منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

پایان گلدن ویزای پرتغال نهایی شد

پایان گلدن ویزای پرتغال
پایان گلدن ویزای پرتغال
نخست وزیر پرتغال در ابتدای نوامبر 2022 اعلام کرد که پایان گلدن ویزای پرتغال نزدیک است. او اشاره کرده است که گلدن ویزای پرتغال به اهداف خود دست یافته و اکنون زمان بازنگری و حذف این برنامه مهاجرتی است. در ادامه در خصوص این موضوع بیشتر صحبت می کنیم.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

بعد از 10 سال ثبات و پذیرش متقاضیان زیادی از سرتاسر دنیا و جذب بیش از 6.5 میلیارد یورو سرمایه ، بعد از صحبت های نخست وزیر پرتغال و همچنین اعلام رسمی ایشان در 16 فوردیه 2023  پایان گلدن ویزای پرتغال نهایی شده است.

آخرین آپدیتها

– در 16 فوریه اعلام شد که دولت پرتغال در 16 مارچ با تصمیم گیری در پارلمان به گلدن ویزای پرتغال برای همیشه پایان خواهد داد. 

– در 9 مارچ 2023 اعلام گردید که تصمیم گیری دولت تا تاریخ 30 مارچ 2023 به تاخیر خواهد افتاد. دولت پرتغال برای تصمیم گیری منتظر نظریه اتحادیه شهرداریهاست که در 21 مارچ آماده می شود. به تعویق انداختن تصمیم گیری نشانه مثبتی است و خبر از اعمال فشار اتحادیه ها به دولت برای اعتراض به این تصمیم گیری است. 

-در 30 مارچ نیز پس از برگزاری جلسه پارلمان همچنان سرنوشت گلدن ویزای پرتغال و وضعیت متقاضیان جدید آن نا معلوم و مبهم است. ما منتظر نظر وکلای پرتغالی در خصوص این موضوع هستیم.

 

اریکه عدل ابتدا این مقاله خبری را در 21 آبان 1401 منتشر نمود و اکنون در پنجم اسفند ماه ما اطمینان داریم که گلدن ویزای پرتغال در تاریخ 16 مارچ 2023 برای همیشه پایان می یابد.

پایان گلدن ویزای پرتغال فقط مربوط به سرمایه گذاری ملکی نیست. کلیه روشهای گلدن ویزا از قبیل سرمایه گذاری ، خرید ملک ، ایجاد شغل و … برای همیشه پایان خواهد یافت.

آقای نخست وزیر پایان گلدن ویزای پرتغال را کلید زد!

آنتونیو کاستا ، نخست وزیر پرتغال با حضور در یکی از سمینارهای شهر لیسبون در ابتدای نوامبر 2022 در حضور خبرنگاران پرتغالی و خارجی تاکید کرد که گلدن ویزای پرتغال هم اکنون به اهداف تعیین شده خود رسیده است و ما در حال بازنگری چند ویزای مهم در پرتغال هستیم. او افزود که گلدن ویزای پرتغال یکی از برنامه های مهاجرتی است که به زودی حذف خواهد شد. بله پایان گلدن ویزای پرتغال نزدیک است!

بیشتر بدانید!
مزایای پاسپورت پرتغال

به نظر می رسد این اظهار نظر در خصوص پایان گلدن ویزای پرتغال در واکنش به ابراز نگرانی اتحادیه اروپا در گذشته انجام شده باشد. اتحادیه اروپا پیشتر تاکید کرده بود که برنامه های گلدن ویزای پرتغال در قیمت املاک و اجاره در سرتاسر اروپا تاثیر می گذارد و باعث گرانی سرتاسری می شود. اتحادیه از دولتهای اروپایی درخواست کرده است که به چنین روشهای مهاجرتی پایان دهند.

دروازه ورود به اروپا بسته می شود

با این سخنان آقای نخست وزیر به نظر می رسد یکی از محبوب ترین دروازه های ورود به اروپا در حال بسته شدن است. کسانی که برای دریافت گلدن ویزا برنامه دارند بایستی هر چه سریع تر قبل از پایان گلدن ویزای پرتغال اقدام کنند.

برنامه گلدن ویزای پرتغال یا همان دریافت اقامت پرتغال از طریق خرید ملک به دلیل قیمت های مناسب و تنوع موارد سرمایه گذاری یکی از محبوب ترین گزینه های مهاجرت به اروپا محسوب می شود.

در کنار اینها ، گلدن ویزای پرتغال تنها برنامه مهاجرتی اروپا است که تنها 7 روز در سال برای تمدید اقامت شرط حضور دارد. از سوی دیگر این برنامه مهاجرتی کوتاه ترین زمان برای دستیابی به اقامت دائم و شهروندی اروپا را فراهم می کند.

اکنون که خبر پایان گلدن ویزای پرتغال به گوش می رسد بد نیست که نگاهی داشته باشیم به دلایل محبوبیت این برنامه مهاجرتی. دلایلی که باعث شده رقم بزرگ 6.5 میلیارد یورویی به عنوان سرمایه گذاری خارجی وارد خاک پرتغال شود.

دارنده ویزای طلایی پرتغال (مجوز اقامت برای سرمایه گذاران خارجی) مزایای بسیار فوق العاده ای دارد از جمله این مزایا:

  • مجوز ورود به خاک پرتغال بدون نیاز به ویزای جداگانه
  • سفر آزادانه به حوزه کشورهای شنگن بدون نیاز به ویزای جداگانه (حوزه کشورهای شنگن از ۲۶ کشور اروپایی تشکیل شده است)
  • مجوز زندگی و کار در پرتغال
  • حداقل اقامت و ماندن در پرتغال (دارنده ویزا تنها باید ۷ روز در سال اولیه کسب ویزای طلایی در پرتغال بماند. در سالهای بعدی تنها ۱۴ روز باید در پرتغال اقامت داشته باشد.
  • خانواده دارنده ویزای طلایی نیز به سادگی می توانند در کشور پرتغال به وی بپیوندند. این اعضای خانواده شامل همسر، فرزندان زیر ۱۸ سال، پدربزرگ، مادر بزرگ و ….
  • دارنده ویزای طلایی پرتغال پس از گذر ۵ سال اقامت موقت با رعایت شرایط قانونی می توانند اقامت دائم  و سپس شهروندی را بدست آورند.
بیشتر بدانید!
مراحل اقامت پرتغال از طریق ثبت شرکت

درباره گلدن ویزای پرتغال

اکنون که به پایان گلدن ویزای پرتغال نزدیک می شویم بد نیست که شما را با این نوع ویزای اقامتی بیشتر آشنا کنیم. مجوز اقامت پرتغال برای فعالیت های سرمایه گذاری (PIPA) که از هشتم اکتبر ۲۰۱۲ با اصلاحات سال ۲۰۱۵ در کشور پرتغال به تصویب دولت وقت رسید.  قوانین مذکور به اشخاص خارجی اجازه می دهد که در پرتغال سرمایه گذاری نمایند و مجوز اقامت پرتغال را  بدست آورند. این امتیاز در واقع همان برنامه مهاجرتی گلدن ویزای پرتغال است.

اخذ اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری که عمدتاً تحت عنوان ویزای طلایی ( Golden visa ) از آن یاد می شود، یکی از جذاب ترین و در عین حال قطعی ترین برنامه های مهاجرت به اروپا برای سرمایه گذاران بین المللی است. این برنامه در عین حال که بسیار ساده و شفاف است، پروسه حقوقی و قانونی مشخص و قابل اعتمادی دارد.

 

آیا مهلتی هم برای کسانی که سرمایه گذاری کرده اند در نظر گرفته می شود؟

هنوز برای اینکه در این خصوص اظهار نظر کنیم اندکی زود است اما در ابتدای 2022 زمانی که پرتغال ممنوعیت خرید ملک در لیسبون و پورتو و خط ساحلی پرتغال را مصوب نمود ، یک فرصت یک ماهه برای کسانی که قبلا سرمایه گذاری کرده بودند مقرر شد.

امیدوار هستیم در این مورد نیز دولت پرتغال یک مهلت جمع بندی برای سرمایه گذاران و همچنین سازندگان املاک پرتغالی در نظر بگیرد تا بتوانند پرونده سرمایه گذاری و مهاجرت خود را به سرانجام برسانند.

آیا هنوز هم می توان اقدام کرد؟

ما در موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از همان ابتدای تصویب قانون گلدن ویزای پرتغال در این خصوص فعالیت می کنیم و کیس های موفق زیادی را مدیریت کرده ایم. در حال حاضر هم با خبر پایان گلدن ویزای پرتغال باز هم در کنار موکلین خود هستیم.

بیشتر بدانید!
بهترین مناطق لیسبون برای خرید ملک

در صورتیکه بخواهید اقدام کنید باید بدانید که انجام پرونده های گلدن ویزا به روش معمول که با افتتاح حساب و انتقال وجوه موکلین به این حساب و سپس پرداخت از همین حساب انجام می شد دیگر وجود ندارد چرا که پروسه افتتاح حساب این روزها بسیار طولانی است.

در عوض به عنوان یک روش جایگزین ، در این روزها ما از Escrow account (حساب امانی وکیل در پرتغال) استفاده می شود تا پرداخت بابت ملک از این حساب انجام شود تا سریعا بتوان پروسه خرید ملک را نهایی کرده و در سازمان SEF برای گلدن ویزا اقدام کرد. همین که اپلیکیشن گلدن ویزا تقدیم سازمان شود دیگر نگرانی بابت تغییر قانون وجود ندارد.

منتها مشکل بزرگی که در حال حاضر وجود دارد این است که بسیاری از سازنده اعلام کرده اند که با این تصمیم دولت پرتغال شاید دیگر پروژه های ساختمانی مخصوص گلدن ویزا را هرگز به سر انجام نرسانند!

این موضوع می تواند پیچیدگی های بسیار زیادی در خصوص سرمایه های هموطنان ما در پرتغال بوجود بیاورد. اگر این املاک ساخته نشوند بحث استرداد پول و تبدیل سرمایه برای تمدید گلدن ویزا پیش می آید که خودش ماجرایی دور و دراز است!

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل در دپارتمان مهاجرت با توجه به اشراف دقیقی که بر پروسه برنامه گلدن ویزای پرتغال دارد ، از 16 فوریه 2023 هیچ کیس جدیدی را در پرتغال با توجه به ابهامات موجود نپذیرفته است. برای اطلاعات بیشتر با دفتر اریکه عدل در تهران تماس بگیرید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟