منو

موسسه حقوقی اریکه عدل
ثبت شرکت در باهاماس، ثبت شرکت باهاماس، شرکت باهاماس

ثبت کشتی در باهاماس

مقامات دریانوردی باهاما BMA از ثبت همه انواع کشتی باهاما و ناوهای دریایی مسافربری، باربری و قاره پیما استقبال نموده و رعایت استانداردهای حقوقی و ایمنی معینی را تضمین می کنند. قبل از به اهتزاز درآمدن پرچم کشتی باهاما، صلاحیت فنی و عمر کشتی به عنوان بخشی از مقررات ثبت کشتی در باهاماس لحاظ می شود.

بسیاری از مالکان کشتی های با کیفیت ترجیح می دهند ثبت کشتی در باهاما داشته و پرچم باهاما را برای کشتی خود انتخاب نمایند. زیرا که باهاما یکی از بزرگترین کشورهای ثبت کننده برای کشتی هایی با ظرفیت و حجم داخلی بیش از 50 میلیون تناژ حمل بار است.

اداره رسمی دریانوردی باهاما در اول جولای 1995 تاسیس شد. که یک شرکت نیمه دولتی و مستقل است. این شرکت با اهداف حمایت و حفظ بالاترین اعتبار ناوگان باهامایی و حفظ اعتبار پرچم کشتی های باهامایی در بالاترین سطح استاندارد تلاش می نماید.

همچنین حفظ سلامت و بهداشت محیط زیست دریانوردی نیز از فعالیت های این شرکت می باشد. کارکرد و عملکرد این شرکت ثبت انواع کشتی ها و اجرای مقررات کشتیرانی است. همچنین نظارت و رصد بر امور مرتبط با کشتی ها و بهبود و اصلاح استانداردهای ناوگان دریایی باهاما از وظایف آن می باشد.

ویژگی های اصلی

  1. بدون هیچ محدودیتی در نوع ملیت و محل شرکت، یک مالک خارجی می تواند یک کشتی با پرچم باهامایی داشته باشد. اما برخی از آنان ترجیح می دهند در باهاما یک شرکت تاسیس کنند. زیرا در باهاما مالیات بر درآمد یا مالیات بر سود فروش و سرمایه برای یک شرکت اعمال نمی شود. بهره برداری و درآمد از یک کشتی ثبت شده باهامایی یا سود از فروش آن در باهاما کلا از پرداخت مالیات معاف است. چه صاحب کشتی خارجی باشد یا کشتی برای یک شرکت باهامایی باشد.
  2. اداره و سازمان دریانوردی باهاما به خدمات با کیفیت و مزیت های عالی معروف است. از ثبت تمام انواع کشتی ها استقبال می نماید و بالاترین استانداردهای بین المللی را رعایت و تضمین می نماید.
  3. باهاما ناوگان دریایی نوین و جوانی دارد و عملا تمایلی به ثبت کشتی های قدیمی تر ندارد. به طوری که کشتی های بالای 12 سال ساخت فقط در صورت تطابق با معیارها و ضوابط خاصی ثبت نام می شوند.
  4. سازمان دریانوردی باهاما در سراسر دنیا دفاتری دارد که خدمات رسیدگی و پشتیبانی مستمر برای نمایندگی ها، صاحبان کشتی، کارکنان و خدمه دارد.
  5. این سازمان بازرسان دریایی دارد و مطابق با شبکه ارتباطی بازرسان دریایی سراسر دنیا متعهد به انجام بازرسی هایی در خصوص ایمنی و وضعیت خدمه تمام کشتی های باهامایی می باشد. علاوه بر آن برای کمک رسانی به مالکان کشتی اقدامات مفیدی انجام می دهد. این کشتی های باهامایی در هر کجا که باشند مشمول دریافت این خدمات و پشتیبانی سازمان دریانوردی باهاما قرار می گیرند.
  6. اتباع خارجی می توانند مستقیما یک کشتی باهامایی را به مالکیت خود در آورد. تا موقعی که این کشتی فعالیتهای تجاری خارجی یا بین المللی انجام دهد، هیچ محدودیتی برای فعالیتشان در جزایر باهاما یا سواحل شرقی فلوریدا وجود ندارد و سازمان دریانوردی باهاما مشکلی برای آنان ایجاد نمی کند. همانطور که گفتیم یک مالک خارجی بدون در نظر گرفتن ملیت و محل شرکت، می تواند یک کشتی با پرچم باهاما را به مالکیت خود درآورد. یا از طریق ثبت شرکت و نهاد حقوقی این مالکیت را از آن خود نماید. از این گذشته هر کشتی با ظرفیت بار1600 تن خالص یا بیشتر بدون در نظر گرفتن ملیت مالکان کشتی به عنوان یک کشتی تجاری داخلی باهاما ثبت می شود. این قانون با دستور صریح و با مسئولیت وزیر برای انجام امور دریانوردی اعمال می گردد.

مزیت های خاص ثبت کشتی باهاما

  • خدمات با کیفیت و عالی آن مشهور است. سازمان دریانوردی باهاما تمام انواع کشتی ها را ثبت می کند و تضمین میکند که مطابق با بالاترین استانداردهای بین المللی عمل نماید.
  • ناوگانی جوان داشته و تمایلی به ثبت کشتی های قدیمی ندارد. چنانچه ثبت کشتی هایی با عمر بیش از 12 سال ساخت را طبق معیارها و شرایط خاصی قبول و انجام می دهد.
  • در سراسر دنیا دفاتری دارد که خدمات کمک رسانی و پشتیبانی مستمر به مالکان کشتی، نمایندگی ها، خدمه و کارکنان آن ارائه می دهد.
  • این سازمان بازرسان دریایی دارد و با ارتباط به شبکه جهانی بازرسان دریایی، متعهد به بازرسی وضعیت خدمه و ایمنی آنها می باشد. این خدمات شامل حال تمامی کشتی های باهامایی و مالکان آن می شود. خواه این کشتی ها در هر کجا باشند.
  • همانطور که در بخش فوق گفته شد، کلیه اتباع خارجی می توانند مستقیما یک کشتی باهامایی را به مالکیت خود در آورند. تا موقعی که این کشتی فعالیتهای تجاری خارجی یا بین المللی انجام دهد، هیچ محدودیتی برای فعالیت شان درجزایر باهاما یا سواحل شرقی فلوریدا وجود ندارد و سازمان دریانوردی باهاما مشکلی برای آنان ایجاد نمی کند. همانطور که گفتیم یک مالک خارجی بدون در نظر گرفتن ملیت و محل شرکت، می تواند یک کشتی با پرچم باهاما را به مالکیت خود درآورد. یا از طریق ثبت شرکت و نهاد حقوقی این مالکیت را از آن خود نماید. از این گذشته هر کشتی با ظرفیت بار1600 تن خالص یا بیشتر بدون در نظر گرفتن ملیت مالکان کشتی به عنوان یک کشتی تجاری داخلی باهاما ثبت می شود. این قانون با دستور صریح و با مسئولیت وزیر برای انجام امور دریانوردی اعمال می شود.
  • معافیت های مالیاتی یکی دیگر از مزیت های ثبت کشتی در باهاما است. باهاما هیچ مالیات بر درآمد یا سود ناشی از فروش یا دیگر فعالیت های مالی مشابه را اعمال نمی کند. بدین جهت بهره برداری یا درآمدی از کشتی ثبت شده مشمول پرداخت مالیات بر سود یا مالیات فروش در باهاما نمی باشد. کشتی هایی که مالکان خارجی داشته و کشتی آنها بیش از 150 تناژ ناخالص است همچنین از پرداخت عوارض گمرکی باهاما و مالیات تمبراسنادی معاف هستند. چه در بنادر داخلی باهاما باشند یا در بنادر بین المللی. مالیات تمبر اسنادی مالیاتی است که بر اسناد، توافق نامه های وام، فروش یا واگذاری تعهدات و حق مالکیت اعمال می گردد. در ضمن تمامی اسناد مرتبط با بخش دوم قانون،  مثل فرم های تعیین شده برای ثبت کشتی در باهاماس و رهن کشتی های باهاما از عوارض تمبر معاف می باشند.
  • باهاما هزینه های سالانه و هزینه های رقابتی کشتی هایی که تحت تجارت خارجی فعالیت دارند را ارائه و پرداخت می نماید.
  • ماموران و کاپیتان های خارجی، خدمه و کارکنانی که در کشتی های باهامایی کار می کنند بشرط داشتن گواهینامه های حرفه ای خارجی مورد تایید و پذیرش سازمان دریانوردی باهاما قرار گرفته و برای آنها گواهینامه صلاحیت حرفه ای صادر می شود. با بررسی گواهینامه صلاحیت توسط یک مسئول خارجی معتبر و شناخته شده و با پرداخت اجرت تعیین شده، یک گواهینامه صلاحیت برای سرکردگان و مسئولان کشتی صادر می شود.
  • امکان ثبت دوگانه از دیگر مزیت های ثبت کشتی در باهاماس است. باهاما کشور اصلی برای ثبت کشتی است. ولی مالک کشتی می تواند در کشور دیگری کشتی خود را نیز ثبت کند. بنابراین کشتی ها تحت پرچم کشور دیگری نیز می توانند  فعالیت داشته باشند، ولی تحت مقررات و حفظ آیین نامه کشتی های ثبت شده در باهاما. ثبت باهامایی موکول به  مدت زمان ثبت دوگانه یا اجاره کشتی بدون خدمه در کشور دیگر می شود. هرچند که ممکن است در طول دوره چارتر، وام ها و گروهای رهنی کشتی در اداره ثبت باهاما بایگانی و ضبط شود.

 

ثبت کشتی در باهاماس
ثبت کشتی در باهاماس
ثبت کشتی در باهاماس

توجه!

متاسفانه در حال حاضر امکان ارائه این سرویس برای دارندگان پاسپورت ایرانی وجود ندارد.

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...