منو

موسسه حقوقی اریکه عدل
ثبت شرکت در ترکیه

خدمات جامع ثبت برند ترکیه

ثبت برند ترکیه

 

کشور ترکیه عضو کنوانسیون پاریس به منظوراقدامات حمایت از مالکیت صنعتی می باشد. کنوانسیون پاریس در ۲۰ ماه مارس ۱۸۸۳ تصویب شده و یکی از معاهدات مالکیت معنوی یا همان ثبت برند ترکیه می باشد ،همچنین از مالکیت صنعتی نیز محافظت می نماید.

عضویت در توافق نامه نیس، طبقه بندی بین المللی کالا و خدمات به منظور ثبت علائم و برند( نسخه نهم)  از روند جاری این کشور می باشد. توافق نامه نیس Nice به منظور طبقه بندی و رتبه بندی  بین المللی خدمات و کالاها به منظور ثبت علائم تجاری و علائم خدماتی صورت گرفت .

همچنین ترکیه  اقدام به اصلاح  رده ( گروه )  ۴۲ با ایجاد  رده های جدید  ۴۳ و ۴۵ نمود که  این امر، در اول ژانویه سال ۲۰۰۲  اقتباس و اتخاد شده است. این کاربردهای چند رده و چند طبقه ای ، هم برای کالا و هم برای خدمات امکان اجرا دارد. بعبارتی با حضور کشور ترکیه در کنوانسیون پاریس و توافق نامه نیس، ثبت برند در ترکیه ، کالا و خدمات شما را بین المللی خواهد کرد، ترکیه در زمینه حمایت از مالکیت معنوی و حمایت از مالکیت صنعتی جایگاه خوبی در دنیا دارد.

 

ویژگیهای اصلی ثبت علامت تجاری (برند) ترکیه

 
  1. بعد از تکمیل مرحله ثبت نام علامت تجاری و برند، تحقیق و بررسی واجد شرایطی برای ثبت آن انجام می شود. چنانچه بعد از بررسی،  برند پذیرفته نشود، می توانید طی دو ماه از تاریخ عدم پذیرش، یک درخواست و استیناف مجدد بدهید. پس از اینکه درخواست ثبت برند توسط مسئول ثبت تایید گردد، آن در روزنامه رسمی منتشر می شود.
  2. هر شخص و طرف علاقمند و ذینفعی، ظرف ۳ ماه از تاریخ انتشار، می تواند اعلامیه مخالفت با ثبت  برند را ارائه دهد. این اعلامیه مخالفت در برخی مواقع ممکن است به هیئت بررسی و تحقیق مجدد ارجاع و به دادگاه ذیصلاح ارسال گردد. اگر طی این ۳ ماه ادعای مخالفتی وجود نداشته باشد، برند و علامت تجاری ثبت شده و گواهینامه مرتبط آن صادر می گردد.
  3. ثبت برند برای مدت ۱۰ سال از تاریخ درخواست تمدید برای دوره های مشابه معتبر می باشد. هزینه تمدید ثبت برند را می توان در ۶ ماه پایانی سال برای دوره حراست از ماندگاری  و مالکیت برند ، پرداخت نمود. یک ارفاق و بخشودگی ۶ ماهه همراه با جریمه ، برای  دیرکرد تمدید ثبت ، وجود دارد.
  4. مالکیت برند ثبت شده را می توان با مصلحت و صلاحدید اقدامات سرمایه گذاری بازرگانی ، مشخص و معین نمود. مگر اینکه واگذاری و انتقال قانونی در اداره ثبت برند،  به ثبت رسیده و در روزنامه رسمی مخصوص علائم و برند های تجاری منتشر شود، که در برابر اشخاص ثالث هیچ اثری نخواهد داشت.  تغییرات در نام و یا آدرس ثبت کننده، باید به منظور حمایت از حقوق برند ، ثبت گردد. توافقنامه های کاربر ثبت شده، مجوزها و اصلاحاتی که هیچ اثری در ماهیت برند نداشته ، محدود نمودن لیستی از کالاها و یا خدماتی که  توسط ثبت برند تحت پوشش و حمایت در می آیند ، نیز می تواند به ثبت برسند.
  5. استفاده و کاربرد علائم تجاری  نه برای بایگانی و ثبت درخواست نامه ها، و نه برای نگهداری حق ثبت الزامی و اجباری نمی باشد. اگر صاحب مارک تجاری در ترکیه، بمدت ۵ سال متوالی از تاریخ ثبت ، از علامت تجاری و برند خود استفاده نکند،  در این صورت ، هر شخص علاقمندی می تواند به منظور کنسل نمودن ثبت علامت تجاری ، به دادگاه درخواست بدهد.
  6. استفاده غیر قانونی از یک برند توسط فرد غیر مجاز و بدون مجوز رسمی،  استفاده از یک برند جعلی و تقلبی، تمایل و مبادرت به استفاده از کالای شخص دیگری که ثبت شده و متعلق به  دیگری میباشد، تجارت و کسب سود با یک برند جعلی و تقلبی، انجام امور و خدمات صدور علائم تجاری جعلی و تقلبی،  استفاده از علامت تجاری که مشمول مقوله های خاصی  هستند ، استفاده از علائم غیر قابل مستند، همگی جزو جرایم و قانون شکنی ها هستند و مشمول قوانین ترکیه می باشند.
ثبت برند ترکیه
ثبت برند ترکیه
ثبت برند ترکیه

توجه!

متاسفانه در حال حاضر امکان ارائه این سرویس برای دارندگان پاسپورت ایرانی وجود ندارد.

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...