منو

موسسه حقوقی اریکه عدل
ثبت شرکت در ترکیه

خدمات جامع ثبت شرکت در ترکیه

اطلاعات عمومی کشور ترکیه

 

اگر قصد ثبت شرکت در ترکیه را دارید توصیه می کنیم برای آشنایی با این کشور محبوب و زیرساختها و اقتصاد آن با دپارتمان شرکتها ی اریکه عدل همراه باشید. ثبت شرکت ترکیه بهترین گزینه برای انتخاب میباشد زیرا جمهوری ترکیه ، یک کشور بین قاره ای در اوراسیا می باشد، بیشتر خاک این کشور در آناتولی و غرب آسیا و بخش کمتری در شبه جزیره بالکان در جنوب غربی اروپا واقع شده است ، کشور ترکیه  دارای جمهوری دموکراتیک ، سکولار، و پارلمان واحد می باشد، میراث فرهنگی بسیار گوناگون و متنوعی دارد، این فرهنگ های مختلف با احترام در کنار هم زندگی می کنند.

ترکیه با هشت کشور هم مرز می باشد، این کشورها عبارتند از : یونان، بلغارستان در شمال غربی، گرجستان در شمال شرقی، ارمنستان، بخش وابسته آذربایجان نخجوان، کشور ایران در شرق، عراق و سوریه در جنوب آن . ترکیه از سه طرف توسط سه دریا محاصره شده، دریای اژه از غرب، دریای سیاه از شمال، و دریای مدیترانه از جنوب.

 

جمعیت ترکیه

 

ترکیه دارای ۷۹.۸۱۴.۸۷۱ نفر جمعیت می باشد.

ساختار سیاسی ترکیه

 

این کشور نماینده پارلمان دموکراسی، و از زمان تاسیس به عنوان یک جمهوری در سال ۱۹۲۳ شناخته شد، ترکیه یک سکولاریسم سنتی مقتدری را ایجاد و ترویج داده، در نظام سکولاریسم هیچ تعهدی بر امور مذهبی و دینی وجود ندارد، و مردم از طرف دولت وادار به رعایت امور مذهبی نمی شوند.

قانون اساسی بر چارچوب حقوقی ترکیه حکمفرمایی دارد،  قانون اساسی ، اصول عمده دولت را تعیین و ترکیه را به عنوان یک دولت متمرکز واحد تشکیل می دهد. رئیس جمهور در راس دولت و امور کشوری بوده و غالبا  یک نقش تشریفاتی داشته، بدین معنی که  در کل قدرت و اختیارات واقعی ندارد و بیشتر نماینده یک گروه و یا حزب است .

رئیس جمهور این کشور برای یک دوره ۵ ساله انتخاب می گردد،  طیب اردوغان اولین رئیس جمهور منتخب این کشور از طریق انتخابات و رای گیری عمومی می باشد.

شالوده و اقتصاد ترکیه

 

ترکیه سیزدهمین کشور بزرگ در تولید ناخالص ملی GDP)  gross domestic product) با برابری قدرت خرید  purchase power parity ، و هجدمین کشور بزرگ در تولید ناخالص ملی اسمی (جزئی و صوری) می باشد. برابری قدرت خرید نوعی شاخص اقتصادی می باشد که به عنوان یک روشی برای تعیین ارزش پول های گوناگون بکار می رود ، با این شاخص عملکرد اقتصادی کشورها سنجیده می شود. همچنین ترکیه از اعضای موسس OECD و G-20 می باشد.

OECD)) Organisation for Economic Co-operation and Development سازمان همکاری و توسعه اقتصادی می باشد که 36 عضو دارد و در سال 1961 تاسیس شده ، ترکیه یکی از موسسان این سازمان می باشد. به همین دلیل اگر میخواهید شرکتی داشته باشید ثبت شرکت در ترکیه بهترین گزینه برای شما میباشد.

G-20  ( G20 2019 JAPAN)  یک مجمع بین المللی از دولت ها و  فرمانداران بانکهای  مرکزی 19 کشور و اتحادیه اروپا است، ترکیه نیز از موسسان این مجمع می باشد.

اتحادیه گمرکی ترکیه – اتحادیه  اروپا در سال ۱۹۹۵ باعث آزاد سازی و معافیت گسترده ای از نرخ تعرفه ها شد و یکی از مهمترین ستون های سیاست تجاری خارجی ترکیه را تشکیل می دهد، یکی از وظایف اتحادیه گمرک ترکیه افزایش و توسعه صادرات و واردات است.

صادرات این کشور در سال ۲۰۱۱ ، ۱۴۳.۵ بیلیون دلار و در سال ۲۰۱۲ به ۱۶۳ بیلیون دلار رسید( عمده ترین شرکای صادراتی در سال ۲۰۱۲،  آلمان با ۸.۶ درصد، عراق با ۷.۱ درصد، ایران با ۶.۵ درصد، انگلستان  با ۵.۷ درصد ،  و امارات متحده عربی با ۵.۴ درصد بوده اند.

بهر حال حجم واردات بالغ بر ۲۲۹ بیلیون دلار در سال ۲۰۱۲ ،  تراز تجاری را تهدید می نمود ( عمده شرکای وارداتی در سال ۲۰۱۲ کشور روسیه با ۱۱.۳ درصد ، آلمان با ۹ درصد ، چین با ۹ درصد و ایتالیا با ۵.۶  درصد بوده اند. )

زبان کشور ترکیه

 

زبان رسمی این کشور استانبولی می باشد.

 

واحد پول ترکیه

 

لیر ترک (جدید)  yeni tl ارز این کشور می باشد .

ثبت شرکت در ترکیه
ثبت شرکت در ترکیه
ثبت شرکت در ترکیه

توجه!

متاسفانه در حال حاضر امکان ارائه این سرویس برای دارندگان پاسپورت ایرانی وجود ندارد.

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...