منو

موسسه حقوقی اریکه عدل
ثبت شرکت در هنگ کنگ ، ثبت شرکت هنک کنگ

خدمات جامع ثبت برند در هنگ کنگ

ثبت برند در هنگ کنگ

 

علامت تجاری یا ثبت برند در هنگ کنگ یک نشانه ای است که کالاها و خدمات یک بازرگان را از کالا و خدمات دیگران مشخص و متمایز می نماید. معمولا علامت تجاری می تواند شامل کلمات( اسامی شخصی)، نشانه ها و علائم، طرح ها، حروف، کاراکترها، اعداد، اشکال، رنگ ها، صداها، رایحه و بو،  شکل کالاها یا بسته بندی هایشان ، پسوند، علامتی از کارخانه، یا هر ترکیبی از این  علائم  و نشانه ها باشد.

یک نشانه و علامت بایستی قابلیت ارائه نمادین داشته ، تا بتواند به عنوان یک علامت تجاری ثبت شود.  همانطور که گفتیم این نشانه می تواند شامل موارد فوق الذکر باشد . علامت تجاری توسط  فرمان آئین نامه علائم تجاری تعیین و مدیریت می شود. ( دفاعیه ۵۵۹)

با ثبت نشان تجاری تان،  شما حق انحصاری دارید تا از آن نشان در خصوص کالا و خدماتی که با آن علامت ثبت کرده اید، استفاده کنید. چنانچه  دیگر بازرگانان بدون رضایت شما ،  در کشورهای هنگ کنگ یا چین، عین نشان تجاری و یا شبیه نشان ثبت شده شما را استفاده نمایند، آنها مسئول این تخطی و تعرض به حق شما هستنند و می توانید بر علیه آنان اقدام قانونی به عمل آورید.

اما اگر نشان تجاری خود را ثبت نکنید، اثبات اینکه شما مالک و صاحب این نشان و علامت هستید، سخت تر خواهد شد، و ادعای مالکیت شما بر آن علامت، محدود و کمتر می شود.

مشخصه های اصلی نشان تجاری در هنگ کنگ

 
  1. چنانچه مدارک تان تکمیل بوده و نقص و کسری نداشته باشد ، حدودا ۶ ماه از زمان درخواست طول می کشد تا ثبت صورت گیرد.
  2. بعد از دریافت و رسید فرم درخواست ثبت، دپارتمان مالکیت فکری( معنوی) یک رسیدی را مبنی بر اعلام تخصیص و اعتبار شماره درخواست، صادر می نماید.
  3. بررسی نواقص : به منظور اطمینان از صحت و تکمیل اطلاعات و جزئیات لازم، یک بررسی برای پیدا کردن نواقص و کسری های مدارک و شرایط  انجام می شود، بعبارتی دیگر اقدامات اصلاحی برای رفع نواقص صورت می گیرد.
  4. تحقیق و آزمون : پس از بررسی و کنترل نواقص، تحقیقی  صورت می گیرد، مبنی بر اینکه عین  نام تجاری یا مشابه آن قبلا ثبت شده و یا توسط بازرگان دیگری عین همان و یا مشابه آن نام برای کالا یا خدمات دیگری استفاده شده است یا نه. علامت تجاری مورد درخواست، جهت واجد شرایط بودن الزامات و قوانین  طبق  آیین نامه علائم تجاری امتحان و بازرسی می شود . پس از این تحقیق بازرس نظر خود را کتبا اعلام می نماید، این اعلام کتبی یا مبنی بر این خواهد بود که مشکلی برای ثبت وجود دارد و یا اینکه درخواست ثبت پذیرفته شده و با ثبت آن موافقت می گردد.
  5. چنانچه درخواست، شرایط لازم قانونی برای ثبت را نداشته، درخواست ثبت رد می شود. متقاضی ۶ ماه فرصت دارد تا الزامات قانونی را به منظور واجد شرایط بودن ثبت علامت تجاری، فراهم نماید. ممکن است این زمان، به مدت ۳ ماه دیگر تمدید شود. متقاضی حق اعتراض دارد، می تواند دادخواستی بدهد تا علل عدم توافق بر ثبت علامت تجاری پیشنهادی خود را مطلع شود.
  6. انتشار علامت تجاری: به محض قبول و تایید ثبت علامت و نشان تجاری، این علامت در لیست انتشارات مالکیت معنوی(IPJ) هنگ کنگ منتشر خواهد شد، یا به تعبیری دیگر همان روزنامه رسمی.
  7. ثبت : بعد از تایید ثبت علامت تجاری، مسئول ثبت، جزئیات آن را در فهرست علائم ثبت شده وارد ، و گواهینامه ثبت را صادر می نماید، آگهی و ابلاغیه ثبت در انتشارات مالکیت فکری هنگ کنگ ثبت می شود، تاریخ ثبت، همان تاریخ درخواست خواهد بود. بدین معنی است که حقوق متقاضی و مالکیت صاحب نشان تجاری ، از تاریخ درخواست عملی و قابل اجرا خواهد بود.

خدمات ثبت علامت تجاری در هنگ کنگ توسط هلدینگ حقوقی بین المللی اریکه عدل

 
  1. تشخیص و ارزیابی صلاحیت و شرایط شما برای ثبت علامت تجاری
  2. تهیه اسناد مورد نیاز جهت درخواست ثبت
  3. ارائه و پیشنهاد درخواست
  4. انجام دفاعیه و پاسخ های آنلاین از طریق و توسط دپارتمان پیش نویس های آنلاین IP ( مکاتبات اینترنتی ، internet protocol ))
  5. شرکت در مصاحبه و مذاکرات احتمالی مورد نیاز IP
  6. ارتباط با دپارتمان مربوطه و انجام امور IP به منظور تایید  و برآورد درخواست متقاضی
ثبت برند در هنگ کنگ
ثبت برند در هنگ کنگ
ثبت برند در هنگ کنگ

توجه!

متاسفانه در حال حاضر امکان ارائه این سرویس برای دارندگان پاسپورت ایرانی وجود ندارد.

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...