منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

ویزای استعدادهای درخشان انگلیس چه شرایطی دارد؟

ویزای استعدادهای درخشان انگلیس
ویزای استعدادهای درخشان انگلیس
نتیجه: از مطالب عنوان شده این مقاله به آن رسیدیم که ویزاهای گوناگونی برای مهاجرت و اقامت در انگلستان وجود دارد ولی هر کدام شرایط خاص خود را دارند و به تعدادی از آنها اشاره نمودیم از جمله ویزای سرمایه گذاری انگلستان، ویزای استعداد های درخشان انگلستان و ویزای نماینده منحصر بفرد انگلستان. همچنین  ویزای انتقالی شرکت های انگلستان را توضیح دادیم و در باره مجوز اسپانسری تیر 2 نیز مواردی را خاطر نشان کردیم.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

ویزای استعدادهای درخشان انگلیس و شرایط دریافت انواع ویزاها مطالبی هستند که موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل قصد مطرح نمودن آن را دارد. در پی برخی مطالعات، به این نکته  رسیدیم که هر چقدر دامنه فعالیت های تجاری، اقتصادی و مالی کشورهای توسعه یافته و جهان اولی بیشتر باشد، تعداد ویزاهای مرتبط نیز به همان اندازه بیشتر و متنوع تر می باشد.

ویزاها بر حسب نیاز و اهداف متقاضیان تحت عناوین گوناگون تنظیم و صادر می گردند، یکی دیگر از این ویزاها، ویزای نماینده منحصر بفرد انگلستان می باشد، ویزای انتقالی شرکت های انگلستان و ویزای سرمایه گذاری انگلستان عناوین دیگری هستند که در این مقاله مورد بحث قرار می گیرند.

 

ویزای استعدادهای درخشان انگلستان  تیر 1

دریافت  ویزای استعدادهای درخشان انگلیس  Tier 1 Exceptional Talent visa و استعدادهای خارق العاده  آسان نیست، این نوع ویزا برای کسانی در نظر گرفته شده که استعدادهای درخشانی داشته و خارج از منطقه اقتصادی  اتحادیه اروپا هستند و در زمینه های علمی، علوم انسانی، مهندسی، هنر و تکنولوژی های دیجیتالی نمونه می باشند.

افراد با استعدادهای درخشان و خارق العاده می توانند با دریافت این نوع ویزا، در کشور انگلستان کسب و کاری برای خود راه اندازی نمایند. به عبارتی دیگر  ویزای استعدادهای درخشان انگلیس برای افراد با استعدادی است که سرآمد و پیشرو در زمینه های بسیار خاص و محدود می باشند ولی نیاز به آموزش دارند، تا بتوانند استعدادهای خود را در یک چارچوب منظم و بطور کاربردی ارائه دهند.

صرفا تعداد بسیار کمی از استعدادهای برتر می توانند این نوع ویزا را دریافت نمایند، اخذ این ویزا به مراتب مشکل تر از ویزاهای مبتکر و استارت آپ می باشد. با ویزای استعداد های درخشان، شما مختارید که کسب و کار خود را راه اندازی کنید و یا برای شخص دیگری کار کنید.

 

مجوز اسپانسری تیر 2

در انواع ویزاهای انگلستان می توان به مجوز اسپانسر تیر 2 و ویزای تیر 2  اشاره نمود . کارفرمایانی که میخواهند اسپانسر یک کارگر ماهر شوند باید مجوز داشته تا بتوانند مسئولیت مالی وی را به عهده بگیرد. ویزای تیر 2 برای کارگران ماهر  می باشد که با حرفه و تخصص خود می توانند اقامت کشور انگلستان را داشته باشند.

بسیاری از درخواست های مجوز اسپانسری تیر 2 هر ساله ریجکت می شوند، علت آن عدم ارائه مدارک و اطلاعات لازم و یا عدم تطابق با قوانین می باشد، همچنین عدم اطلاع درست از زمان و ساعات کاری مرتبط یکی از دلایل عدم پذیرش درخواست مجوز اسپانسری می باشد، کارفرمایان نباید اپلیکیشن تکراری ارسال نمایند زیرا تایید نخواهد شد.

بیشتر بدانید!
مقایسه مهاجرت به کانادا و آمریکا

شاید الان شما به عنوان مهاجر بخواهید به کشور انگلستان بروید، ولی چنانچه روند کاری شما موفق باشد، خیلی بعید نیست که بتوانید به عنوان یک کارفرما در انگلستان فعالیت داشته باشید، لذا دانستن اینکه چه شرایط و الزاماتی برای درخواست مجوز اسپانسری انگلستان وجود دارد، می تواند برایتان مفید باشد.

 

شرایط درخواست مجوز اسپانسری تیر 2

برای دریافت مجوز اسپانسری تیر 2 توسط کارفرمایان  مراحلی وجود دارد که در اینجا بطور اختصار به آن اشاره می نماییم.

  • معرفی و آشنایی با مجوز اسپانسری تیر 2
  • الزامات کاری مجوز تیر 2
  • درخواست مجوز اسپانسری تیر 2
  • گواهینامه اسپانسری تیر 2
  • وظائف اسپانسر

اکثر اوقات جهت درخواست برای دریافت  ویزای تیر 2 محدودیت ها و موانعی وجود دارد، از جمله اینکه  شما نمی توانید  بیشتر از 10 درصد از سهام شرکتی که در آن قرار است کار کنید  را داشته باشید، مگر اینکه برای ویزای انتقال شرکت های انگلستان  Intra-Company Transfer  تیر 2 درخواست دهید، در این صورت شما با ویزای عمومی رده تیر 2 ،  سالیانه مبلغ 159.600 پوند یا بیشتر درآمد خواهید داشت .

با آگاهی از مزیت ها و شرایط دریافت ویزاهای انگلستان ، می توان انتخابی هوشمندانه داشت. انواع ویزاهای انگلستان در بخش ذیل عنوان شده اند.

 

ویزای استعدادهای درخشان انگلیس چه شرایطی دارد؟

ویزای انتقالی شرکت های  انگلستان

ویزای Intra-Company Transfer  تیر 2 ، مقوله ای است که به شرکت های چند ملیتی اجازه می دهد  کارگرانی که در خارج فعالیت دارند  را به دفتر و  شعبه شرکت انگلیسی در دیگر کشورها انتقال دهد، این انتقال می تواند برای یک کار موقت باشد . با دریافت ویزای انتقالی شرکت های انگلستان ، کارگران سریعتر و آسانتر از ویزای عمومی تیر 2 ( Tier 2 General  ) به شرکت های شعبه انتقال داده می شوند.

شرکت های بزرگ چند ملیتی چنانچه با شرکت انگلیسی تعامل کاری داشته باشند می توانند، امکان جابجایی و انتقال  را برای کارگران ایجاد نمایند. کارگران باید یک شغل تایید شده و یک گواهینامه اسپانسرشیپی از کارفرمایشان داشته باشند، گواهینامه و مجوز Intra-Company Transfer کارفرما ، باید معتبر باشد.

بیشتر بدانید!
مهاجرت به ایالت نیوفاندلند کانادا

در خصوص آشنایی بیشتر با ویزای انتقالی شرکت های انگلستان ، مطالبی وجود دارد  از جمله :

  • بررسی اجمالی ویزای Intra-Company Transfer
  • زیر مجموعه و شاخه های این نوع ویزا
  • الزامات حفظ و نگهداری منابع مالی
  • دیگر فعالیت ها و محدودیت ها
  • استخدام و تعدیل نیروی کار جدید و یا افزایش نیروی کار

 

سازمان حمایت مالی ( اسپانسرینگ) انگلستان

مشکل ویزای انتقالی شرکت های انگلستان  تیر 2 در مقایسه با  ویزای عمومی تیر 2 این است که تا 5 سال بعد از دریافت ویزای انتقالی نمی توانید اقامت و سکونت دائم در انگلیس داشته باشید، مگر اینکه برای مدت نامحدودی به اشتغال و یا تحصیل مشغول شوید.

تشکیلات و سازمان حمایت مالی( اسپانسرینگ) یک نهاد مسئول تهیه اسپانسر پروژه و یک عامل برای تامین مالی و اعتبار پروژه یا دیگر منابع پروژه می باشد. به منظور  مدیریت هر پروژه ای منابع مورد نیازی برای  تکمیل اهداف نیاز است، این منابع می تواند نیروی انسانی، تجهیزات،  امکانات، بودجه یا  هر مورد کاربردی دیگری باشد.

قبل از اینکه به واسطه ویزای انتقالی تیر 2 به انگلیس بیایید، این سازمان اسپانسرینگ باید واقعی و دارای حضور فیزیکی در انگلیس باشد و ضمنا فعالیت کاری در قالب یک دفتر اداری، داشته باشد. دریافت ویزای انتقالی شرکت های انگلستان امتیازی برای اخذ اقامت دائم انگلستان نمی باشد.

 

ویزای نماینده منحصر بفرد انگلستان

ویزای نماینده منحصر بفرد انگلستان  Sole Representative visa فقط برای مواقعی است که یک سازمان خارجی می خواهد یک عضو ممتاز و ارشد از کارمندانش را به منظور تاسیس یک دفتر جدید ، به کشور انگلستان اعزام نماید. با دریافت این نوع ویزا، شما نمی توانید یک سهامدار بزرگ باشید ، سهامدار بزرگ یک سهامداری است که بیشترین سهم شرکت را از آن خود نموده باشد.

 اگر بیشتر از 50 درصد سهم شرکت را داشته باشید ، به عنوان سهامدار بزرگ تلقی می شوید. عموما این سهامدار بزرگ قدرت و اختیارات بیشتری از دیگر سهامداران شرکت دارد. به همین علت بسیاری از تجار خیلی مایل نیستند با ویزای نماینده منحصر بفرد انگلستان وارد مقوله سهامداری این کشور شوند.

علاوه بر این ایجاد تجارت و کسب و کار در انگلیس باید شبیه روند کاری کسب و کارهای خارجی باشد ولی  بیزینس اصلی باید در خارج کشور انگلستان باقی بماند، به عبارتی ایجاد کسب و کار در انگلستان باید طبق هنجارهای کاری این کشور باشد. بعد از پایان  مدت 5 ساله مجاز ذکر شده ، دریافت ویزای نمایندگی منحصر بفرد انگلستان، منجر به اقامت دائم در این کشور می شود.

بیشتر بدانید!
اقامت دائم انگلیس (ILR) ، زمان و شرایط

 

ویزای سرمایه گذاری انگلستان تیر 1

برای دریافت ویزای سرمایه گذاری انگلستان تیر 1،  Tier 1 Investor visa نیاز به مبلغ سرمایه 2 میلیون پوند دارید، با توجه به این شرط، این ویزا برای افراد خیلی ثروتمند اختصاص داده می شود. از زمان دریافت ویزای سرمایه گذاری تیر 1 ، باید در یک یا چند شرکت انگلیس این مبلغ نامبرده شده را  به سرمایه بگذارید.

این مبلغ بایستی در موسسات مجاز قانونی و رسمی یا بانک ها و یا شرکت های مالی بزرگ بدون هزینه  نگهداری شود و هیچ ارتباطی با نوسانات اوراق بهادار مالی و سهام نداشته باشند. البته باید مدارکی دال بر اینکه این مبلغ را چگونه و از کجا بدست آورده اید، و اطلاعات کاملی از خود و یا شرکت تان را ارائه نماید. داشتن حداقل مبلغ سرمایه 2 میلیون پوند برای دریافت ویزای سرمایه گذاری انگلستان ضروری می باشد.

 

امکان ایجاد کسب و کار با ویزای سرمایه گذاری انگلستان

با دریافت ویزای سرمایه گذاری، همانند افرادی که ویزای استعدادهای درخشان تیر 1 را گرفتند، می توانید کسب و کار خود را راه اندازی و یا تاسیس شرکت در انگلستان داشته و یا  برای شخص دیگری در انگلستان کار کنید. همچنین می توانید به  خود اشتغالی در این کشور بپردازید. دریافت ویزای سرمایه گذاری انگلستان تیر1 بر اساس قوانین و الزامات کشور انگلستان می باشد.

 

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد ویزای استعدادهای درخشان انگلیس میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به انگلیس مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتی هم که قصد خرید ملک در انگلیس را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟