منو

موسسه حقوقی اریکه عدل
ثبت شرکت در مادیرا

خدمات جامع مالکیت فکری مادیرا

خدمات مالکیت فکری مادیرا

 

موسسه بین المللی اریکه عدل ،شما را برای ثبت علائم تجاری و اختراعات و کلیه ی خدمات مالکیت فکری مادیرا ایجاد می کند تا بتوانید از دارایی های شرکت تان محافظت نمائید . در این مقوله دو حالت و سطح برای حفظ اموال شما مطرح و پیشنهاد داده می شود که توسط موسسه ملی اموال صنعتی (INPI) تهیه شده است (Institute of Industrial Property).روش ها یا سطوح محافظت و نگهداری ازاموال صنعتی (industrial property=IP ) حقوقی هستند که بر اساس گستردگی و میزان محافظت و حمایت مد نظر و مطابق با محتویات این قانون تعریف و مشخص شده اند.

 

 

 

موارد حمایتی خدمات مالکیت فکری مادیرا


ماهیت این حمایت ها پیشرفته و نوین هستند که می توانند ثبت اختراعات ، ثبت مدل ها و طرح های کاربردی باشند ، درواقع حفظ حق ثبت اختراعات ،طرح ها و مدل ها از عمده اهداف این موارد هستند.
ماهیت اصلی و بیشتر آن شامل علائم تجاری، لوگوها، نام های مبدا (نام های مستعار) و نمادهای جفرافیایی منبع می باشند، منظور از نمادهای جغرافیایی حیطه استفاده و کاربرد این علائم و لوگوها هستند.


اختراعات

 

هر اختراعی می تواند به ثبت منجر شود، اختراع نیاز ثبت است، ثبت فعالیتهای خلاقانه و نو آورانه را دلالت می کند . فعالیت صنعتی یا کاربرد صنعتی یکی از عواملی است در زمینه اختراع  ،پتانسیل خوبی دارد ، این اختراعات می توانند تولیدات باشند و یا نوآوری در تمامی زمینه های علم و تکنولوژی.اصلی ترین مزیت اختراع برای مخترع است که تصمیم به ارائه و بهره برداری اختراع خود دارد و یا میخواهد تولید یا کالای جدید یا فناوری نوین خود را انحصارا برای مدت زمان محدودی معرفی نماید.

طول زمان: در زمینه علم داروسازی  حق امتیاز اختراع ۲۰ سال است که بمدت ۵ سال هم قابل تمدید است .

مدل های کاربردی

 

مدل های کاربردی برای حمایت و محافظت از اختراعات طراحی شده اند که  اجرای روند امور اداری را سریعتر و سهل تر می کنند، اما این مدل های خیلی قوی بنظر نمی رسند. بغیر از این موارد، برخی انواع اختراعات هستند که بازتاب و تاثیرات خوبی در طول روند اجرای امور اداری دارند و زمان کمتری را طی می کنند مانند( اختراعات بیولوژیکی و زیستی ،مواد شیمیایی و اولیه یا اختراعات دارویی ).

علاوه بر این ،اگر به منظور دفاع از حق اختراع  نیاز به اقدام قانونی ودادگاهی باشد، باید برای آن درخواست بازرسی و پیگیری داده شود. مزیت عمده برای متقاضی در حقیقت این است هزینه های طی کردن این روند و انجام کار کمتر می شود و مشکلات آن نیز کمتر از مراحل ثبت می شود.

طول زمان:  طول زمان ۶ سال است و می تواند برای دو دوره دو ساله تمدید شود(درخواست تمدید باید در شش ماهه پایانی دوره اعتبار ثبت انجام گیرد.)

طرح ها یا مدل ها

 

این طرح ها و مدل ها محافظت از مشخصه های ظاهری کل یا بخشی از تولیدات و کالا را ایجاد می کنند، ظاهر کالا شامل ویژگیهایی مانند خط روی کالا ، خطوط حاشیه ای ، بیرونی و دور کالا، رنگ، شکل، بافت یا مواد اولیه کالا ، ویراق آلات آن می باشد.این حمایت و حفاظت به دارنده اختراع ، حق انحصاری بهره برداری یک کالا را می دهد ، دو بعدی یا سه بعدی، این حق و امتیاز برای مدت محدود می باشد.

طول زمان : این مدت محدود  برای بهره برداری انحصاری کالا ۲۵ ساله است و هر ۵ سال قابل تمدید می باشد(درخواست تمدید باید در شش ماهه پایانی دوره اعتبار ثبت اختراع داده شود.

علائم تجاری

 

علامت تجاری ممکن است شامل یک علامت یا تعدادی ازعلائم باشد که بطور گرافیکی نمایش داده میشود، این علامت یا علائم باعث شناسایی و تشخیص کالا یا خدمات شرکت ، از کالا و خدمات دیگر شرکتها میشود.هدف این مدولاسیون و طرح  این است که از استفاده شخص ثالث از این علامت بدون اجازه و رضایت مالک ممانعت کند.

طول زمان: طول زمان  این روند نامحدود است ، تمدید هر ۱۰ سال یکبار امکان دارد و درخواست تمدید باید شش ماهه پایانی دوره اعتبار ثبت صورت گیرد.

لوگوها

 

لوگوها هم می توانند یک علامت یا تعدادی از علائم باشد که بطور گرافیکی نشان داده بشوند، این لوگوها به عنوان شناسایی نوع خدمات شرکت یا فروش تولیدات  تجاری و بازرگانی باشد.

طول زمان : زمان در این مرحله نامحدود است ،زمان تمدید هر ۱۰ سال یکبار امکانپذیر است و درخواست باید در شش ماهه پایانی دوره اعتبار ثبت انجام گیرد.

تعیین منبع

 

تعیین حیطه و منطقه منبع،  یعنی نام مبدا،مشخصات محل یا موارد استثنا در یک کشور می باشد . به عبارتی حیطه شناساندن این اختراع و حوزه فعالیتی آن می باشد، حیطه جغرافیایی در یک محل و کشور مشخص که لزوما منحصر به همان مکان می باشد که آن اختراع با کیفیت و مشخصه هایش قابل ارائه است ،بر اساس  نیازعوامل انسانی یا طبیعی  همان منطقه ، که تولید و تبدیل شده اند، طبق آن محل مشخص شده جغرافیایی  و عواملش تعیین  می گردد.

مدت زمان : زمان نامحدوی دارد، و تمدید هر ۱۰ سال یکبار صورت می گیرد. درخواست تمدید در شش ماهه پایانی دوره اعتبار باید انجام شود.

شناسه های جغرافیایی منبع

 

نشانه های جغرافیایی منبع می تواند به عنوان نام یک منطقه، یک محل خاص، موارد استثنا، یک کشور، تعریف شود . این نشانه ها برای توصیف و شناساندن یک کالا که از همان منطقه آمده است می باشد، از یک محل خاص یا از یک کشور که در آن معروف شده و کیفیت ویژه یا مشخصه های آن در آن منطقه به بهره برداری و اشتراک گذاشته شده است  و حق فعالیت در این مناطق به آنها اعطا شده است و تولید و مراحل آماده سازی در این مناطق جغرافیایی تعریف شده صورت می گیرد.

مدت زمان: زمان نامحدود است و تمدید هر ۱۰ سال یکبار صورت می گیرد و درخواست تمدید باید شش ماهه پایانی مدت اعتبار ثبت صورت گیرد.

موارد قابل ارائه از سمت اریکه عدل

 

موسسه بین المللی اریکه عدل شما را در موارد ذکر شده ذیل مساعدت می نماید:

تحقیقات اولیه پیرامون وضعیت و شرایط مرتبط با برنامه های علائم تجاری هنری، لوگوها ، طراحی ها یا ارائه مدل ها .
درخواست ها و ادعاها برای برنامه های کاربردی علائم تجاری، لوگوها ، طرح ها یا ارائه مدل ها و تسهیلات مرتبط با نمایندگی های رسمی اموال صنعتی
شفاف سازی و تعریف قوانین چگونگی و کیفیت ( نیازهای فنی ، هزینه ها و اجرای مراحل اداری IP )

خدمات مالکیت فکری مادیرا
خدمات مالکیت فکری مادیرا
خدمات مالکیت فکری مادیرا

توجه!

متاسفانه در حال حاضر امکان ارائه این سرویس برای دارندگان پاسپورت ایرانی وجود ندارد.

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...