منو

موسسه حقوقی اریکه عدل
ثبت شرکت در پاناما، ثبت شرکت پاناما

خدمات جامع ثبت شرکت در پاناما

اطلاعات عمومی کشور پاناما

 

چنانچه در صدد ثبت شرکت در پاناما هستید، توصیه داریم جهت آشنا شدن با این کشور محبوب و زیبا و زیر ساخت های اقتصادی این کشور با دپارتمان های ثبت شرکتهای اریکه عدل همسو و همراه باشید. ثبت شرکت پاناما بهترین گزینه برای انتخاب شما می باشد زیرا که پاناما کشوری در تنگه دریایی isthmus است و از همین طریق آمریکای جنوبی و مرکزی را به هم وصل می کند.

کانال پاناما اثر و پدیده معروفی از تلفیق علم و تکنولوژی ساخت بشری است که از میان این کانال ارتباط و اتصال  بین اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام ایجاد شده و همین تلاقی مسیر کشتیرانی اصلی را بوجود آورده است.

پایتخت این کشور پاناما سیتی میباشد ، شهری با آسمان خراش های جدید، کازینوها و کلوپ های شبانه با ساختمان هایی به سبک دوران استعماری دارد . پاناما سیتی در منطقه Casco Viejo واقع شده و جنگل های گرم باران زا و پارک های طبیعی شهری دارد. این تضاد در نما و شکل مهندسی شهر بسیار زیبا می باشد.

 

جمعیت پاناما

 

جمعیت کشور پاناما تقریبا 3 میلیون و 400 هزار نفر می باشد که 52 درصد این تعداد جمعیت در پایتخت این کشور یعنی پاناما سیتی زندگی می کنند. 70 درصد از این تعداد از نژاد مختلط  Mestizos بوده و همچنین ترکیبی از سرخپوستان غربی، سفید پوستان و نژاد هندی در این کشور وجود دارد. البته بدانید که دین غالب و اصلی این کشور ، مذهب کاتالولیک رومی می باشد.

ساختار سیاسی کشور پاناما

 

کشور پاناما تا سال ۱۸۲۱ جزو کشورهای مستعمره اسپانیا بوده است . پاناما در سال ۱۹۰۳ اتحاد و وابستگی خود را با کلمبیا قطع نمود و یک جمهوری مستقل شد. سه بخش و قوه دولتی در پاناما وجود دارد.

در حال حاضر قوه مجریه دولت از یک رئیس جمهور و دو معاون آن تشکیل شده  که در انتخابات بنا به اکثریت آرا برای دوره ۵ ساله انتخاب می گردند. وزرای دولت توسط  مقام رئیس جمهوری به شرط تایید مجلس قانونگذاری مقننه تعیین و منصوب می شود. مجلس قانونگذاری یا همان قوه مقننه از قانون گذارانی تشکیل شده که در انتخابات برای یک دوره  زمانی ۵ ساله منتخب و برگزیده شده اند.

بخش امور قضایی دولتی از دادگاه عالی قضایی تشکیل شده که دارای  ۵ دادگاه عالی رتبه و سه دادگاه استیناف یا بازنگری می باشد. دادگاه عالی قضایی توسط ۹ نفر قاضی اداره می شود که این قضات برای مدت ۵ سال تعیین و منصوب می شوند.

زیر ساخت، شالوده و اقتصاد کشور پاناما

 

منطقه آزاد تجاری Colon که بندر اصلی پاناما نیز هست، در کنار باریکه دریایی پاناما نزدیک تنگه ورودی اقیانوس اطلس به سمت کانال پاناما می باشد.  این منطقه آزاد تجاری بعد از منطقه آزاد تجاری هنگ کنگ دومین بزرگترین منطقه آزاد در دنیا می باشد. پس همانطور که می بینید پاناما از اهمیت بسیار بالایی در زمینه تجارت در دنیا برخوردار است و شما نیز می توانید به فراخور خود فعالیت های تجاری در این منطقه داشته باشید.

فعالیت های تجاری و مبادلاتی که در این منطقه آزاد انجام می شود مشروط به برخی توافقنامه و  قراردادهای مالیاتی خاصی هستند . که به موجب این شرایط خاص واردات از دیگر کشورهای دنیا و صادرات مجدد آن  به دیگر کشورها در این منطقه از هر گونه قوانین مالیاتی واردات یا صادرات که توسط پاناما وضع شده معاف هستند.

 اما درآمد حاصله از صادرات مجدد مشمول پرداخت مالیات با نرخ های کاهش داده شده می باشد. کشور پاناما بزرگترین خطوط کشتیرانی را دارد و رتبه جهانی آن در دفتر ثبت کشتیرانی تایید و ثبت شده است. همچنین این کشور مرکزی با سابقه در بانکداری و فعالیت های بانکی می باشد.

با توسعه و گسترش کانال پاناما، رشد اقتصادی این کشور از سال ۲۰۰۷ شروع و  تقویت شد  و تا جایی ادامه داشت که پیش بینی می شد در سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ ، رشد اقتصادی پاناما به مبلغ  ۵ بیلیون و ۳۰۰ میلیون دلار آمریکا برسد و از توسعه کامل تر و بیشتری برخوردار شود.

زبان کشور پاناما

 

باید بدانیم که زبان رسمی و گویشی پاناما زبان اسپانیایی می باشد . همچنین گویش زبان انگلیسی در مناطق شهری این کشور رایج بوده و در فعالیت های امور بازرگانی و تجارت بین المللی از زبان انگلیسی استفاده می شود. همانطور که می بینیم زبان انگلیسی زبان تجاری در اغلب کشورهای دنیا می باشد.

واحد پول کشور پاناما

 

واحد پول و ارز این کشور دلار آمریکا می باشد.

کنترل ارزی

 

هیچ کنترل و نظارت ارزی بر مبادلات خارجی در پاناما وجود ندارد.

ثبت شرکت در پاناما
ثبت شرکت در پاناما
ثبت شرکت در پاناما

توجه!

متاسفانه در حال حاضر امکان ارائه این سرویس برای دارندگان پاسپورت ایرانی وجود ندارد.

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...