منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

چگونه بدیهای گذشته همسرمان را ببخشیم

چگونه بدیهای گذشته همسرمان را ببخشیم
چگونه بدیهای گذشته همسرمان را ببخشیم
در این مقاله قصد داریم تا با همکاری همکارانمان در واحد روانشناسی دپارتمان خانواده موسسه حقوقی اریکه عدل ، مطالبی موثر در شیوه تفکر خانوادگی و ضرورت وجود حریم خصوصی ،بین زوجین و گذشت بخشیدن بدیهای همسرمان برای ادامه ی زندگی ارائه نماییم تا بدین سبب با تلفیق علم روانشناسی و حقوق تاثیر شگرفی در بحث حفظ بنیان خانواده در جامعه داشته باشیم و قدمی هرچند کوچک در این حوزه برداریم :

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

در مقاله چگونه بدیهای گذشته همسرمان را ببخشیم قصد داریم تا با همکاری همکارانمان در واحد روانشناسی دپارتمان خانواده موسسه حقوقی اریکه عدل ، مطالبی موثر در شیوه تفکر خانوادگی و ضرورت وجود حریم خصوصی ،بین زوجین و گذشت بخشیدن بدیهای همسرمان برای ادامه ی زندگی ارائه نماییم تا بدین سبب با تلفیق علم روانشناسی و حقوق تاثیر شگرفی در بحث حفظ بنیان خانواده در جامعه داشته باشیم و قدمی هرچند کوچک در این حوزه برداریم :

ضرورت وجود حریم خصوصی بین زوجین

اگر شما دو گل را در یک گلدان بگذارید، چون ریشه آنها مزاحم یکدیگر است، ضعیف می شوند؛ زیرا بین آنها مرزی وجود ندارد.

ولی اگر آنها را در دو گلدان بگذارید، هر دو به خوبی رشد می کنند.

این مسئله در مورد زن و شوهر هم صدق می کند، نبود حریم شخصی بین زن و شوهر مشکل ساز است و برای بهبود اوضاع و رشد آنها باید حریم و مرز مناسبی برای همسران تعریف شود و هر کدام در باغچه زندگی ، از یک گلدان مجزا برخوردار شوند.

در صورتی که شما حریم  خصوصی یکدیگر را رعایت نکنید با مشکلات متعددی مواجه خواهید شد حال در اینجا دو راه وجود خواهد داشت یا باید همسر خود را ببخشیم و زندگی خود را هر روز شیرین تر کنیم و یا بدون گذشت زندگی را رو به نزول هدایت کرده و به عواقبی مانند طلاق بیاندیشیم، حال ما به شما راهکار های مناسب برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار را ارائه خواهیم داد:

 

چگونه بدیهای گذشته همسرمان را ببخشیم و از آنها بگذریم ؟

خشم یک احساس ناخوشایندی است که در صدمه و یا آزار فرد دیگری به ما دست می دهد که می تواند به دلیل توهین ، بی عدالتی ، خیانت و .‌‌.. باشد و زمانی که نخواهیم خاطره آن ما  را رها کند و ببخشیم به نفرت تبدیل می شود .به عبارت دیگر خشم و نفرت سمی است که در بدنمان تولید می کنیم و تنها راه رهایی آن بخشش است .

بیشتر بدانید!
ازدواج مجدد مرد و حقوق همسرش در این موقعیت

بخشش نه فراموش کردن است و نه قول به آن . شما هرگز صدمه وارد شده را نمی توانید فراموش کنید . اما تنها راه رسیدن به آرامش ، بخشش است .

برای اینکه بتوانید ببخشید بایستی مراحل زیر را بکار ببندید:

  • خود را آماده کنید :

اولین قدم این است که واقعا تمایل به این کار در شما ایجاد شده باشد . برای این که به این مرحله برسید خشم و ناراحتی خود را با فرد مجرب و قابل اطمینان در میان بگذارید . بخشش حکم در آوردن خار یا تیر به پا رفته است که وقتی خارج شد ، دیگر با هر فشار بر محل آن ( یادآوری) دیگر احساس درد و ناراحتی نخواهید کرد.

  • مسئله را ارزیابی بهتری کنید :

بار دیگر بطور غیر مغرضانه علت و ریشه و شرایط رفتار فرد را ارزیابی کنید . سطح تحصیلات ، آگاهی ، فرهنگ خانوادگی و شرایط دوران کودکی فرد را نیز در نظر بگیرید . ( گاهی در این مرحله ممکن است به جای حس خشم ، احساس متفاوت تری تجربه کنید مثل دلسوزی و …).

  • خود را جای فرد قرار دهید :

آیا شما هیچ موقع موجب ناراحتی و آسیب کسی نشده اید ؟ از خودتان صادقانه بپرسید اگر شما در موقعیت فرد قرار می گرفتید آیا امکان سر زدن چنین رفتاری را از خودتان داشتید و اگر چنین چیزی از شما سر می زد و پشیمان می شدید چه انتظاری از طرف مقابل تان می داشتید ؟

  • نقش و سهم تان را مشخص کنید :

منصفانه نقش و مسئولیت خودتان را در بروز مسئله و صدمه وارده ارزیابی کنید .

  • چرایی خشم و ناراحتی خود را مجددا ارزیابی کنید :

آیا صدمه و آزار وارده بر شما واقعا آنقدر که احساس می کنید آزاردهنده و مهم است و چرا ؟ چرا رها کردن شما توسط پدرتان بسیار آزار دهنده تر از رها شدن شما توسط مادرتان است ( و یا بالعکس ) ؟ چرا در حالیکه رئیس تان با کلام و رفتار خودش شما را بارها مورد سرزنش قرار می داد و حس بی کفایتی به شما دست می داد چندان ناراحت نشدید ولی همین رفتار از طرف همسرتان موجب بروز نفرت نسبت به او شده است ؟ و … بسیاری از این حساسیت ها ریشه در صدمات کودکی دارد که بایستی اصلاح شوند .

  • یک بار دیگر ارزش ها ، معیار ها و باور هایتان را بازنگری کنید :

چرا فلان چیز برایتان آنقدر ارزشمند است و …

بیشتر بدانید!
آیا امکان کم کردن اقساط مهریه وجود دارد؟

شاید لازم باشد درباره منطقی یا غیر منطقی بودن بخشی از  ارزش ها و معیارهایتان و تاًثیر آنها بر کیفیت زندگی مشترکتان بیشتر فکر کنید .

  • خود را از دوران کودکی برهانید ( پدر و مادرتان را ببخشید ):

بدون شک ، تقریبا تمامی پدر مادر ها خوبی فرزندانشان را می خواهند و سعی می کنند که بهترین کار را در حق فرزندانشان انجام دهند . اما متاسفانه بدلیل ناآگاهی والدین ، کمتر افرادی هستند که در دوران کودکی صدمات روحی روانی و شخصیتی ندیده باشند .

مثلا ممکن است کودک در جمع دوستان یا افراد غریبه ، ناگهان چیزی از دستش بیفتد و پدر و مادر با عصبانیت بگویند ” تو چقدر دست پا چلفتی هستی ” ، در آن شرایط خاص این یک حرف به ظاهر ساده ، به روح و روان کودک شدیدا آسیب برساند و به ضمیر ناخودآگاه منتقل شود و شخص از آن خبر ندارد ولی هرگاه موضوع یا مسئله ای رخ می دهد که به نحوی با آن خاطره نهفته نزدیکی داشته باشد

ناگهان آن خاطره و حافظه پنهان بیدار شده و سیستم عاطفی احساسی فرد را شدیدا تحت تاثیر قرار می دهد و شخص را شدیدا ناراحت می کند انگار که دوباره همان احساس بد دوران کودکی تجربه شود . به همین دلیل در فرد مورد مثال ، گفتار و رفتار دوست یا عزیزی که بوی بی کفایتی فرد را می دهد موجب خشم و ناراحتی شدید او می شود . با کمک تخصصی میتوان اکثر صدمات دوران کودکی را التیام داد و از تاثیر آنها در زندگی حالمان جلوگیری کرد .

بیشتر بدانید!
ابعاد حقوقی طلاق توافقی و اقسام آن در قانون

چگونه بدیهای گذشته همسرمان را ببخشیم چگونه بدیهای گذشته همسرمان را ببخشیم

برای اطلاعات بیشتر در مورد حریم خصوصی بین زوجین میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره موارد حقوقی ازدواج پیدا کنید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتیکه هم که قصد اطلاع از ازدواج های بین المللی را دارید میتوانید از ریز جزییات قوانین هر کشور در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟