منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

پول نقد مجاز در سفر به هلند ، 10 هزار یورو

طبق قوانین و مقررات هلند، افرادی که وارد این کشور می‌شوند، می‌توانند تا حداکثر مبلغ 10,000 یورو از پول نقد را بدون اعلام به مرز ورودی وارد کنند. در خصوص این موضوع اینجا بحث می کنیم...

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

برای مساله پول نقد مجاز در سفر به هلند، مقررات خاصی وجود دارد که باید رعایت شود. طبق این مقررات، افرادی که وارد هلند می‌شوند، می‌توانند تا حداکثر مبلغ 10,000 یورو از پول نقد را بدون اعلام به مرز ورودی وارد کنند. اما در صورتی که مبلغ بیشتر از 10,000 یورو باشد، باید به مقامات گمرکی اعلام شود.

همچنین باید توجه داشت که وارد کردن پول نقد به هلند برای دفعات متعدد در یک دوره زمانی کوتاه، ممکن است توسط مقامات گمرکی به عنوان فعالیت پولشویی شناخته شود و منجر به بررسی بیشتر می‌شود. بنابراین، توصیه می‌شود ضمن توجه دقیق به پول نقد مجاز در سفر به هلند،  که مقدار پول نقدی که با خود به سفر می‌برید، به حداقل ممکن محدود شود و در صورت امکان از استفاده از کارت بانکی و یا ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین نیز استفاده کنید.

برای اطلاع بیشتر در خصوص مقررات گمرکی وجه نقد می توانید به سایت اداره گمرک هلند به زبان اصلی (هلندی) “Douane Nederland” مراجعه کنید. همچنین، اگر شرکت هلندی ثبت کرده اید ، برای اطلاعات بیشتر در مورد خدمات گمرکی هلند و مسائل مرتبط با تجارت و واردات-صادرات، می توانید به سایت راهنمای گمرک هلند که به زبان انگلیسی است سری بزنید.

هزینه ها و مالیات پول بیشتر از 10 هزار یورو

اعلام کردن مبلغ بیشتر از 10,000 یورو به مقامات گمرکی در هلند، هزینه ای ندارد و در واقع به عنوان یک اقدام امنیتی و جلوگیری از فعالیت های پولشویی توصیه می‌شود. به همین دلیل، اگر می‌خواهید مبلغ بیشتری از پول نقد را به هلند وارد کنید، بهتر است این مبلغ را به مقامات گمرکی اعلام کنید تا احتمالاً هیچ مشکلی در مرز ورودی پیش نیاید.

بیشتر بدانید!
چگونگی پیدا کردن شغل برای مهاجرت به هلند

در عوض، عدم اعلام کردن پول نقدی بیشتر از 10,000 یورو، می‌تواند منجر به بررسی بیشتر مبالغ وارد شده شود و در برخی موارد ممکن است به عنوان فعالیت پولشویی شناخته شود که با هزینه های قابل توجهی همراه خواهد بود.

اعلام کردن مبلغ بیشتر از 10,000 یورو و مبالغ بیشتر از پول نقد مجاز در سفر به هلند به مقامات گمرکی در هلند، به تنهایی مالیات ندارد. اما به طور کلی، باید توجه داشت که افرادی که از کشورهای غیرعضو اتحادیه اروپا وارد هلند می‌شوند، ممکن است باید برای پرداخت مالیات بر درآمدی که از منابع هلندی کسب کرده‌اند، مانند درآمد اجاره ملک یا حقوق کاری، نیاز باشد که موضوع مبالغ بالاتر از پول نقد مجاز در سفر به هلند را در اظهارنامه مالیاتی خود بگنجانند.

بنابراین، اگر شما با مقداری بالاتر از 10,000 یورو وارد هلند شده‌اید و مالک منابع درآمدزا در هلند هستید، باید به پرداخت مالیات به مقامات مالیاتی هلندی توجه کنید. در غیر این صورت، اعلام کردن مبلغ پول نقدی به تنهایی برای شما مالیاتی ندارد.

پول نقد مجاز در سفر به هلند

آیا امکان مصادره پول نقد در زمان ورود به هلند وجود دارد؟

سوالی که خیلی ها می پرسند این است که اگر بیشتر از پول نقد مجاز در سفر به هلند همراه داشته باشیم و اعلام نکنیم آیا پولهای ما در خطر مصادره و صبط از طرف دولت هست یا خیر.

در صورتی که شما مبلغ بیشتر از 10,000 یورو را در هنگام ورود به هلند با خود داشته باشید و آن را به مقامات گمرکی اعلام نکنید، احتمال مصادره پول نقد وجود دارد. به علاوه، در صورت همراه داشتن بیشتر از پول نقد مجاز در سفر به هلند ، اگر منشأ پول نامعلوم باشد و دلیلی برای ورود به کشور را نتوانید توضیح دهید، نیز احتمال مصادره پول وجود دارد.

بیشتر بدانید!
اقامت هلند از طریق تحصیل فرزند

بنابراین، بهتر است که مبالغ بالا را با خود حمل نکرده و در صورت نیاز از راه‌های دیگری مانند کارت بانکی و یا چک استفاده کنید. همچنین بهتر است در مورد هدف و منشأ پول خود به مقامات گمرکی صریحاً توضیح دهید تا هیچ گونه سوءتفاهمی بوجود نیاید.

عواقب قانونی اعلام نکردن پول بیشتر از 10 هزار یورو

اعلام نکردن پولهای نقد بیشتر از 10 هزار یورو ممکن است عواقب قانونی سختی در پی داشته باشد. اگر دارنده پول نتواند بعد از کشف پول نقد منبع آن را به طور کامل اثبات کند ، یکی از اتهام هایی که می تواند متوجه او شود بحث پولشویی است.

در هلند، پولشویی یک جرم جدی است و تحت قوانین سختی قرار دارد. بر اساس قانون پولشویی هلند، هرگونه فعالیتی که به منظور پنهان کردن منبع واقعی پول، یا تبدیل پولی که از فعالیت های غیرقانونی و یا جرایم درآمده به پول قانونی انجام شود، محسوب می شود.

بنابراین، در هلند، فعالیت هایی مانند شستن پول کسب و کارهای غیرقانونی، از جمله تجارت مواد مخدر، قاچاق مواد مخدر، تروریسم، فساد و ارتشاء، قاچاق انسان، قاچاق سلاح و سایر جرائم مالی، با مجازات سختی همراه هستند.

مجازات برای پولشویی در هلند شامل مجازات زندانی، جریمه های بسیار بالا، صدور حکم تصفیه اموال (confiscation) و حتی ممنوعیت از اشتغال به برخی فعالیت های تجاری می شود. بسته به شدت جرم، مجازات ممکن است تا ۶ سال زندان و ۸۱۵۰۰۰ یورو جریمه باشد.

نتیجه گیری

بردن وجه نقد به هلند از طریق قانونی و با رعایت قوانین و مقررات مربوط به پول نقد مجاز در سفر به هلند می‌تواند انجام شود. این مساله مشابه مبلغ مجاز پول نقد در سفر به کانادا است. در این مورد، شخص باید از محدودیت‌های مربوط به ورود و خروج وجوه نقد به هلند، آگاه باشد و اینکه در صورت نقض این مقررات، ممکن است مجازات‌های قانونی شامل جریمه و یا حتی توقیف وجوه نقد اعمال شود.

بیشتر بدانید!
راهنمای جامع مهاجرت پزشکان به هلند

از آنجا که هلند یکی از کشورهای پیشرو در حوزه حرکت سرمایه‌گذاری و تجارت جهانی است، بردن وجه نقد به این کشور به عنوان یکی از منابع مالی و تأمین اعتبار می‌تواند در بسیاری از حوزه‌های کسب و کار مفید واقع شود. بنابراین همراه داشتن مبالغ بیشتر از پول نقد مجاز در سفر به هلند مشکل خاصی ندارد.

در کل، برای بردن وجه نقد به هلند، بهتر است از خدمات یکی از شرکت‌های ترخیص کننده و مشاوره تجاری در کشور هلند استفاده کنید تا در راستای رعایت قوانین و مقررات مربوط به پول نقد مجاز در سفر به هلند، با راهنمایی‌های لازم، بتوانید به بهترین نحو این کار را انجام دهید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟