منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

پاسپورت دبی برای خارجیان متخصص چگونه صادر میشود؟

پاسپورت دبی برای خارجیان، شرایط دریافت پاسپورت دبی، پاسپورت دبی برای سرمایه گذاران، اپلای پاسپورت دبی، پاسپورت دبی برای مهاجران
پاسپورت دبی برای خارجیان، شرایط دریافت پاسپورت دبی، پاسپورت دبی برای سرمایه گذاران، اپلای پاسپورت دبی، پاسپورت دبی برای مهاجران
خارجیان در دبی معمولا ویزاهای معتبری با مدت اقامت چند ساله داشتند که اغلب هم قابل تمدید بوده و بسیاری از این ویزاها کاری بوده و تمدید مدت اقامت آن نیز بستگی به وضعیت استخدامی آنان داشته است. اما بعد از اعمال تغییرات در صدور ویزا، ویزاهایی با اقامت بلند مدت 10 ساله برای متخصصان بین المللی از جمله پزشکان، دانشمندان، کارآفرینان و سرمایه گذاران حوزه بیزینس صادر خواهد شد.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

از اوایل سال 2021 از طرف دولت امارات اعلام شد که خارجیان متخصص و نیروهای حرفه ای مانند پزشکان، مخترعان و دانشمندان از سراسر دنیا به شرط تایید صلاحیت و محرز شدن تخصص و سابقه کاری شان می توانند اقامت دائم، شهروندی و پاسپورت دبی را دریافت نمایند. بنا به تحقیقات جامع و مطالعات موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل، اعطای پاسپورت دبی برای خارجیان متخصص و سرمایه گذاران بین المللی صحت دارد. اما آیا میدانید چه کسانی شرایط دریافت پاسپورت دبی را دارند؟ در راستای هدف دبی برای جذب نیروهای متخصص، پاسپورت دبی برای سرمایه گذاران در حوزه های گوناگون هنری، فرهنگی، تجاری و کارآفرینی نیز صادر میگردد. ضمن آشنایی با نحوه شهروندی دبی برای متخصصان و ارسال مدارک حرفه ای تخصص تان، میتوانید از قوانین صدور پاسپورت دبی برای مهاجران بین المللی متخصص آگاه، و با تایید صلاحیت های حرفه ای تان، شهروندی و پاسپورت دبی را دریافت نمایید.

 

پاسپورت دبی برای خارجیان متخصص چگونه صادر میشود؟

با توجه به اهمیت، قدرت و رتبه پاسپورت دبی در میان کشورهای دنیا، بسیاری از اقشار و اصناف خارجی به دنبال پیدا کردن روش هایی برای دریافت اقامت دائم، شهروندی و پاسپورت دبی هستند. قبلا پاسپورت دبی برای همه ملیت ها صادر نمی شده و فقط تحت قوانین محدودی اولویت صدور پاسپورت دبی برای ملیت های عرب بوده است.

اما با تغییراتی که دولت امارات در برنامه های مهاجرتی خود ایجاد کرد، پاسپورت دبی برای خارجیان متخصص از سراسر دنیا تحت شرایطی صادر میشود. به غیر از خرید ملک برای اخذ اقامت دبی، راههای دیگری هم وجود دارد که بتوانید در دبی اقامت دائم داشته باشید. این نکته که دبی به نیروهای متخصص و حرفه ای مانند پزشکان، مخترعان و نخبه های اقتصادی، فرهنگی و هنری بسیار نیاز دارد، موضوعی قطعی می باشد.

 بسیاری از پزشکان، مهندسان، کارآفرینان و مخترعان از سراسر دنیا با داشتن مهارت و تجربیات تخصصی خود می توانند تحت قوانین گزینش متخصصان، و انتخاب بهترین نیروهای حرفه ای مورد نیاز امارات، اقامت دائم و در نهایت شهروندی و پاسپورت دبی را نیز دریافت نمایند. صدور پاسپورت دبی برای خارجی های متخصص، گامی دیگر برای جذب استعدادها، سرمایه ها و دانش جهانی در دبی می باشد.

 

شرایط دریافت پاسپورت دبی

در مهاجرت به دبی توجه داشته باشید که، طبق تغییرات ایجاد شده در قوانین صدور پاسپورت دبی برای خارجیان متخصص، هنرمندان حرفه ای، روشنفکران، استعدادهای ناب و خلاق، دارندگان مدرک دکترای علوم همه رشته ها، برنامه نویسان، متخصصان هوش مصنوعی، دانشمندان حوزه سلامت و درمان، پزشکان بیماریهای عفونی، متخصصان اپیدمی بیماریها، مخترعان، نویسندگان، کارآفرینان، مهندسان، پزشکان، سرمایه گذاران و دانشمندان به شرط داشتن تخصص، دانش و تجربه کارآمد، و به شرط انتخاب شدن از طرف مقامات مسئول دبی، با خانواده هایشان مانند همسر و فرزندان، شرایط دریافت پاسپورت دبی را خواهند داشت. 

دریافت پاسپورت دبی از طریق داشتن تخصص های حرفه ای به عنوان یک فرصت طلایی محسوب میشود که این برنامه در 30 ژانویه 2021 از طرف دولت امارات اعلام شد، یعنی تایید و صحت این برنامه در اوایل 2021 به اطلاع همگان رسید. امارات با تایید این برنامه سعی بر جذب نیروهای متخصص و حرفه ای بین المللی در زمینه های گوناگون دارد. داوطلبان مهاجرت به دبی با هدف دریافت شهروندی دبی باید به شرایط لازم برای اخذ پاسپورت دبی نیز توجه کافی داشته باشند.

نکته مهم دیگر اینکه این متخصصان علاوه بر حفظ ملیت خود میتوانند شهروندی دبی را نیز داشته باشند، بعبارتی شهروندی دوگانه. هریک از این متخصصان نامبرده شده، به شرط تایید صلاحیت و مهارت های حرفه ای شان توسط مقامات فدرال گزینش و انتخاب میشوند. در ادامه به شرایط مورد نیاز جهت پذیرفته شدن به عنوان نیروهای متخصص در دبی می پردازیم. اگر هم علاقه مند باشید میتوانید مزایای پاسپورت دبی را با مزایای پاسپورت پرتغال مقایسه کنید.

 

بیشتر بدانید!
برنامه مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

پزشکان واجدالشرایط

بعد از بررسی موضوع شرایط دریافت پاسپورت دبی به برخی از الزامات حرفه ای برای واجدالشرایط بودن خارجیان متخصص جهت دریافت پاسپورت دبی طبق ذیل اشاره می نماییم:

  • پزشکان: در مورد پزشکان متخصص باید گفت که داوطلبان این حوزه باید در یک شاخه و رشته علمی خاص و کاربردی از تبحر لازم برخوردار بوده و علاوه بر آن تخصص آنها نیز باید در امارات مورد نیاز بوده و تقاضای بالایی هم برای این تخصص در دبی وجود داشته باشد. یکی دیگر از الزامات قابل قبول برای پزشکان این است که باید در زمینه تحقیقات و مطالعات حرفه ای کار خود، مشارکت نموده و تجربه کاری عملی تا 10 سال در زمینه تخصص خود را نیز داشته باشند. مثلا اگر دندانپزشک هستید باید در یکی از شاخه های پزشکی و درمانی مرتبط مطالعه و تحقیق و بررسی انجام داده باشید. موضوع مهم دیگر که به عنوان یک  امتیاز برای پزشکان و متخصصان محسوب میشود اینکه عضو یکی از سازمان های معروف در زمینه مهارت های پزشکی باشید. پزشکان متخصص از سراسر دنیا نیز باید مرحله درخواست و اپلای پاسپورت دبی را بطور کامل و دقیق انجام دهند.

 

دانشمندان محقق

صدور پاسپورت دبی برای مهاجران متخصص با دانش و تجربه کافی، انگیزه خوبی برای جذب دانشمندان، مخترعان و هنرمندان بین المللی شده است.

  • دانشمندان: دانشمندان به عنوان یک محقق فعال باید در مراکز تحقیقات دانشگاه ها یا مراکز و بخش های تحقیقاتی خصوصی در زمینه تخصص شان 10 سال سابقه کار عملی داشته باشند. چنانچه اگر هم در رابطه با تخصص خود جوایز بین المللی علمی گرفته باید این موضوع را اعلام نمایند. یا اگر از حمایت های مالی مرتبط در طول 10 سال تحقیقات شان برخوردار هستند، شانس آنها برای دریافت شهروندی و پاسپورت دبی به عنوان نیروی متخصص بیشتر خواهد شد. همچنین یک موسسه علمی شناخته شده در امارات، باید صلاحیت حرفه ای آنها را تایید و توصیه نماید.
  • مخترعان: مخترعان برای دریافت شهروندی و پاسپورت دبی باید، یک یا چند اختراع شان به تایید وزارت اقتصاد امارات برسد و اگر هر نهاد بین المللی دیگری اختراع آنان را تایید نموده باشد، در تایید صلاحیت تخصصی شان تاثیر گذار خواهد بود. علاوه بر آن در خصوص ثبت اختراع یا اختراعات خود باید از وزارت اقتصاد امارات توصیه نامه دریافت نمایند.
  • هنرمندان و روشنفکران: این قشر از متخصصان باید یک یا چند جایزه بین المللی و تاییدیه از نهادهای دولتی مرتبط اخذ نموده باشند. قشر هنرمندان خارجی نیز می بایست مرحله درخواست و اپلای پاسپورت دبی را دقیقا پشت سر بگذارند.

شرایط دریافت پاسپورت دبی

پاسپورت دبی برای سرمایه گذاران

همانطور که مشخص است سرمایه گذاری فقط خرید ملک در خارج نیست بلکه تخصص و مهارت نیز جزو سرمایه های یک کشور محسوب میشوند. امارات با اعلام اعطای شهروندی تحت برنامه سرمایه گذاری، برای جذب سرمایه گذاران و متخصصان حرفه ای، دوباره در لیست کشورهای پر طرفدار برای مهاجرت و دریافت اقامت قرار گرفت. صدور پاسپورت دبی برای سرمایه گذاران گوناگون بین المللی، همراه با مزایای بیشماری برای کار و ثبت شرکت در دبی خواهد بود.

برنامه گلدن ویزای دبی به خارجیان متخصص در یک رشته خاص اجازه می دهد که شهروندی دوگانه در دبی داشته باشند. ویزای سرمایه گذار دبی در سال 2019 به عنوان یک ویزای جدید برای کارآفرینان و متخصصان حرفه ای در مقوله های گوناگون و مشخص در نظر گرفته شد. این ویزا مجوز اقامت 10 ساله برای افرادی است که در زمینه بیزینس و تجارت سرمایه گذاری می کنند.

علاوه بر آن سرمایه گذاران ملکی بین الملل با رعایت قوانین اقامت در دبی با خرید ملک می توانند شهروندی و پاسپورت دبی را از آن خود نمایند. البته راههای دیگری برای اخذ شهروندی دبی بدون سرمایه گذاری وجود دارد مانند ازدواج، و یا متولد شدن از پدر یا مادر اماراتی الاصل، و یا تابعیت. پاسپورت دبی برای سرمایه گذاران در بخش امور تجاری، بیزینسی و کار آفرینی هم صادر میگردد.

بیشتر بدانید!
انواع ویزاهای دبی برای مهاجرت و سرمایه گذاری

 

شهروندی دبی برای متخصصان

شرایط کلی دیگری برای تمامی متخصصان در رشته های گوناگون هنری، اقتصادی، تجاری و پزشکی به منظور دریافت پاسپورت دبی وجود دارد که ملزم به رعایت آن هستند، از جمله اینکه بر رعایت اصول و قوانین دولت امارات در طول کارشان در این کشور سوگند یاد کنند و قسم بخورند که فعالیت هایشان مغایر با قوانین اقتصادی، تجاری، کارآفرینی و قوانین سرمایه گذاری امارت نخواهد بود.

از مزایای دریافت شهروندی دبی برای این دسته از متخصصان این است که میتوانند نهاد یا شرکت های بازرگانی را برای خود در امارات تشکیل داده و یا از املاکی که توسط مقامات فدرال امارات به آنها داده می شود، استفاده نمایند.  که اگر در زمینه خرید یا واگذاری ملک در دبی سوالی داشته باشید میتوانید با توجه به نقش وکیل ملکی در دبی، از وکیل خود مشاوره بگیرید. اما اگر در طول این دوره، عملکرد این متخصصان با قوانین امارات مغایرت داشته باشد، مقامات فدرال مجاز به بازپس گرفتن حق شهروندی آنان خواهند بود.

قوانین دادگاه crown prince و شوراهای اجرایی و کابینه های نهادهای دولتی امارات، مسئول صدور شهروندی برای متخصصان بین المللی هستند. طبق قانون، مراحل ارائه شهروندی دبی به متخصصان بدین گونه است که در ابتدا تحت برنامه گلدن ویزا اقامت 5 و 10 ساله به این متخصصان داده میشود. در دو سال اخیر بسیاری از مخترعان، مهندسان و پزشکان متخصص بین المللی از طریق دریافت گلدن ویزای دبی، پاسپورت دبی را دریافت نموده اند.

نکته مهم تر اینکه همه متخصصان حرفه ای با شهروندی شدن در دبی از مزایای بسیاری برای تحصیل، زندگی، درمان، کار و دریافت وام خرید مسکن برای خرید ملک در دبی برخوردار خواهند شد. همچنین هر میزان حقوق و درآمدی هم که داشته باشند، مشمول پرداخت مالیات بردرآمد نخواهند بود. زیرا دبی قانون پرداخت مالیات بر درآمد ندارد. 

 

گلدان ویزای دبی

 اعتبار گلدن ویزای دبی با اقامت 10 ساله به منظور جذب هر چه بیشتر متخصصان خارجی در دبی قابل تمدید میباشد زیرا امارات سعی دارد متخصصان بین المللی را برای مدت بیشتری در کشور خود نگه دارد. با این تغییرات هر پزشک خارجی متخصص میتواند برای مدت بیشتری در دبی اقامت داشته باشد. پاسپورت دبی برای مهاجران متخصص مانند پزشکانی که مدرک PHD دارند نیز صادر میشود. بنا به برنامه گلدن ویزای دبی، اقامت پزشکان متخصص در دبی، به بیش از 10 سال قابل تمدید خواهد بود که از همین طریق، پاسپورت دبی برای پزشکان متخصص صادر میشود.

در حال حاضر با توجه به شرایط پاندمیک کووید 19 و بخاطر اهمیت کار پزشکان حرفه ای در امارات و دبی، زمان و اعتبار اقامت ویزاهای این پزشکان برای بلند مدت تمدید می شود. دبی تصمیم دارد قطب و مرکزی از پزشکان حرفه ای و متخصص دنیا باشد. به طوری که دبی برای بیش از 90 پزشک که در طول پاندمیک کووید 19 بسیار فعال بوده و خدمات کارآمدی را از خود ارائه دادند، کارت گلدن ویزا با اعتبار اقامت 10 ساله صادر کرده است. پزشکان متخصص در دبی از امنیت شغلی بسیار خوبی برخوردار خواهند بود.

علاوه بر آن در لیست و اسامی متخصصانی که میتوانند اقامت بلند مدت یا گلدن ویزای دبی را دریافت نمایند، متخصصانی مانند مهندسان برق، مهندسان کامپیوتر و مهندسان بیوتکنولوژی نیز واجد الشرایط دریافت گلدن ویزای دبی هستند. همانطور که در بخش اولیه مقاله گفته شد، دارندگان استعدادهای خاص نیز میتوانند با داشتن صلاحیت های لازم شهروندی و پاسپورت دبی را دریافت نمایند. از جمله دانش آموزانی که با بالاترین نمره دوره تحصیل در دبیرستان را تکمیل نموده و یا دانشجویانی که رتبه و متوسط نمرات GPA را دریافت کرده اند.

اپلای پاسپورت دبی

اپلای پاسپورت دبی

جهت درخواست و اپلای پاسپورت دبی از طریق کارآفرینی و بیزینس مراحل و پروسه ای وجود دارد. سرآمدان و افراد شاخص در امور تجاری می توانند ویزای اقامت 10 ساله دبی را تحت برنامه کارت طلایی( گلدن ویزا ) دریافت نمایند. امارات سرزمینی پر از فرصت های متنوع و جدید کاری، تجاری و سرمایه گذاری است از جمله سرمایه گذاری های مالی  در دبی یا سرمایه گذاری ملکی. با توجه به مراحل درخواست و اپلای برای دریافت پاسپورت دبی، این پروسه را به خوبی تکمیل نمایید.

بیشتر بدانید!
دلایل مهاجرت به اوکراین و هزینه های مسکن

با دریافت ویزای بیزینس دبی میتوانید به شهروندی و پاسپورت دبی برسید. پروسه اپلای برای درخواست ویزای بیزینس دبی که برای متخصصان و اهل بیزینس بدین ترتیب است که  ابتدا باید درخواست و اپلای خود را به مقامات مسئول صدور ویزای دبی ارسال نمایید سپس بعد از 30 روز کاری، درخواست تان بررسی می شود و بعد از آن، ایمیلی جهت ادامه این پروسه برایتان ارسال میشود.

ارسال ایمیل بدین معناست که  به عنوان یک نیروی متخصص حرفه ای قلمداد شده اید. در ایمیلی که برایتان می فرستند یک  لینک وجود دارد که از طریق آن باید مدارک لازم را آپلود کرده و بفرستید. بعد از بررسی این مراحل شما واجد الشرایط دریافت گلدن ویزای بیزینس دبی خواهید شد که شما را به اقامت دائم و شهروندی دبی می رساند. 

با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های تجاری و اقتصادی در دبی، استارت آپ ها به سرعت در حال رشد و توسعه در دبی بوده و بدین جهت شرکت های نوین و جدیدی که بتوانند به توسعه اقتصاد دبی کمک کنند، شامل حال دریافت گلدن ویزا و اقامت دائم دبی خواهند شد که با دریافت ویزاهای بیزینس دبی، کارآفرینان و مخترعان میتوانند اقامت دائم برای خود و خانواده شان را اخذ و سپس حق شهروندی و در نهایت پاسپورت دبی را دریافت نمایند. 

 

پاسپورت دبی برای مهاجران

تحقیقات تکمیلی اثبات می کند که در حال حاضر این امکان قطعی است که مهاجران و خارجیان دبی بتوانند تحت قوانین و شرایطی بسیار خاص ملیت اماراتی و شهروندی دبی را اخذ نمایند. صدور پاسپورت دبی برای مهاجران و متخصصان خارجی در تکمیل صدور ویزای های اقامت دائم به منظور توسعه سرمایه گذاری در دبی بوده است. قوانین شهروندی دبی، ظرفیت و گزینه های گوناگونی برای شهروندی مهاجران دارد. 

در سال 2020 توسعه اقتصاد دبی توسط 90 درصد از مهاجران بین المللی انجام شده، تاکنون مهاجران، سرمایه گذاران و متخصصان خارجی در دبی نقش موثری در بهبود و پیشرفت اقتصاد دبی داشته اند. به همین جهت دولت امارات به منظور حمایت از این دسته افراد، صدور پاسپورت دبی را برای آنان طراحی و اجرایی نمود. صدور و اعطای پاسپورت دبی برای مهاجران بین المللی، انگیزه مهاجرت و سرمایه گذاری در دبی را افزایش خواهد داد.

مهاجران و متخصصان خارجی دبی با دریافت شهروندی و پاسپورت دبی میتوانند از این مزایا استفاده نمایند: استفاده از طرح های بازنشستگی از سن 49 سال، دریافت سوبسیدهای تحصیلی، سوبسیدهای مصرف سوخت و سوبسیدهای مراقبت های درمانی. همچنین  متخصصان حرفه ای در دبی میتوانند درآمدهای بالایی بدون نیاز به پرداخت مالیات بر درآمد داشته باشند. لذا بدین منظور درخواست و اپلای پاسپورت دبی را بطور کامل انجام داده تا در این پروسه موفق باشید.

 

اقامت دبی

خارجیان در دبی معمولا ویزاهای معتبری با مدت اقامت چند ساله داشتند که اغلب هم قابل تمدید بوده و بسیاری از این ویزاها کاری بوده و تمدید مدت اقامت آن نیز بستگی به وضعیت استخدامی آنان داشته است. اما بعد از اعمال تغییرات در صدور ویزا، ویزاهایی با اقامت بلند مدت 10 ساله برای متخصصان بین المللی از جمله پزشکان، دانشمندان، کارآفرینان و سرمایه گذاران حوزه بیزینس صادر خواهد شد.

 

با انتخاب یکی از این گزینه ها، گفتگوی آنلاین یا مشاوره حضوری با وکلای مجرب دریافت پاسپورت دبی برای خارجیان متخصص، جزئیات و نکات بیشتری درباره چگونگی اخذ پاسپورت برای پزشکان، کارآفرینان و متخصصان حرفه ای رشته های گوناگون داشته باشید.

 

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
نوشته ای از:
زینت طاهری
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟