منو

موسسه حقوقی اریکه عدل
ثبت شرکت در دومینیکا، ثبت شرکت دومینیکا، شرکت دومینیکا

خدمات جامع ثبت شرکت در دومینیکا

اطلاعات عمومی کشور دومینیکا

 

اگر قصد ثبت شرکت در دومینیکا را دارید توصیه می کنیم برای آشنایی با این کشور محبوب و زیرساختها و اقتصاد آن با دپارتمان شرکتها ی اریکه عدل همراه باشید. ثبت شرکت دومینیکا بهترین گزینه برای انتخاب میباشد زیرا دومینیکا کشوری جزیره ای و کوهستانی در جزایر کارائیب می باشد. چشمه هایی از آبهای داغ و پر حرارت، جنگلهای پر باران و گرمسیری دارد. پارک ملی Morne Trois Pitons دارای یک دریاچه ای است که از حرارت مواد و گازهای آتشفشانی  بسیار گرم می باشد و آبهایی جوشان و غلیان دارد. چتری از بخارومه بر این دریاچه افکنده شده است. حباب های آب در حال جنب و جوش آن بسیار چشم نواز هستند.

این پارک چاله های گوگردی فراوانی دارد، آبشاری به بلندای 65 متر بنام Trafalgar در این پارک خودنمایی می کند. همچنین تنگهTitou Gorge  در این پارک وجود دارد. این تنگه مملو از آبهای آبشار و آب باران های جنگلی است که محلی برای شنا کردن نیز می باشد.

به طرف غرب شهر روسو قرار دارد. روسو پایتخت دومینیکا است که خانه هایی با الوارهای چوبی رنگارنگ دارد. باغهایی  سرشار از بخار و مه آلود داشته که پراز گیاهان گوناگون است.

جمعیت دومینیکا

 

دومینیکا ۷۲.۳۲۴ نفر جمعیت دارد که اکثر آن از نژاد آفریقایی هستند. البته مردمی با نژادهای مختلط دارد و جمعیت آن رو به رشد است. همچنین تعداد کمی اروپایی نسب دارد.

ساختار سیاسی دومینیکا

 

دومینیکا نظام دموکراسی پارلمانی در میان کشورهای مشترک المنافع دارد. همانطور که گفتیم پایتخت آن شهر روسو است. کشور مشترک المنافع دومینیکا از معدود جمهوری های جزایر کارائیب می باشد. رئیس جمهور درراس دولت و جمهوری قرار دارد. دیگر امور قوه مجریه به عهده کابینه وهیئت دولت است که توسط نخست وزیر مدیریت می شود.

پارلمان اصلی با یک قوه مقننه  دارای ۳۰ عضو در مجلس درجه دو و ایالتی می باشد. از این ۳۰ نفر ۲۱ نفر اعضای منتخب و ۹ نفر سناتور هستند. که هر یک از آنها توسط رئیس جمهور منصوب می شوند. یا توسط دیگر اعضای مجلس مجمع ( مجلس قانونگذار) انتخاب می گردند. مجلس مجمع دو قوه مقننه دارد.

شالوده و زیر ساخت اقتصادی دومینیکا

 

دومینیکا در میان کشورهای کارائیب شرقی یکی از پایین ترین نرخ سرانه تولید ناخالص داخلی را دارد. این کشور در سالهای ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ بحران مالی داشته است. اما بعد از سپری نمودن یک دهه عملکرد اقتصادی بی کیفیت و ضعیف توانست در سال ۲۰۰۵ رشد اقتصادی ۳.۵ درصدی داشته باشد.

همچنین در سال ۲۰۰۶ به میزان ۴ درصد در اقتصاد رشد داشت. توسعه و رشد اقتصادی دومینیکا در سال ۲۰۰۶ به درآمدهای حاصله از صنعت توریسم، ساخت و ساز، شرکت های آفشور و دیگر خدمات، و برخی از زیر مجموعه های صنعت تولید و صادرات موز متکی بود.

اخیرا صندوق بین المللی پول (IMF) دولت دومینیکا را بخاطر موفقیت در اجرای اصلاحات اقتصاد کلان تحسین نمود. منظور از اقتصاد کلان شاخه ای ازاقتصاد است که عملکرد اقتصادی را در کل مورد مطالعه قرار می دهد و به مسایلی مانند بیکاری، نرخ رشد اقتصادی، تولید ناخالص داخلی و تورم، و سرمایه گذاری می پردازد.

همچنین صندوق بین المللی پول در مورد دیگر مشکلات اظهار داشت نیاز است که بدهی های عمومی کاهش داده شود. در عین حال مقررات بخش مالی نیز باید افزایش پیدا کند و در بازار تنوع ایجاد شود.

زبان دومینیکا

 

زبان رسمی کشور دومینیکا زبان انگلیسی است و عموما با این صحبت می شود و با یکدیگر با این زبان ارتباط برقرار می کنند.

واحد پول دومینیکا

 

دلار کارائیبی شرقی (XCD)  واحد پول این کشور می باشد.

کنترل ارزی

 

هیچ کنترل و محدودیت ارز خارجی در دومینیکا وجود ندارد.

ثبت شرکت در دومینیکا
ثبت شرکت در دومینیکا
ثبت شرکت در دومینیکا

توجه!

متاسفانه در حال حاضر امکان ارائه این سرویس برای دارندگان پاسپورت ایرانی وجود ندارد.

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...