منو

موسسه حقوقی اریکه عدل
ثبت شرکت در لبنان، ثبت شرکت لبنان

خدمات جامع ثبت شرکت در لبنان

اطلاعات عمومی کشور لبنان

 

اگر قصد ثبت شرکت در لبنان را دارید توصیه می کنیم برای آشنایی با این کشور محبوب و زیرساختها و اقتصاد آن با دپارتمان شرکتها ی اریکه عدل همراه باشید. ثبت شرکت لبنان بهترین گزینه برای انتخاب میباشد زیراکشور لبنان رسما به عنوان جمهوری لبنان شناخته می شود ، این کشور مستقل بوده و در غرب آسیا واقع شده و از شمال با سوریه تا مرزهای شمالی و شرقی اسرائیل بطرف جنوب هم مرز است و از طرفی کشور قبرس نقطه تلاقی غربی با دریای مدیترانه می باشد.

خوب است بدانیم  لبنان آب و هوای مدیترانه ای داشته و هوای سواحل در زمستان ها سرد و بارانی و در تابستان ها گرم و شرجی است، لبنان دارای جنگل های وسیع درختان سدر است، سدر به نماد ملی لبنان تبدیل شده است.  همچنین این کشور از شش استان تشکیل شده ، این شش استان عبارتند از : استان بیروت- استان جبل لبنان – استان شمالی لبنان- استان بقاع- استان نبطیه و استان جنوبی لبنان.

 

جمعیت لبنان

 

جمعیت کل لبنان طبق آخرین سرشماری در سال ۲۰۱۶ حدود ۶ میلیون نفر تخمین زده شد.

 

ساختار سیاسی لبنان

 

لبنان نوین یک جمهوری چند حزبی واحد با سیستم پارلمانی دولتی می باشد، قانون اساسی این کشور در سال ۱۹۲۶ میلادی در دوران حکومت فرانسوی ها تنظیم  و منتشر شد ، همچنین با ایجاد اصلاحات پی در پی تغییراتی در قانون اساسی لبنان نیز بوجود آمد.

به دنبال این تحولات در متن قانون اساسی، اتاق نمایندگان مجلس مقننه ( که در سال ۱۹۷۹ به مجلس ملی تغییر نام یافت) برای یک دوره چهارساله انتخاب شد و با محوریت جهانی حق رای زنان  فعالیت نمود ( که به دنبال آن  زنان دارای حق رای شده  و در سال ۱۹۵۳ زنان برای احراز مقام و مسئولیت در بخش های دولتی نیز دارای صلاحیت شدند.)

بر اساس توافقنامه ( Ṭāʾif ) در سال 1989 ، کرسی های مجلس بطور مساوی بین احزاب و فرقه های مسلمان و مسیحی تقسیم گردید، و به موجب آن مسیحی ها به نسبت معین و ثابت خود در پارلمان رسیدند، توافقنامه طائف مبنی بر خاتمه جنگهای داخلی در لبنان بوده است.

زیر ساخت و اقتصاد لبنان

 

لبنان یک اقتصاد در حال رشد و توسعه داشته و یک بخش خصوصی  دارد که ۷۵ درصد از تقاضای کل نیاز اقتصادی این کشور را تامین می نماید و همچنین دارای یک بخش بزرگ بانکداری است که این تقاضاها را حمایت می نماید.

سال 2016 سال بسیار پر بار و امیدوار کننده ای برای لبنان بود، در این سال انتخابات ریاست جمهوری به وقوع پیوست و تشکیل دولت نیز در این سال ایجاد شد. انجام و ایجاد سرمایه گذاری های مستقیم خارجی در لبنان Foreign Direct Investments (FDI)   در اواخر سال 2016 منجر به افزایش سود و سرمایه ای حدود 2.56 بیلیون دلار شد ، که نسبت به سال 2015  دو درصد افزایش سرمایه داشته ، این افزایش سرمایه  علیرغم مشکلات و رقابت های منطقه ای به نفع اقتصاد این کشور بوده و منجر به رشد و توسعه اقتصادی در این کشور شد.

زبان رسمی کشور لبنان

 

عربی زبان ملی و رسمی این کشور می باشد، ولی طبق قوانینی در برخی از موارد و شرایط  زبان فرانسوی هم در این کشور صحبت می شده است.

 

واحد پول لبنان

 

پوند لبنان LBP واحد پول این کشور می باشد.

ثبت شرکت در لبنان
ثبت شرکت در لبنان
ثبت شرکت در لبنان

توجه!

متاسفانه در حال حاضر امکان ارائه این سرویس برای دارندگان پاسپورت ایرانی وجود ندارد.

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...