منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

Portugal Golden Visa

اقامت پرتغال با خرید ملک

اخذ اقامت پرتغال با خرید ملک یا همان گلدن ویزای پرتغال به دلیل شرایط بسیار جذابی که دارد ، گل سرسبد روشهای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به اروپا است. 

با وجود همه این محبوبیت ها طبق تصمیم پارلمان پرتغال چیزی به پایان عمر این روش مهاجرتی باقی نمانده بنابراین اگر تصمیم به خرید ملک در پرتغال و اخذ اقامت را دارید ، باید عجله کنید!

اقامت پرتغال با خرید ملک

دپارتمان مهاجرت موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل در راستای رسالت خود که همانا فراهم کردن بهترین و مناسب ترین راهها جهت اخذ اقامت اروپا برای هموطنان ایرانی می باشد،  برنامه ویزای طلایی پرتغال یا همان گلدن ویزای پرتغال را پیشنهاد می دهد.

اکنون با توجه به آخرین اصلاحات قوانین و مقررات مهاجرت کشور پرتغال  و خبر پایان گلدن ویزای پرتغال، فرصت چندانی برای دریافت اقامت پرتغال از طریق خرید ملک باقی نماینده است. 

اخذ اقامت پرتغال بوسیله برنامه ویزای طلایی پرتغال ( گلدن ویزای پرتغال) تا به این لحظه یکی از سهل الوصول ترین و آسان ترین راههای مهاجرت به اروپا محسوب می شود.

مجوز اقامت برای فعالیت های سرمایه گذاری (PIPA) که از هشتم اکتبر ۲۰۱۲ با اصلاحات سال ۲۰۱۵ در پرتغال به تصویب رسید به اشخاص خارجی اجازه می دهد که در پرتغال سرمایه گذاری نمایند و مجوز اقامت پرتغال را  بدست آورند. در حقیقت ویزای طلایی پرتغال در بستر سرمایه گذاری اخذ می گردد.

اخذ اقامت پرتغال با خرید ملک که عمدتاً تحت عنوان ویزای طلایی پرتغال ( Golden visa ) از آن یاد می شود، یکی از جذاب ترین و در عین حال قطعی ترین برنامه های مهاجرت به اروپا برای سرمایه گذاران بین المللی است. این برنامه در عین حال که بسیار ساده و شفاف است، پروسه حقوقی و قانونی مشخص و قابل اعتمادی دارد.

مزایای گلدن ویزای پرتغال

سهولت دریافت ویزا

در حال حاضر ویزاهای اقامتی پرتغال خیلی راحت تر از بقیه اروپا صادر می شود.

سرمایه گذاری مناسب

در روشهای سرمایه گذاری مبالغ خیلی پایین تر از اکثر اروپاست.

اقامت دائم سریع

بعد از ۵ سال می توانید اقامت دائم پرتغال را دریافت کنید.

مسیر شهروندی اروپا

بعد از ۵ سال می توانید برای دریافت پاسپورت پرتغال اقدام کنید.

حق کار و تحصیل

با گرفتن اقامت پرتغال با خرید ملک حق کار و تحصیل آزادانه در پرتغال رو دارید.

مشمولیت خانواده

همسر ، فرزندان و پدر و مادر متقاضی و همسرش مشمول خواهند بود.

متخصص در انواع روشهای اخذ اقامت پرتغال

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل در پرتغال شرکت ثبت شده است و خدمات مستقیم را طی چند سال گذشته ارائه می دهد.

روشهای دریافت گلدن ویزای پرتغال

روشهای دریافت گلدن ویزای پرتغال

اصلاحات اخیر قوانین و مقررات ویزای طلایی پرتغال سبب گردیده است تا این نهاد موارد بیشتری از سرمایه گذاری را در بر بگیرد.

در حال حاضر 8 روش مختلف برای دریافت گلدن ویزای پرتغال وجود دارد. این روشها در حوزه های خرید ملک ، سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در پرتغال دسته بندی می شوند.

متقاضی ویزای طلایی پرتغال که یکی از شرایط و ملزومات زیر را داشته باشد می تواند برای اخذ گلدن ویزای پرتغال اقدام کند.

۱- اخذ ویزای طلایی پرتغال از طریق خرید ملک با قیمت حداقل ۵۰۰ هزار یورو

سرمایه گذاری در حوزه املاک در پرتغال یکی از محبوب ترین راههای اخذ ویزای طلایی و بدست آوردن اقامت پرتغال محسوب می شود. این روش، راهی ساده و سریع برای مهاجرت به اروپا است. به علاوه پرتغال بازار خرید و فروش املاک بسیار فعال و جذابی دارد که در آن انتخاب متقاضی بسیار گسترده است.

حوزه املاک در پرتغال بخشی بسیار رقابتی بوده و در صدر جدول استانداردهای سرمایه گذاری اروپا است. این استانداردها شامل کیفیت، شفافیت و پویایی بوده و قیمت ها نیز بسیار عادلانه می باشد. علاوه بر مزایای فوق، خرید ملک توسط بیش از یک متقاضی نیز وجود دارد به شرطی که هر متقاضی حداقل ۵۰۰ هزار یورو سرمایه گذاری نماید.

۲- اخذ گلدن ویزای پرتغال از طریق خرید ملک با قیمت حداقل ۳۵۰ هزار یورو

در این روش ملک موردنظر باید حداقل ۳۰ سال از تاریخ ساخت اش گذشته باشد یا اینکه در منطقه بازسازی شهری واقع شده باشد. این روش توسط آخرین اصلاحات قوانین در دسترس قرار گرفته است و پتانسیل بسیار فوق العاده ای دارد. همانطور که قبلاً اشاره کردیم بازار املاک پرتغال بزرگترین شانس متقاضیان اقامت اروپا و مهاجرت به اروپا  است. البته به احتمال فراوان از ابتدای ژانویه ۲۰۲۲ این گزینه ، از مدلهای سرمایه گذاری گلدن ویزای پرتغال حذف شود. برای کسب اطلاع بیشتر مقاله تغییرات گلدن ویزای پرتغال را در وبسایت اینوستایم بخوانید.

۳- اخذ گلدن ویزای پرتغال از طریق خرید ملک ۲۸۰ هزار یورویی

در این مدل سرمایه گذاری در پرتغال ، شخص سرمایه گذار باید حداقل ۲۸۰ هزار یورو در املاک بالای ۳۰ سال ساخت و بازسازی شده در مناطق کم تراکم جمعیتی در پرتغال سرمایه گذاری کند. برای کسب اطلاع بیشتر در این خصوص به مقاله اقامت پرتغال با خرید ملک ۲۸۰ هزار یورویی مراجعه نمایید.

۴ – اخذ گلدن ویزای پرتغال از طریق ایجاد حداقل ۱۰ موقعیت شغلی

این روش مهاجرت به پرتغال که نیاز به ایجاد ۱۰ موقعیت شغلی دارد همچنین غیر معمول است. متقاضی باید قراردادها و اسناد و مدارک اشتغال به علاوه گواهی تامین اجتماعی را با موضوع اشتغال زایی به سازمان مهاجرت تسلیم نماید.

۵- اخذ ویزای طلایی پرتغال از طریق انتقال سرمایه به میزان یک میلیون یورو

این روش مهاجرت به اروپا  ، یکی از روشهایی است که کمتر مورد استفاده قرار گرفته است. به این دلیل که اخذ ویزای طلایی پرتغال در این روش به سرمایه گذاری حداقل یک میلیون یورو موکول شده است. به هر حال برای آن دسته از متقاضیان که سرمایه در دسترس دارند و با کار در بازار سرمایه آشنا هستند روش بسیار مطمئن به شمار می رود.

۶- اخذ ویزای طلایی پرتغال بوسیله  انتقال سرمایه به میزان ۳۵۰ هزار یورو

در این روش مهاجرت به اروپا ، مبلغ فوق باید در بخش توسعه تحقیقات عمومی یا خصوصی در موسسات مربوطه سرمایه گذاری شود. این موسسات بخشی از ساختار ملّی دانش و تکنولوژی پرتغال است.

اصلاحات اخیر قوانین و مقررات مهاجرت پرتغال ، به تازگی اخذ ویزای طلایی را با سرمایه گذاری حداقل ۳۵۰ هزار یورو در بخش تحقیقات علمی میسر کرده است. متقاضی مهاجرت به پرتغال باید گواهی سرمایه گذاری که توسط موسسات عمومی و خصوصی تحقیقات علمی صادر شده است را ارئه دهد.

۷- اخذ اقامت پرتغال از طریق انتقال سرمایه به میزان ۲۵۰ هزار یورو

در این روش مهاجرت به اروپا از طریق اخذ اقامت پرتغال ، مبلغ فوق باید در بخش هنر و تولید هنری، بازسازی و نگهداری سرمایه های ملی فرهنگی پرتغال سرمایه گذاری شود. در این نوع اخذ ویزای طلایی که سایقه استفاده بسیار قلیلی دارد متقاضی باید گواهی اداره ارزیابی فرهنگی و طرح ریزی استراتژیک پرتغال را در خصوص سرمایه گذاری ارائه دهد.

۸-اخذ گلدن ویزای پرتغال از طریق انتقال سرمایه به میزان ۵۰۰ هزار یورو

در این روش مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، مبلغ فوق باید در خرید سهام نهادهای سرمایه گذاری یا موسسات ریسک و سرمایه صرف شود. این روش برای کسانی مفید است که قصد ندارند شرکت مستقل خود را در پرتغال بنا کنند. قانون این مکان را فراهم آورده است تا این متقاضیان با سرمایه گذاری در موسسات تامین سرمایه برای شرکت های کوچک و متوسط بتوانند ویزای طلایی پرتغال را بدست آورند.

شرایط اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک

در این بخش شرایط کلی و عمومی اخذ ویزای طلایی کشور پرتغال و مهاجرت به پرتغال را بیان خواهیم کرد . متقاضی جهت اخذ اقامت پرتغال باید دارای شرایط عمومی زیر باشد :

  • ورود قانونی به کشور پرتغال
  • تائیدیه وصول تقاضای اقامت تنها پس از تأیید سرمایه گذاری صادر می شود
  • یک بازه زمانی حداقل ۵ ساله برای حفظ و استمرار سرمایه گذاری از تاریخ صدور اقامت موقت پرتغال
  • وجهی که سرمایه گذاری می شود باید از خارج از کشور پرتغال تأمین شود
  • قوانین و مقررات پرتغال و کشورهای حوزه شنگن نباید نقض شوند.
  • شخض متقاضی نباید به موجب قوانین پرتغال به جرمی با مجازات بالای یک سال حبس محکوم شود.
اقامت پرتغال با خرید ملک (Golden visa)

پرسش و پاسخ های اقامت پرتغال

درباره اقامت پرتغال با خرید ملک می پرسند:​

برنامه گلدن ویزای پرتغال یا ویزای طلایی پرتغال یک روش بسیار سریع برای سرمایه گذاران غیر اروپایی است که براحتی و در کمترین زمان ممکن اقامت معتبر کشور پرتغال را بدست آورند . ( Golden Visa)

 

برنامه ویزای طلایی پرتغال برای اتباع غیر اروپایی این امکان را فراهم می آورد که با انجام دادن یکی از سرمایه گذاری های تصریح شده در قانون ٬ برای اخذ اقامت کشور پرتغال واجد شرایط شوند و مجوز اقامت پرتغال را بدست آورند.

این مجوز اقامت به سرمایه گذاران اجازه می دهد که به همراه خانواده به کشور پرتغال وارد شوند ٬ آنجا زندگی کنند و به اغلب کشور های اروپایی سفر کنند ( ویزای شنگن )

با عنایت به هدف برنامه ویزای طلایی پرتغال که جذب سرمایه های خارجی به پرتغال است ٬ پروسه این ویزا بسیار شفاف و روشن است و اصول حقوقی و قانونی ساده ای دارد.

با توجه به مدت اقامت بسیار کم در پرتغال ٬ ویزای طلایی پرتغال به یکی از محبوب ترین برنامه های مهاجرتی دنیا بدل شده است.

سوال بعدی که زیاد پرسیده می شود این است که برای پذیرش در برنامه ویزای طلایی پرتغال چه نوع سرمایه گذاری باید انجام داد؟  خبر خوب اینکه مطابق آخرین اصلاحات دولت پرتغال گزینه های سرمایه گذاری در ویزای طلایی پرتغال افزایش یافته است و وسیع تر شده است . در نتیجه سرمایه گذاری های زیر در حال حاضر متقاضیان را واجد شرایط خواهد نمود :

الف ) سرمایه گذاری در املاک ( خرید ملک در پرتغال )

  • خرید ملک به ارزش بالای ۵۰۰ هزار یورو
  • خرید ملک به ارزش بیش از ۳۵۰ هزار یورو ( برای املاک ۳۰ سال ساخت به بالا و یا واقع شده در نقاط بازسازی شهری)
  • خرید ملک به مبلغ 280 هزار یورو در مناطق کم تراکم جمعیتی پرتغال

ب) سرمایه گذاری نقدی در پرتغال

  • سرمایه گذاری در پرتغال مبلغ ۱ میلیون یورو به پرتغال
  • سرمایه گذاری در پرتغال مبلغ ۳۵۰ هزار یورو در فعالیت های تحقیقاتی
  • سرمایه گذاری مبلغ در پرتغال ۲۵۰ هزار یورو در قعالیت های هنری و فرهنگی
  • سرماهی گذاری مبلغ در پرتغال ۵۰۰ هزار یورو برای تامین مالی شرکتهای کوچک و متوسط در پرتغال

ج) ایجاد اشتغال

ایجاد حداقل ۱۰ موقعیت شغلی در پرتغال

 

باید در نظر داشت که تنها سرمایه گذاری های بعد از تاریخ ۸ اکتبر ۲۰۱۲ می توانند در برنامه گلدن ویزای پرتغال استفاده شوند .

ویزای طلایی پرتغال بعد از صدور برای مدت یک سال معتبر است و سپس برای دوره های ۲ ساله تمدید می شود .

به طور مثال اگر در سال ۲۱۰۷ وارد شوید ویزای شما در سال ۲۰۱۸ تا سال ۲۰۲۰ تمدید شده و مجددا در سال ۲۰۲۰ تا سال ۲۰۲۲ تمدید می گردد.

سادگی و شفافیت ویزای طلایی پرتغال سبب می گردد که حداقل شرایط برای متقاضیان مقرر شود. با این حال قوانین و مقررات گلدن ویزا یک دسته شرایط کلی و عمومی در همه انواع سرمایه گذاری ها ترسیم نموده است که سرمایه گذاران باید تابع آنها باشند. فرقی نمی کند که روش سرمایه گذاری چیست ٬ در همه روشهای این اصول جاری است :‌

  • حفظ سرمایه گذاری برای حداقل مدت ۵ سال
  • وجوهی که با آنها سرمایه گذاری انجام می شود باید از خارج از کشور پرتغال تامین شود.
  • ورود به پرتغال باید به صورت قانونی و با ویزای معتبر صورت بگیرد .
  • متقاضی ویزای طلایی پرتغال نباید در خصوص مهاجرت به پرتغال و ویزای شنگن سابقه ای داشته باشد.
  • متقاضی نباید سابقه کیفری داشته باشد.
  • سکونت در کشور پرتغال به مدت ۷ روز در سال اول و ۱۴ روز در هر دو سالی که مجوز اقامت تمدید می شود.

هر کدام از انواع روشهای سرمایه گذاری در پرتغال که به صدور ویزای طلایی منتهی می شود ٬ یک سری ویژگی های مخصوص به آن روش قابل بررسی است.

الف ) خرید ملک در پرتغال

۱- خرید ملک با قیمت بیش از ۵۰۰ هزار یورو 

  • حداقل سرمایه گذاری ۵۰۰ هزار یورو
  • هر نوع ملکی قابل خریدن است
  • امکان خرید املاک مشاع وجود دارد . ( خرید شریکی ملک)
  • آزادی استفاده از ملک ( سکونت ٬‌رهن و اجاره ) وجود دارد .
  • حداقل سرمایه گذاری ممکن است تا ۲۰ درصد کاهش یابد ( ۴۰۰ هزار یورو ) اگر ملک در مناطق کم جمعیت پرتغال خریداری شود.

۲-خرید ملک با قیمت بیش از ۳۵۰ هزار یورو 

  • خرید ملک بالای ۳۰ سال ساخت
  • خرید ملک در مناطق بازسازی و نوسازی شهری
  • امکان خرید املاک مشاع وجود دارد ( خرید شریکی ملک )
  • آزادی استفاده از ملک ( سکونت ٬‌رهن و اجاره ) وجود دارد .
  • حداقل سرمایه گذاری ممکن است تا ۲۰ درصد کاهش یابد ( ۲۸۰ هزار یورو )‌اگر ملک در مناطق کم جمعیت پرتغال خریداری شود.

ب) سرمایه گذاری وجه نقد

۱-سرمایه گذاری بیش از ۱ میلیون یورو 

  • حداقل سرمایه گذاری در پرتغال ٬ ۱ میلیون یورو
  • پول از خارج از پرتغال به یکی از بانکهای پرتغالی انتقال می یابد.
  • آزادی کامل در سرمایه گذاری پول
  • امکان خرید سهام و شراکت در شرکتها و سازمان ها

۲- سرمایه گذاری بیش از ۳۵۰ هزار یورو در بخش فعالیت های تحقیقاتی در مجموعه هایی که عضو سیستم ملی علمی و فناوری پرتغال هستند

  • حداقل سرمایه گذاری  ۳۵۰ هزار یورو
  • پول از خارج از پرتغال به یکی از بانکهای پرتغالی انتقال می یابد.
  • سرمایه گذاری این وجه باید در بخش تحقیقات علمی که توسط بخش عمومی و خصوصی که عضو سیستم علمی و فناوری ملی کشور پرتغال هستند صورت بگیرد.

۳- سرمایه گذاری بیش از ۲۵۰ هزار یورو برای حمایت از تولیدات هنری ٬ فرهنگی یا محافظت از میراث ملی پرتغال 

  • حداقل سرمایه گذاری  ۲۵۰ هزار یورو
  • پول از خارج از پرتغال به یکی از بانکهای پرتغالی انتقال می یابد.
  • سرمایه گذاری این وجه باید در بخش تولید محصولات هنری ٬‌فرهنگی یا نوسازی و بازسازی میراث های فرهنگی کشور پرتغال صورت بگیرد

۴-سرمایه گذاری بیش از ۵۰۰ هزار یورو در تامین مالی شرکتهای متوسط و کوچک در پرتغال 

  • حداقل سرمایه گذاری  ۵۰۰ هزار یورو
  • پول از خارج از پرتغال به یکی از بانکهای پرتغالی انتقال می یابد.
  • سرمایه گذاری در کشور پرتغال از طریق خرید سهام در صندوق های سرمایه گذاری و نهاد های مشارکت مالی

 

ج) ایجاد اشتغال

  • ایجاد حداقل ۱۰ شغل در پرتغال
  • بدون حداقل مبلغ سرمایه
  • محدودیتی در خصوص منطقه جغرافیایی یا فعالیت وجود ندارد
  • رعایت قوانین بیمه و تامین اجتماعی ضروری است
  • امکان اخذ تسهیلات و تشویقات از دولت پرتغال وجود دارد
  • اگر اشتغال زایی در مکانهای کم جمعیت انجام شود ممکن است تعداد افراد تا ۸ نفر کاهش یابد .

برنامه گلدن ویزای پرتغال مزایای فوق العاده را برای سرمایه گذران فراهم می کند ٬ برجسته ترین این مزایا از قرار زیر است :

  • ورود به پرتغال بدون نیاز به گرفتن ویزا
  • ورود به همه کشور های اروپایی حوزه شنگن بدون نیاز به اخذ ویزا
  • اجازه کار و زندگی در کشور پرتغال حتی با سکونت در کشور خارجی دیگر
  • صدور ویزا برای تمام اعضای خانواده
  • کوتاه ترین مدت اقامت در کشور پرتغال ( در سرتاسر جهان )
  • مالیات های بسیار اندک
  • اعطای اقامت دائمی بعد از ۵ سال
  • اعطای تابعیت و صدور پاسپورت پرتغال بعد از ۶ سال

حوزه شنگن شامل ۲۶ کشور اروپایی است که در مرزهای خود کنترل پاسپورت و محدودیت های مهاجرتی را کنار گذاشته اند. با در دست داشتن مجوز اقامت پرتغال ٬ شخص سرمایه گذار می تواند آزادانه به همه کشورهای حوزه شنگن وارد شود و به انها سفر کند.

کشورهای حوزه شنگن از این قرار هستند :

اتریش ٬ بلژیک ٬ جمهوری چک ٬ دانمارک ٬ استونی ٬ فنلاند ٬ فرانسه ٬ آلمان ٬ یونان ٬ مجارستان ٬ ایسلند ٬ ایتالیا ٬ لتونی ٬ لیختن اشتاین ٬ لیتوانیا ٬ لوگزامبورگ ٬ مالتا ٬ هلند ٬ نروژ ٬ لهستان ٬ پرتغال ٬‌اسلواکی ٬ اسلوونی ٬ اسپانیا ٬ سوئد و سوییس

رومانی ٬‌کرواسی و بلغارستان در حال پیوستن به کشورهای شنگن می باشند.

بله ٬ در برنامه ویزای طلایی پرتغال یا همان گلدن ویزای پرتغال کلیه اعضای خانواده سرمایه گذار می توانند در معیت سرپرست خانواده خود برای دریافت مجوز اقامت درخواست بدهند. در این حالت گلدن ویزا به افراد خانواده تسری می یابد .

از جمله افراد خانواده عبارتند از : فرزندان ٬همسر و سایر اعضای وابسته خانواده

اعضای خانواده سرمایه گذار هم همانند او بعد از ۵ سال می توانند برای اقامت دائم و پس از ۶ سال برای تابعیت پرتغال اقدام نمایند.

مطابق قوانین و مقررات مهاجرت پرتغال هر کسی که به مدت ۵ سال تمام دارای مجوز اقامت موقت در پرتغال باشد ( مانند گلدن ویزا ) می تواند بلافاصله مجوز اقامت دائمی پرتغال را دریافت کند.

سرمایه گذار و اعضای خانواده او برای اینکه بتوانند در پایان ۵ سال درخواست اقامت دائم پرتغال را بنمایند ٬ باید شرایط زیر را داشته باشند :

  • عدم ارتکاب و محکومیت به جرائم  در مدت ۵ سال اقامت در پرتغال
  • گواهی مبنی بر درآمد و استقلال اقتصادی
  • گواهی مبنی بر سازگاری در پرتغال
  • مهارت ابتدایی در زبان پرتغالی

قوانین و مقررات مهاجرت پرتغال همچنین مقرر می دارد هر کسی که به صورت قانونی برای حداقل ۶ سال در کشور پرتغال سکونت داشته باشد ( چه با مجوز اقامت موقت و چه با اقامت دائمی ) ٬ برای دریافت تابعیت پرتغال و پاسپورت این کشور واجد صلاحیت شناخته میشود .

شرایطی که سرمایه گذار و خانواده او باید داشته باشند تا بتوانند تابعیت کشور پرتغال را بدست بیاورند :

  • حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند .
  • عدم سوء سابقه کیفری
  • قبولی در یک امتحان ساده زبان پرتغالی که نشاندهنده آشنایی نسبی شخص با زبان پرتغال است.

برای ثبت درخواست گلدن ویزای پرتغال شخص سرمایه گذار باید مدارک زیر را ارائه کند :

  • گواهی سرمایه گذاری
  • پاسپورت و ویزای شنگن معتبر
  • کد اقتصادی پرتغال
  • گواهی عدم سوء سابقه از کشور مبداء
  • گواهی عدم سوء سابقه پرتغالی
  • گواهی مفاصا حساب با اداره مالیات پرتغال
  • گواهی مفاصا حساب با اداره تامین اجتماعی
  • اقرار نامه سرمایه گذار مبنی بر رعایت کلیه اوصل و قواعد سرمایه گذاری
  • بیمه سلامت معتبر در پرتغال ( اگر شخص در پرتغال زندگی می کند )
  • رسید پرداخت هزینه های دولتی گلدن ویزای پرتغال

هر مدرکی که به زبان پرتغالی یا انگلیسی نباشد باید به زبان پرتغالی ترجمه شود . این ترجمه باید رسمی بوده و توسط مراجع ذیصلاح گواهی و تایید شود .

مدارکی که توسط دولت های خارجی صادر شده اند بایستی قبل از ارسال تایید و گواهی شوند . گواهی مدارک باید بوسیله معاهده آپوستیل و یا سفارت کشور پرتغال انجام شود .

کد اقتصادی در حقیقت هویت شخص سرمایه گذار در مقابل مراجع مالیاتی پرتغال است . از این کد همچنین تحت عنوان کد مالیاتی نیز یاد می شود. برای انجام دادن سرمایه گذاری در پرتغال داشتن این کد ضروری است.

وکلای ما وظیفه دریافت کد مالیاتی شما را به عهده خواهند داشت .

سرمایه گذارانی که به ویزای طلایی پرتغال علاقمند هستند می توانند شخصا و یا از طریق نماینده حقوقی ( وکیل مهاجرت )‌ که تعیین نموده اند ٬ برای دریافت گلدن ویزای پرتغال درخواست ثبت کنند. این ثبت درخواست در قالب یکی از اشکال زیر خواهد بود :

الف ) ثبت نام آنلاین

ثبت نام از طریق وب سایت امور بیگانگان و مرزهای پرتغال صورت می گیرد . بعد از انجام ثبت نام سرمایه گذار یک کلمه عبود دریافت می کند و برای ارسال فرم ها و مدارک به حساب کاربری خود دسترسی خواهد داشت.

ب) به صورت حضور فیزیکی

شخص سرمایه گذار د این روش باید در محل اداره امور بیگانگان و مرزهای پرتغال SET  حاضر شود.

باید در نظر داشته باشید که به هر حال حضور سرمایه گذار و خانواده او در اداره امور بیگانگان و مرزهای پرتغال برای انگشت نگاری ٬‌امضا و سایر تشریفات اداری حاضر شوند.

ما اکیدا توصیه می کنیم قبل از هر اقدامی با یک وکیل متخصص در امور مهاجرت به پرتغال مشورت نمایید. مخصوصا مشاوره قبل از سرمایه گذاری و ارسال درخواست و فرم ها حیاتی است .

برای ثبت نام در برنامه ویزای طلایی پرتغال هزینه های زیر باید به اداره امور بیگانگان و مرزهای پرتغال پرداخت گردد :

  • هزینه ثبت درخواست ( درخواست و تمدید )  ۵۱۷ یورو ( به ازای هر عضو خانواده ۸۰ یورو )
  • هزینه صدور گلدن ویزای پرتغال :  ۵۱۷۳ یورو به ازای هر متقاضی
  • هزینه تمدید گلدن ویزا : ۲۵۸۶ یورو به ازای هر متقاضی

دقت بفرمایید که هزینه های فوق صرفا دولتی بوده و هزینه وکالت در ویزای طلایی پرتغال مقوله ای جداگانه می باشد.

بعد از اینکه درخواست ویزای طلایی پرتغال در اداره امور بیگانگان و مرزها ثبت بشود ٬ حدود چند ماه زمان می برد تا این درخواست بررسی و رسیدگی شود ( لطفا توجه داشته باشید که این نکته بر اساس آخرین تجربیات ما در پرونده های گلدن ویزا درج شده است ) .

بعد از رسیدگی به درخواست ٬ ادارده امور بیگانگان و مرزهای پرتغال با سرمایه گذار یا وکیل او در پرتغال تماس می گیرد تا هزینه های مربوط به صدور گلدن ویزا پرداخت شود.

درخواست شخص سرمایه گذار ( یا اعضای خانواده او ) در خصوص گلدن ویزای پرتغال فقط در موارد بسیار استثنایی رد می شود . این موارد عبارت اند از :

  • سرمایه گذاری در مدت ۵ سال ادامه پیدا نکرده باشد .
  • شخص سرمایه گذار و اعضای خانواده او حداقل مدت لازم را در پرتغال سکونت نکرده باشند .
  • متقاضی محکوم به مجازات حبس بیش از یک سال شده باشد .
  • متقاضی و خانواده او مطابق قوانین و مقررات از از ورود به پرتغال منع شده باشد .
  • متقاضی و خانواده او مبتلا به بیماری های واگیردار و خطرناک بشوند. ( البته این مورد هم باید با استانداردهای سازمان بهداشت جهانی در تعریف بیماری های واگیر دار و خطرناک مطابقت داشته باشد )
  • ممکن است دولت پرتغال بر مبنای نظم عمومی ٬ امنیت ملی و سلامت ملی از اعطای گلدن ویزا خوددای کند.

بله ٬ مطابق قوانین سرمایه گذار تنها وظیفه دارد سرمایه گذاری را به مدت ۵ سال ادامه دهد ( در بازه زمانی اعتبار گلدن ویزای پرتغال ) و بعد از آن آزادی عمل خواهد داشت. سرمایه گذار می تواند ملک را بفروشد ٬ پول را به کشور دیگری انتقال دهد یا موقعیت های شغلی را از بین ببرد

بله ٬ اما باید در نظر داشته باشید که اگر سرمایه گذار نتواند مدرک موثق مبنی بر ادامه سرمایه گذاری ارائه دهد ٬ گلدن ویزای او تمدید نمی شود.

در این خصوص ضرورتی وجود ندارد . سرمایه گذار نیازی ندارد که در ملک زندگی کند و می تواند ان را به اجاره واگذار کند .

در کشور پرتغال سه نوع مالیات در خصوص املاک وجود دارد :

الف ) مالیات زمان خرید ملک

  • مالیات انتقال مالکیت ملک
  • هزینه تمبر

در نظر داشته باشید که میزان دقیق مالیات بسته به قیمت دقیق ملک متغیر خواهد بود.

ب ) مالیات سالیانه ملک 

عوارض سالیانه شهرداری ملک

پاسخ منفی است . اگر دارنده گلدن ویزای پرتغال به مدت بیش از ۱۸۳ روز ( به صورت متوالی ) در پرتغال سکونت نداشته باشد ٬‌ مسئولیتی در خصوص پرداخت مالیات درآمد های خارجی خود ندارد .

در کشور پرتغال میزان مالیات درآمد های ناشی از اجاره ملک و ناشی از سرمایه گذاری ( سود سرمایه و سهام و … )  حدود ۲۸ درصد می باشد.

اگر سوالتان را در لیست بالا نیافتید، در سامانه مشاوره آنلاین به صورت رایگان سوالتان را مطرح نمایید و از وکلای متخصص پاسخ دریافت کنید.

سوابق کار ما در امارات از 2013

سرمایه گذاری
0
ثبت شرکت
0
کارت اقامت
0

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کارتون رو راه انداخت؟

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

برای رزرو وقت مشاوره حضوری یا ویدئویی با وکلا با ما تماس بگیرید. همچنین می توانید سوالات خود را در سامانه مشاوره حقوقی آنلاین اریکه عدل مطرح نمایید.

موسسه حقوقی اریکه عدل

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟