منو

موسسه حقوقی اریکه عدل
ثبت شرکت در لابوان

خدمات جامع ثبت شرکت در لابوان

اطلاعات عمومی کشور لابوان

 

اگر قصد ثبت شرکت در لابوان را دارید توصیه می کنیم برای آشنایی با این کشور محبوب و زیرساختها و اقتصاد آن با دپارتمان شرکتها ی اریکه عدل همراه باشید. اگرچه نام لابوان ممکن است برای برخی ناآشنا باشد، اما این قلمرو جزیره ای یکی از مراکز مالی ثبت شرکت لابوان و شرکت های آفشور بین المللی می باشد. لابوان، یک قلمرو فدرال از کشور مالزی می باشد که در گذشته نیز مستعمره کشور برونتی بوده است .

خود لابوان هم رسما، قلمرو حکومت فدرال است.  این کشور در استعاره  به جزیره لابوان و شش جزیره کوچک تر شناخته شده است ، که  در سواحل استان ساباح ( Sabah) در شرق مالزی واقع می باشد.

لابوان یک مرکز مالی آفشور بین المللی و منطقه تجاری آزاد است .لابوان، مقری برای بانک های بین المللی، شرکت های بیمه و بورس آزاد بین المللی است. همچنین مقصد گردشگری برای اهالی کشور برونئی می باشد. غواصی در لابوان بسیار رایج است .

کلمه لابوان از واژه مالایی لابوهان گرفته شده و به معنی لنگرگاه می باشد. باید گفت گردشگران کشور مالزی نیز به این جزایر بسیار علاقمند می باشند.

 

جمعیت لابوان

 

لابوان دارای ۸۶ هزار و ۹۰۸ نفر جمعیت است.

ساختار سیاسی لابوان

 

لابوان یکی از حیطه های دولت فدرال کشور مالزی می باشد. این قلمرو جزیره ای توسط دولت فدرال و از طریق وزارت فدرال ، اداره و رهبری می شود. شرکت  و نهادهای لابوان، وابسته به هیئت دولت،  فرمانداری و شهرداری این جزایر هستند.

شرکت ها و نهادها  در لابوان توسط یک رئیس که مسئول امور توسعه ، اداره و اجرا است، مدیریت می گردد. لابوان، در هریک از مجلس پارلمان ، یک نماینده دارد، لابوان دو مجلس پارلمانی دارد که با دو سیستم قانونگذاری مجلس پایین دست و بالادست  اداره می شود.

 مجلس پایین دست lower house  که توسط  MP Roszman Datuk Haji Ali  نمایندگی و معرفی می گردد، و مجلس بالادست  upper house توسط سناتور یونس کوروس Yunus  Kurus.  نمایندگی و مدیریت  شود. مجلس پارلمان لابوان دو بخش دارد.

معمولا، عضو فعلی پارلمان، به عنوان رئیس شرکت و نهاد لابوان منصوب و تعیین می گردد. به عبارتی رئیس شرکت باید عضو پارلمان  باشد. سه  قلمرو لابوان، کوالالامپور و پوتراجایا ، توسط دولت فدرال مالزی مدیریت می گردد که  برای مالزی دارای اهمیت بسیار استراتژیکی و  تجاری می باشند.

زیر ساخت، شالوده و اقتصاد لابوان

 

اقتصاد لابوان از منابع فراوان نفت و گاز، سرمایه گذاری های بین المللی و خدمات بانکی رونق گرفته و پیشرفت کرده است. علیرغم این منابع با ارزش، بخش اعظمی از اقتصاد آن بر محوریت صادرات – واردات  می باشد.

عملا به طور موثری، تمامی محصولات لابوان، مانند نفت خام، متانول، HBI، گاز، آرد، خوراک دام، محصولات دریایی، و کاشی های سرامیک، یا به شبه جزیره مالزی و یا به دیگر کشورهای خارجی صادر می شود.

خوب است بدانیم، HBI یا آهن فشرده ، یک محصول تقریبا جدیدی است که به عنوان یک مکمل برای آهن خام و آهن قراضه در کارگاههای برقی کوره های آهن استفاده می شود.

 در زمانهای گذشته، لابوان قسمتی از کشور سلطان نشین برونئی بوده و  در سال ۱۸۴۶ میلادی، بعد از کشف زغال سنگ در آن، این منطقه جزیره ای به تصرف انگلیس ها در آمده، سالهای زیادی در اشغال انگلیس بوده و نهایتا در سال ۱۹۶۳ به کشور مالزی پیوست شده است.

لابوان، مواد خام اولیه، قطعات، وسایل و تجهیزات با کاربرد صنعتی و کالاهای مصرفی خود را از دیگر کشورها وارد می کند. در سال ۲۰۰۴، ارزش کل تجارت خارجی لابوان برای یک مازاد تجاری خالص به ارزش ۱۱.۸ بیلیون رینگیت بوده، در صورتیکه در سال ۱۹۹۵، ۵.۰ بیلیون رینگیت بوده است.

از شرکای اصلی و بزرگ لابوان، می توان هندوستان، شبه جزیره مالزی، ساراواک و کره جنوبی را نام برد. ۶۵ درصد از صادرات لابوان، بر پایه  محصولات نفتی و گازی می باشد.

زبان لابوان

 

انگلیسی و مالایایی از زبانهای لابوان هستند.

 

واحد پول و ارز لابوان

 

دلار مالایایی

کنترل ارزی

 

لابوان هیچ کنترل ارزی ندارد و کلیه ارزهای رایج دنیا در آن مبادله می شود.

ثبت شرکت در لابوان
ثبت شرکت در لابوان
ثبت شرکت در لابوان

توجه!

متاسفانه در حال حاضر امکان ارائه این سرویس برای دارندگان پاسپورت ایرانی وجود ندارد.

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...