منو

موسسه حقوقی اریکه عدل
ثبت شرکت در قطر

خدمات جامع ثبت شرکت در قطر

اطلاعات عمومی کشور قطر

 

اگر قصد ثبت شرکت در قطر را دارید توصیه می کنیم برای آشنایی با این کشور محبوب و زیرساختها و اقتصاد آن با دپارتمان شرکتها ی اریکه عدل همراه باشید. ثبت شرکت قطر بهترین گزینه برای انتخاب میباشد زیرا قطر یک کشور سلطنتی واقع در آسیای غربی و شبه جزیره کوچکی در سواحل شمال شرقی شبه جزیره عربی می باشد. تنها مرز مشترک زمینی کشور قطر با مرز کشور عربستان به سمت جنوب می باشد و بقیه حیطه آن  توسط خلیج  زیبای همیشگی فارس احاطه شده است. بخشی از جزایر خلیج فارس ، قطر را از کشور بحرین مجزا نموده است.

قطر در گذشته مرکزی عمده برای صید مروارید شناخته می شد ولی امروزه با منابع نفت و گاز فراوان در دنیا مطرح می باشد، آب و هوای کویری داشته و زمستانهایی خنک و تابستان هایش بسیار شرجی است.

 

جمعیت

 

قطر ۲.۶۷۵.۵۲۲ نفر جمعیت دارد.

ساختار سیاسی کشور قطر

 

این کشور هم مطابق با قانون اساسی وهم توسط خاندان آل ثانی بطور حکومت سلطنتی  اداره و مدیریت می شود، خاندان پادشاهی آل ثانی از زمان تاسیس کاخ  موروثی خانوادگی در سال ۱۸۲۵ میلادی بر این کشور حاکم بوده است علاوه بر آن  در سال ۲۰۰۳  قطر قانون اساسی مبنی بر انتخابات مستقیم و گزینش ۳۰  نفر از ۴۵ نفر اعضای شورای قانونگذاری را تصویب نمود . پنج قانون اساسی در این انتخابات و رای گیری با آرای تقریبا ۹۸ درصد از کل رای دهندگان تصویب گردید، یعنی تعداد موافقان  تقریبا نزدیک به ۱۰۰ درصد بوده است.

اقتصاد قطر

 

قبل از اکتشاف نفت، اقتصاد سرزمین قطر مبتنی بر صنعت ماهیگیری و صید مروارید بوده است، گزارش بدست آمده از فرمانداران و حاکمان محلی امپراتوری عثمانی در سال ۱۸۹۲ میلادی حاکی بر این است که کل درآمد حاصله از صید مروارید در این سال دو میلیون و چهارصد و پنجاه هزار کران بوده است.

پس از معرفی و عرضه مروارید های پرورشی و مصنوعی ژاپنی ها به بازارهای دنیا در سال ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ میلادی، صنعت مروارید در قطر دچار مشکل شده و سقوط کرد. به دنبال آن در سال ۱۹۴۰ در منطقه دوخان نفت کشف شد، دخان یک منطقه نفتی بزرگ در مساحتی حدود ۸۰ کیلومتر می باشد و از این منطقه صادرات نفت قطر صورت می گیرد و حدودا روزانه بالغ بر ۳۵۰ هزار بشکه نفت از این منطقه استخراج و تولید می گردد. اکتشاف و بهره برداری از نفت و صنایع آن ، اقتصاد قطر را متحول نمود تا جایی که اکنون این کشور توانسته از درآمد فروش و صادرات تولیدات نفتی ، برای شهروندان قانونی خود  استاندارد و سطح  عالی زندگی را فراهم نماید. در قطر مالیات بر درآمد وجود ندارد و این کشور به همراه بحرین یکی از کشورهایی است که پایین ترین نرخ های مالیاتی را در دنیا دارد، آمار و نرخ بیکاری در ماه ژوئن سال ۲۰۱۳ در قطر، حدود  ۰.۱ درصد بوده است .

 قوانین شرکت های حقوقی مقرر و تعیین می نماید که شهروندان و اتباع قطری  باید ۵۱ درصد از هر نوع معاملات و سرمایه گذاری را در کشور امارات در اختیار داشته و یا به صورت وکالتنامه و قیومت، مبادرت به سرمایه گذاری در امارات نمایند.

زبان کشور قطر

 

عربی زبان رسمی کشور قطر می باشد.

واحد پول کشور قطر

 

واحد پول این کشور ریال قطری (به انگلیسی Qatari riyal =QAR ) می باشد و مسئولیت کنترل این واحد پولی بر عهده بانک مرکزی قطر است.

ثبت شرکت در قطر
ثبت شرکت در قطر
ثبت شرکت در قطر

توجه!

متاسفانه در حال حاضر امکان ارائه این سرویس برای دارندگان پاسپورت ایرانی وجود ندارد.

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...