منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

پاسپورت ترکیه برای اقامت آمریکا و انگلیس صحت دارد؟

علاوه بر اینکه با داشتن پاسپورت ترکیه میتوانید به بسیاری از کشورها بدون نیاز به دریافت ویزا مسافرت نمایید بلکه با اخذ پاسپورت ترکیه نیز می توان به کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس مهاجرت نموده و علاوه بر آن از طریق سرمایه گذاری یا راه اندازی بیزینس با انواع ویزاها به اقامت دائم این کشورها برسید، مانند ویزای EB-2 برای سرمایه گذاری و اخذ اقامت نامحدود در آمریکا.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

بسیاری از بازرگانان و سرمایه گذاران بین المللی با دریافت پاسپورت ترکیه برای اقامت کشورهایی مانند آمریکا به فکر ورود به بازارهای تجاری دنیا و سرمایه گذاری های خارجی هستند، به منظور اخذ اقامت با پاسپورت ترکیه با هدف مهاجرت به کشورهایی مانند انگلیس از طریق سرمایه گذاری یا راه اندازی کسب و کار، و یا اخذ ویزای های سرمایه گذاری برای اخذ اقامت دائم آمریکا، مشاوره حقوقی با موسسه حقوقی اریکه عدل برایتان بسیار مفید خواهد بود.

علاوه بر آن درباره علت اعتبار پاسپورت ترکیه این کشور آسیایی، گسترش و افزایش روابط تجاری ترکیه با کشورهای اروپایی را نباید نادیده گرفت. ترکیه همواره در تمامی دوران ها به فکر ورود به بازارهای تجاری و سرمایه گذاری های بین الملل بوده است.

 

پاسپورت ترکیه برای اقامت

با دریافت پاسپورت کشور ترکیه می توانید به 125 کشور بدون نیاز به ویزا دسترسی داشته باشید و چه بسا کار، زندگی، سرمایه گذاری و حتی اقامت این کشورها را نیز دریافت نمایید. با توجه به موقعیت جغرافیایی ترکیه، مانند پلی بین کشورهای اروپای شرقی و کشورهای آسیای غربی می باشد.

همچنین محل تلاقی و رفت و آمد بسیاری از مهاجران، توریست ها و سرمایه گذاران ملکی بین الملل از کشورهای یونان، بلغارستان، گرجستان، ارمنستان، سوریه و عراق است. با گرفتن پاسپورت این کشور نه تنها می توانید از مزایای کار، تحصیل و زندگی، یا خدمات درمانی در خود ترکیه برخوردار شوید بلکه می توانید اقامت برخی از کشورهای دیگر را نیز دریافت نمایید.

همانطور که میدانید اخذ شهروندی و پاسپورت ترکیه چندین روش دارد، که بنا به اهداف سرمایه گذاری تان می توانید یکی از این روشها را انتخاب کنید. کشور ترکیه با آمریکا معاهداتی در خصوص صدور و دریافت ویزای E2 VISA دارد و به همین دلیل شهروندان ترکیه و یا اتباع خارجی که پاسپورت ترکیه را با هر روشی بدست می آورند، می توانند برای دریافت ویزای اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری بیش از 150 هزار دلار آمریکا  اقدام نمایند.

سرمایه گذاران می توانند این مبلغ را در یکی از زمینه های تجاری کشور آمریکا هزینه نمایند و یا با خرید امتیاز فعالیت تجاری در این کشور برای دریافت اقامت آمریکا درخواست دهند. لذا دریافت پاسپورت ترکیه برای اقامت آمریکا برای سرمایه گذاران، تجار و صاحبان کسب و کارهای بین المللی اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

 

اقامت با پاسپورت ترکیه

برنامه گرین کارت EB5 هم یکی دیگر از برنامه های اقامتی کشور آمریکا است که در این برنامه سرمایه گذاران میتوانستند با مبلغ 500 هزار دلار آمریکا در این کشور سرمایه گذاری کرده و اقامت آمریکا را از آن خود نمایند. که البته این مبلغ 500 هزار دلار به 900 هزار دلار افزایش پیدا کرد.

این برنامه برای بسیاری از سرمایه گذاران بین الملل خیلی ایده آل نبوده  زیرا اولا درخواست و تقاضا برای شرکت در این نوع سرمایه گذاری برای اخذ اقامت دائم آمریکا بسیار بالا بوده و همچنین از مرحله درخواست تا تایید سرمایه گذاری، می بایست سالها در انتظار بسر می بردند مانند سرمایه گذاران از کشورهای چین و هند.

بنابراین سرمایه گذاران به فکر پیدا کردن روشی بهتر و ارزانتر برای اخذ اقامت آمریکا افتادند. لذا توجه به دیگر روش ها برای اخذ اقامت با پاسپورت ترکیه در آمریکا بیشتر شد از جمله ویزای Visa entry E-2. کشورهایی که معاهده و پیمان ویزاهای ورودی E-2 را با آمریکا دارند می توانند با مبلغ کمتری در آمریکا با این ویزا، سرمایه گذاری کرده و اقامت آمریکا را بدست آورند.

بیشتر بدانید!
سازمان تی آر ای استرالیا TRA

روند سرمایه گذاری از طریق ویزای E-2 سریعتر از روند درخواست و تایید سرمایه گذاری از طریق EB5  است. کشورهای ترکیه، کانادا و مونته نگرو از کشورهایی هستند که با آمریکا پیمان ویزای ورودی E-2 دارند. ویزای E-2 گونه ای دیگر از ویزای EB5 آمریکا است.

 

تفاوت ویزای EB-5 با ویزای EB-2

با آشنایی با تفاوت ویزای EB-5 و EB-2 بهتر می توانید تصمیم بگیرید که کدام یک از این ویزاها برای شما به منظور اقامت و زندگی در کشور آمریکا مناسب است، البته بعد از دریافت پاسپورت ترکیه. بیش از 70 کشور، معاهده ویزای EB-2 با آمریکا دارند از جمله ژاپن، گرانادا، ایتالیا و انگلیس.

در سرمایه گذاری با ویزای EB-2 حداقلی برای میزان سرمایه گذاری وجود ندارد اما سرمایه گذاری 120 هزار دلاری در جهت توسعه تجارت آمریکا معمول است که پروسه دریافت اقامت آمریکا از این طریق 3 ماه طول می کشد و مدت اقامت شما در آمریکا 5 سال با امکان تمدید زمان نامحدود خواهد بود.

کل پروسه درخواست تا دریافت ویزای EB-2 کلا 9 تا 12 ماه طول می کشد و حدود 370 هزار دلار هم هزینه های جانبی دارد. اما ویزای EB-5 آمریکا اقامت دائم به سرمایه گذاران بین المللی می دهد، که سرمایه گذاری از طریق این برنامه باید در راستای سود و منفعت پروژه های آمریکا باشد. آیا میدانید با داشتن پاسپورت ترکیه، می توانید به اخذ اقامت دائم آمریکا اقدام نمایید؟

اقامت با پاسپورت ترکیه

اخذ اقامت دائم آمریکا

با اخذ اقامت دائم آمریکا از طریق ویزای EB-5 آمریکا می توانید از مزایای تحصیلی، زندگی، بازنشستگی و کار در این کشور نیز برخوردار شوید. بعد از تکمیل پروژه سرمایه گذاری از طریق این ویزا و دریافت اقامت آمریکا، فرزندان زیر 21 سال و همسرتان نیز می توانند در این کشور اقامت داشته باشند. اما اقامت از طریق ویزای EB-2  آمریکا در ابتدا برای مدت 5 سال است که قابل تمدید برای زمان نامحدود می باشد.

متقاضی و سرمایه گذار اصلی که خود شما هستید باید حداقل 6 ماه از سال را در آمریکا اقامت داشته و بمانید. حال با توجه به این نکات کدام ویزای آمریکا برای شما مناسب تر است؟ همانطور که اشاره شد کشورهای ایتالیا و انگلیس نیز با آمریکا پیمان و معاهده ویزای EB-2 دارند، بدین مفهوم که با دریافت اقامت و پاسپورت انگلیس یا ایتالیا نیز می توانید در آمریکا سرمایه گذاری نموده و انواع اقامت این کشور را بدست آورید.

 

علت اعتبار پاسپورت ترکیه

آیا تا بحال به چگونگی علت اعتبار پاسپورت ترکیه فکر کرده اید که چرا با توجه به اینکه ترکیه یک کشور آسیایی و مسلمان است و هنوز جزو کشورهای اتحادیه اروپا نیست، اما با پاسپورت آن می توانید به بسیاری از کشورهای دنیا بدون نیاز به ویزا سفر نموده و حتی به برخی کشورها مانند آمریکا، ایتالیا، انگلیس و ژاپن نیز مهاجرت نمایید؟

ترکیه با کشورهای اتحادیه اروپا مذاکرات و معاهده هایی در زمینه های گوناگون دارد، به دنبال این توافقات با کشورهای اتحادیه اروپا، شهروندان ترکیه مجاز هستند که در بسیاری از کشورهای پیشرفته اروپایی تحصیل، کار، زندگی و حتی سرمایه گذاری کنند و از بهترین خدمات درمان و سلامت در کشورهای اروپایی بهره مند شوند.

بیشتر بدانید!
فرصت استثنایی اخذ پاسپورت ترکیه

یکی دیگر از دلایل اعتبار و قدرت پاسپورت کشور ترکیه این است که با دریافت پاسپورت این کشور حق شهروندی دوگانه خواهید داشت و هم از حق و حقوق شهروندی در کشور اصلی تان برخوردار می شوید و هم از مزایای شهروندی در ترکیه. به همین دلیل بسیاری از سرمایه گذاران و دانشجویان بین المللی دریافت پاسپورت ترکیه را بسیار مفید و کاربردی می دانند.

البته با گسترش روابط تجاری ترکیه با دیگر کشورهای دنیا، گرفتن پاسپورت ترکیه اهمیت بیشتری نیز پیدا می کند. با توجه به دلایل و علت اعتبار پاسپورت ترکیه، از قدرت پاسپورت این کشور در میان کشورهای دنیا برای انجام امور گوناگونی مانند مهاجرت و یا سرمایه گذاری بیشتر مطلع می شوید.

 

روابط تجاری ترکیه

بعد از گفتگو درباره علت اعتبار پاسپورت ترکیه، در مهاجرت به ترکیه بدانید که، ترکیه قراردادهای تجاری با دیگر کشورها از جمله آمریکا دارد، همچنین با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیز ترکیه جزو اولین کشورهایی بود که سعی بر توافقنامه های تجاری با انگلیس داشت. ترکیه همیشه در بهترین یا بدترین شرایط اقتصادی و تجاری دنیا به دنبال بهترین فرصت ها برای توسعه اقتصاد و بازرگانی کشور خود بوده است.

کشور ترکیه با تکیه بر همکاری با سازمان تجارت جهانی WTO قراردادهایی برای صادرات، واردات انواع کالا و خدمات با تعرفه های گمرکی کم با دیگر کشورها چه آسیایی و چه اروپایی دارد و به همین جهت هم به توسعه بازارهای اقتصادی و تجاری در کشور خود توجه دارد و هم برای ورود به بازارهای سرمایه گذاری و تجاری دنیا تلاش می کند. روابط تجاری ترکیه با هدف ایجاد توسعه در بازارهای داخلی این کشور می باشد.

به همین خاطر زندگی، کار و سرمایه گذاری در چنین کشوری نه تنها مزایای گوناگونی دارد بلکه از طریق ورود به ترکیه و دریافت شهروندی و پاسپورت این کشور می توانید در بسیاری از کشورها انواع سرمایه گذاری مالی، صنعتی، سرمایه گذاری ملکی بین الملل، مهاجرت، و یا تحصیل داشته باشید. لذا ترکیه را فقط کشوری برای گذران تعطیلات و یا گردشگری تصور نکنید.

اخذ اقامت دائم آمریکا

اقامت انگلیس با پاسپورت ترکیه

با در نظر گرفتن اهمیت روابط تجاری ترکیه با کشورهایی مانند انگلیس، قابل ذکر است که اگر خرید ملک در ترکیه به خصوص ملک تجاری داشته باشید، و تحت ویزای Turkish Businessperson visa به مدت 4 سال در ترکیه اقامت داشته باشید، می توانید به منظور اخذ شهروندی انگلیس تحت برنامه ILR اقدام نمایید. با این ویزا که در ترکیه دریافت می کنید، می توانید در کشور انگلیس تجارت و بیزینس راه انداز کنید.

اگر هم لازم باشد باید اعتبار این نوع ویزای خود را برای اقامت در انگلیس تمدید کنید که معمولا مدت اعتبار این ویزا 3 ساله است و تا زمانی که واجد شرایط باشید می توانید در انگلیس بمانید. به عنوان یک شخص تجاری یا businessman بعد از گذشت 5 سال اقامت و زندگی در انگلیس می توانید درخواست اقامت دائم این کشور را بدهید.

اخذ اقامت انگلیس با پاسپورت ترکیه پروسه زمانی و شرایط لازمی دارد که می توانید با وکیل مهاجرت خود در این خصوص مشاوره های لازم را انجام دهید. زیرا باید مدارک و صلاحیت های لازم را در ابتدا برای دریافت ویزای businessperson ترکیه داشته باشید و سپس با توجه به شرایط و قوانین برای دریافت اقامت انگلیس اقدام نمایید.

بیشتر بدانید!
عکس بایومتریک و شرایط آن

 

شرایط دریافت بیزینس پلن ترکیه

روابط تجاری ترکیه با دیگر کشورهای دنیا هم به نفع خود کشور ترکیه و هم به نفع کشورهای آسیایی همسایه آن می باشد. اما در حال حاضر با توجه به پاندمیک کووید 19 به درخواست های جدید برای دریافت ویزای businessperson ترکیه ترتیب اثر داده نمی شود، و فقط بچه های زیر 18 سال با این نوع ویزا می توانند به خانواده های خود در انگلیس ملحق شوند.

مخاطبین گرامی، صدور ویزای بیزینس پرسن کشور ترکیه طبق توافقات آنکارا با کشور انگلیس انجام می شود. اما شرایط کلی و نکات لازم برای واجد الشرایط بودن دریافت این نوع ویزای ترکیه، به منظور اخذ اقامت در انگلیس به شرح ذیل می باشد. که توجه به آن برای تمامی سرمایه گذاران علاقمند به دریافت اقامت انگلیس با ویزای بیزینس پرسن ترکیه الزامی می باشد.

  • باید اثبات نمایید که در مهاجرت به انگلیس، قصد راه اندازی کسب و کار و تجارت را در این کشور دارید.
  • برخورداری از توانایی مالی و سرمایه کافی جهت راه اندازی بیزینس در انگلیس
  • راه اندازی کسب و کار تجاری شما نباید منجر به بیکاری شهروندان انگلیس شود.
  • مشاغلی که از راه اندازی کسب و کار شما در انگلیس ایجاد می شود نباید جزو مشاغل کاذب باشند.
  • سود ناشی از طرح تجاری تان باید به اندازه ای باشد که بتوانید مخارج خود و خانواده تان را در طول اقامت انگلیس پرداخت کنید.
  • اقامت شما در انگلیس باید طبق قوانین و مقررات این کشور باشد
  • یا اگر قصد شراکت و همکاری با یک شرکتی در انگلیس را دارید، باید مشارکت شما در این بخش فعال و سودآور باشد.

 

مزیت داشتن پاسپورت ترکیه در مهاجرت و اخذ اقامت دیگر کشورها

علاوه بر اینکه با داشتن پاسپورت ترکیه میتوانید به بسیاری از کشورها بدون نیاز به دریافت ویزا مسافرت نمایید بلکه با اخذ پاسپورت ترکیه نیز می توان به کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس مهاجرت نموده و علاوه بر آن از طریق سرمایه گذاری یا راه اندازی بیزینس با انواع ویزاها به اقامت دائم این کشورها برسید، مانند ویزای EB-2 برای سرمایه گذاری و اخذ اقامت نامحدود در آمریکا.

با انتخاب یکی از روش های گفتگوی آنلاین یا مشاوره حضوری با وکلای متخصص اخذ پاسپورت ترکیه به منظور دریافت اقامت کشورهایی مانند آمریکا، جزئیات و نکات بیشتری را مطابق با اهداف مهاجرتی تان خواهید داشت.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد پاسپورت ترکیه برای اقامت میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به ترکیه مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره مند شوید.

در صورتی هم که قصد خرید ملک در ترکیه را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟