منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

آیا با مفاد قرارداد ملک در اسپانیا آشنا هستید؟

قرارداد ملک در اسپانیا، توافقنامه ملک در اسپانیا، وکیل ملک در اسپانیا، انواع ملک در اسپانیا
قرارداد ملک در اسپانیا، توافقنامه ملک در اسپانیا، وکیل ملک در اسپانیا، انواع ملک در اسپانیا
در تدوین و اجرای نکات حقوقی و مفاد قرارداد ملک در اسپانیا، با توجه به قوانین خرید ملک در این کشور، میتوانید انواع ملک را با روش های گوناگون با هدف سرمایه گذاری یا سکونت در اسپانیا بخرید. که البته با مشاوره های حرفه ای با وکیل خرید ملک خود میتوانید این پروسه را قانونمندتر و مطمئن تر انجام دهید. نکات دقیقی در مفاد قراردادهای خرید ملک در اسپانیا وجود دارد که توجه و رعایت آنها تعهدات هر دو طرف معامله را تعیین می نماید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

خرید ملک در اسپانیا نیز مانند هر معامله دیگری نیاز به انعقاد قرارداد دارد، با توجه به اهمیت ذکر و درج مفاد قرارداد ملک در اسپانیا، میتوان گفت که اجرای صحیح قرارداد های خرید و فروش ملک بر اساس همین مفاد ذکر شده در متن قرارداد می باشند. در واقع مفاد و نکات حقوقی که در قرارداد ذکر می شوند، تعیین کننده تعهدات و مسئولیت های هر دو طرف معامله هستند. شرایط توافقنامه ملک در اسپانیا تابع قوانین خرید و فروش ملک در این کشور است. که جهت تنظیم مفاد و تبصره های حقوقی قرارداد، مشاوره با وکیل ملک در اسپانیا یکی از مهمترین الزامات برای سرمایه گذاری شما با خرید ملک در این کشور می باشد. زیرا که اگر با انواع ملک در اسپانیا و روش خرید آنها آشنا باشید، نتیجه بهتری از خرید ملک خواهید داشت. توجه به مفاد قرارداد ملک در اسپانیا و رعایت قوانین اجرایی آن از جمله شرایط پرداخت، گواهینامه ها و تاییدیه های مالیاتی، بازرسی ملک، و صحت سند ملک، اطمینانی برای خرید ملک شما در این کشور اروپایی می باشد.

 

آیا با مفاد قرارداد ملک در اسپانیا آشنا هستید؟

درج و نوشتن مفاد قرارداد ملک در اسپانیا در متن قرارداد با هدف رسیدن به توافق معامله، نیاز به تخصص و تبحر کافی دارد. علاوه بر آن باید با نکات حقوقی خرید ملک خارجی در کشور اسپانیا نیز آشنا باشید. مفاد و تبصره ها و شرایط انعقاد قرار دارد خرید ملک در این کشور بر اساس قوانین خرید ملک در اسپانیا می باشد. چنانچه در مهاجرت به اسپانیا قصد سرمایه گذاری با خرید ملک در این کشور دارید، بدانید که پروسه ای قانونمند را باید طی کنید.

قبل از خرید هر نوع ملک در کشور اسپانیا توصیه میشود که با وکیل خرید ملک و وکیل انعقاد قرارداد خرید ملک خارجی در این کشور مشاوره داشته باشید. تا در این پروسه بتوانید علیرغم خرید ملک مورد نظرتان سرمایه خود را نیز محفوظ نگه دارید. در خرید ملک برای سکونت و زندگی بهتر است که به مواردی مانند دسترسی به مراکز درمانی یا آموزشی، دسترسی به مراکز خرید و ایمنی منطقه ای که ملک در آن واقع شده توجه کافی داشته باشید. بعد از انتخاب ملک مورد نظرتان در هر منطقه و شهر کشور اسپانیا، نوبت آن است که مبلغی را به عنوان پیش پرداخت برای رزرو کردن آن ملک جهت خرید پرداخت نمایید.

یکی از اصلی ترین مفاد و نکاتی که باید در قرارداد خرید ملک ذکر شود، میزان مبلغ ودیعه و پیش پرداخت می باشد. مبلغ پیش پرداخت برای رزرو خرید ملک در این کشور معمولا بین 3 تا 10 هزار یورو است. در واقع شما با پرداخت ودیعه، ضمانتی برای خرید ملک به  فروشنده ملک می دهید که نشان می دهید که حتما قصد خرید ملک مورد نظر را دارید. مبلغی که شما به عنوان ودیعه پرداخت میکنید نزد وکیل فروشنده ملک یا آژانس معاملات ملک می ماند. که البته این مبلغ در شرایطی قابل برگشت و پس گرفتن می باشد. مانند اینکه اگر شما نتوانید مابقی قیمت خرید ملک را پرداخت کنید و یا در خرید آن ملک مشکل حقوقی بوجود آید، مجاز هستید که مبلغ ودیعه را باز پس بگیرید.

علاوه بر آن بررسی تمامی اسناد خرید ملک، هزینه های خرید و قیمت خرید ملک  قبل از امضای قرارداد الزامی و ضروری می باشد. پرداخت ودیعه یا پیش پرداخت خرید ملک در اسپانیا معمولا با کارت اعتباری و یا از طریق بانک پرداخت میشود. که بدین منظور نیاز است که در این کشور شماره حساب بانکی بین المللی داشته و یا افتتاح نمایید. زیرا پرداخت نقدی و یا پرداخت از طریق چک برای خرید ملک در این کشور رایج نیست. بعد از پرداخت ودیعه و امضای قرارداد رزرو خرید ملک، فروشنده یا نماینده وی باید اسناد ملک را به خریدار ارائه دهد. تا از لحاظ شرایط حقوقی و قوانین توسعه شهری مانند قابل سکونت بودن ملک مورد نظر مورد بررسی قرار بگیرد.

بیشتر بدانید!
نقد رای درباره پیش فروش ساختمان

 

تنظیم قرارداد

مرحله بعدی که بسیار هم مهم می باشد، تنظیم قرارداد خرید ملک است که در ابتدا پیش نویس قرارداد باید تنظیم شود. ذکر و نوشتن نام، آدرس و مشخصات فروشنده ملک، خریدار ملک، گواهینامه های مالیاتی، ذکر گواهی مالکیت در متن قرارداد، از مفاد قرارداد ملک در اسپانیا هستند که باید در متن قرارداد گنجانده شوند. قرارداد خرید ملک در اسپانیا طی دو هفته یا یک ماه بعد از پرداخت ودیعه امضا می شود. اگر مالک ملک یا همان فروشنده ملک یک شخص باشد، مبلغ ودیعه قابل پرداخت معمولا 10 درصد از قیمت خرید ملک خواهد بود.

اما اگر مالک و فروشنده ملک، شرکت سازنده ملک باشد و یا ملک مورد نظر نوساز باشد، مبلغ قابل پرداخت به عنوان ودیعه بین 25 تا 40 درصد خواهد بود. در متن قرارداد ملک در اسپانیا، جزئیات شرایطی که هر دو طرف معامله یعنی خریدار و فروشنده ملک بدان به توافق رسیده اند باید لحاظ شود. البته که این شرایط باید با قوانین خرید ملک در این کشور مطابقت داشته باشد. با امضای قرارداد خرید یا فروش ملک، هر دو طرف معامله ملزم به رعایت کامل مفاد قرارداد خواهند بود. درج و تنظیم مفاد گوناگون در قرارداد ملک در اسپانیا تنها به عهده وکیل خرید ملک خواهد بود. تا چه حد به تبصره ها و مفاد حقوقی در توافقنامه ملک در اسپانیا آشنا هستید؟

توافقنامه ملک در اسپانیا

توافقنامه ملک در اسپانیا و جزئیات آن

نحوه و شرایط پرداخت مبلغ خرید ملک از مهمترین مفاد قرارداد ملک در اسپانیا می باشد. در صورتی که ملک مورد معامله در حال ساخت و تکمیل باشد، ممکن است شرایط پرداخت مبلغ خرید ملک متفاوت و متغیر باشد، بدین گونه که طی چندین دفعه تا زمان پایان و تکمیل مرحله ساخت پرداخت شود. علاوه بر آن مدیریت این روش پرداخت هم اهمیت خود را دارد. شرکت های سازنده ملک در اسپانیا معمولا برای فروش ملک های درحال ساخت خود، از مشتریان پیش پرداخت دریافت می نمایند که با دریافت این پیش پرداخت قانونا مکلف به تکمیل ساخت ملک میشوند. رعایت نکات حقوقی خرید ملک خارجی در اسپانیا راهی برای رسیدن به توافقنامه ملک در اسپانیا با نتایج و بازده بهتری می باشد.

در واقع شرکت سازنده ملک با دریافت ودیعه و پیش پرداخت، ضمانتی  را به مشتری خود می دهد مبنی بر اینکه که ملک را ساخته و تکمیل خواهد نمود، این تضمین به مانند اهمیت یک تضمین بانکی  به مشتری خرید ملک می باشد. اما اگر سازنده ملک نتواند در طول مدت تعیین شده در قرارداد، ملک را ساخته و تکمیل نماید، مشتری می تواند مبلغ ودیعه را باز پس گرفته و حتی بابت این دیرکرد نیز قانونا از شرکت سازنده ملک خسارت بگیرد. خارجیانی که در کشور اسپانیا قصد خرید ملک دارند باید شماره شناسه دریافت نمایند که به این شماره NIE گفته میشود. همه خارجیانی که در کشور اسپانیا فعالیت های سودآوری در حوزه های اجتماعی، اقتصادی و یا حرفه ای دارند، باید شماره NIE بگیرند.

گرفتن این شماره قبل از امضای قرارداد خرید ملک توصیه می شود. در نهایت پروسه خرید ملک در اسپانیا با امضای سند ملک توسط خریدار و فروشنده ملک به پایان می رسد. با انتقال سند یا همان سند زدن ملک، فروشنده مالکیت ملک را به خریدار و مشتری ملک اعطا می نماید و خریدار نیز تمامی مبلغ باقیمانده خرید ملک را به فروشنده پرداخت می کند. مرحله سند زدن ملک در کشور اسپانیا معمولا در یک دفترخانه اسناد رسمی انجام میشود.

 

نکات مهم قرارداد

در تنظیم متن قرارداد خرید ملک خارجی باید نکاتی مانند قیمت نهایی خرید ملک، هزینه های بازرسی فنی ملک، روش پرداخت و نوع پرداخت مبلغ خرید ملک بطور دقیق لحاظ شود. اگر هم خرید ملک را با وام انجام می دهید، باید مبلغ وام و حتی نرخ بهره آن در قرارداد ذکر شود. در خرید و فروش ملک هزینه های دیگری وجود دارد که به آنها closing costs گفته میشود، این هزینه ها بغیر از قیمت و ارزش ملک مورد معامله می باشد. هزینه های بیمه، مالیات، هزینه های بازرسی فنی ملک،  هزینه تعمیر یا اضافه کردن امکانات ملک، هزینه ثبت سند در دفتر خانه اسناد رسمی، هزینه های تحقیق در مورد صحت سند همگی جزو هزینه های closing می باشند.

بیشتر بدانید!
قراردادهای ملکی در کشورهای عربی

در قرارداد و توافقنامه ملک در اسپانیا باید هزینه های closing یا هزینه هایی که برای نهایی شدن خرید ملک صرف می شود بطور مشخص نوشته شود. همچنین تعیین شود که کدام یک از طرفین معامله باید این هزینه ها را پرداخت نمایند. یکی دیگر از نکات و مفادی که باید در قرارداد خرید ملک نوشته شود closing date می باشد. یعنی آخرین تاریخی که انتقال و واگذاری ملک امکان پذیر است. معمولا طول مدت این زمان 30 – 45 – و 60 روزه می باشد.

در واقع این فرجه زمانی، فرصت خوبی برای هر دو طرفین معامله می باشد که تمامی اسناد و گواهینامه های لازم و مرتبط با ملک را تهیه و آماده نمایند. بطور مثال شاید شما برای خرید ملک فعلی، نیاز داشته باشید که ملک قدیمی و قبلی تان را بفروشید و یا مستاجر در ملک فعلی سکونت داشته باشد. لذا با تعیین  closing date هر دو طرف معامله وقت کافی برای انجام امور خود برای خرید و انتقال ملک خواهند داشت.

در کل نکات و مواردی که باید در قرارداد خرید ملک نوشته شود عبارتند از: مشخصات هویتی هر دو طرف معامله، توضیح جزئیات و مشخصات ملک، حقوق و تعهدات قرارداد، امضای طرفین قرارداد خرید ملک، شرایط مالکیت، شرایط فسخ قرارداد و دیگر نکات حقوقی مرتبط. که در تعیین و درج این نکات در قرارداد بهتر است که با وکیل خرید ملک خود در کشور اسپانیا مشاوره داشته باشید. رعایت و اجرای مفاد قرارداد ملک در اسپانیا در واقع حمایت از حقوق خود شما در سرمایه گذاری و خرید ملک خارجی تان می باشد. در بخش بعدی در توضیح نقش و اهمیت وکیل ملک در اسپانیا، با ما همراه بمانید.

وکیل ملک در اسپانیا

مشاوره با وکیل ملک در اسپانیا یعنی اطمینان از خرید ملک

نقش و اهمیت وکیل ملک در اسپانیا به قدری مهم است که احتمال ریسک و ضرر و زیان شما در خرید ملک خارجی به حداقل می رسد. مطلع بودن از قوانین سرمایه گذاری با خرید ملک برای خارجیان، مدارک لازم برای خرید ملک، شرایط خرید انواع ملک، مانند ملک قدیمی ساخت، ملک نوساز و ملک در حال ساخت، نحوه پرداخت برای خرید ملک و دیگر نکات مرتبط حقوقی فقط از عهده یک وکیل مجرب بین المللی خرید ملک  بر می اید. بخصوص اگر وکیل تان، وکیل بومی کشور اسپانیا باشد.

وکیل شما مکلف به بررسی صلاحیت ها و شرایط حقوقی فروشنده ملک، سازنده ملک و یا دیگر واسطه ها میباشد. علاوه بر آن تمامی اسنادی که قرار است در معامله خرید ملک امضا شوند را چک و کنترل می کند. از دیگر نکات مهم دیگر اینکه، وکیل محترم تان باید در مورد بدهی های احتمالی یا مالیات های پرداخت نشده معوقه تحقیق کافی نموده و ببیند که آیا مدعی دیگری برای مالکیت ملک مورد معامله وجود دارد یا خیر. موضوع مهمتر اینکه وکیل خرید ملک در اسپانیا که بومی این کشور باشد، بهتر می تواند شما را در این پروسه یاری دهد.

زیرا ضمن آشنایی با مناطق و شهرهای گوناگون این کشور، بهتر می داند در چه مناطقی ممکن است مشکلاتی در  شرایط خرید ملک بوجود آید. یا بعبارتی با نکات حقوقی خرید ملک در اسپانیا آشنا است. لذا استفاده از تجربیات وکیل بومی اسپانیا میتواند کمک بسیار خوبی برای سرمایه گذاری تان با خرید ملک در این کشور باشد. خرید و فروش ملک نیز مانند هر کاری ادبیات و فرهنگ خود را دارد. پروسه خرید ملک شما در کشور اسپانیا با مشاوره های حرفه ای وکیل تان، وجه قانونی و مطمئن تری خواهد گرفت. حتی اگر هزینه بیشتری برای خدمات مشاوره ای وکیل تان صرف کنید، اطمینان داشته باشید که به نتیجه کار می ارزد.

بیشتر بدانید!
نمونه قرارداد خرید ملک خارجی

موضوع اختصاص زمان برای پرداخت ودیعه و یا زمان مورد نیاز برای تکمیل پرداخت مبلغ خرید ملک، یکی از مهمترین مفادی است که باید در قرارداد خرید ملک در اسپانیا مورد توجه قرار بگیرد. که البته اگر هر یک از طرفین معامله در زمانهای مقرر و تعیین شده در قرارداد خرید ملک نتوانند به تعهدات خود عمل نمایند، مشمول پرداخت جریمه خواهند شد. بررسی این نکته مهم به عهده وکیل خرید ملک می باشد.

 نقش وکیل شما در تمامی مراحل تنظیم قرارداد خرید ملک، اجرای مفاد قرارداد ملک در اسپانیا تا مراحل پایانی خرید ملک مهم و تاثیرگذار خواهد بود. اهمیت وکیل خرید ملک و وکیل انعقاد قراردادهای خرید ملک را در پروسه سرمایه گذاری تان در این کشور را بسیار جدی بگیرید. دوستان، با خرید انواع ملک در اسپانیا آشنا هستید، و آیا میدانید برای خرید هر نوع ملک، مانند خانه یا ویلا یا ملک تجاری در کشور اسپانیا، چه نکات حقوقی و مفادی در قرارداد خرید ملک خواهید داشت؟ نکته مهم دیگر اینکه، نوع ملک می تواند در تعیین مفاد قرارداد ملک در اسپانیا نقش داشته باشد.

 

روشهای خرید انواع ملک در اسپانیا کدامند؟

اگر قرار است با شرایط اقساطی، ملک مورد نظرتان را در اسپانیا بخرید، باید شرایط خرید قسطی ملک، مبلغ قسط های قابل پرداخت، زمان پرداخت اقساط به طور کامل به عنوان یکی از مفاد و نکات اصلی، در قرارداد خرید ملک نوشته شود. البته این نوع خرید ملک بیشتر در رابطه با خرید ملک های در حال ساخت می باشد که هنوز مراحل ساخت آنها تکمیل نشده است. با خرید ملک با این نوع روش پرداخت، شما وقت کافی برای تهیه مابقی مبلغ خرید ملک خواهید داشت.

خرید انواع ملک در اسپانیا مانند خرید آپارتمان، ویلا، خانه های شهری و روستایی، خانه های ویلایی و ملک تجاری هر کدام روش های خاص خود را دارد که برای تنظیم قرارداد خرید یا فروش آنها باید نکات حقوقی مرتبطی را در متن قرارداد بگنجانید. در کنار آن اگر علاوه بر رعایت قوانین مربوط به اجرای مفاد قرارداد، آشنایی نسبی با موقعیت محل و مکانی که ملک مورد معامله در آن واقع می باشد، داشته باشید، قطعا از خرید ملک تان نتیجه بهتری خواهید گرفت.

همچنین مرحله سند زدن هر یک از انواع ملک مانند ویلا یا آپارتمان، شرایط و هزینه های متفاوتی دارد. اخذ گواهینامه های مالیاتی نیز برای هر کدام از این نوع ملک ها شرایط و الزامات جداگانه ای دارد. بنابراین می توان گفت که با توجه به انواع خرید ملک در اسپانیا، میتوانید مفاد و تبصره های گوناگونی را در متن قرارداد خرید ملک بگنجانید. که در این امر مهم، نقش و اهمیت عملکرد وکیل شما صد چندان خواهد شد. در نتیجه باید گفت که انواع قرارداد ملک در اسپانیا با توجه به نوع ملک و قوانین خرید و فروش آن تنظیم و تدوین می گردد.

 

 قرارداد خرید ملک

در تدوین و اجرای نکات حقوقی و مفاد قرارداد ملک در اسپانیا، با توجه به قوانین خرید ملک در این کشور، می توانید انواع ملک را با روش های گوناگون با هدف سرمایه گذاری یا سکونت در اسپانیا بخرید. که البته با مشاوره های حرفه ای با وکیل خرید ملک خود می توانید این پروسه را قانونمندتر و مطمئن تر انجام دهید. نکات دقیقی در مفاد قراردادهای خرید ملک در اسپانیا وجود دارد که توجه و رعایت آنها تعهدات هر دو طرف معامله را تعیین می نماید.

 

 

و شما مخاطب گرامی، چنانچه جزئیات و نکات بیشتری درباره مفاد قرارداد ملک در اسپانیا و توافقنامه خرید ملک در این کشور داشتید، میتوانید با انتخاب یکی از گزینه های گفتگوی آنلاین یا مشاوره حضوری با وکلای متخصص کار خود، پروسه سرمایه گذاری با خرید ملک در اسپانیا را تکمیل نمایید. در ضمن بابت مطالعه این مقاله از شما تشکر می نماییم و امیدواریم که مفید فایده واقع شده باشد.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
نوشته ای از:
زینت طاهری
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟