منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

انواع حساب بانکی آفشور در 2022

انواع حساب بانکی آفشور
انواع حساب بانکی آفشور
حسابهای بانکی آفشور انواع مختلفی دارند ، حسابهای بانکی بین المللی ، حسابهای بانکی چند ارزی ، حسابهای بانکی تجاری و حسابهای بانکی خصوصی از این دسته اند .به منظور انتخاب آگاهانه میان انواع حسابهای آفشور بایستی از مفهوم و کاربرد انواع حساب بانکی آفشور اطلاع داشته باشید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

به دنبال ارائه تعریف حساب بانکی آفشور و مزایای آن در پستهای قبلی ، در این مقاله به بررسی و تحلیل انواع حساب بانکی آفشور Offshore می پردازیم .حسابهای بانکی آفشور انواع مختلفی دارند ، حسابهای بانکی بین المللی ، حسابهای بانکی چند ارزی ، حسابهای بانکی تجاری و حسابهای بانکی خصوصی از این دسته اند .به منظور انتخاب آگاهانه میان انواع حسابهای آفشور بایستی  از مفهوم و کاربرد انواع حساب بانکی آفشور اطلاع داشته باشید.

1-حساب بانکی بین المللی

امروزه اغلب بانکهای آفشور ، بویژه قانون مدار ترین آنان عنوان حساب آفشور خود را به حساب بانکی بین المللی

تغییر داده اند . بانکها این عبارت را به حساب بانکی آفشور ترجیح می دهند ، علت این موضوع این است که لفظ آفشور در گذشته معنا و مفهوم غیر اخلاقی و بعضاً غیر قانونی به ذهن مخاطب القاء می نموده است .بنابراین حساب بانکی بین المللی

نام جدید همان حساب بانکی آفشور است که سابقا برای این گونه حسابها استفاده می شد .

حساب بانکی بین المللی انتخاب اغلب مهاجرین است ، این دسته از افراد غالباً برای مدیریت امور مالی خود از حساب بانکی بین المللی بهره می برند .علت این امر انعطاف پذیری فوق العاده حساب بانکی بین المللی است . امروزه همه دنیا به این موضوع معترف اند .

این نوع حساب بانکی آفشور به صاحب حساب این اجازه را می دهد که در هر جای دنیا به پول خود دسترسی داشته باشد ، شخص می تواند با یک کارت بانکی و یک دستگاه خودپرداز بین المللی به این مقصود دست یابد . علاوه بر این دارنده حساب می تواند با استفاده از اینترنت بانک و یا از طریق تلفن و تماس با پشتیبانی 24 ساعته بانک آفشور به پول خود دسترسی داشته باشد و آنرا مدیریت نماید .

برخی از بانکها علاوه بر ارائه خدمات حساب بانکی بین المللی ، یک کارشناس و یا مشاور مالی را منتصب می نمایند تا در امور مدیریت مالی به صاحب حساب یاری رساند .

حساب بانکی بین المللی معمولا در ارزهای مختلفی قابل افتتاح است ، سود پول معمولا بدون کسر مالیات پرداخت شده و نقل و انتقال وجه در سطح بین المللی به سادگی انجام می پذیرد (برای آگاهی بیشتر به مقاله حساب بانکی آفشور پس انداز مراجعه نمایید). موسسه حقوقی اریکه عدل مفتخر است برای اولین بار در کشور به طور رسمی در کنار ارائه خدمات آفشور ، افتتاح حساب بانکی بین المللی را برای هموطنان انجام دهد .

بیشتر بدانید!
نقش وکلای بانکی بین المللی برای تامین سرمایه و افتتاح حساب

2-حساب بانکی آفشور چند ارزی

حساب بانکی آفشور چند ارزی ، نوعی از حسابهای بانکی آفشور است که امکان تبادلات بانکی را به چند ارز مختلف میسر می نماید . به طور معمول در اغلب حسابهای بانکی آفشور ، صاحب حساب در زمان افتتاح حساب ، ارز مورد نظر خود را انتخاب می کند واز آن به بعد کلیه امور بانکی وی در همان ارز جریان پیدا می کند . با این حال ممکن است بازرگانان و تاجرین و برخی از مهاجرین نیاز داشته باشند که مبادلات خود را در چند ارز مختلف انجام دهند .

جهانی سازی سیستم بانکی امکان دسترسی به حسابهای چند ارزی را فراهم آورده است .این حسابهای بانکی آفشور متشکل از یک حساب اصلی و چند حساب فرعی به ارزهای مختلف خواهد بود .به طور مثال صاحب حساب پس از افتتاح حساب اصلی می تواند یک حساب فرعی با ارز یورو ، یک حساب فرعی با ارز دلار و یک حساب فرعی با ارز استرلینگ ، تحت یک شماره حساب واحد داشته باشد .این حسابها برای اشخاصی که نیاز دارند وجوه خود را در کشورهای مختلف و به ارزهای متعدد جابجا نمایند بسیار مفید و کاربری خواهد بود .

مزیت دیگر حساب بانکی آفشور چند ارزی را می توان در نرخ سود سپرده ها دانست . به طور معمول بانکها به ارزهای مختلف نرخ سود متفاوتی نیز پرداخت می کنند .صاحب حساب میتواند بسته به میزان نرخ سود یک ارز ، وجوه خود را در حسابهای فرعی به طرزی میریت نماید که بالاترین نرخ سود را دریافت نماید .

 

3-حساب بانکی آفشور تجاری ( شرکتی)

در دنیای امروز ، کمتر شرکت تجاری دیده می شود که در محیط بین المللی حضور نداشته باشد .افراد تجار که به صورت فردی به تجارت می پردازند نیز از این قاعده مستثنی نیستند . در گذشته فقط نهاد خاص می توانستند از حساب بانکی آفشور تجاری استفاده کنند لیکن در حال حاضر استفاده از این نوع حساب آفشور برای همگان میسر است .

یکی از مزایای فوق العاده حساب بانکی تجاری این است که شخص تاجر اگر  مطابق با قوانین کشور خود ورشکسته اعلام گردد حساب بانکی آفشور تجاری وی ، بر عکس حسابهای بانکی داخلی وی توقیف نخواهد شد . این مزیت به این دلیل است که تاجر مربوطه طبق قوانین کشور بانک آفشور ورشکسته محسوب نمی شود تا دلیلی برای توقیف و بستن حساب بانکی وی وجود داشته باشد .

بیشتر بدانید!
ویژگی های حساب بانکی معتبر در اروپا

4-حساب بانکی آفشور خصوصی

آخرین نوع حساب بانکی آفشور حساب بانکی آفشور خصوصی است . این نوع حساب آفشور بیشتر برای اشخاص ثروتمند و شرکتها عظیم طراحی شده است . افرادی که به مدیریت بهینه سرمایه و پس انداز خود از طریق بانک اهمیت می دهند ریال ممکن است این نوع حساب آفشور توجه انها را به خود جلب کند .

در حساب بانکی آفشور خصوصی صاحب حساب بانکدار مخصوص خود را خواهد داشت ، صاحب حساب یک رابطه مستقیم با بانکدار خود برقرا می نماید و این بانکدار خصوصی که مسلط بر بازار پول و سرمایه است مدیریت وجوه و حتی سرمایه گذاری پول دارنده حساب را به بهترین نحوه ممکن انجام خواهد داد .

 

به طور عمده ،یک بانک آفشور بانکی است که در خارج از کشور محل اقامت صاحب حساب واقع شده است .این بانک ها به طور معمول در یک نظام مالیاتی ارزان قیمت شکل می گیرند. این بانک ها به ارائه خدمات اقتصادی و حقوقی پرداخته که به طور معمول دارای برتری های زیادی نسبت به بانک های داخلی است.

دلایل بانکداری آفشور

مردم به دلایل مختلفی به سراغ حساب بانکی آفشور می روند ،به طور مثال کسانی که در کشور های خارجی زندگی می کنند ،با یک حساب بانکی بین المللی بسیار راحت تر می توانند امور اقتصادی خود را مدیریت کنند .

این حساب ها به طور معمول قابل افتتاح در چند ارز مختلف می باشند ،این موضوع مشکلات کسانی را که دریافت و پرداخت هایشان به ارز های مختلف است را حل می نمایند .به علاوه ،در این بانک ها معمولا امتیازات سطح بالا ی ارزی ارائه می گردد به طور مثال شخص تاجر می تواند تا یک سال تغییرات ارز خارجی را ثابت نماید (فیکس کند) ،تا بدین وسیله مشکل عدم ثبات نرخ را برای خود حل کرده باشد.

بیشتر بدانید!
مفهوم ال سی و گشایش اعتبار اسنادی چیست؟

مشتریانی که در چندین کشور مختلف دارای کسب و کار هستند ،بهتر است کلیه امور بانکی خود را از طریق یک بانک انجام دهند تا اینکه وقت و هزینه گزافی برای کار با موسسات و بانک های متنوع در کشور های مختلف صرف ننمایند.

اشخاص حقیقی که در کشور هایی با ثبات کمتر سیاسی و اقتصادی زندگی می کنند ،همواره نگران تامین امنیت سرمایه خود در حساب های بانکی داخلی هستند .بنابراین یک بانک آفشور می تواند قسمت عمده ای از نگرانی آنها را از میان بردارد.

مزایا و معایب حساب بانکی آفشور

تصمیم بانکداری بین المللی (آفشور) به سوی انعطاف هر چه بیشتر سوق پیدا میکند ،بنابراین کسانی که نیاز دارند به پول های خود به آسانی و در محیط بین المللی دسترسی داشته باشند به حساب حساب بانکی آفشور نیاز دارند. دسترسی به وجوه حساب های بانک های داخلی در محیط بین المللی به این آسانی ها نیست .

همچنین بانک های آفشور سرویس هایی را ارائه می دهندکه معمولا در بانک های داخلی یافت نمی شود .یکی از این سرویس ها ،حساب های بانکی محرمانه است.

پس انداز های بین المللی معمولا وجوه بالایی را شامل می شوند (یکی از دلایل این امر این است که بانکهای آفشور نرخ سود بالاتری به سپرده ها پرداخت می کنند ) ، نکته قابل توجه این است که در بانک های آفشور ،این سپرده ها مشمول مالیات نخواهند بود .

این نکته را باید در ذهن داشت که حساب های بانکی آفشور بر خلاف حساب های داخلی هزینه های بیشتری دارند ،علت را می توان در امکانات و امتیازات فوق العاده این حساب ها جستجو کرد .به طور مثال این حساب ها ماهیانه هزینه نگهداری دارند و …

 

انتخاب شما

با مطالعه این مقاله کوتاه ، با توجه به نیازهای خود حتما به نوعی حسابی که کار شما را راه می اندازد پی برده اید . موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل به عنوان اولین و تنها متخصص ساختار آفشور کشور مفتخر است در کلیه مراحل افتتاح و فعالسازی و مدیریت حساب بانکی آفشور راهنمای شما باشد . پس اگر تمایل دارید در خصوص نوع حساب آفشور خود با یک متخصص مشورت نمایید ، همین حالا با ما تماس بگیرید .

 

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟