منو

موسسه حقوقی اریکه عدل
ثبت شرکت در ترکیه

خدمات جامع مجوز بانکداری ترکیه

مجوز بانکداری ترکیه

 

مجوز بانکداری ترکیه تحت آیین نامه بانکداری سال ۱۹۹۸ معین و طبق احکام بانکداری  بخش ۲ حساب بانکی ترکیه اصلاح شد. این بیزینس با پذیرش و بکارگیری سپرده ها ی  اشخاصی که نمی توانند از پول خود استفاده بهینه کنند، انجام می شود.

بانکداری تجاری ، تبادلات مالی با یک موسسه است که وام های تجاری و اعتبار می دهد، و  پس انداز و چک کردن حسابها را  برای شرکت ها  انجام می دهد، بانکداری تجاری موقعی صورت می گیرد که یک بانک و یا بخشی از آن صرفا فعالیت های تجاری انجام دهد.

هر شخصی  در حیطه و محدوده های وابسته به  کشور ترکیه ، مشغول به فعالیت  در زمینه  بانکداری باشد، بایستی مجوز داشته و یا برای دریافت مجوز درخواست دهد، این درخواست باید به کمیسیون جهت تایید ارسال گردد.

 

 دو نوع مجوز بانکی وجود دارد که تحت آیین نامه بانکی تایید و اعطا می شود.

  1. مجوز بانکداری ملی : این مجوز ، فعالیت و توسعه روند بانکداری را طبق آیین نامه مهاجرت ، در جزایر و  محدوده های متعلق و وابسته به کشور ترکیه و ساکنین آن را،  مجاز به فعالیت بانکی و حساب بانکی ترکیه می نماید و کسانی که  دائما و یا موقتا در این مناطق و محدوده ها اقامت دارند، می توانند این نوع فعالیت و بیزینس را داشته باشد. صاحبان این مجوز باید دفتر مرکزی خود را در این محدوده و مناطق برقرار نمایند.

 

  1. مجوز بانکداری خارجی: دارندگان این مجوز، منحصرا فعالیت و تبادلات بانکی خود را با  اشخاصی  بغیر از ساکنین  دائم و یا موقت در این کشور ، مستثنی می نماید. مجوز بانکداری خارجی به موسسات مالی اعطا می شود که دفتر مرکزی در این کشور و حیطه آن نداشته باشند، مشروط بر اینکه فعالیت های بانکی این حیطه ها ،توسط  دیگر صاحبان جواز ( مجوزهای دیگری)  انجام شود که در این محدوده دفتر مرکزی داشته و یا توسط شخص مورد تاییدی که ساکن این سرزمین و قلمرو باشد، مدیریت شود.

 

ویژگی های اصلی مجوز بانکداری کشور ترکیه

 
  1. درخواست های مجوز باید طبق اساسنامه و مفاد اتحادیه مربوطه و یا مشابه آن باشد، داشتن یک بیزینس پلن و یا هر اسناد دیگر مرتبط و احتمالی ، کاملا ضروری می باشد.
  2. چنانچه بعدا تغییراتی در اساس و فعالیت های کاری صورت گیرد، که مغایر با موضوع  فعالیت هنگام درخواست اصلی  بوده باشد، این تغییرات یک بایستی مشخصا اعلام و اظهار گردد.
  3. یک موسسه مالی می تواند هر دو نوع مجوز بانکی را بگیرد ، به شرط آنکه سوابق حسابداری هر کدام را جداگانه تنظیم و نگهداری نموده و یا فعالیتهای تجاری را تحت  قوانین هر یک از مجوزها توسط شعب یا شرکت های وابسته خود مدیریت نماید.
  4. آیین نامه و مقررات حساب بانکی ترکیه ( سرمایه ) در سال ۲۰۰۳ ( بر اساس مقررات سرمایه ) تحت بند های ۹ تا ۱۳ احکام و فرامین بانکداری ، تنظیم و ایجاد شده است که حداقل سرمایه مورد نیاز برای صاحبان جواز را به منظور انجام و اداره  امور بانکی در حیطه و یا خارج از قلمرو ترکیه مشخص می نماید.
  5. دارندگان جواز و پروانه بانکی ،  طبق آیین نامه بانکی و بندهای 29( 1-6)  متعهد هستند که بازده و گزارش ماهانه و سه ماهه خود را به  FSC  ارائه دهد.

( Forest Stewardship Council)  شورای  مدیریت و نظارت بر اراضی و جنگلها می باشد،  این  شماره تماس +90 212 368 40 00    شورا در کشور ترکیه  و شهر استانبول است.

الزامات و تعهدات حقوقی مجوز بانکی ترکیه

 
مجوز بانکی ترکیهتوصیف

عمومی و کلی

 
عنوان اصلی مجاز و قانونی ثبت شدهشرکت ترکیه
لزوم دفتر فیزیکی داخلیخیر

سهم سرمایه یا معادل

 
حداقل مبلغ سرمایه قابل پرداختUSD 100,000

مدیران

 
حداقل تعداد۲
مجاز بودن مدیریت شرکتبله
لزوم مدیر داخلی و بومیخیر

سهامداران

 
حداقل تعداد۲
مجاز بودن سهامداران شرکتبله
لزوم سهامداران داخلیخیر

لزوم ارائه دهندگان خدمات

 
نیاز به منشی شرکتبله

حسابها

 
ملزم به بایگانیبله

معاهده و قراردادهای بین المللی مالیاتی مجوز بانکی ترکیه

 

مالیات بر ارث ، مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر سرمایه در کشور ترکیه وجود ندارد، همچنین هیچ گونه عوارض و هزینه ای برای مهر و اسناد وجود نداشته، بجز اسناد و مدارک مرتبط با اموال غیر منقول و مستغلات کشور ترکیه .

زمان لازم جهت دریافت مجوز بانکی ترکیه

 

سه ماه

 

مزیت های متمایز مجوز بانکی ترکیه

 
  • مالیات بر ارث، مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر سرمایه در کشور ترکیه وجود ندارد.
  • عوارض و هزینه اسناد و مهر بجز برای اموال غیر منقول و مستغلات در این کشور اعمال نمی شود.
  • کشور ترکیه دارای استانداردهای بالای حفظ حریم خصوصی و محرمانگی را دارد.

چرا موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل

 
  1. اریکه عدل در خصوص الزامات ساختار حقوقی ایده آل و بهینه ، میزان و مقدار تعهدات ، توقعات و شرایط موجود ، به شما مشاوره می دهیم.
  2. ما جهت تکمیل هر فرم و پرسشنامه ای در روند کار، بهترین راهکارهایی که در اختیار داریم ارائه می دهیم. روش های ما برگرفته از سالها تجربه کاری در رابطه با قوانین و مقررات گوناگون و ارائه دهندگان خدمات در سراسر دنیا می باشد.
  3. حتی بعد از ارسال مدارک شما ، پیگیر روند کاری  و کنترل آن  با استفاده از ارائه دهندگان خدمات هستیم  و مرتبا شما را در جریان آخرین نتایج قرار می دهیم.
  4. هر گونه سوال و درخواست از طرف اداره تنظیم مقررات ، را در طول پروسه سریعا برآورد نموده  و پاسخ های صحیح را به منظور پیشبرد سریع کار به آنها ارسال می نماییم.
  5. ما بدون کمک از هر سازمان خارجی دیگری، تعهدات و الزامات منطبق بر قوانین اداره تنظیم مقررات و ارائه دهندگان خدمات را پشتیبانی می نماییم.
مجوز بانکداری ترکیه
مجوز بانکداری ترکیه
مجوز بانکداری ترکیه

توجه!

متاسفانه در حال حاضر امکان ارائه این سرویس برای دارندگان پاسپورت ایرانی وجود ندارد.

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...