری از شرکت ها تنها با هدف تنظیم و تدوین قراردادهای جامع و کامل برای اعطای نمایندگی خارجی، اقدام به استخدام وکیل می نمایند.

روابط حقوقی – مالی شرکت های نماینده با شرکت اصلی از طریق قرارداد نمایندگی بین المللی تنظیم می گردد. در قراردادهای اعطای نمایندگی تجاری خارجی،رابطه حقوقی برقرار می گردد که به موجب آن نماینده تجاری( که می تواند شخص حقیقی یا حقوقی باشد) بطور مستقل تصدی مذاکرات تجاری و انعقاد معاملات تجاری به نام و حساب شرکت اصلی در برابر دریافت اجرت یا کمیسیون بر عهده میگیرد. قراردادهای نمایندگی تجاری خارجی معمولا دارای محدودیت های زمانی است و بصورت دوره ای منعقد می گردد.

اهمیت وکیل قرارداد نمایندگی تجاری

متاسفانه علیرغم این که طی سالیان طولانی کشور ما محل ورود کالاها با علامت ها و برندهای تجاری متنوع و گوناگون بوده و دارای سابقه طولانی در ایجاد شبکه گسترده ای از نمایندگی خارجی شرکت های مختلف بوده است، نظام قانونی در خصوص قرارداد نمایندگی تجاری ( قرارداد Agency ) دارای رویه متحد و واحدی نمی باشد.

شرط عقل سلیم است که شرکت ها و اشخاصی که تمایل به حضور در عرصه نمایندگی تجاری بین المللی دارند بدون استفاده از تجربه و تخصص وکلای مجرب و با سابقه بالاخص وکیل قرارداد نمایندگی تجاری اقدام به انعقاد این قراردادهای پیچیده و دارای بار سنگین حقوقی و مالی ننمایند.

چرا اریکه عدل؟

دیدگاه جامع در قرارداد

در تهیه و تنظیم قرارداد License باید مسائلی فراتر از حقوق داخلی و شرکت ایرانی در نظر گرفته شده و بررسی شود.

وکلای متخصص و با تجربه

قرارداد لایسنس بایستی توسط وکلای متخصص و مجرب حقوق مالکیت فکری با دقت نظر تهیه و تنظیم گردد.

احاطه بین المللی

اریکه عدل در تلاش است تا با استفاده از متخصصین محلی در سرتاسر جهان به بهترین شکل منافع هموطنان را محفوظ دارد.

وکالت در امور قرارداد AGENCY تخصص ماست!

دپارتمان قراردادهای موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل افتخار دارد با بهره گیری از طیف وسیعی از وکلای مجرب در حیطه حقوق قراردادها و حقوق تجارت بین الملل، همراه تجار و شرکت های تجاری در مسیر انعقاد قرارداد نمایندگی تجاری بین المللی باشد.

انواع قرارداد نمایندگی خارجی

انواع قرارداد نمایندگی خارجی

نمایندگی تجاری خارجی عمدتا به چند دسته نماینده وابسته، نماینده غیر وابسته ،نمایندگی انحصاری تقسیم می گردد و این موضوع عمدتا به میزان دخالت اعطا کننده نمایندگی در بازار برمی گردد.

اعطا کننده می تواند در قرارداد نمایندگی خارجی یا قرارداد Agency تنها به یک شخص نمایندگی بدهد و خود نیز بتواند در آن بازار به صورت مستقیم حضور داشته باشد و یا اینکه صرفا نماینده در قرارداد Agency منحصرا حق تجارت و ورود کالاها و خدمات را داشته باشد.

همینطور ممکن است نماینده کالاها را بخرد و یا اینکه نماینده فروش باشد و اصطلاحا اموال امانی نزد وی باشد به دسته های فوق تقسیم شده اند.

در قرارداد نمایندگی تجاری خارجی عمدتا قرارداد به تعریف کالا و خدمات و تبیین حوزه مسئولیت نماینده در بازاریابی و فروش این محصولات در بازه های زمانی مصرح در قرارداد می پردازد.

قرارداد Agency علاوه بر مشخصات کامل هویتی و جغرافیایی متقاضی و شرکت مرجع، شامل تعهدات و الزاماتی است که به دو طرف قرارداد نمایندگی خارجی مربوط می شود.

در واقع شرکت مرجع وظیفه ارائه خدمات و فروش کالاهای خود را با شرایط مشخص که می تواند مهلت مقرر، نوع کالا و خدمات، محدوده جغرافیایی مجاز برای فعالیت، میزان هزینه های مجاز برای دریافت، حداقل و حداکثر حق الزحمه یا قیمت مشخص برای ارائه کالا و خدمات و … باشد به شخص نماینده واگذار می کند.

اریکه عدل و قرارداد AGENCY

دپارتمان قراردادها ی موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل افتخار دارد با بهره گیری از طیف وسیعی از وکلای مجرب در حیطه حقوق قراردادها و حقوق تجارت بین الملل، همراه تجار و شرکت های تجاری در مسیر انعقاد قراردادهای اعطای نمایندگی تجاریبین المللی باشد. واضح و مبرهن است که با توجه به گشایش های انجام شده در حوزه تجارت بین الملل کشورمان، امروزه امکان این فراهم شده که فعالان تجاری و اقتصادی کشورمان با انجام مذاکرات با برندهای مطرح تجاری جهان، اقدام به اخذ نمایندگی تجاری از این شرکت ها نموده و با سرمایه گذاری در این حوزه فعال و پویا، به درآمدها و نتایج درخشانی نائل گردند.

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل این آمادگی را دارد تا در تمامی مراحل مذاکرات ، انعقاد قرارداد ، نظارت بر حسن اجرای قراردادهای اعطای نمایندگی تجاری در کنار سرمایه گذاران باشد و امنیت حقوقی این قراردادها را تضمین نماید.

وکیل قرارداد نمایندگی خارجی (Agency )

پرسش و پاسخ های اقامت دبی

درباره اقامت دبی می پرسند:​

برای دریافت اقامت امارات از طریق خرید ملک شما باید حداقل 750 هزار درهم در حوزه املاک و مستغلات سرمایه گذاری کنید.

در حال حاضر خیر ، هنوز هیچ راهی برای دریافت شهروندی امارات وجود ندارد با این حال قوانینی در این خصوص در حال تصویب است.

اقامت امارات شرط حضور دائمی ندارد با این حال در سال حداقل چند بار باید به امارات سفر کنید تا اقامت خود را حفظ کنید. 

اصولا در پروسه مهاجرت به امارات می توانید همسر و فرزندان خود را همراه خود ببرید.

اگر طرفدار یک سبک زندگی لاکچری و سطح بالا هستید زندگی در امارات شما را کاملا اقناع می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد به مقاله «زندگی در دبی برای ایرانیان» رجوع کنید. 

اگر سوالتان را در لیست بالا نیافتید، در سامانه مشاوره آنلاین به صورت رایگان سوالتان را مطرح نمایید و از وکلای متخصص پاسخ دریافت کنید.

سوابق کار ما در امارات از 2013

سرمایه گذاری
0
ثبت شرکت
0
کارت اقامت
0

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

برای رزرو وقت مشاوره حضوری یا ویدئویی با وکلا با ما تماس بگیرید. همچنین می توانید سوالات خود را در سامانه مشاوره حقوقی آنلاین اریکه عدل مطرح نمایید.

موسسه حقوقی اریکه عدل

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...