منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

گرفتن اقامت لتونی از طریق ثبت شرکت

گرفتن اقامت لتونی از طریق ثبت شرکت ، مهاجرت به لتونی از راه ثبت شرکت ، اخذ ویزای شنگن از راه ثبت شرکت در لتونی
گرفتن اقامت لتونی از طریق ثبت شرکت ، مهاجرت به لتونی از راه ثبت شرکت ، اخذ ویزای شنگن از راه ثبت شرکت در لتونی

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

در این پست ، دپارتمان مهاجرت اریکه عدل قصد دارد ، طریقه گرفتن اقامت لتونی از طریق ثبت شرکت تشریح کند . مجموعه هزینه های این روش حدود 60 هزار یورو بوده و اخذ ویزای شنگن نیز از این طریق میسر می باشد .

جمهوری لتونی ( لاتویا ) یکی از کشورهایی است که برنامه های سرمایه گذاری مهاجرین را در دستور کار خود قرار داده است . یکی از راههای مهاجرت و گرفتن اقامت لتونی سرمایه گذاری تجاری ( کسب و کار ) یا ثبت شرکت در لتونی است . مجوز اقامتی که در لتونی صادر می گردد در اکثر کشورهای اروپایی ( کشور های حوزه شنگن ) معتبر می باشد . به عبارت دیگر اخذ ویزای شنگن از راه ثبت شرکت در لتونی میسر می باشد . اشخاصی که موفق به اخذ اقامت لاتویا از طریق سرمایه گذاری شده اند می توانند به طور آزادانه در حوزه کشورهای شنگن مسافرت کنند و تا بازه زمانی 90 روز در این کشورها اقامت داشته باشد .

گرفتن اقامت لتونی از طریق ثبت شرکت ، مهاجرت به لتونی از راه ثبت شرکت ، اخذ ویزای شنگن از راه ثبت شرکت در لتونی

شرایط اساسی گرفتن اقامت لتونی

متقاضی مهاجرت به لتونی از راه ثبت شرکت  ( به همراه همسر و فرزندان زیر 18 سال خود ) می تواند در فرض وجود شرایط زیر نسبت به دریافت اقامت لتونی اقدام نماید :

  • شخص باید یک کسب و کار قانونی و مشروع در قالب یک شرکت تجاری راه اندازی نماید و حداقل 50 هزار یورو در آن کمپانی سرمایه گذاری نماید .
  • مبلغ 10 هزار یورو به دولت لتونی پرداخت نماید . ( این مبلغ فقط یک بار اخذ می شود )

برای حفظ مجوز اقامت لتونی ، شرکت تازه تاسیس به این منظور باید حداقل 3300 یورو مالیات ماهیانه پرداخت نماید . این مالیات شامل کلیه عناوین مالیاتی می شود که شرکت تاسیس شده در حوزه فعالیت هایش مشمول آن است . از قبیل مالیات بر درآمد ، ارزش افزوده ، بیمه تامین اجتماعی ، مالیات بر درآمدهای شخصی کارکنان شرکت و …

بیشتر بدانید!
برنامه مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

در هر شرکتی که به منظور گرفتن اقامت لتونی ثبت می گردد ، تا 10 نفر می توانند سرمایه گذاری نمایند به شرطی که سرمایه هر کدام حاقل 50 هزار یورو بوده و هزینه 10 هزار یورویی را نیز به دولت پرداخت نمایند . نکته قابل توجه این است که تعداد سرمایه گذاران در شرکت میزان مالیات پرداختی را تحت تاثیر قرار نمی دهد ( همان 3300 یورو ) . این مبلغ حداقلی ، حتی با فرض افزایش تعداد سرمایه گذاران در شرکت تغییری نمی کند .

گرفتن اقامت لتونی از طریق ثبت شرکت برای همسر و فرزاندان

همسر و فرزندان زیر 18 سال متقاضی اقامت لتونی که سرمایه گذار اصلی می باشد به صورت خودکار مجوز اقامت دریافت می کنند چرا که خانواده سرمایه گذار محسوب می شوند . دارنده مجوز اقامت لاتویا از حقوق بسیار زیادی برخوردار می باشد . در مقام بیان این حقوق می توان به حق استفاده از تحصیلات رایگان در لتونی اشاره کرد .

در خصوص گرفتن اقامت لتونی از طریق ثبت شرکت نکته قابل عرض این است که انتخاب حوزه و موضوع کسب و کار به طور کامل بر عهده سرمایه گذار است . این حوزه می تواند معاملات املاک باشد ، تولید صنعتی ، تجارت ، حمل و نقل ، دانش آی تی و یا هر چیز دیگری باشد .

برای ثبت درخواست اقامت لاتویا شخص سرمایه گذار یا باید یک شرکت جدید تاسیس کند یا اینکه به میزان مبلغ مورد نیاز در یک شرکت دیگر که از قبل موجود بوده است سرمایه گذاری نماید .

نکته قابل توجه این است که خرید سهام یک شرکت سهامی عامل در لاتویا از شخص ثالث به میزان سرمایه مورد نیاز (50 هزار یورو ) ، موجب صدور اقامت شخص سرمایه گذار نمی شود .

بیشتر بدانید!
اقامت با خرید ملک زیر 100 هزار یورو در فرانسه

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از طریق دپارتمان تخصصی مهاجرت ، با توجه به اینکه در ریگا پایتخت لاتویا دارای دفتر ثابت می باشد ، میتواند نیازهای شما را به صورت کامل در خصوص گرفتن اقامت لتونی از طریق ثبت شرکت  در کشور لتونی پوشش دهد .

دپارتمان تخصصی مهاجرت اریکه عدل

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟