منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

Spain Golden Visa

اقامت اسپانیا با خرید ملک

دریافت اقامت اسپانیا با خرید ملک یا همان گلدن ویزای اسپانیا یکی از محبوب ترین روشهای مهاجرت به اروپا از طریق سرمایه گذاری است. 

ما در موسسه حقوقی اریکه عدل با بیش از 10 سال تجربه در زمینه سرمایه گذاری و مهاجرت به اسپانیا افتخار داشته ایم که خدمتگزار بسیاری از هموطنان در اسپانیا باشیم و امور حقوقی ایشان را مدیریت کنیم.

[yasr_visitor_votes]

اقامت اسپانیا با خرید ملک

برنامه مهاجرتی گلدن ویزای اسپانیا با پیشنهاد دادن مسیر سرمایه گذاری در حوزه املاک بهترین روش را برای اخذ اقامت اسپانیا ارائه می دهد. برنامه گلدن ویزای اسپانیا از سال ۲۰۱۳ در اسپانیا قابلیت اجرایی پیدا کرده است.

ویزای طلایی اسپانیا گاهی در شرایطی که در خصوص خانواده متقاضی وجود دارد بسیار انعطاف  پذیر است اما در بخش اعطای تابعیت اسپانیا زیاد از این انعطاف خبری نیست. بعد از تامین هزینه های دولتی  پروسه دریافت ویزای اسپانیا سریع اتفاق می افتد. در حقیقت برنامه ویزای طلایی اسپانیا یک روش فوق العاده است برای کسانی که نیاز به اقامت سریع در اروپا را دارند و همینطور می خواهند ثبت سرمایه خود را نیز حفظ کنند.

اگر بخواهیم در مورد مهاجرت به امارات بیشتر صحبت کنیم باید اشاره کنیم که امارات کشوری است که در 10 سال گذشته با سیاست‌های دوستانه در خصوص کسب و کار و کارآفرینی و سرمایه‌گذاری باعث شده که بسیاری از فعالان عرصه‌ی صنعت و تجارت ، کشور امارات را برای دفتر مرکزی خود انتخاب کنند.

تنوع جمعیتی ، نکته مثبتی برای مهاجرت به امارات

 سوالی که برای ما پیش می‌آید این است که مزایای دریافت اقامت امارات چیست کشور امارات به عنوان کشوری که میزبان بیش از 80 درصد مهاجرین خارجی هست و تنها حدود 12 درصد از ساکنین این کشور بومی این منطقه هستند در حال حاضر بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی را به واسطه‌ی اقتصاد شکوفا و سیاست‌های دوستانه‌ی امنیتی و اقتصادی به خود جذب می‌کند.

البته این موضوعی است که همزمان سبب می شود تنوع فرهنگی بسیار جالبی در امارات پیش آید و تقریبا زبان انگلیسی به زبان اصلی این سرزمین تبدیل شود. همین صحبت شدن گسترده زبان انگلیسی باعث شده است که دریافت اقامت امارات حتی بیش از پیش محبوب و پرطرفدار شود.

تمرکز بر روی نقاط قوت

کشور امارات کشوری هست چه به خوبی نقاط ضعف و نقاط قوت خود را شناسایی کرده است و در مدت چند سال گذشته به خوبی روی نقاط قوت خود تمرکز و کار کرده است امارات متحده‌ی عربی اتحادی از 7 شیخ نشین عرب است: ابوظبی (Abu Dhabi) که به عنوان پایتخت امارات محسوب می‌شود عجمان (Ajman) ، دبی (Dubai) ، فجیره (Fujairah) ، راس الخیمه (Ras Al Khaimah) ،  شارجه (Sharjah)  و أم القیوین(Umm Al Quwain).

 در حالی که هر کدام از این شیخ نشین‌ ها در امارات ویژگی‌ها و مشخصات خاص خود را دارند موارد اصلی مثل دبی و ابوظبی هستند که اکثر خارجیان را به خود جذب می کنند و از جمله مناطق پرطرفدار برای مهاجرت هستند.

شهر های مهاجر پذیر امارات متحده عربی

دبی یکی از شهرهای مهم امارات محسوب می‌شود که به طور کلی برای زندگی و مهاجرت از نظر اقتصادی و کاری بسیار عالی است. مزایای زندگی در دبی را برای ایرانیان در این خصوص مطالعه کنید. این شهر دومین ایالت بزرگ در امارات است و دارای فضای تجاری مطلوبی است. این شهر دارای بنادر گردشی و جاذبه های مدرن است . همان طور که می‌دانید دبی مرکز سبک زندگی لاکچری و تفریحات و سرگرمی‌ها است.

ابوظبی یکی دیگر از شهرهای مهم امارات محسوب می‌شود و پایتخت و شهر مهد تجارت در امارات است و بهترین گزینه برای کسانی است که با ویزای کاری وارد خاک این کشور شده‌اند. ابوظبی بیشتر به شکل کلاسیک اداره می شود و به دنبال گسترش کسب و کارهاست ، محیط آرام‌ وخلوت ‌تری دارد و کسانی که در فکر دریافت اقامت دبی هستند با توجه به شرایط و خواسته های خود می توانند بین این دو کلانشهر انتخاب  کنند.

چرا مهاجرت به امارات پر طرفدار است؟

امارات کشوری است که به خاطر سیاست های دوستانه با صاحبان کسب و کار و کارآفرین ها و سرمایه گذاران در چند سال اخیر بسیار محبوب بوده و این محبوبیت هم رو به افزایش است. هر روز تعداد کسانی که به دنبال دریافت اقامت امارات هستند افزایش می یابد.

کشور امارات همه ساله خارجیان بسیاری را از کشورهای مختلف به خود جذب می کند دبی همچنان محبوب ترین منطقه در امارات برای این خارجیان است. با در نظر گرفتن مزایا و معایب این شهر بزرگ میتوانیم علت این محبوبیت را کشف کنیم.

همانطور که اشاره کردیم امارات کشوری است که تقریباً ۸۰ درصد جمعیت جهان را خارجیان تشکیل می‌دهند و تنها ۱۲ درصد از جمعیت کشور امارات بومی آن منطقه هستند. علت این ترکیب جمعیتی محبوب بودن مهاجرت به امارات است شرایط کاری خوب و سیاست های مناسب سرمایه گذاری باعث می‌شود که این محبوبیت هر روز بیشتر و بیشتر شود.

بهترین حمایتهای تجاری از سراسر دنیا

امارات متحده عربی در سال‌های گذشته روابط خارجی و دیپلماتیک خود را به نحوی شکل داده تا بتواند بهترین حمایت تجاری را از سرتاسر دنیا داشته باشد. سیاست های دوستانه و مبتنی بر همکاری باعث شده است که امارات بتواند متحدین بسیاری را در جهان گرد خود جمع کند.

از جمله مواردی که باعث می‌شود دریافت اقامت امارات تا این حد محبوب باشد اقتصاد شکوفای این کشور است. دبی ششمین ذخایرنفت دنیا را دارد ولی با این حال تلاش کرده است که به اقتصاد خود تنوع زیادی ببخشد و به اصطلاح همه تخم مرغ های خود را در یک سبد نگذارد.

معافیت های مالیاتی ، پیشرفت ها و توسعه های کاری و کارآفرینی ، سیاستهای دوستانه با سرمایه‌گذاران و کارآفرینان و بسیاری از مزایای دیگر باعث شده است مهاجرت به دبی بسیار جذاب باشد.

ایجاد شهرهای بسیار پیشرفته در دل صحرا به طوری که با استانداردهای غربی سازگاری فراوانی دارد باعث شده که حتی غربی‌ها که کشورهای پیشرفته ای دارند جذب امارات متحده عربی شوند و راغب باشند که اقامت دبی را دریافت کنند. 

مزایای گلدن ویزای اسپانیا

استانداردهای بالای زندگی

با دریافت اقامت اسپانیا از یکی از بالاترین استانداردهای زندگی اروپا برخوردار شوید.

حفظ ثبات سرمایه

خرید ملک در اسپانیا می تواند کمک بزرگی به حفظ ثبات سرمایه شما باشد.

سفر آزادانه شنگن

با اقامت اسپانیا شما می توانید در همه کشورهای عضو شنگن آزادانه سفر کنید.

مسیر اقامت دائم

با گلدن ویزای اسپانیا می توانید بعد از 5 سال درخواست اقامت دائم این کشور را مطرح کنید.

مسیر شهروندی اسپانیا

دارندگان گلدن ویزای اسپانیا می توانند بعد از 10 سال برای دریافت پاسپورت اسپانیا اقدام کنند.

مشمولیت خانواده

دارنده گلدن ویزای اسپانیا می تواند همسر و فرزندان خود را نیز همراه ببرد.

متخصص در انواع روشهای اخذ اقامت اسپانیا

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل در اسپانیا شرکت ثبت شده است و خدمات مستقیم را طی چند سال گذشته ارائه می دهد.

اقامت اسپانیا با خرید ملک ( Golden Visa 2023)

روند دریافت گلدن ویزای اسپانیا

برای پذیرش در برنامه گلدن ویزای اسپانیا حداقل 500 هزار یورو سرمایه گذاری لازم است. این سرمایه گذاری باید در حوزه املاک انجام شود. ملک خریداری شده که می تواند مسکونی یا تجاری باشد و همچنین این امکان وجود دارد که برای ایجاد درآمد به اجاره داده شود.

حتی چند خریدار هم می توانند در سرمایه گذاری ویزای طلایی اسپانیا به صورت مشاع  ملک خریداری کرده،ملک مورد نظر می تواند در ازای اضافه مبلغ حداقل سرمایه گذاری به رهن گذاشته شود.

متقاضی اقامت اسپانیا باید قبل از ثبت درخواست  ویزای طلایی اسپانیا سرمایه گذاری خود را در حوزه املاک انجام داده باشد. درخواست گلدن ویزا می تواند درست بعد از امضای مبایعه نامه و قبل از امور تنظیم سند رسمی به سازمان مهاجرت اسپانیا تقدیم شود.

به هر صورت وجوه متعلق به متقاضی باید در یکی از کانالهای بانکی اسپانیا آماده سرمایه گذاری باشد. پس از این مرحله ثبت درخواست ویزای طلایی اسپانیا ۱۰ تا ۱۵ روز به طول می انجامد ویزای طلایی اسپانیا  ۲ ساله صادر می شود و درصورتی که سرمایه گذاری حفظ شود می توان برای ۵ سال دیگر آن را تمدید نمود.

به محض اینکه متقاضی ملک مورد نظر را از طریق وکلا و مشاورین اریکه عدل انتخاب نمود، وکلای مهاجرت پروسه گلدن ویزای اسپانیا را آغاز خواهد کرد. کلیه امور حقوقی و قانونی معامله ملکی نیز انجام خواهد شد.

نکات کلیدی مهم

اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک

اخذ اقامت دائم اسپانیا از طریق برنامه گلدن ویزا و اقامت ۵ ساله در این کشور امکان پذیر است. پروسه درخواست ویزا سریع است و هزینه های دولت نیز مناسب است.

برخی از نکات کلیدی ویزای طلایی اسپانیا:

  • سرمایه گذاری به میزان ۵۰۰ هزار یورو
  • مشمول کلیه اعضای خانواده متقاضی
  • دارای انعطاف ، عدم نیاز به اقامت دائمی
  • اخذ اقامت دائم اسپانیا بعد از ۵ سال
  • اخذ تابعیت اسپانیا (پاسپورت اسپانیا) بعد از ۱۰ سال
  • دارای ویزای شنگن برای سفر به کشورهای اروپایی

در برنامه اقامت اسپانیا با خرید ملک (گلدن ویزای اسپانیا) متقاضی باید:

سابقه کیفری نداشته باشد
توان مالی زندگی در اسپانیا را داشته باشد
بیمه پزشکی و سلامت داشته باشد
سابقه رد شدن ویزا درکشورهای شنگن نداشته باشد.

نکات مهم اقامت اسپانیا با خرید ملک
دریافت پاسپورت اسپانیا

اقامت دائم اسپانیا و تابعیت اسپانیا

اقامت دائم اسپانیا ( PR )  بعد از 5 سال زندگی در اسپانیا قابل دریافت است به شرطی که متقاضی حداقل 6 ماه در هر سال را در اسپانیا زندگی کرده باشد. متقاضی می تواند بعد از 10 سال برای اخذ تابعیت اسپانیا اقدام نموده و پاسپورت این کشور را دریافت نماید.

به هر شکل متقاضی باید در این مدت شرایط اقامت در اسپانیا را حفظ کرده باشد زمانی که متقاضی اقامت دائم یا تابعیت اسپانیا را کسب نماید. آزاد است که سرمایه خود را انتقال دهد چرا که از این پس تمدید گلدن ویزا دیگر ضروری نمی باشد.

کشور اسپانیا تنها کشور اروپایی نیست که دارای برنامه ویزای طلایی است. کشورهای پرتغال و یونان نیز دارای برنامه ویزای طلایی هستند برای آشنایی با برنامه ویزای طلایی پرتغال به بخش مهاجرت به پرتغال مراجعه فرمائید.

پرسش و پاسخ های اقامت اسپانیا

درباره گلدن ویزای اسپانیا می پرسند:​

به منظور دریافت گلدن ویزای اسپانیا از طریق خرید ملک ، هر متقاضی باید حداقل ۵۰۰٫۰۰۰ یورو صرف خرید ملک در اسپانیا نماید.

بر اساس قانون،  سرمایه گذار می بایستی ملکی با ارزش ۵۰۰٫۰۰۰ یورو یا بالاتر خریداری نماید، این به این معناست که  تمام این مبلغ باید از خارج از کشور اسپانیا تامین شده نباید از طریق وام مسکن این مبلغ تهیه گردد.

بله دارنده گلدن ویزا می تواند پس از 10 سال زندگی در اسپانیا درخواست تابعیت اسپانیا بدهد و پس از طی تشریفات قانونی پاسپورت اسپانیا را دریافت کند.

تمدید گلدن ویزا به تنهایی نیازی به شرط حضور دانده آن دراسپانیا ندارد اما اگر شخص بخواهد اقامت دائم بگیرد یا اینکه در پایان 10 سال درخواست تابعیت اسپانیا بکند بایستی اثبات کند که هر سال حداقل 6 ماه در این کشور حضور داشته است.

به طور کلی همسر و کلیه فرزندان زیر ۱۸ سال متقاضی مشمول ویزای طلایی اسپانیا هستند. فرزندان بالای ۱۸ سال و پدر و مادر متقاضی اگر وابسته باشند نیز می توانند مشمول برنامه ویزای طلایی باشند.

به طور معمول سرمایه گذاری برای دریافت اقامت اسپانیا در بارسلونا و مادرید طرفدار بیشتری دارد. برای کسب آگاهی در این مورد توصیه می کنیم مقاله بهترین شهرها برای خرید آپارتمان در اسپانیا را مطالعه کنید.

بله در خرید های بالاتر از 500 هزار یورو می توان از وام بانکی استفاده کرد. ولی اصل مبلغ 500 هزار یورو باید توسط سرمایه گذار و از خارج از کشور اسپانیا تامین شود.

بله سرمایه گذاری می تواند در یک یا چند ملک انجام شود تا زمانیکه مجموع ارزش سرمایه گذاری به مبلغ ۵۰۰٫۰۰۰ یورو یا بیشتر برسد.

بله ، در روش دریافت اقامت اسپانیا با خرید ملک ،  سرمایه گذار باید حدود  ۱۰ تا ۱۳ درصد قیمت متعارف ملک را برای هزینه های نقل و انتقال در نظر بگیرد.  این هزینه ها بابت مالیات، تنظیم سند، هزینه های حقوقی می باشد .

خیر ، روشهای دیگری نیز برای سرمایه گذاری در اسپانیا و ورود به برنامه مهاجرتی گلدن ویزا وجود دارد. از جمله: 

  1. سرمایه گذاری حداقل به مبلغ ۲.۰۰۰.۰۰۰ یورو در مراکز سرمایه گذاری دولتی
  2. سرمایه گذاری حداقل به مبلغ۱.۰۰۰.۰۰۰ یورو در شرکت های اسپانیایی
  3. سرمایه گذاری حداقل به مبلغ ۱.۰۰۰.۰۰۰ یورو در صندوق سرمایه گذاری اسپانیا
  4. افتتاح حساب بانکی حداقل به مبلغ ۱.۰۰۰.۰۰۰۰ یورو در بانکهای اسپانیایی

اگر سوالتان را در لیست بالا نیافتید، در سامانه مشاوره آنلاین به صورت رایگان سوالتان را مطرح نمایید و از وکلای متخصص پاسخ دریافت کنید.

سوابق کار ما در اسپانیا از 2013

سرمایه گذاری
0
ثبت شرکت
0
کارت اقامت
0

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

برای رزرو وقت مشاوره حضوری یا ویدئویی با وکلا با ما تماس بگیرید. همچنین می توانید سوالات خود را در سامانه مشاوره حقوقی آنلاین اریکه عدل مطرح نمایید.

موسسه حقوقی اریکه عدل

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...