منو

موسسه حقوقی اریکه عدل
ثبت برند سنگاپور

خدمات جامع ثبت برند سنگاپور

ثبت برند سنگاپور

 

ما امروزه در دنیایی زندگی می کنیم که دانش و اطلاعات نقش بسیار مهم و حیاتی دارد، نقش دانش در زندگی  مانند، اهمیت یک طرح تجاری خوب برای کارآفرینی و محافظت از حق مالکیت معنوی intellectual property (IP) یا برند می باشد.

اگر چه قاره آسیا تنها تولید کننده دنیا نیست ولی بزرگترین بازار جهانی می باشد، در آسیا می توان کشورهای مناسبی را پیدا نمود که قوانین سازگار و استانداردی برای حمایت مالکیت معنوی و برند  دارند، کشور سنگاپور دقیقا عالی ترین انتخاب برای این شرایط می باشد.

به همین خاطر است که دولت سنگاپور اهمیت این موضوع را شناخته و تاکید دارد که واقعیت مالکیت معنوی، یک دارایی بسیار ارزشمند در شکل گیری اقتصاد مبتنی بر دانش یا اقتصاد دانش بنیان می باشد. این موضوع به قدری اهمیت پیدا کرده که در خبر و انتشارات رقابت های جهانی اخیر، مجمع جهانی اقتصاد، سنگاپور را جزو بهترین حمایت کننده های مالکیت معنوی و برند در قاره آسیا رتبه بندی نموده است.

وزارت قانون سنگاپور، و آژانس نودال Nodal متعهد هستند شرایطی مناسبی را برای توسعه حمایت از حق مالکیت معنوی و برند ایجاد نمایند از جمله حمایت از حق ثبت اختراع با حق انحصاری، علائم تجاری، حق کپی رایت، طرح های ثبت شده، حمایت از انواع کارخانجات و تاسیسات،  علائم و نشان های جغرافیایی و منطقه ای ، اسرار تجاری،  و طرح بندی مجموعه های  یک شکل .

 سنگاپور معروف به یک شهر- یک دولت city-state می باشد ، یعنی یک شهر واحد با اختیارات وسیع که تصمیمات کشوری در این شهر گرفته می شود و بقیه شهرها از این قوانین و تصمیمات پیروی می نمایند.

وزارت قانون سنگاپور مسئول و ناظر بر صحت زیر ساخت های حقوقی، شفاف سازی و کارآمدی قوانین می باشد. آژانس Nodal   هم به امور مشاوره، اجرا، نظارت و ترکیب قوانین به منظور اجرای یک طرح خاص و پروژه ای که توسط دولت ارائه شده ، می پردازد.

انواع گوناگونی از مالکیت معنوی وجود دارد که تایید شده و می توانند در ثبت برند سنگاپور برسند. این مالکیت ها شامل: حق ثبت اختراع، طرح های ثبت شده، علائم تجاری، حق کپی رایت، و حفظ اسرار تجاری . شما می توانید بنا به نوع کسب و کارتان ، یکی از این موارد را انتخاب نموده و به ثبت آن اقدام نمایید.

ثبت اختراعات

 

در سنگاپور به صاحب اختراع ، حق انحصاری محدودی اعطا می گردد و چنانچه روند کاری وی موفق باشد، این حق انحصاری تا ۲۰ سال اعتبار خواهد داشت. بهر حال بدین منظور بایستی متقاضی ثبت برند سنگاپور یا ثبت اختراع مشخصات، ویژگیها ، طرح و برنامه کاری خود را به منظور ثبت اختراع خود ارائه و انتشار دهد تا عموم مردم به آن دسترسی داشته باشند.

طرح های ثبت شده

 

در مقایسه با ثبت طرح های اختراعی، سنگاپور از سیستم طرح های ثبت شده استفاده می نماید تا از فرم ظاهری طرح ، بدون در نظر گرفتن  عملکرد و مکانیسم  آن  حمایت نماید. در توضیح می توان گفت مثلا چنانچه یک شرکتی یک تلفن جدید را اختراع کند، نیاز به ثبت برند سنگاپور آن دارد تا از هر تکنولوژی جدید دیگری متمایز شود، مانند انواع جدید سنسور و یا هر قطعه دیگری، و بتواند از اختراع خود حمایت  و طرح خود را به ثبت برساند . در این صورت شرکت دیگری نمی تواند همین قطعه یا تلفن را با همین مشخصات  و ظاهر ولی با کیفیت ضعیف تر اختراع و تولید نماید. حق ثبت طرح اختراعی ، این امتیاز را به اختراع کننده می دهد.

 

حق کپی رایت و انتشار

 

در سنگاپور این نوع حمایت شامل دیگر تولیدات مفید و کاربردی می شود بخصوص  آثار و تولیداتی که از طریق حق ثبت یا  سیستم طرح های ثبت شده حمایت نمی شوند. تمامی روش ها ی حمایتی کپی رایت برای یک دوره مشخصی اعمال می گردد،  روش حمایتی بستگی به نوع کار کپی رایت دارد، برای مثال ، آثار ادبی، آثار هنری و موسیقی. حق کپی رایت و انتشار از سال مرگ نویسنده تا ۷۰ سال بعد اعتبار دارد ولی  برای پخش در رسانه ها مانند تلویزیون ، ماهواره و سایت ها ، ۵۰ سال اعتبار دارد.

حق محافظت از اسرار تجاری

 

اطلاعات محرمانه و دانش تکنولوژی از جمله فرمول ها، ترکیب ساخت، به عنوان اسرار کاری و تجاری محسوب می شوند که در کشور سنگاپور از آنها حمایت می شود، زیرا این اطلاعات و اسرار مربوط به سابقه، شهرت و خوشنامی شرکت ها می باشد و توسط دادگاه و قانون عمومی  مورد حمایت قرار می گیرند.

در  خصوص این نوع مالکیت معنوی، روند خاصی جهت ثبت و مراحل تصویب و تدوین قانونی وجود ندارد  جهت حفظ و حراست از اسرار و اطلاعات تجاری، توصیه می شود از قراردادهای NDA non-disclosure agreements) ) و اقدامات مناسب  بازدارنده استفاده شود ، مانند اینکه تعداد افرادی که در این قرارداد وارد می شوند را محدودتر نمایید تا دسترسی به اطلاعات حساس و مهم کمتر شود.

ثبت برند سنگاپور
ثبت برند سنگاپور
ثبت برند سنگاپور

توجه!

متاسفانه در حال حاضر امکان ارائه این سرویس برای دارندگان پاسپورت ایرانی وجود ندارد.

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...