منو

موسسه حقوقی اریکه عدل
وجوه UCITS قبرس

خدمات جامع راه اندازی UCITS در قبرس

راه اندازی UCITS در قبرس

 

کشور قبرس تعهدات و مقرراتی برای سرمایه گذاری گروهی در زمینه اوراق بهادار قابل انتقال (یوسیتز ) از دستورالعمل  IV  اقتباس کرده است.

Undertaking for Collective Investment Transferable Securites (UCITS) به معنی مقررات سرمایه گذاری گروهی در اوراق بهادار قابل انتقال ،منظور از IV   بسته قوانین اتحادیه اروپا برای بانک ها و شرکت های سرمایه گذاری می باشد.

Capital Requirement Directive (CRD IV ) این قوانین شامل قوانین احتمالی میشود.

یعنی  دستورالعملها ومقرراتی برای زمانی که مشکلات و مناقشه های احتمالی بین بانک ها وشرکت های سرمایه گذاری پیش می آید،وضع شده است .

 

ویژگی و مشخصه های اصلی راه اندازی UCITS در قبرس

 

تعهدات برای سرمایه گذاری گروهی در اوراق بهادر قابل پرداخت (قابل انتقال)، صندوق های سرمایه گذاری هستند که در اتحادیه اروپا تشکیل شده اند و باید با قوانین ودستورالعمل IV که در بالا توضیح دادیم ،مطابقت داشته باشد .

کلیه امور باید طبق قوانین آن اعمال شود،این دستورالعمل ،سرمایه گذاری های گروهی را در سراسر اتحادیه اروپا مجاز می کند.

آیا امکان فروش صندوق UCITS قبرس وجود دارد؟

 

یوسیتز،صندوق هایی را بطور گسترده در اختیار عموم قرارداده است، با توجه به اینکه این شرکت های مالی بین المللی هستند ،این صندوق های سرمایه در سرتاسر اتحادیه اروپا به فروش میرسد،فقط به شرط ثبت نام با مقررات هر کشور مربوطه بفروش می رود.

حداقل ۹۰ درصد سوابق و قابلیت های سرمایه گذاری اوسیت شامل اوراق بهادار است که اخیرا به عنوان تضمین و ضمانت قابل انتقال و فروش عنوان شده است.

انواع صندوق سرمایه گذاری UCITS قبرس

 

مقررات وقوانین UCITS قبرس دو شکل حقوقی صندوق باز را ایجاد می کند، یکی صندوق های دوطرفه و متقابل، و دومی شرکت های سرمایه گذاری مبنی بر سرمایه متغیر.

 

 (VCIC).Variable and Capital Investment Companies   به معنی شرکت های سرمایه گذاری مبنی بر سرمایه های متغیر می باشد،هردو نوع صندوق توسط کمیسیون اوراق بهادار و بورس قبرس (CySEC) ) تدوین شده است .

مقررات و شرایط اصلی برای صندوق UCITS قبرس

 

صندوق می تواند به فرم سرمایه گذاری متقابل یا سرمایه گذاری متغیر باشد،حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس یک صندوق بورس اوراق بهادار 125هزار یورو می باشد بشرطی که هدف فقط مدیریت UCITS قبرسباشد.

اگر یک مدیراز خارج از مجموعه منصوب شود (هر زیر مجموعه در صورت لزوم ) حداقل سرمایه مورد نیاز ۲۰۰ هزار یورو خواهد بود و اگر خود مدیریتی باشد(هر زیرمجموعه صندوق در صورت لزوم) حداقل سرمایه برای تاسیس این نوع صندوق ۳۰۰هزاریورومی باشد.

 

این صندوق نیاز به پشتوانه و حامی دارد که باید توسط یک موسسه محلی حمایت شود،این موسسه محلی معمولا یک بانک است . هر دو فرم صندوق ممکن است به عنوان یک صندوق واحد یا ترکیبی از چندین بخش متعدد تشکیل شود.که هر کدام یک سیاست و روند کاری متفاوت از همدیگردارند.

امکان تاسیس صندوق در قبرس و مدیریت از یک کشور دیگر

 

این تفاوت ها بسته به نیازهای سرمایه گذارانی می باشد که ، سرمایه بین آنها توزیع و تقسیم شده است،لطفا درنظرداشته باشید که مطابق دستورالعمل  UCITS IV امکان این وجود دارد که صندوق ها در قبرس تشکیل شوند .

ولی مدیریت آن توسط یک موسسه معتبر در خارج از قبرس انجام گیرد،از کشوری خارج از قبرس ولی عضو اتحادیه اروپا مدیریت شود.

بغیر از این موارد، مقررات بازاریابی مرزی در حال حاضر وجود دارد که براحتی با یک تنظیم کننده و اطلاعیه این امکان را ایجاد می کند که  یک یوسیتز را در یک کشور عضو دیگر طی ۱۰ روز بعد ازدریافت ،نامه حمایتی با اطلاعات سرمایه گذار اصلی به منظور ارزیابی ریسک های سرمایه گذاری مرتبط با یوسیتز با ویژگی های خاص خودش تشکیل دهد .

آیا مدیران UCITS قبرس دیگر صندوق ها را می توانند مدیریت کنند؟

 

سیستم انتقال مدیریت شرکت ها در سراسر کشورهای عضو اتحادیه اروپا فقط به مدیران UCITS قبرس اطلاق داده میشود،وشامل مدیریت دیگر صندوق ها مانند صندوق AIF نمیشود.

بنابراین مدیران UCITS قبرس می توانند صندوق های محلی غیر UCITS قبرس را اداه کنند،ولی مجوز تحت قوانین UCITS قبرس IV  برای بخش فعالیت های غیر UCITS قبرس را ندارند. در این شرایط ، مراحل AIFMD مجوز برای فعالیت های صندوق های غیر UCITS قبرس را تهیه می کند و امکان مدیریت از راه دور را ایجاد می کند ،حداقل در شرایط خاصی این امکان فراهم میشود.(مجوز غیر UCITS قبرس یعنی AIFMD فقط برای فروش به سرمایه گذاران حرفه ای می باشد.

ویژگی های کلی UCITS قبرس

مقرراتتوضیح
مکانیسم همکاری اقتصادیصندوق های قرارداد،شرکت های سرمایه گذاری متغیر،تراست های واحد بین المللی، شرکت های سرمایه گذاری متغیر بین المللی
نیاز به فضایی برای دفتر کارخیر

سهم سرمایه یا معادل

 
حداقل مبلغ اشتراک و سرمایههیچ
حداقل تعداد سرمایه گذارانبیش از ۱۰۰ نفر برای یک صندوق خصوصی

مدیران

 
حداقل تعداد مدیر۲ نفر
مجاز بودن مدیریتبله
لزوم بومی بودن مدیرخیر

ارائه دهندگان خدمات مورد نیاز

 
حامی و پشتیبانبله باید محلی باشد
 لزوم داشتن مدیر صندوق/مدیر سرمایه گذاریبله
نیاز به سرپرست صندوقبله
نیاز به حسابرسانبله باید بومی باشد
  

عملیات مالیاتی

 
  • هیچ مالیاتی بر سود سهام دریافتی از شرکت های محل یا شرکت های بین المللی وجود ندارد.
  • مالیات بر سود سهام نرخ ۱۰ درصد است.
  • عدم پرداخت مالیات بردرآمداز قبرس بغیر از ساکنین محلی
  • کاهش مالیات توزیع سود تقسیم شده به سرمایه گذاران مقیم قبرس به ۳درصد از ۱۵درصد
  • مدت زمان تنظیم وتشکیل صندوق ،حدود ۳ماه

مزایای ویژه مجوز UCITS قبرس

 

چارچوب قانونی و تنظیم کننده،مدرن و رقابتی دارد،قوانین صندوق اتحادیه اروپا قوی می باشد، ارائه دهنده خدمات مورد نیاز هستند . تعداد زیادی از این ارائه دهندگان اتحادیه اروپا در کشور قبرس مستقر هستند واز نام و شهرت خوبی در دنیا برخوردارند.

خدمات مستقل اپراتورها در تمامی انواع صندوق ها بسیار نرخ رقابتی دارد ،قبرس سیستم مالیاتی پیشرفته و جذب کننده ای دارد.

وجوه UCITS قبرس
وجوه UCITS قبرس
وجوه UCITS قبرس

توجه!

متاسفانه در حال حاضر امکان ارائه این سرویس برای دارندگان پاسپورت ایرانی وجود ندارد.

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...