منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

ویزای کار آلمان در سال 2022

ویزای کار آلمان
ویزای کار آلمان
لیست مشاغل مورد نیاز آلمان سالانه تغییراتی دارد. اگر قصد دریافت ویزای جدید کار آلمان را دارید باید ابتدا مشاغل مورد نیاز آلمان در سال 2022 را مورد بررسی قرار دهید،که آیا رشته تحصیلی شما جزء لیست مذکور هست یا خیر؟ ما در تیم موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل در این مقاله بروزترین لیست مشاغل وتغییرات قوانین  آلمان برای ویزای جدید کار آلمان که در سال 2022 منتشر شده است را بررسی و در اختیار شما قرار میدهد .

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

لیست مشاغل مورد نیاز آلمان سالانه تغییراتی دارد. اگر قصد دریافت ویزای جدید کار آلمان را دارید باید ابتدا مشاغل مورد نیاز آلمان در سال 2022 را مورد بررسی قرار دهید،که آیا رشته تحصیلی شما جزء لیست مذکور هست یا خیر؟ ما در تیم موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل در این مقاله بروزترین لیست مشاغل وتغییرات قوانین  آلمان برای ویزای جدید کار آلمان که در سال 2022 منتشر شده است را بررسی و در اختیار شما قرار میدهد .

قانون مهاجرت ویزای کار  آلمان 2022

در آخرین جلسه پارلمان، دولت آنگلا مرکل توانست قانون جدید مهاجرت را در تاریخ 9 مه 2022 به تصویب برساند، قانون کار مهاجرت و ویزای کار جدید آلمان، درهای بازار کار آلمان را به روی کارگران ماهر کشورهای غیر اتحادیه اروپا گشود ، برای ارائه پیشنهاد کار و کار در کشور آلمان .

هورست زهوفر سیاست مدار آلمانی این قانون را با جزئیات آن به پارلمان آلمان اعلام کرد و اینکه اجازه ورود افراد متخصص و ویزای کاری آلمان به آنها تحت شرایط خاصی داده شود.

آلمان به طور جدی با کمبود کارگران ماهر در مشاغل مختلف مواجه است. براساس برآورد، ممکن است تا سال 2030 کمبود کارگران تا 3 میلیون نفر برسد. این رقم شگفت انگیز است ، به خصوص رشد جمعیت افراد سالخورده با توجه به میزان کم تولد نوزاد در کشور آلمان   باعث به وجود آمدن مشکل کمبود نیروی کار در کشور آلمان خواهد شد.

با توجه به این مسائل، دولت آلمان برای اولین بار این قانون جدید مهاجرت  و ویزای کاری آلمان در تاریخ 2018/10/02 برای غلبه بر کمبود کارگران ماهر اعلام کرد. که بعدا توسط “دولت کابینه” در تاریخ 19 دسامبر 2018 تصویب شد.

پارلمان آلمان اعلام کرد که  ویزای کار آلمان و “سیاست مهاجرت ، بر اساس مدل مهاجرت کانادا است ، که اولویت آن به متخصصان ماهر با سابقه کاری ، سطح تجربه حرفه ای، مهارت های زبان آلمانی / انگلیسی و سن متقاضی داده می شود.

 یک چیز که آن را متفاوت از مدل مهاجرت کانادا می کند که یک سیستم مبتنی بر امتیازات نیست.

 

نکات کلیدی قانون جدید مهاجرت و ویزای جدید کاری آلمان

قانون جدید مهاجرت آلمان و دریافت ویزای کار آلمان ، تغییرات زیر را در سیستم مهاجرت قبلی ایجاد می کند:

  • پیش از اعمال این قانون، مهاجرت فقط برای افراد با مهارت تحصیلی و متخصص امکان پذیر بود در قانون جدید باید توسط کارگران حرفه ای ماهر ادغام شود. که این تغییر حتی برای دارنده دیپلم و کسانی که تجربه کار حرفه ای دارند دریافت ویزای کاری آلمان را ممکن میسازد .
  • تحت برخی محدودیت ها، دانش آموزان قادر خواهند بود تا در دوره های آموزشی حرفه ای شرکت کنند.
بیشتر بدانید!
نکته های مهم درباره مهاجرت کاری آلمان

 

مراحل دریافت ویزای جدید کار آلمان چیست؟

در قدم اول شما باید وقت سفارت آلمان برای ویزای کار را درخواست کنید و به دنبال عقد قرارداد کاری (Job Offer) معتبر با یک شرکت آلمانی باشید.

سپس در زمان اعلامی با مدارک کامل خود به سفارت مراجعه خواهید کرد. پس از چک شدن مدارک شما توسط آفیسر، با شما مصاحبه ای در حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه انجام خواهد شد که سوالات مهمی را از شما خواهند پرسید .

پس از بررسی پرونده، یک الی دو ماه بعد با شما تماس گرفته می شود، در صورت موافقت با درخواست شما، باید در زمان اعلام شده جهت دریافت ویزای خود به سفارت آلمان مراجعه کنید و پاسپورت خود را تحویل دهید تا طی دو الی سه هفته بعد، ویزای خود را تحویل بگیرید.

مهاجرت به آلمان

فهرست مشاغل مورد نیاز آلمان ( منتشر شده در می 2022)

ردیف نام شغل درخواست کارگر ماهر درخواست متخصص
1 مشاغل مربوط به کار چوب، مبلمان و طراحی داخلی دارد
2 مشاغل مربوط به برشکاری و تراشکاری دارد
3 مشاغل مربوط به ذوب فلزات دارد
4 ناظر – ذوب فلزات و جوشکاری دارد
5 مشاغل مربوط به مهندسی ابزار دارد
6 تکنولوژی ماشین های اتومات ، ماشین های کشاورزی و ساخت و ساز دارد
7 ناظر تکنولوژی ساخت خودرو، هواپیما و کشتی دارد
8 مشاغل مکاترونیک دارد
9 مشاغل تکنولوژی اتوماسیون دارد دارد
10 مشاغل برق ساختمان دارد
11 مشاغل مهندسی برق دارد
12 مشاغل نصب و نگهداری خطوط دارد
13 مشاغل تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات دارد
14 ناظر – مهندسی برق دارد
15 مشاغل پردازش گوشت دارد
16 مشاغل ساخت دیوار دارد
17 مشاغل مربوط به سقف گذاری دارد
18 ناظر ساخت ساختمان دارد
19 مشاغل بنایی (بدون تخصص) ، ساخت راه و آسفالت، ریل گذاری، مغنی و حفر تونل دارد
20 ناظر – مهندس عمران دارد
21 مشاغل مربوط به کفسازی ساختمان (بدون تخصص) دارد
22 کفسازی کاشی، موزائیک، پارکت، سیمان و … دارد
23 نجاری، ساخت و نصب پرده و کرکره دارد
24 ناظر بر کل پروسه ساخت پرده و کرکره از توسعه و تولید تا تکمیل و نصب دارد
25 لوله کشی (بدون تخصص) دارد
26 مشاغل مرتبط به آب و فاضلاب ، گرمایش و تهویه دارد دارد
27 مشاغل ساخت اجاق و گرمایش هوا دارد
28 مشاغل تکنولوژی سرمایش دارد دارد
29 ناظر – لوله کشی، آب و فاضلاب، گرمایش و تهویه دارد
30 ساخت خطوط لوله دارد
31 توسعه نرم افزار دارد
32 راننده لوکوموتیو خطوط ریلی دارد
33 مشاغل مربوط به مالیات دارد
34 متخصص زانو و پا دارد
35 حوزه سلامت و پرستاری (بدون تخصص) دارد
36 پرستاری تخصصی دارد
37 دستیار اتاق عمل دارد
38 خدمات اورژانس دارد
39 مشاغل زنان و مامایی دارد
40 مشاغل فیزیوتراپی دارد
41 مشاغل گفتار درمانی دارد
42 مشاغل پرستاری از سالمندان دارد دارد
43 ناظر – بهداشت فردی دارد
44 مشاغل توانبخشی و ارتوپدی دارد
45 مشاغل شنوایی سنجی دارد
46 متخصص ارتوپدی، توانبخشی و شنوایی سنجی بجز در زمینه تکنولوژی درمانی، بینایی سنجی و دندان دارد
47 دکوراسیون داخلی دارد
بیشتر بدانید!
با تدریس زبان انگلیسی در ترکیه اقامت بگیرید

 

ویزای کار  آلمان (نکته مهم ! )

توجه داشته باشید که این لیست توسط دولت آلمان ارائه می شود؛ علاوه بر این، برای دانشجویانی که تحصیل خود را در دانشگاه های آلمان به پایان می رسانند، دانشگاه ها و سایر ارگانهای کشور آلمان فرصت های شغلی (Job opportunity) مختلفی ارائه می دهند.

 

چگونه دعوتنامه کار (JOB OFFER) پیدا کنیم؟

یافتن قراردادکاری در کشور آلمان برای دریافت ویزای کار آلمان ، فرآیند ساده ای نمی باشد. در نظر بگیرید که یک شرکت آلمانی حتی بدون اینکه یکبار شما را از نزدیک ببیند باید برایتان قرارداد کاری بفرستد. این شرکت موظف است برای کسی که هیچ شناختی از او ندارد ۵۱.۰۰۰ یورو را برای یکسال دستمزد وی به دولت آلمان تعهد بدهد.

توصیه وکیل مهاجرت به آلمان  به شما این است که بعضی از افراد سودجو یا ناآگاه با فروش دعوتنامه کاری مبالغ قابل توجهی را از متقاضیان این نوع ویزا دریافت می کنند برای گرفتن ویزای کار آلمان. این افراد که با همکاری چند فرد یا شرکت آلمانی اقدام به تهیه این قراردادهای کاری می کنند، باعث ایجاد مشکلات بزرگی برای متقاضیان شده اند.

درنظر داشته باشید هیچ شرکتی بدون شناخت کافی تعهد ۵۱.۰۰۰ یورو را برای شخصی در خارج از اروپا نمی دهد. در واقع نکته اینجاست که این شرکت های صادر کننده دعوتنامه کاری صوری، به دلیل آنکه یک شرکت ثبت شده در آلمان هستند، می توانند دعوت نامه کاری صادر کنند اما اداره پلیس اتباع خارجی آلمان آنها را شناسایی می کند و تبعات آن برای فرد متقاضی نیز خواهد بود.

بیشتر بدانید!
راهنمای کسب درآمد بعد از مهاجرت

از این رو سفارت آلمان معمولا دعوت نامه های صوری را تشخیص می دهد و درخواست شما را رد می کند و این امر باعث ایجاد سوءسابقه در حوزه شنگن برای شما می شود. در مواردی هم که سفارت آلمان متوجه موضوع نشود، پلیس آلمان در خاک این کشور افراد زیادی را پس از کشف حقیقت از کشور خود دیپورت می کند.

به همین دلایل، تیم تخصصی موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل به شما عزیزان جویای کار در اروپا توصیه می کند که راه های منطقی و قانونی را پیش بگیرید.

 

چگونه مشکل نداشتن دعوت نامه کاری را حل کنیم؟

درست است که پیدا کردن کار در آلمان و دریافت ویزای کار آلمان بدون ملاقات حضوری و انجام مصاحبه های مربوطه کاری دشوار می باشد. اما اگر بتوانید به آلمان بروید و قانونا اجازه جستجوی کار در آلمان و مشاغل آلمان را داشته باشید این مشکل کاملا رفع شده است .

 

ویزای جستجوی کار آلمان (Job Seeker)

کشور آلمان به منظور رفع  مشکل در یافت ویزای کار آلمان ، ویزایی را صادر می کند که ویزای جستجوی کار آلمان (Job Seeker) نام دارد. این ویزا به متقاضیان اجازه می دهد که اگر دعوتنامه کاری ندارند به کشور آلمان بروند و به مدت ۶ ماه به دنبال کار بگردند. متقاضیان پس از ورود به آلمان با کمک شرکت های کاریابی به دنبال شغل مناسب خود خواهند گشت و پس از یافتن آن، در همان خاک کشور آلمان ویزای کار ۴ ساله دریافت می کنند.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد ویزای کار آلمان میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به آلمان مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتیکه هم که قصد خرید ملک در آلمان را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟