منو

موسسه حقوقی اریکه عدل
ثبت برند در راس الخیمه، ثبت علامت تجاری در راس الخیمه

خدمات جامع ثبت برند در راس الخیمه

ثبت برند در راس الخیمه

 

در آغاز امور تجاری لازم است که به نکات و جزئیات که البته بسیار هم مهم هستند توجه کافی داشته باشیم. بعد از انتخاب نام و ثبت شرکت، یکی از موثرترین ایده ها طراحی یک لوگوی خوب می باشد. بهرحال مراحل ثبت برند در راس الخیمه و یا ثبت علامت تجاری در راس الخیمه شرکت شما نکته ای است که باید به خاطر داشت.

یک علامت تجاری ( برند) یک وجه و گونه  ارزشمندی از مالکیت معنوی می باشد. علائم تجاری ، نمودهای مجزا و متمایزی هستند که تولیدات یا خدمات  تمام نهادهای تجاری یا  هر نهاد حقوقی دیگر را برای مصرف کنندگان یا مشتریان آنها مشخص و مجزا می نمایند. یک علامت تجاری ( برند) می تواند شامل یک نام، عبارت، طرح، لوگو، سمبل، تصویر و یا ترکیبی از دو نمایه یا حتی تعداد بیشتری از این موارد باشد.

چنانچه علامت تجاری و برند شرکت تان را در کشور امارات متحده عربی ثبت کنید، در واقع برند شما در همه هفت امارات این کشور به ثبت میرسد ، بدین مفهوم که در تمامی  نقاط امارات برند شما شناخته خواهد شد.

 

اهمیت ثبت علامت تجاری

 

یک علامت تجاری برای کسب و کار یا شرکت شما اهمیت قابل توجه ای داشته، زیرا از حق انحصاری مالک علامت تجاری محافظت می نماید و باعث می شود که کالاها یا خدمات شرکت شما از دیگر کالاها تشخیص داده شود.

 همچنین شما می توانید حق الامتیاز برند خود را به شخص یا شرکت دیگری واگذار نمایید. علائم تجاری از راهکارهای بازاریابی  برای مالکان کسب و کارهای جدید هستند که می توانند با استفاده از این علائم، حضور خود را در بازارها اعلام نموده تا بتوانند شرکت خود را موجه تر و موثق تر نمایند. چنانچه فرد یا شرکت دیگری ، علامت تجاری شما را نقض کند و نسبت به حق استفاده آن غرضی داشته باشد، شما می توانید از طریق دادگاه اقدام حقوقی به عمل آورید.

 

چگونه علامت تجاری در منطقه RAK امارات ثبت کنیم ؟

 

البته که مشاوره های تخصصی در زمینه مقررات حقوقی جهت شروع کسب و کار در امارات کاملا ضروری بنظر می رسد و استفاده از تجربیات متخصصان این امر باعث می شود پروسه ثبت برند صحیح انجام شود  تا بتوان نتیجه قطعی گرفت. امارات متحده عربی عضو کنوانسیون پاریس می باشد، این کنوانسیون از 19 سپتامبر سال 1996 در زمینه حمایت مالکیت صنعتی فعالیت داشته و با طبقه بندی بین المللی از کالاها و خدمات با هدف ثبت علائم تحت توافقنامه نیس Nice( نسخه و چاپ دهم) از برند های تجاری حمایت کرده و کشور امارات متحده عربی  نیز از این قوانین تبعیت و پیروی می نماید.

 

مقررات تشکیل پرونده و ثبت و بایگانی علامت تجاری در منطقه RAK

 
  • ارائه یک وکالتنامه قانونی و محضری به موقع به کنسولگری کشور امارات متحده عربی: در صورت تاخیر در ارسال، وکالتنامه طی ۶۰ روز از تاریخ تشکیل پرونده و بایگانی قابل اجرا می باشد.
  • ۲۰ عدد پرینت از علامت تجاری در اندازه های ۶ سانتی متر در ۶ سانتی متر.
  • در صورت تقاضای اولویت در ثبت علامت تجاری، یک کپی تایید و تصدیق از اداره ثبت درخواست های خارجی یا داخلی باید تهیه و ارائه گردد. بدین مفهوم که اگر متقاضی ثبت علامت تجاری ادعا کند که اولین نفری است که درخواست ثبت این علامت را دارد باید توسط یک گواهینامه آن را تایید کند ، حال این گواهینامه می خواهد خارج از کشور امارات باشد و یا در داخل امارات.

بعد از درخواست برای ثبت علامت تجاری، مقامات مربوطه آن را بررسی و در صورت تایید در ژورنال ثبت علائم تجاری منتشر و اعلام می شود. همچنین در یک یا دو روزنامه  عربی روزانه محلی نیز منتشر می گردد. اطلاعیه و آگهی های صادر شده به دفتر علائم تجاری ارسال می گردند.

در ۳۰ روز از تاریخ هر انتشاری، شخص ذینفع می تواند اعلامیه مخالفت و اعتراض خود را در برابر ثبت علامت تجاری اعلام نماید. تصمیم مسئول ثبت در رابطه با اعتراض شاکی، به کمیته تجدید نظر ارسال و رای و تصمیم کمیته تجدید نظر به دادگاه ذیصلاح اعلام می شود. در صورت عدم هرگونه اعتراضی در رابطه با ثبت علامت تجاری، گواهینامه ثبت بر اساس درخواست متقاضی صادر می گردد.

تمدید ثبت علامت تجاری در منطقه RAK

 

ثبت علامت تجاری در راس الخیمه برای بیش از ۱۰ سال از زمان تشکیل پرونده و درخواست ثبت اعتبار دارد و نزدیک به همین مدت زمان نیز قابل تمدید می باشد. هزینه های تمدید در سال آخر دوره ثبت قابل پرداخت است و چنانچه در تمدید زمان اعتبار علامت تجاری دیرکرد و تاخیری باشد، تا سه ماه قابل قبول است اما به شرط جریمه. تمدید مدت زمان اعتبار علامت تجاری در ژورنال و مجله علائم تجاری و همچنین در دو روزنامه عربی روزانه محلی منتشر می شود.

ثبت برند در راس الخیمه
ثبت برند در راس الخیمه
ثبت برند در راس الخیمه

توجه!

متاسفانه در حال حاضر امکان ارائه این سرویس برای دارندگان پاسپورت ایرانی وجود ندارد.

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...