منو

موسسه حقوقی اریکه عدل
مجوز شرکت مدیریت سرمایه گذاری دبی

خدمات جامع مجوز شرکت مدیریت سرمایه گذاری دبی

مجوز شرکت مدیریت سرمایه گذاری دبی

 

چنانچه قصد تاسیس مجوز شرکت مدیریت سرمایه گذاری دبی را دارید، با ما همراه باشید تا در خصوص دریافت مجوز این نوع شرکت ها و انواع سرمایه ها،  اطلاعات کامل و جامع را دریافت نمایید.

DIFC   یک منطقه آزاد مالی هدفمند است که در شهر دبی و کشور امارات متحده عربی واقع شده است. Dubai International Financial Centre   یا همان DIFC یک مرکزمبادلات و معاملات مالی بین المللی در شهر دبی می باشد، این مرکز، یک منطقه اقتصادی خاصی است که در سال 2004 تاسیس شده و محل تمرکز فعالیت های مالی بخش های خاورمیانه، آفریقا و بازارهای مالی جنوب آسیا می باشد.

DFSA ( ( Dubai Financial Services Authority  یک مقام وسازمان مسئول مستقل ، دارای اختیارات تام به منظور تنظیم و نظارت بر مقررات  خدمات مالی ، تکمیلی ، کمکی و تابع  می باشد. در واقع DFSA ، خدمات مالی و تکمیلی و امور مربوطه ای که در مرکز آزاد و تبادلات مالی بین المللی DIFC انجام می شود را کنترل و نظارت نموده و مسئول نظارت بر روند فعالیت های  بازارهای سرمایه و خدمات و امکانات مالی وابسته می باشد .

منظور از بازارهای سرمایه ، بخشی از یک سیستم مالی است که در آن سرمایه به شکل اوراق مشارکت، سهام، و دیگر سرمایه گذاری های بلند مدت معامله می گردد. شرکت های مشاوره ای با ارائه مشاوره و راهکار در جهت افزایش سهام و رسیدن به موفقیت و سود بیشتر، جزو خدمات وابسته و تابعه این مرکز می باشد.

ویژگیهای اصلی مجوز های مدیریت سرمایه گذاری

 

منطقه آزاد و خاص بین المللی DIFC به منظور انجام قانونی کلیه امور مرتبط ، نیاز به مجوز مدیریت سرمایه گذاری دبی دارد. DFSA این مجوز را به منظور فراهم نمودن خدمات مدیریتی سرمایه در منطقه آزاد بین المللی تایید و صادر می نماید. مدیریت سرمایه شامل  امور نظارت بر فعالیت شرکت های بیمه ، سرمایه گذاری های خصوصی و افزایش سود سهامداران می باشد .

چنانچه مجوز مدیریت سرمایه ، QIF باشد و یا  مجوز مخصوص مدیریت سرمایه  گذاری های معاف از مالیات،  Exempt fund باشد، پروسه دریافت مجوز، زمان کوتاه تری لازم داشته و دریافت آن نیز آسان تر خواهد بود. منظور از QIF(Qualified Investor Funds) وجوه و سرمایه های واجد شرایطی می باشند که حداقل الزامات و مقررات را داشته  و فقط برای سرمایه گذاران حرفه ای می باشد .

Exempt fund همان سرمایه های دو جانبه ای هستند که در اوراق قرضه ، دولتی یا شهرداری سرمایه گذاری می شوند که به آنها munis گفته می شود. این سرمایه ها معاف از مالیات هستند ، زیرا سود حاصل از این اوراق مشمول مالیات بر درآمد نمی باشد .

برای گرفتن مجوز های مدیریت سرمایه QIF یا Exempt Fund ، 4 تا 6 هفته زمان لازم است .  درخواست این مجوزها  بنا به اظهارات شخصی بوده و میزان ریسک بالایی دارند. این نوع  مجوز ها فقط سرمایه های معاف از مالیات و QIF را مدیریت کرده و محدود به مدیریت اینگونه سرمایه ها می باشد. ولی  در صورت لزوم می تواند مدیریت سرمایه های عمومی را نیز به عهده گیرد، اما  بدین منظور ، باید مجوز ارتقا پیدا کند و دارای امکانات و گزینه های بیشتری شود.

مقررات و الزامات حقوقی

 
مقررات مجوز شرکت مدیریت سرمایه گذاری دبیشرح

مقررات کلی و عمومی

 
شرکت حقوقی مجازشرکت DIFC
لزوم دفتر فیزیکی محلیخیر
هزینه درخواست۱۰ هزار دلار
هزینه  اعتبار سالانه مجوز۱۰ هزار دلار

سهم سرمایه یا معادل

 
حداقل سرمایه قابل پرداخت

5 میلیون درهم امارات متحده عربی AED

( معادل ۱.۴ میلیون دلار آمریکا)

مدیران

 
حداقل نفرات۱
مجاز بودن مدیریت شرکتبله
لزوم مدیر محلیخیر

سهامدارن

 
حداقل نفرات۱
مجاز بودن سهامداری شرکتبله
لزوم سهامداران محلیخیر

نیاز به ارائه دهندگان خدمات

 
نیاز به منشی شرکتبله

قراردادهای مالیاتی

 

DIFC به مدت 40 سال تضمین می نماید که مالیات بر درآمد و سود شرکت به صفر برسد و از دید سرمایه گذار، مالیات تکلیفی ( کسر مالیات قبل از پرداخت حقوق و دستمزد) و مالیات بر نقل و انتقال  اموال و سرمایه وجود نداشته باشد.

زمان لازم برای تاسیس شرکت های مدیریتی سرمایه

 

حدود ۱ ماه زمان مورد نیاز، برای تاسیس می باشد.

مزایای خاص و متمایز مجوز های مدیریت سرمایه گذاری دبی

 
  • انعطاف پذیری و قابلیت تغییر پذیری در ساختار و شالوده سیستم شرکت
  • سهولت و سرعت در تاسیس
  • سیستم مالیاتی مطلوب
  • شرایط نظارتی و تنظیم کننده مقررات مساعد و کارآمد
مجوز شرکت مدیریت سرمایه گذاری دبی
مجوز شرکت مدیریت سرمایه گذاری دبی
مجوز شرکت مدیریت سرمایه گذاری دبی

توجه!

متاسفانه در حال حاضر امکان ارائه این سرویس برای دارندگان پاسپورت ایرانی وجود ندارد.

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...