منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

کد مالیاتی پرتغال (NIF) و دریافت آن

کد مالیاتی پرتغال, کد NIF پرتغال
کد مالیاتی پرتغال, کد NIF پرتغال
میخواهید در پرتغال فعالیت مالی انجام دهید یا می خواهید به این کشور مهاجرت کنید؟ در این فرصت ما شما را با کد NIF پرتغال آشنا می کنیم و به شما می گوییم که چطور این کد را می توانید دریافت کنید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

واقعیتش این است که شما هر اقدامی که بخواهید در پرتغال انجام دهید ، باید قبل از هر چیزی خودتان را برای دریافت کد مالیاتی پرتغال آماده کنید. فرقی نمی کند که هدف شما افتتاح حساب بانکی در پرتغال باشد یا خرید ملک در پرتغال. گرفتن کد NIF  پرتغال برای همه ضرورت دارد.

در این مطلب تلاش می کنیم که در ابتدا شما را با کد مالیاتی پرتغال یا همان کد NIF پرتغال آشنا کنیم و در قدم بعدی توضیح دهیم که چرا دریافت این کد ضروری است. سپس راهکار های دریافت کد NIF پرتغال را مورد بررسی قرار می دهیم. با اریکه عدل همراه شوید.

کد مالیاتی پرتغال (NIF) چیست؟

کد مالیاتی پرتغال یا همان کد NIF پرتغال در واقع مخفف عبارت پرتغالی NUMERO DE IDENTIFICACAO FISCAL است. کد مالیاتی پرتغال یک شماره 9 رقمی است که معرف شما در پرتغال است. این کد فقط به صورت عددی صادر می شود.

از این کد به عنوان شماره مالیاتی شخصی پرتغال هم یاد می شود و هیچ کس نمی تواند بدون گرفتن کد مالیاتی پرتغال هیچ گونه فعالیتی چه مالی و چه مهاجرتی در این کشور انجام دهد.

کاربرد کد NIF پرتغال چیست؟

همانطور که اشاره کردیم هر فردی که بخواهد هر گونه فعالیت مالی در کشور پرتغال انجام بدهد اگر کد NIF پرتغال را دریافت نکرده باشد ، نمی تواند هیچ گونه اقدامی انجام دهد.

اگر بخواهیم مشخص تر صحبت کنیم دریافت کد مالیاتی پرتغال برای فعالیت های زیر ضروری است:

  • افتتاح حساب بانکی در پرتغال
  • دریافت هر گونه خدمات بانکی در پرتغال
  • ثبت شرکت در پرتغال
  • مشغول به کار شدن در پرتغال
  • اجاره خانه در پرتغال
  • خرید ملک در پرتغال
  • درخواست هر گونه ویزای اقامتی در پرتغال
  • دریافت کارت اقامت بعد از ورود به پرتغال
  • خرید سیم کارت و تلفن پرتغالی
بیشتر بدانید!
راهنمای خرید ملک در کشور پرتغال

نکته مهمی که در خصوص کد NIF باید به آن اشاره کنیم این است که هر شخصی به صورت جداگانه باید این کد را تهیه کند. به فرض مثال اگر همسر شما هم در پرتغال شما را همراهی می کند باید جداگانه کد مالیاتی بگیرد.

چطور شماره مالیاتی پرتغال را بگیریم؟

برای دریافت کد مالیاتی پرتغال معمولا دو روش وجود دارد. شما می توانید کد مالیاتی خود را بعد از سفر به پرتغال به صورت حضوری دریافت کنید که این گزینه زیاد برای هموطنان ایرانی کاربرد ندارد چون اغلب ویزا ندارند.

گزینه دوم دریافت کد مالیاتی با کمک وکیل یا حسابدار خود در پرتغال است. این اشخاص به نمایندگی شما علاوه بر اینکه معرف شما در پرتغال می شوند می توانند کد NIF شما را در پرتغال دریافت کنند.

نکته ای که اینجا وجود دارد بر خلاف شرکتهای پرتغالی که می توانند کد NIF خود را به صورت آنلاین دریافت کنند ، این گزینه برای اشخاص حقیقی و افراد معمولی وجود ندارد و دریافت کد NIF  برای این دسته از افراد فقط از طریق نماینده مقدور است.

خبر خوب این است که در حال حاضر شما می توانید با سرویس های موسسه حقوقی اریکه عدل ظرف یک هفته بدون سفر به پرتغال کد NIF خود را دریافت کنید. برای اطلاعات بیشتر به سرویس دریافت کد NIF پرتغال به یکسال نمایندگی مالیاتی رایگان مراجعه کنید.

دریافت کد مالیاتی در پرتغال به صورت حضوری

اگر بخواهید به صورت حضوری شماره مالیاتی را دریافت کنید این کار از طریق درخواست دادن در اداره مالیات کشور پرتغال قابل انجام است.

بیشتر بدانید!
چطور برای ویزای پرتغال عکس بگیریم؟

اگر امکان سفر به پرتغال را داشته باشید می توانید به صورت حضوری با مراجعه به نزدیک ترین اداره مالیات ( اداره Finanças ) برای دریافت کد مالیاتی کشور پرتغال درخواست بدهید.

به منظور دریافت شماره مالیاتی کشور پرتغال چک لیست زیر را به خاطر داشته باشید تا مشکلی در درخواست شما پیش نیاید:

  • بلیط هواپیما و بوردینگ پاس
  • اصل پاسپورت
  • مدرک ورود قانونی به کشور پرتغال
  • مدرک ورود قانونی به حوزه شنگن
  • گواهی یک شهروند پرتغالی
  • گواهی آدرس در پرتغال

کد مالیاتی بعد از اخذ اقامت تغییر می یابد

مساله ای که خیلی ها نمی دانند این است که ما در پرتغال یک کد مالیاتی موقت داریم که افراد به عنوان فرد غیر مقیم دریافت می کنند. این همان کد مالیاتی است که در این مقاله از آن صحبت می کنیم.

بعد از دریافت اقامت و سپری شدن چند ماه یا دریافت اقامت دائم پرتغال ، کد مالیاتی شما باید با کد NIF ثابت و دائمی شما جایگزین شود.

مدارک لازم برای دریافت کد مالیاتی پرتغال

برای دریافت کد مالیاتی در کشور پرتغال به صورت غیر حضوری زمانی که از طریق وکیل اقدام میکنید،  نیاز به مدارک زیادی نیست شما می توانید با ارائه پاسپورت خود و امضای وکالت نامه مربوطه این کار را انجام دهید.

البته یادتان باشد که اگر بخواهید به صورت حضوری در پرتغال برای دریافت کد NIF  اقدام کنید باید یک گواهی آدرس هم ارائه کنید. به طور مثال یک قبض آب ، برق یا تلفن در پرتغال یا اینکه اجاره نامه ملک خود را در پرتغال ارائه دهید.

بیشتر بدانید!
هزینه زندگی در لیسبون پرتغال در 2022

موسه حقوقی بین المللی اریکه عدل در دپارتمان مهاجرت و دپارتمان بانکی سالهاست که در کشور پرتغال فعالیت می کند. دوره آموزشی ویزای خودحمایتی پرتغال که توسط محمد مسعودی ، وکیل بین المللی تهیه شده است ، حاصل تحربه این سالهاست.

همچنین شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاع بیشتر در خصوص امور مهاجرت به پرتغال و رزرو وقت مشاوره با وکلای متخصص اریکه عدل با دفتر ما در تهران در تماس باشید.

پرسش و پاسخهای مخاطبین

نگاهی داریم به برخی سوالات مهمی که مخاطبین اریکه عدل در خصوص کد مالیاتی پرتغال مطرح می کنند. شما هم اگر سوالی دارید می توانید در سامانه مشاوره آنلاین اریکه عدل مطرح کنید و به صورت رایگان از وکلای متخصص پاسخ دریافت کنید.

آیا دریافت کد مالیاتی پرتغال الزامی است؟

با توجه به اینکه بدون کد مالیاتی پرتغال هیچ اقدام مالی و بانکی نمی شود در پرتغال انجام داد می توان گفت بله گرفتن این کد ضروری و الزامی است.

آیا می شود کد مالیاتی را به صورت آنلاین دریافت کرد؟

در حال حاضر امکان دریافت کد مالیاتی به صورت کاملا آنلاین برای اشخاص حقیقی وجود ندارد اما می توانید با استفاده از سرویس های اریکه عدل سریعا این کد را وقتی که در ایران هستید دریافت کنید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟