منو

موسسه حقوقی اریکه عدل
تراست بین المللی لابوان، شرکت تراست اختصاصی در لابوان

خدمات جامع تراست بین المللی لابوان

شرکت تراست اختصاصی در لابوان

 

چنانچه در صدد تاسیس یک شرکت تراست اختصاصی در لابوان هستید، بهتر است که به مشخصه ها و اختیارات تراست بین المللی لابوان آگاه باشید. اریکه عدل در این باره با شما سخن می گوید.

شرکت تراست اختصاصی ( خاص) لابوان، یک نوع از شرکت های تراست می باشد، قوانین شرکت تراست ۱۹۹۶ لابوان در سال ۲۰۱۰ اصلاح شد تا سری جدید انواع شرکتهای  تراست ایجاد شود، یکی از این انواع جدید شرکت تراست، تراست  اختصاصی  لابوان است، البته که این نوع شرکت یک شرکت بین المللی است و اختیارات خاصی دارد.

بهترین تعریفی که می توان از این نوع شرکت ارائه داد این است که یک ایده ای برگرفته از قوانین مشترک می باشد که  خود ستلر کنترل و مدیریت تمامی امور شرکت را به عهده می گیرد.

منظور از ستلرsettlor ، یک شخص است که اموال و دارایی ها را بر اساس قانون تراست  به سود ذینفعان شرکت مدیریت می نماید، که ممکن است یک نفر و یا تعداد بیشتری باشند، این  ذینفعان متولی  یا  trustee  نامیده می شوند.

شرکت تراست خاص ، مزیت عمده  و بزرگی دارد، در این نوع تراست خود ستلر و یا حامی ، اختیارات بیشتری  داشته تا اموال شرکت  را  با اندکی میانه گری  و مداخله متولیان  اداره و توزیع کند. منظور از توزیع دارایی ها  همان توزیع سود حاصله از سرمایه گذاری ها می باشد.

ستلر می تواند در برخی شرایط از خود متولیان نیز کمک بگیرد، در این نوع شرکت، ستلر شخص مقتدری با اختیارات تام می باشد. ساختار شرکت تراست خاص شبیه ساختار تراست VISTA  جزایر ویرجین،  و تراست  STAR است که معادل  و شبیه ساختار تراست های  جزایر Cayman می باشد.

مایملک و دارایی  یک شرکت تراست شامل سهام و اوراق بهادار شرکت لابوان بوده  که تحت  حوزه قوانین شرکت های لابوان سال ۱۹۹۰ ، و قوانین کشور مالزی کنترل و اداره می شود .

همچنین تراست خاص لابوان می تواند بر اساس قوانین خدمات مالی و اوراق بهادار سال 2010 و مطابق با  اصول قوانین شرع اسلامی  تاسیس شود . این یک مشخصه خاص  در لابوان است که در هر حوزه حقوقی دیگر IBFC وجود نداشته و قابل استفاده نمی باشد،  همانطور که میدانیم IBFC یک مرکز مالی و تجاری بین المللی در لابوان می باشد.

مشخصه های اصلی شرکت تراست اختصاصی لابوان

 

تراست اختصاصی لابوان

 

جزئیات
ستلر- شخصی است که شرکت تراست را راه اندازی می کندمی تواند مقیم و یا غیر مقیم کشور مالزی باشد

ذینفع (متولی)

§        یک متولی باید همیشه یک شرکت تراست  مجاز لابوان باشد.

§        در صورت نیاز، تعداد بیشتری از متولیان منصوب و تعیین می گردند.

بهرحال یک متولی، مدیر شرکتی نخواهد بود که سهام ها توسط متولی مذکور مورد خرید و فروش و نگهداری می گردد.

مجری/ حامی

§        طرفین دیگری مانند مجریان، و حامیان می توانند به منظور مباشر و ناظر بر اجرای قوانین شرکت تراست منصوب گردند.

§        همچنین این طرفین، می توانند در زمینه مشاوره های تجاری اعمال نظر نمایند.

دارایی های شرکت تراست

§        دارایی های شرکت می تواند شامل دارایی های بدست آمده از کشور مالزی باشد ، اگر چه به منظور جذب موافقت مقامات خدمات مالی لابوان، باید دارایی های مالزی به این شرکت هدایت و روانه شود.

§        هیچ رضایت  و توافقی از مقامات خدمات مالی لابوان ، برای انتقال  دارایی های غیر مالزی ( دارایی های حاصله از خارج از کشور مالزی و یا غیر مقیم مالزی ) به شرکت وجود ندارد. بدین مفهوم که خارجی ها هم می توانند در دارایی های شرکت اختصاصی لابوان شریک شوند.

مدت زمان بقا و ماندگاری این شرکت

هیچ محدودیت زمانی وجود ندارد

صاحبان سهم

§        متولی سهام خود را بجای اینکه مستقیما نگهداری کند می تواند در فعالیت های بازرگانی ( یک شرکت لابوان ) بکار گیرد زیرا که فعالیت های شرکتی مزایای بیشتری دارد از جمله کاهش مالیاتی و حمایت های حقوقی .

§        شخص متولی و امین، درگیر فعالیت های روزمره و عادی شرکت نخواهد شد.

§        تفکیک سرپرستی و تصدی دارایی ها از سرمایه گذاری دارایی ها امکان پذیر می شود. قیم و سرپرست در اینجا یک بانک یا موسسه مالی است که دارایی ها ، اوراق بهادار و طلا  را به منظور به حداقل رساندن ریسک ضرر و یا سرقت  نگهداری می کند. این موسسه اوراق بهادار و یا دیگر دارایی ها را در فرم الکترونیکی یا فیزیکی نگهداری می نماید.

دستور العمل غیر الزام آور کتبی (آرمان نامه یا وصیت )

ستلر( شخصی که دارایی ها را به نفع ذینفعان اداره می کند) همچنین می تواند آرمان نامه ای را برای راهنمایی ذینفعان تهیه و ارائه دهد تا در هنگام بروز برخی از موارد احتمالی، اجرا نمایند. ( به خصوص در تعمیم موارد کلی ) و بخصوص  برای مواقع و شرایطی که ممکن است بعد از دوره  مسئولیت ایشان اتفاق بیافتد مانند واگذاری سمت وی، انتقال و جابجایی و یا مرگ . لازم بذکر است که بدانیم این ستلر می تواند هم زن باشد و هم مرد، هیچ محدودیت جنسی وجود ندارد. تفاوت وصیت نامه با آرمان نامه در این است که ، آرمان نامه از نظر حقوقی الزام آور و متعهد به انجام امور توصیه شده نمی باشد ولی وصیت نامه الزاما از نظر حقوقی باید انجام شود.

زمان لازم برای تاسیس این نوع شرکت

 

۴ هفته

مزیت های یک شرکت تراست اختصاصی لابوان

 
  • متولی این شرکت تراست، نمی تواند در مدیریت یا اداره هر فعالیت تجاری مداخله داشته باشد، به خصوص در مورد اظهار های سود سهام شرکت، تمامی تصمیمات و اقدامات کاری را به مدیران شرکت واگذار می نماید.
  • متولی مجبور به قبول مسئولیت و یا حمایت از هر اقدام شرکت در برابر نقض قوانین شرکتی توسط مدیران نبوده و همچنین هیچ اقدامی برای انتصاب و یا عزل هیچیک از مدیران انجام نمی دهد.
  • قوانین و مقرراتی برای مطالبات غیر قابل اجرا، وجود دارد: یک دوره دو ساله برای استرداد و وصول پول های خرج شده  در نظر گرفته شده و همچنین  برای مراحلی که باید یک طلبکار تلاش نموده  تا اثبات نماید که یک شرکت تراست متقلب و جعلی است، دارای قوانین حقوقی می باشد.
  • نیازهای دوره زمانی معاصر خود را تامین می نماید ، نیازهایی مانند تامین ارزش خالص بالا و رفاه برای اشخاص و افراد وابسته ای  که اعضای بعدی شرکت را تایید می نماید   که جوانتر و تحصیلات بهتری داشته باشند تا بتوانند راهها و گزینه های پیشرفته تری را برای سرمایه گذاری ایجاد نمایند. منظور از ارزش خالص، ارزش کل دارایی ها می باشد چه دارایی های مالی و یا غیر مالی که متعلق به یک نهاد و یا یک موسسه است و بدون ارزش بدهی ها محاسبه می گردد. با این حال با جداسازی و  تفکیک عملکردهای فوق الذکر، موسسان و بنیانگذاران ثروت و رفاه ( نسل قدیمی تر) می توانند هنوز میراث و ماترک اصلی را حفظ و نگهداری نمایند، این مشخصه یکی از مطلوب ترین نیازها در قوانین شرکت تراست می باشد.
  • ماندگاری و اعتبار بدون محدودیت دوره و زمان ، از دیگر مزیت های این نوع شرکت می باشد.
  • گزینه ای برای ثبت تراست به منظور صیانت از حریم خصوصی نمی باشد.
  • کنترل ارزی در لابوان وجود ندارد و تمامی ارزها در لابوان مبادله و خرید و فروش می شوند.
  • امکان دستیابی به قراردادهای مالیاتی مضاعف به منظور اجتناب از پرداخت دو بار مالیات از یک منبع درآمد. شرکت تراست اختصاصی لابوان می تواند از پرداخت مالیات بر درآمدهای خارجی معاف باشد.
تراست بین المللی لابوان
تراست بین المللی لابوان
تراست بین المللی لابوان

توجه!

متاسفانه در حال حاضر امکان ارائه این سرویس برای دارندگان پاسپورت ایرانی وجود ندارد.

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...