منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

D2 Visa

اقامت پرتغال با ثبت شرکت

دریافت اقامت پرتغال با ثبت شرکت یک روش مهاجرتی مناسب برای صاحبان کسب و کار است که هم وضعیت مهاجرتی خود را در پرتغال تثبیت نمایند  هم اینکه از همان ابتدا درآمد ارزی داشته باشند.

کشور پرتغال در صدد است کارآفرینان و کسانی که توانایی طرح ریزی و ایجاد یک فعالیت تجاری در قالب شرکت را دارند جذب نموده و به آنها اقامت اعطا کند. 

[yasr_visitor_votes]

اقامت پرتغال با ثبت شرکت

ماجرای اقامت پرتغال از طریق ثبت شرکت

برنامه ویزای D2 پرتغال که در حقیقت یکی از روشهای دریافت اقامت پرتغال با ثبت شرکت می باشد به متقاضیان این امکان را می دهد که ویزای اقامت موقت پرتغال را دریافت داشته و پس از ورود به پرتغال در امور کارآفرینی و سرمایه گذاری مشغول شوند. مهاجرت به پرتغال از طریق کارآفرینی یکی از روشهای آبرومند مهاجرت به اروپا شناخته میشود . با دپارتمان مهاجرت اریکه عدل همراه باشید تا با یکدیگر برنامه مهاجرت به پرتغال از طریق ثبت شرکت را بررسی کنیم.

 

اقامت پرتغال از طریق ثبت شرکت

مطابق اصول کلی ویزای D2 (اقامت پرتغال با ثبت شرکت) ، سرمایه گذاری متقاضی باید به شکل یک شرکت ثبت شده در پرتغال تجلی یابد ( مهاجرت به پرتغال از طریق ثبت شرکت ) . البته این شرکت باید پیرو یک پلن تجاری درست و حسابی ثبت بشود و باید در دیدگاه قانونگذار پرتغال در حوزه های اقتصادی ، اجتماعی ، علمی ، تکنولوژی ، و فرهنگی در کشور پرتغال تاثیر گذار بوده باشد.

پروسه اخذ ویزای D2 پرتغال

دریافت ویزای D2 پرتغال که سرانجام به مهاجرت به پرتغال از طریق ثبت شرکت خواهد انجامید ، دارای چند مرحله مختلف است که با هم مرور می کنیم.

دریافت کد مالیاتی پرتغال  NIF
افتتاح حساب بانکی در پرتغال و انتقال سرمایه به این حساب
ثبت شخصیت حقوقی تجاری ( شرکت )
درخواست ویزای کنسولی پرتغال
درخواست مجوز اقامت پرتغال ( بعد از ورود به پرتغال )
نوع شرکت در مهاجرت به پرتغال از طریق کارآفرینی

نقطه عطف برنامه مهاجرت به پرتغال از طریق کارآفرینی ، ثبت شرکت است . حال سوالی که ممکن است پیش آید این است که چه نوع شرکتی و با چه ساختار تجاری باید به ثبت برسد تا متقاضی به دنبال آن واجد شرایط اخذ مجوز اقامت پرتغال باشد.  قوانین کشور پرتغال ساختارهای مختلف شرکتی را تعریف و پیش بینی کرده است و به منظرو اخذ اقامت پرتغال و مهاجرت به پرتغال از طریق ثبت شرکت هر نوع ساختار شرکتی می تواند به ثبت برسد.

به طور مثال اریکه عدل می تواند شرکت مسئولیت محدود (sociedade por quotas) در پرتغال به ثبت برساند ، این نوع شرکت باید حداقل دو شریک داشته باشد در حال که گزینه دیگر شرکت مسئولیت محدود با یک سهامدار است (sociedade unipessoal por quotas) که مورد اخیر استفاده بیشتری برای اخذ ویزا داشته است.

میزان سرمایه در روش اقامت پرتغال از طریق ثبت شرکت

هدف دولت در  ویزای D2 پرتغال در حقیقت جذب فعالان تجاری و اقتصادی توانمند به این کشور است نه جذب سرمایه مادی. لذا حداقل سرمایه برای هر سهامدار در شرکت تجاری پرتغال میزان 1 یورو است . اما وکلای اریکه عدل در پرتغال اکیدا توصیه می کنند برای داشتن یک نتیجه موفق در اخذ اقامت پرتغال با ثبت شرکت هر شریک حداقل 30000 یورو در حساب شرکت کارسازی نماید.

تعداد نفرات در  ویزای D2 پرتغال

در برنامه اقامت پرتغال با ثبت شرکت این امکان وجود دارد که از طریق یک شرکت بیشتر از یک نفر مجوز اقامت دریافت کنند. البته این افراد باید رسما سهامدار شرکت باشند تا بتوانند درخواست ویزا بدهند .

همچنین این امکان وجود دارد که ثبت کننده شرکت برای همسر و خانواده خود نیز از این طریق ویزای D2 پرتغال تهیه کند به شریط که اثبات کند توان مالی ساپورت و حمایت از این افراد را خواهد داشت .

مزایای اقامت پرتغال با ثبت شرکت

درآمد زایی در پرتغال

با ویزای D2 پرتغال شما می توانید به محض ورود به اروپا در حوزه کاری خود به فعالیت مشغول شوید و دیگر نیازی نیست به دنبال مجوز کار باشید.

اخذ اقامت کشور پرتغال

ویزای D2 پرتغال به تیم شرکت اجازه می دهد تا برای کار و اداره شرکت تان و پیشبرد اهداف شرکت در پرتغال مجوز اقامت دریافت کنید.

عدم نیاز به سرمایه سنگین

ویزای D2 پرتغال هدفش جذب فعالان توانمند تجاری و اقتصادی است و سرمایه محوریت ندارد. نیازی نیست نگران ارقام سنگین مهاجرت به اروپا باشید.

معافیت مالیاتی

دارنده اقامت امارات معاف از مالیات است و به هیچ نهادی گزارش مالی نمی دهد.

بدون شرط حضور

دارنده اقامت امارات نیاز به حضور در این کشور ندارد.

مشمولیت خانواده

دارنده اقامت امارات می تواند همسر و فرزندان خود را نیز همراه ببرد.

متخصص در انواع روشهای اخذ اقامت پرتغال

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل در پرتغال شرکت ثبت شده است و خدمات مستقیم را طی چند سال گذشته ارائه می دهد.

اقامت پرتغال با ثبت شرکت (ویزای D2)

مراحل دریافت اقامت پرتغال

مرحله تهیه Business Plan

اولین گام روش مهاجرتی دریافت اقامت پرتغال با ثبت شرکت تهیه یک طرح کسب و کار جامع است که در آن توجه ویژه به نوآورانه بودن و گام ابتکاری بیزینس شده باشد.

مذاکره با تسهیل گران

در دومین گام مدیریت پرونده اقامت پرتغال از طریق ثبت شرکت، مذاکره با تسهیل گران با تکیه بر بیزینس پلن و اخذ حمایت یکی از آنها جهت اسپانسر شدن است. 

ثبت شرکت

با دریافت تاییدیه از یکی از تسهیل گران کار دریافت کد مالیاتی ، ثبت شرکت و افتتاح حساب بانکی آغاز می شود. در این مرحله متقاضی باید خود را جهت تودیع سرمایه کسب و کار آماده کند. 

درخواست ویزای D2

بعد از طی مراحل بالا نوبت به درخواست ویزای D2 بر اساس تاییدیه کسب و کار می رسد و مقدمات ورود متقاضی به خاک پرتغال فراهم می گردد.

مدارک مورد نیاز برای ویزای D2

دریافت اقامت پرتغال با ثبت شرکت مبتنی بر مدارکی است که توسط متقاضی ارائه می گردد. به همین دلیل دقت در تهیه و لیست کردن مدارک مورد نیاز بسیار اهمیت دارد.

ما در موسسه حقوقی اریکه عدل با دقت بسیار فراوان این مرحله را پشت سر می گذاریم و در مراحل مختلف مدارک مورد نیاز را تهیه و لیست می کنیم. 

برای گرفتن کد مالیاتی پرتغال که از ضروریات برنامه ویزای D2  پرتغال است ، مدارک زیر الزامی است :

  • تکمیل فرم تقاضا نامه
  • رونوشت مدرک هویتی نماینده و وکیل
  • رونوشت پاسپورت متقاضی که توسط مقام صلاحیتدار پرتغالی گواهی شده باشد.

برای افتتاح حساب بانکی در پرتغال که از ضروریات برنامه مهاجرت به پرتغال از طریق کارآفرینی است ، تهیه مدارک زیر لازم است :

  • دارا بودن کد مالیاتی NIF
  • پاسپورت متقاضی
  • مدرک مربوط به شغل متقاضی
  • مدرک مربوط به اقامتگاه متقاضی
  • مدرک مربوط به پرونده مالیاتی متقاضی در کشور خودش

برای کسی اطلای بیشتر ، به سرویس افتتاح حساب بانکی بین المللی در میلینیوم پرتغال مراجعه فرمایید.

برای ثبت شرکت در پرتغال که گام اصلی برنامه مهاجرت به پرتغال از طریق ثبت شرکت است ، تهیه مدارک زیر لازم است :

  • کد مالیاتی پرتغال NIF
  • گذرنامه
  • وکالت نامه رسمی

برای دریافت ویزای کنسولی باید مدارک زیر را آماده کنید :

  • فرم درخواست ویزای کنسولی پرتغال
  • عکس ۳ در ۴ از خودتان
  • گذرنامه
  • مدارک هویتی
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • بیمه بین المللی سلامت
  • مدرکی دال بر توانایی تامین محل سکونت در پرتغال
  • تعهد مبنی بر عدم سفر به پرتغال بدون داشتن ویزا
  • مدرک دال بر سکونت فرد متقاضی
  • مدرک دال بر تامین نیازهای اساسی زندگی در زمان اقامت در پرتغال
  • مدرک درآمد در کشور مبداء
  • رزومه متقاضی
  • پلن تجاری
مدارک اقامت پرتغال با ثبت شرکت

پرسش و پاسخ های ویزای D2

درباره اقامت پرتغال با ثبت شرکت می پرسند:​

قوانین و مقررات پرتغال چند نوع مختلف شرکت را تجویز می کنند ، اما در حقیقت برای دریافت ویزای دی ۲ پرتغال ساختار شرکتی مسئولیت محدود بیشتر از همه استفاده شده است.

این نوع شرکت باید حداقل دو نفر شریک داشته باشد. اما باید در نظر داشت که در کشور پرتغال شرکت تک نفره هم قابل ثبت است.

پاسخ منفی است.

با این حال یکی از مهم ترین موضوعاتی که در خصوص آن بسیار بحث شده است این است که پس تکلیف سرمایه کسب و کاری که قرار است در پرتغال راه اندازی شود و متقاضی از طریق ادامه و گسترش آن ویزای خود را تمدید کند ، چه خواهد شد.

از دیدگاه قوانین چیزی که اهمیت دارد این است که در ساختار مسئولیت محدود و شرکت تک نفره ، سرمایه ای که در قرارداد شرکت ( شرکتنامه) تعیین می شود نباید کمتر از یک یورو باشد. ( مواد ۲۰۱ و ۲۱۹ قانون شرکتهای تجاری پرتغال )

برخی ممکن است بگویند که حداقل یک یورو سرمایه مخصوص شهروندان اروپایی است و اگر خارجی ها بخواهند شرکت ثبت کنند باید حداقل 30000 یورو سرمایه به شرکت تزریق کنند اما در حقیقت این تفکر اشتباه است. در قانون شرکتهای تجاری پرتغال تفاوتی میان داخلی ها و خارجی ها نیست.

با وجود همه این تفاسیر ، وکلای مهاجرت پرتغال توصیه می کنند برای اینکه شرکت از حال کاغذی و غیر واقعی خارج شود ، هر شریک حداقل 30000 یورو به شرکت تزریق نماید. با این اقدام شانس موافقت سازمان مهاجرت و مرزهای پرتغال افزایش می یابد.

خیر ، متقاضی می تواند به دنبال شرکت تک نفره مسئولیت محدود برود. با این حال اگر شما بخواهید شرکت مسئولیت محدود معمولی ثبت کنید ، مسلما به یک نفر شریک احتیاج خواهید داشت.

پاسخ منفی است.

یکی از مسائل دیگری که در اینجا اهمیت دارد میزان و نوع سرمایه گذاری در ویزای دی ۲ پرتغال است. البته این موضوع را ما با این زمینه بحث می کنیم که هر شریک برای این منظرو باید ۵۰۰۰ یورو وارد شرکت کند و این مبلغ باید در حساب بانکی شرکت واریز شود.

بنده ۲ ماده ۶۰ قانون شماره ۲۳/۲۰۰۷ پرتغال مقرر می کند که فعالیت های سرمایه گذاری باید به صورت کامل انجام شود یا اینکه شخص سرمایه گذار بتواند اثبات کند که وجوه مورد نشر برای سرمایه گذاری را وارد پرتغال کرده است و مالکیت آنها را دارا می باشد. بعلاوه زمانی که این موضوع اثبات شد فرد سرمایه گذار باید هدف و منظور خود از سرمایه گذاری و موضوع آن را نیز رسما بیان کند.

این قانون به هر حال به حداقل سرمایه گذاری اشاره ای ندارد ، البته این موضوع به این خاطر است که هر شرکت با هر موضوعی ممکن است نیاز به حداقل سرمایه متفاوتی برای مدیریت و راه اندازی کسب و کار مورد نظر خود را داشته باشد.

بنابراین حداقل سرمایه تعیین شده باید با فعالیت شرکت متقاضی تناسب داشته باشد. به عبارت دیگر میزان سرمایه گذاری باید برای راه اندازی و مدیریت فعالیت های اقتصادی متقاضی در کسب و کار جدید کافی باشد. میزان سرمایه همچنین در اثبات اعتبار Business Plan  ارائه شده تاثیر ویژه دارد.

پاسخ منفی است.

این موضوع اهمیت ویژه ای دارد چرا که فردی که صاحب کسب و کار است ممکن است بخواهید کار خود را گسترش دهد و در سایر کشورهای اروپایی نیز کار کند.

باید توجه داشته باشید که هر کدام از کشورهای اروپایی در خصوص اشتغال افراد غیر اروپایی که اقامت پرتغال را دارند ، قوانین مخصوص به خود را دارد. اگر قرار است متقاضی مهاجرت به پرتغال از طریق کارآفرینی و ثبت شرکت در کشورهای اروپایی دیگر بواسطه آن شرکت کار کند ، بهتر است ابتدا از قوانین داخلی آن کشور اطمینان حاصل کند.

به هر صورت به احتمال نزدیک به یقین ویزای دی ۲ پرتغال این اجازه را به فرد مهاجر نمی دهد که در سایر کشورهای اروپایی به اشتغال حرفه ای مشغول شود حتی اگر آن استغال به موضوع شرکت ثبت شده ارتباط داشته باشد.

در نتیجه ، ویزای دی ۲ پرتغال فقط برای همین کشور اعتبار دارد. اگر کسی می خواهد در کشوری دیگری اقامت و کار کند باید ویزای مخصوص را از همان کشور تهیه کند.

خیر ، این امکان وجود ندارد.

این ویزا به این منظرو طراحی شده است که کار آفرینی اتفاق بیفتد. فرض بر این است که متقاضی ویزای دی ۲ پرتغال ، ایده های اصیل کسب و کار دارد و می خواهد انها را در قالب شرکت عملی کند.

بله ، پاسخ مثبت است.

مالیات IRC ، مالیاتی است که بر سود شخصیت های حقوقی ( شرکتها ) تعلق می گیرد و باید در دوره های مالی مشخص پرداخت شود.

شرکتهای موظف به پرداخت مالیات در پرتغال

مطابق با قوائد IRC شرکتهایی که در پرتغال موظف به پرداخت مالیات هستند یا از نوع تجاری هستند یا از نوع مدنی. ( شرکتهایی که در قالب تجاری کار می کنند ) . این شرکتها اگر در پرتغال مدیریت بشوند و مرکز داشته باشند باید مالیات بپردازند.

مبنای وصول مالیات

قواعد IRC بر سودآوری شرکتهای تجاری و مدنی که فعالیت تجاری می کنند تمرکز دارد. این شرکتها معمولا در زمینه تجاری ، صنعتی ، کشاورزی  و به طور کلی هر فعالیت اقتصادی که درآمدزا باشد ( از قبیل ارائه خدمات ) فعالیت می کنند.

دوره های وصول مالیات شرکتها در پرتغال

هر شرکت در پایان دوره های مالیاتی بدهکار می شود. در پرتغال دوره های مالیاتی یک ساله است و مالیات باید در پایان سال میلادی محاسبه و پرداخت شود. با این حال ممکن است دوره مالیاتی کوتاه تر از یک سال باشد . به طور مثال زمانی که شرکت در اواسط سال ثبت می شود ، دوره مالیاتی سال اولش کوتاه تر از یک سال خواهد بود.

میزان مالیات شرکتها

میزان معمول مالیات شرکتها در پرتغال ۲۱ درصد است. البته شرکتهایی که در حوزه های کشاورزی ، تجاری و صنعتی فعالیت اقتصادی دارند و اندازه آنها در طبقات کوچک و میانه قرار می گیرد تا ۱۵۰۰۰ یورو درآمد ، ۱۷ درصد و نسبت به مازاد آن باید ۲۱ درصد مالیات بپردازند.

بله ، پاسخ مثبت است.

دو نوع هزینه است که در پرتغال برای شرکتها حتما باید پرداخت شود و نمی توان از زیر بار آنها شانه خالی کرد. اولین هزینه مربوط به حسابدار رسمی است و دومین هزینه ، بیمه تامین اجتماعی می باشد.

در میزان هزینه حسابدار رسمی که بحثی نیست چرا که هر حسابدار قمیت خودش را دارد و این هزینه از حسابداری به حسابدار دیگر متفاوت است.

در خصوص بیمه تامین اجتماعی  از دیدگاه قوانین پرتغال مدیران شرکت در رابطه با شرکت و تعهدات اجتماعی آن شخص ثالث محسوب می شوند و باید شرکت برای این افراد حق بیمه اجتماعی واریز کند.

برای هر مدیر شرکت باید مقدار 34.75% از مقدار تعیین شده در Social Support Index را برای بیمه تامین اجتماعی واریز کند. در حال حاضر میزان SSI مبلغ 419.22 یورو است و با محاسبه درصد ذکر شده هر شرکت باید مبلغ 145.68 یورو بابت هر مدیر هزینه تامین اجتماعی بپردازد. این مبلغ باید تا قبل از بیستم هر ماه پرداخت شود.

بله . باید حسابدار استخدام شود.

شرکتها و کسب و کار ها باید یک حسابدار تایید صلاحیت شده ( حسابدار رسمی ) معرفی کنند.

حق الزحمه حسابدار باید با خودش مذاکره شود.

اگر سوالتان را در لیست بالا نیافتید، در سامانه مشاوره آنلاین به صورت رایگان سوالتان را مطرح نمایید و از وکلای متخصص پاسخ دریافت کنید.

سوابق کار ما در امارات از 2013

سرمایه گذاری
0
ثبت شرکت
0
کارت اقامت
0

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

برای رزرو وقت مشاوره حضوری یا ویدئویی با وکلا با ما تماس بگیرید. همچنین می توانید سوالات خود را در سامانه مشاوره حقوقی آنلاین اریکه عدل مطرح نمایید.

موسسه حقوقی اریکه عدل

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...