منو

موسسه حقوقی اریکه عدل
ثبت شرکت در عمان ، ثبت شرکت عمان

خدمات جامع ثبت شرکت در عمان

اطلاعات عمومی کشور عمان

 

اگر قصد ثبت شرکت در عمان را دارید توصیه می کنیم برای آشنایی با این کشور محبوب و زیرساختها و اقتصاد آن با دپارتمان شرکتها ی اریکه عدل همراه باشید. ثبت شرکت عمان بهترین گزینه برای انتخاب میباشد زیرا عمان کشوری در شبه جزیره عرب با  زمین های بیابانی ، یک واحه حاصلخیز در مجاورت بستر رودخانه ای و خطوط ساحلی کشیده شده در امتداد خلیج فارس، دریای عرب و خلیج عمان میباشد، شنزار Wahiba  منطقه ای مملو از شن های روان است که بدوی ها در این منطقه ساکن هستند.

پایتخت بندری این کشور شهر مسقط بوده که دارای آثار بزرگ و مهمی  مانند مسجد بزرگ سلطان قابوس معاصر و اقامتگاه ساحلی قدیمی  Muttrah میباشد ، بازار بزرگ  پرپیچ و خمی داشته  و بازار ماهی فروشان بسیار شلوغ و پر سرو صدا  و پر رفت و آمدی  دارد  زیرا که ماهیگیران در این منطقه با صداهای بلند سعی  بر فروش ماهیان خود دارند. خوب است بدانیم سفال، صندوقچه عمانی، کندر، و لوازم نقره  و صنایع دستی از سوغات کشور عمان هستند.

جمعیت

 

طبق آخرین سرشماری در سال ۲۰۱۶ جمعیت کل کشور عمان ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بوده است.

ساختار سیاسی کشور عمان

 

سیاست عمان در یک چارچوب سلطنتی مطلق بوده که به موجب آن سلطان عمان نه تنها در راس دولت و کشور است بلکه در راس حکومت هم می باشد. سلطان قابوس بن سعد السعید کابینه ای را به منظور کمک به انجام امور خود تعیین و منصوب می نماید، همچنین سلطان قابوس فرمانده عالی نیروهای مسلح، نخست وزیر، وزیر دفاع، وزیر امور خارجه و وزیر امور مالی دارد. وی همچنین  یک طرفدار جدی موسیقی کلاسیک نیز می باشد.

سلطان قابوس از اولاد هم خون عثمان سعید بن السلطان می باشد که برای اولین بار در سال ۱۸۳۳ با ایالات متحده آمریکا رابطه برقرار نمود. این سلطنت نه احزاب سیاسی دارد و نه مجلس و قوه مقننه، ولی با این حال حکومت عمان  از مشاوره ها و توصیه هایی از نهادهای نمایندگی که دو قوه مقننه دارند، برخوردار می باشد.

سلطان فعلی کشور عمان هیچ ولیعهد و جانشین قطعی و موروثی ندارد و بطور علنی هیچ جانشینی منصوب نکرده است،  در عوض تصمیمات اعضای خانوادگی باید متفقا یک سلطان جدید بعد از مرگ وی را کاندید نمایند. چنانچه اعضای خانواده وی بعد از سه روز از مرگ وی ، جانشینی انتخاب و تعیین نکنند، بایستی وصیت نامه ایشان باز شود تا سلطان جدید طبق وصیت ایشان مشخص و تعیین گردد.

زیرساخت و اقتصاد عمان

 

همانطور که موقعیت و جایگاه کشور عمان به عنوان یک بندر ترانزیت برای  حمل و انتقال سلاح و بردگان در نیمه قرن نوزدهم رو به زوال و انحطاط رفت، در مقابل نیز رونق پیشین کشور عمان نیز از بین رفت و اقتصاد این کشور منحصرا معطوف به کشاورزی، خرید و فروش شتر، نگهداری  و پرورش گله های بز، ماهیگیری و صنایع دستی سنتی شد.

بهر حال امروزه اقتصاد این کشور بر مبنای انرژی های  نفت و گاز می باشد و عایدی و درآمد حاصله عمان از محصولات نفتی است که باعث شده این کشور شاهد توسعه و پیشرفت چشمگیری در طی چهار دهه گذشته باشد. اقتصاد عمان از نفت و گاز رونق گرفته شده است.

حکومت کشور عمان با آگاهی از این مسئله که اقتصاد این کشور در حد بسیار بالایی وابسته به بخش هیدروکربن ، نفت و گاز بوده و اینکه این منابع در آینده به اتمام میرسند، لذا در سالهای اخیر بر توسعه صنایع تجاری و توریسم متمرکز شده  و در این خصوص  برنامه ریزی های انجام داده است.

زبان کشور عمان

 

زبان ملی کشور عمان عربی بوده  که این زبان هم خانواده زبان سامی ( سام بن نوح ) اصلی می باشد.

واحد پول کشور عمان

 

واحد پول و ارز این کشور ریال عمان می باشد .

ثبت شرکت در عمان
ثبت شرکت در عمان
ثبت شرکت در عمان

توجه!

متاسفانه در حال حاضر امکان ارائه این سرویس برای دارندگان پاسپورت ایرانی وجود ندارد.

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...