منو

موسسه حقوقی اریکه عدل
ثبت شرکت در راس الخیمه، ثبت شرکت راس الخیمه

خدمات جامع ثبت شرکت در راس الخیمه

اطلاعات عمومی درباره راس الخیمه

 

اگر قصد ثبت شرکت در راس الخیمه را دارید توصیه می کنیم برای آشنایی با این کشور محبوب و زیرساختها و اقتصاد آن با دپارتمان شرکتها ی اریکه عدل همراه باشید. ثبت شرکت راس الخیمه بهترین گزینه برای انتخاب میباشد زیرا راس الخیمه یکی از هفت امارات تشکیل دهنده کشور امارات متحده عربی می باشد، ایالت فعلی راس الخیمه برگرفته از ساختار ایالت شارجه در سال ۱۹۰۹ است . نام راس الخیمه به مفهوم سرزمینی از کلبه های کوچکی هستند که به ساختمان های بومی در امتداد سواحل متصل می باشد.

راس الخیمه در بخش شمالی کشور امارات متحده عربی واقع شده، و همچنین هم مرز و توابع موساندام کشور عمان است . دارای مساحت ۱.۶۸۴ کیلومتر مربع می باشد، پایتخت آن راس الخیمه  است که بیشتر سکنه را هم در خود دارد.

طبق سرشماری و آمار در سال ۲۰۰۵ دارای جمعیتی ۲۱۰.۰۶۳ نفر بوده ، که ۴۱.۸۲ درصد یا ۸۷.۸۴۸ درصد از آن شهروندان اماراتی بودند. آخرین تخمین درباره جمعیت کل راس الخیمه بین ۲۵۰ هزار نفر و ۳۰۰ هزار نفر بوده است. همچنین در سال ۲۰۱۰ جمعیت تقریبی آن بر اساس آمار محلی ۹۷.۴۲۹ نفر میباشد.

 

جمعیت راس الخیمه

 

جمعیت کل فعلی راس الخیمه بین ۲۵۰ هزار تا ۳۰۰ هزار نفر برآورد شده است که این تعداد شامل اتباع و شهروندان راس الخیمه و دیگر ملیت های خارجی می باشد.

 

ساختار سیاسی راس الخیمه

 

فرهنگ فعلی کشور امارات متحده عربی پیرامون فرهنگ های عربی سنتی و مذهب اسلام می باشد و تاثیرقوی  این فرهنگ عربی و اسلامی بر معماری، موسیقی، پوشش و لباس، غذا و سبک زندگی قابل مشاهده می باشد. هر روز پنج بار مسلمانان با اذانی که از مناره های مسجد خوانده می شود، دعوت به نماز و دعا می شوند، که این عرف و رسم در تمامی کشور رایج می باشد.

از سال ۲۰۰۶ روزهای آخر هفته مانند جمعه و شنبه ، به عنوان سازش و مصالحه بین مقدس بودن جمعه برای مسلمانان و مقدس بودن روزهای آخر هفته شنبه و یکشنبه برای غربی ها در نظر گرفته شد. قابل ذکر می باشد که اکثر جمعیت راس الخیمه از شهروندان غیر ملی می باشند که معمولا از کشورهای هند، پاکستان ، و بسیاری از ملیت های دیگر هستند.

 

زیر ساخت و اقتصاد راس الخیمه

 
  1.  تعداد زیادی از املاک و مستغلات در راس الخیمه وجود دارند مانند مناطق مسکونی ، دفاتر کاری، و ساختمان های تجاری که  در راس الخیمه ساخته شده اند.
  2. راس الخیمه در حال تبدیل به یک مقصد توریستی در نقشه توریسم جهانی می باشد ، هتل های پنج ستاره و استراحتگاه های ساحلی دارد مانند : هتل و استراحتگاه هیلتون، روتانا یا بانیان تری. علاوه بر آن استراحت گاه های ۳ ستاره و ۴ ستاره دارد. در سپتامبر ۲۰۱۰ اولین پارک یخی و آبی آن افتتاح شد و امکانات تفریحی را برای شهروندان خود و هم  برای بازدید کنندگان خارجی ایجاد نمود. در حال حاضر نیز پروژه های توریستی در دست ساخت و اجرا دارد.
  • در مورد مصالح مورد نیاز ساختمانی راس الخیمه باید گفت : اولین شرکت سیمان در راس الخیمه در اوایل سال ۱۹۷۰ افتتاح شد که بزرگترین تولید کننده سیمان محسوب می شود. جالب است بدانیم در سال ۱۹۸۰ شرکت سرامیک راس الخیمه تاسیس شد که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سرامیک در دنیا می باشد.
    1. صنعت تولید و صنایع پیشرفته : در سال 1980 صنعت دارویی خلیج( جلفار) در راس الخیمه تشکیل شد که اولین شرکت داروسازی در خلیج فارس محسوب می شود. تکنولوژی های فیبری و شبکه ای بین المللی ( FTI ) صنایع پیشرفته ای را ارائه و رسانه های ذخیره سازی نوری در راس الخیمه تولید می شود. در سال 2012 صنعت مهندسی خلاق و مبتکرانه کامپوزیت در منطقه آزاد صنعتی تشکیل شد که تولیدات کامپوزیت با سطح بالایی را تولید می نماید مانند تولیدات مربوط به هوافضا و قطعات صنعتی .
    2. بخش خدمات : رشد و توسعه  اخیر در بخش خدمات راس الخیمه ، منجر به رشد و توسعه بانک RAK و شرکتهای بیمه RAK شده است.
    3. صنعت کشاورزی و شیلات: در زمان گذشته کشاورزی و شیلات از عمده بخش های اقتصادی راس الخیمه بوده اند و امروزه هم هنوز نه تنها تامین کننده مواد غذایی برای راس الخیمه می باشد بلکه تامین کننده مواد غذایی کل کشور امارات متحده عربی نیز هست.

زبان های راس الخیمه

 

زبان های رسمی راس الخیمه انگلیسی و عربی می باشد.

واحد پول

 

واحد پول راس الخیمه درهم است.

کنترل مبادلات ارزی

 

بانک RAK هیچ نظارت و کنترلی بر مبادلات ارزی ندارد.

ثبت شرکت در راس الخیمه
ثبت شرکت در راس الخیمه
ثبت شرکت در راس الخیمه

توجه!

متاسفانه در حال حاضر امکان ارائه این سرویس برای دارندگان پاسپورت ایرانی وجود ندارد.

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...