منو

موسسه حقوقی اریکه عدل
ثبت کشتی بین المللی در لابوان ، ثبت کشتی در لابوان

خدمات جامع ثبت کشتی بین المللی در لابوان

ثبت کشتی در لابوان

 

چنانچه قصد فعالیت و تجارت در کشتیرانی و حمل و نقل دریایی یا ثبت کشتی بین المللی در لابوان را دارید، خوب است که از امکانات و تسهیلات ثبت کشتی در لابوان در این مرکز مالی و تجاری بین المللی آگاه شوید، اریکه عدل دسترسی به این اطلاعات و امکانات را برایتان مهیا نموده است.

موقعیت مکانی لابوان  در مرکز مالی و تجاری بین المللی IBFC)  ) با برنامه های سطح بالا برای دستیابی به اهداف گوناگون با مجموعه ای از مهارت ها و تکنیک ها، مشوقی برای ارتقا و توسعه روابط تجاری بلند مدت با اقتصادهای نوظهوری مانند چین و هند می باشد.

علاوه بر این مزیت، لابوان در مجاورت اصلی ترین مسیرهای کشتیرانی واقع شده و خدمات پشتیبانی  و امکانات عالی در زمینه کشتیرانی دارد، این امکانات مناسب مرتبط با قوانین  ثبت کشتی بین المللی مالزی MISR))، به منظور جذب شرکت های خارجی یا شرکت های فردی و شخصی ارائه  و اعمال می شود  تا انواع شرکت ها بتوانند کشتی های خود را در این مرکز مالی و تجاری بین المللی به ثبت برسانند.

ثبت کشتی در لابوان برای اکثر سهامداران مالزی،  در واقع راه فرعی و راه گریز از الزامات  بوده و با این کار، انتظار می رود که قلمرو و حوزه قضایی  و حقوقی عملیات ناوگان کشتیرانی  و فعالیت های  حمل و نقل کشتیرانی در لابوان افزایش یابد.

منظور از انجام فعالیت های  کشتیرانی ، حمل و جابجایی مسافران یا محموله از طریق دریا،  اجاره کردن و یا کرایه دربست کشتی برای یک سفر رفت و برگشت، یا اجاره سند کشتی و یا اجاره  و واگذاری امتیاز یک خط کشتیرانی  در زمانهای مقتضی می باشد.

رجیستری کشتی بین المللی مالزی MISR) ) ، یک نظام و مجموعه ای از قوانین برای ثبت کشتی های بین المللی می باشد.

MISR) ) Malaysia International Ship Registry رجیستری کشتی بین المللی مالزی، به منظور تشویق و ایجاد انگیزه برای شرکت های کشتیرانی خارجی و شرکت های کشتیرانی شخصی، تاسیس شده که کشتی های خود را بدون رعایت الزامات و مقررات تعیین شده برای اکثر سهامداران بزرگ   مالزی، در لابوان ثبت کنند، بدین مفهوم که قوانینی که در مالزی برای سهامداران مقرر شده، در لابوان اعمال نمی گردد.

قوانین MISR  کشور مالزی را روی نقشه دریانوردی بین المللی قرار می دهد، تحت قوانین MISR،  خارجی ها مجاز هستند که تا 100 درصد از مایملک و سرمایه شان را به برنامه های  دولتی  با هدف تشویق سرمایه گذاری های خارجی در لابوان اختصاص دهند.

با ثبت هر چه بیشتر تعداد کشتی های بین المللی،  ظرفیت ثبت کشتی افزایش پیدا کرده و معاملات بازرگانی،  حمل و باربری کالای کشور از طریق دریا نیز توسعه پیدا می کند.

 

مشخصه های اصلی ثبت کشتی بین المللی مالزی (MISR)

 
بندر ثبتبندر ثبت برای یک کشتی بین المللی مالزی، لابوان است

 

صلاحیت  و مشمولیت مالک کشتیاگر کشتی متعلق به یک شرکت باشد، مسئول اداره ثبت کشتی ها، آن را به عنوان یک کشتی بین المللی مالزی ثبت می کند. ولی باید مقررات ذیل را هم رعایت نماید:

۱-    شرکت مالک کشتی، باید در کشور مالزی ثبت شده باشد.

۲-    دفتر شرکت باید در مالزی تاسیس شده باشد.

۳-    اکثر سهامداری،  شامل سهام با حق رای شرکت است که شهروندان مالزی در آن تصرفی ندارند. سهام با حق رای، سهامی است که سهامداران حق رای بر موضوعات سیاست و عملکرد شرکت را دارند. از جمله تشکیل اعضای هیئت مدیره

 

صلاحیت مدیر کشتیمالک کشتی قبل از درخواست برای ثبت کشتی، بایستی برای کشتی خود یک مدیر تعیین نماید ، که این مدیر باید شرایط ذیل را داشته باشد.

–         شهروند مالزی باشد و یا اقامت دائم در مالزی داشته باشد.

–         اگر کشتی برای شرکت است، شرکت باید در مالزی تاسیس شده باشد و دفتر مرکزی تجاری آن نیز باید در مالزی باشد.

عمر کشتی و مقررات بازرسی( ممیزی)هیچ کشتی تحت قوانین MISR ثبت نخواهد شد مگر اینکه:

۱-    مجهز به وسایل مکانیکی مورد نیاز برای حرکت کشتی باشد.

۲-    وزن ناخالص آن کمتر از  ۱۶۰۰ تن نباشد.

۳-    اگر کشتی یک تانکر و یا کشتی مخصوص حمل بارفله ای است ، عمر آن نباید بیشتر از ۱۵ سال باشد. ( نباید بیشتر از ۱۵ سال ساخت داشته باشد) . و یا اگر کشتی نوع دیگری از تانکر و یا حامل بار فله باشد، نباید بیشتر از ۲۰ سال ساخت باشد.

بازرسی و معاینات کشتی که توسط بازرسان کشتی انجام می شود، تحت دستور بازرس رسمی دولتی آن منطقه صورت می گیرد که وی همچنین می تواند گروه و رده طبقه بندی کشتی را هم  مشخص و تصویب نماید.

 

گروه رتبه بندی مجازگرید و طبقه بندی شناخته شده برای رجیستری MISR

طبق رده های زیر می باشند:

۱.     دفاتر سازمانی  و شرکتی  حمل و نقل کشتیرانی آمریکایی

۲-    مطابق با گواهینامه  نمایندگی بین المللی Veritas

۳-    طبقه بندی معتبر بین المللی و ثبت جهانی Det Norske Veritas که دفتر مرکزی این سازمان در کشور نروژ می باشد و شامل قوانین حفاظت از محیط زیست می باشد.

۴-    بر اساس رده طبقه بندی Lloyd  آلمان، که یک نهاد مستقل در شهر هامبورگ می باشد.

5-    گرید سازمان خدمات تجاری و فنی دریانوردی Lloyd

6-    گرید و طبقه بندی Nippon Kaiji Kyokai که اغلب به صنعت NK شناخته می شود و نام برند ClassNK را دارد . این قوانین تحت  محافظت از دارایی های دریایی و اطلاعات امنیتی می باشد ( محافظت از دزدان دریایی)  و از آلودگی محیط زیست دریایی جلوگیری می نماید.

 

درخواست برای نام کشتی 

یک درخواست کتبی بایستی به اداره ثبت کشتی ها ارائه گردد تا نام انتخابی برای کشتی تایید شود.

۱-    نام پیشنهادی برای یک کشتی مالزیایی بایستی توسط اداره ومسئول ثبت کشتی ها  تایید گردد. مالکان کشتی جهت ثبت و تایید نام کشتی خود، بایستی حداقل ۱۴ هفته زودتر از تاریخی که می خواهند کشتی را به ثبت برسانند، درخواست ثبت ، نام مورد نظر کشتی را بدهند.

۲-    سه نام می تواند به تایید برسد، یک نام تایید شده برای مدت ۱۲ ماه  اعتبار دارد.

3-    برای درخواست ثبت ، باید از فرم درخواست ثبت نام کشتی  (MISR/BKI/01/05) استفاده شود.

مدارک مرتبط و مورد نیاز ذیل به منظور ثبت  اسم کشتی باید ارائه گردد:

1-    فرم انتصاب یا ابطال از یک افسر مجاز(MISR/BKI/03/05)

2-    فرم درخواست برای اختصاص پیشوند یا پسوند نام کشتی (MISR/BKI/02/05)

 

مزایای ثبت کشتی بین المللی مالزی

 
  • هزینه ورود به عرصه رقابت و هزینه سالانه در مقایسه با دیگر حیطه های حقوقی و قضایی ثبت کشتی بین المللی، مناسب تر هستند.
  • عمر کشتی ها و یا قایق های بزرگی که واجد شرایط ثبت ، طبق قوانین رجیستری MISR هستند، اگر که یک تانکر و یا کشتی مخصوص حمل بار فله باشد نباید بیشتر از 15 سال ساخت باشد زیرا عمر مفید اینگونه کشتی ها کمتر از 15 سال است، اگر هم از دیگر انواع قایق های بزرگ و کشتی باشند نیز نباید عمر آنها بیشتر از 20 سال باشد.
  • وزن ناخالص کشتی نباید کمتر از ۱.۶۰۰ تن باشد و بایستی با وسایل مکانیکی مخصوص و لازمه حرکت کشتی مجهز باشد.
  • خارجی ها مجازند و می توانند تا ۱۰۰ درصد از سرمایه و سهام خود را در شرکت های مالک کشتی یا قایق های بزرگ به اشتراک بگذارند و سرمایه گذاری نمایند.
  • هیچ گونه محدودیتی در نوع ملیت خدمه و کارمندان کشتی وجود ندارد و تمامی خدمه از استانداردهای کنوانسیون بین المللی آموزشی (STCW) برخوردار می باشند، و گواهینامه های دیده بانی برای ملوانان  و محافظت از دریا نوردی با معیارهای صلاحیت برای مدیران، افسران و پرسنل های کشتی های دیده بانی و قایق های بادبانی بزرگ صادر می شود.
  • کشور مالزی تسهیلات رجیستری کشتی های بدون پرچم non-Flag of Convenience (‘FOC’) را ارائه می دهد. زیرا کشتی های که پرچم دارند و در این قلمرو به ثبت رسیدند و  عبور و مرور دارند، بعضا توسط برخی از نیروهای ویژه تحت فشار هستند و مورد هدف و تعرض قرار می گیرند.
ثبت کشتی بین المللی در لابوان
ثبت کشتی بین المللی در لابوان
ثبت کشتی بین المللی در لابوان

توجه!

متاسفانه در حال حاضر امکان ارائه این سرویس برای دارندگان پاسپورت ایرانی وجود ندارد.

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...