منو

موسسه حقوقی اریکه عدل
ثبت شرکت در بلیز

خدمات جامع لایسنس خدمات بیمه آفشور بلیز

لایسنس خدمات بیمه آفشور بلیز

 

قوانین بیمه بین المللی سال ۲۰۰۰ بلیز، شرایطی را برای ادغام و مدیریت شرکت های بیمه بین المللی در بلیز یا لایسنس خدمات بیمه آفشور بلیز را بدون تعهدات مالیاتی مهیا می نماید. طبق قوانین بیمه بین المللی سال ۲۰۰۰، یک شرکت بیمه آفشور ثبت شده در بلیز برای انجام تمامی امور و فعالیت مجوز خدمات بیمه آفشور بلیز با هر هدفی معاف از پرداخت مالیات می باشند.

به روایت دقیق تر و بر اساس قانون باید گفت، مالیات بر درآمد ، مالیات یا تعرفه مستقیم یا غیر مستقیم بر هیچ یک از معاملات، قراردادها، اوراق بهادار یا هر معامله دیگری که سود داشته باشد، در بلیز اعمال نمی گردد.

سود حاصله از شرکت بیمه  یا هر حق بیمه ای که توسط بیمه گر ثبت شده پرداخت شود یا پول پرداخت شده به یک بیمه گذار ثبت شده ، مشمول پرداخت مالیات نیست. همچنین امور مربوط به هر خدمات بیمه بین المللی که در بلیز انجام می شود معاف از پرداخت مالیات می باشد. بدین مفهوم که کلیه پرداختی ها و دریافتی های حق بیمه  از مالیات مبرا هستند که البته این به معنی سود صد درصدی شرکت های بیمه می باشد.

علاوه بر آن، مالیات بر درآمد، مالیات یا تعرفه مستقیم یا غیر مستقیم برای سود سهام یا سود متعلق به سهام یا اوراق بهادار یک شرکت بیمه  ، یا هر حق بیمه ای که به شرکت بیمه  پرداخت می شود ، یا هر پولی که توسط  شرکت بیمه به بیمه شده( بیمه گذار)  پرداخت می شود معاف از پرداخت مالیات می باشد.

علاوه بر این مزیت ها ، بر اساس ماده قانونی ۳۴ و ۳۵  ، هر شرکت بیمه بین المللی که توسط یک بیمه گر مدیریت می شود طبق قانون  شرکت های بیمه بین المللی بلیز ، معاف از پرداخت عوارض تمبر در معاملات خود بوده  و همچنین از الزامات و تعهدات  کنترل و نظارت ارزی نیز معاف و مبرا می باشد.

 

به منظور تاسیس شرکت بیمه بین المللی در بلیز، یک بیمه گر باید بر اساس حداقل تعهد و الزام سرمایه گذاری  به شرح زیر اقدام نماید :

  • ۱۰۰ هزار دلار آمریکا برای فعالیت های بلند مدت ( برای دوام شرکت، امور موقوفه، حقوق یا مقرری سالیانه و غیره )
  • حداقل ۱۰۰ هزار دلار آمریکا برای انجام فعالیتهای تجاری کلی مانند ( دریایی، مهندسی، حمل و نقل هوایی، حمل و نقل موتوری و ماشینی، بدهی های دارایی و اموال، ضررو زیان نقدی و مالی، طلبکاران، ضامن ها ، هزینه های شخصی و غیره)
  • حداقل سرمایه به مبلغ ۵۰ هزار دلار آمریکا برای انجام امور و فعالیت های بیمه اتکایی
  • ۲۵ هزار دلار آمریکا برای بیمه تسخیری
  • یک شرکت بیمه مجاز فقط امور بیمه تسخیری (خویش فرما) را می تواند تا ۳۰ درصد فعالیت های بیمه ای غیر مرتبط را به عهده بگیرد. حداقل سهم سرمایه قابل پرداخت باید در یک بانک آفشور یا نزد یک موسسه مالی مجاز دیگر به عنوان سپرده به ودیعه گذاشته شود.
 

موسسه مالی مجاز دیگر به عنوان سپرده به ودیعه گذاشته شود و بدون مجوز کتبی قبلی از شرکت ناظر بیمه بین المللی بلیز برداشت نشود. برای ثبت شرکت بیمه  آفشور در بلیز رعایت قوانین و تعهدات زیر الزامی می باشد:

  • شرکت بیمه آفشور باید رضایت و توافق ناظر را بدست بیاورد در این خصوص که بازرس، مدیران و رئیس اجرایی یا هر مقام دیگری از شرکت بیمه آفشور اشخاص مناسب و صالحی  برای ورود به این عرصه بوده  و همچنین از دانش و تخصص کافی برای انجام امور بیمه برخوردارند.
  • مجوز خدمات بیمه آفشور بلیز باید بتواند بودجه های احتیاطی را برای  پرداخت بدهی های مشخص نگهداری کند آنهم بر اساس مقررات تنظیم شده برای اهداف این بخش که توسط ناظر شرکت های بیمه بین المللی تعیین شده است.
  • شرکت بیمه باید حداقل یک مدیر ساکن بلیز داشته باشد.
  • شرکت بیمه بایستی یک مدیر بیمه قابل اسناد و ثبت شده در بلیز را منصوب کرده که این مدیر باید عضوی از انجمن دارایی های مجاز و پروانه دار و بیمه تصادفات یا انجمن آمریکایی بیمه عمر مجاز باشد.
  • شرکت بیمه آفشور باید یک وکیل مدافع در بلیز را منصوب نموده تا ناظر وی را تایید نموده مبنی بر اینکه فعالیت های وی کاملا قانونی می باشد.
  • شرکت بیمه آفشور باید حسابهای سالانه را حسابرسی و به ناظر شرکت های بیمه بین المللی ارائه دهد.
لایسنس خدمات بیمه آفشور بلیز
لایسنس خدمات بیمه آفشور بلیز
لایسنس خدمات بیمه آفشور بلیز

توجه!

متاسفانه در حال حاضر امکان ارائه این سرویس برای دارندگان پاسپورت ایرانی وجود ندارد.

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...