منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

استعلام چک خارجی (اصالت و اعتبار)

استعلام چک خارجی,وصول چک خارجی,نقد کردن چک خارجی
استعلام چک خارجی,وصول چک خارجی,نقد کردن چک خارجی
در دپارتمان بانکی و دپارتمان وصول مطالبات مساله ای که همیشه با آن در تعامل هستیم بحث چک های خارجی است. اینجا بررسی می کنیم که آیا استعلام چک خارجی امکان پذیر است یا خیر و اگر بله این کار چطور باید انجام شود.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

یکی از موضوعاتی که این روزها در دپارتمان وصول مطالبات اریکه عدل مبتلا به است ، چک هایی است که از بانکهای خارجی صادر شده و به ایرانیان تحویل گردیده است. بسیاری از مراجعین موسسه از ما تقاضای استعلام چک خارجی را دارند و میخواهند بدانند که آیا این چکها اصالت و اعتبار دارند یا خیر.

در این فرصت با همراهی دپارتمان بانکی موسسه،  علاوه بر اینکه کمی در خصوص این چکهای خارجی و اصول پذیرفتن آنها صحبت می کنیم ، به بحث بررسی اصالت چکهای خارجی می پردازیم که در واقع مهم ترین مبحث در خصوص چکهای خارجی است. با اریکه عدل همراه باشید.

خرید سرویس استعلام چک خارجی

چالش های چک بانکی خارجی

اگر در حوزه تجارت بین الملل مشغول هستید و با کشور های دیگر تجارت می کنید حتما به این موضوع برخورده اید که شرکای تجاری شما در خارج از کشور برای پرداخت بدهی هایشان به شما پیشنهاد صادر کردن چک را مطرح می کنند. این اتفاق را ما بیشتر در امارات می بینیم که قبلا هم در خصوص نکات مهم چک دبی صحبت کرده بودیم.

البته صدور چک در دنیای تجارت بین المللی یک بحث مبتلابه است و مساله ای عجیب نیست. با این حال موکلین ایرانی ما زمانی که پای قبول کردن چک خارجی به میان می آید کمی دست و دلشان می لرزد. نمی شود هم به آنها خرده گرفت چرا که این روزها هم چک تقلبی بسیار زیاد است هم اینکه نقد کردن این چک ها با توجه به وضعیت موجود به این آسانی ها هم نیست.

اولین چالشی که در بحث این اسناد تجاری (چک در قانون یک سند تجاری است) با آن مواجه می شوید بحث اصالت چک خارجی است. آیا چکی که قرار است بگیرید واقعی و اصل است؟ چند در صد احتمال دارد  که این چک تقلبی باشد؟ آیا راهی برای استعلام چک خارجی وجود دارد؟ این استعلام چه زمانی باید انجام شود؟

بیشتر بدانید!
تعریف چک ، نکات قانونی چک ، انواع چک

نکته بعدی بحث وصول چک خارجی است. با توجه به اینکه بانکهای ایرانی در انزوا هستند و به شبکه های بین المللی متصل نمی باشند، مساله نقد کردن چک خارجی مخصوصا در مبالغ بالا نیاز به تعریف پروژه و کار گروه دارد.

حواستان به چک های تقلبی باشد!

وقتی که انزوا و عدم دسترسی به سیستم بانکی بین المللی افزایش یابد به تبع آن سوء استفاده و کلاهبرداری های بین المللی هم آمارش بالا می رود. ما هر روز در موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل با چند چک تقلبی مواجه می شویم و تلاش می کنیم که تا حد توان هموطنان را آگاه کنیم و از ضرر و زیانشان جلوگیری کنیم.

چک خارجی جعلی موجب بازداشت شما میشود

نکته بسیار مهم و حیاتی که لازم به ذکر است این است که اگر شما یک چک تقلبی را به شعب بانکهای خارجی ببرید ، بدون معطلی و بدون تعارف بازداشت خواهید شد! و تا بیایید اثبات کنید که این چک را شما جعل نکرده اید و از شخص دیگری دریافت کرده اید، زندانی شدن در خارج از کشور کافی است تا برای همیشه از تجارت بین المللی بیزار شوید!

حالا می بینید که قضیه کمی ترسناک می شود. واقعیت هم همین است و باید آن را در تصمیماتی که اخذ می شود در نظر گرفت. مطمئن هستیم سوالی که همین حالا در ذهن شما شکل گرفته است این است که چطور باید از این اتفاق جلوگیری کنم؟ چاره این کار فقط و فقط استعلام چک خارجی قبل از هر اقدامی از نظر اصالت و اعتبار است.

استعلام چک خارجی از نظر اصالت و اعتبار

برای اینکه در روابط تجاری بین المللی متضرر نشوید و همچنین بدتر از آن در خارج از کشور اسیر جرم جعل و استفاده از سند مجعول نگردید باید قبل از هر اقدامی برای استعلام چک خارجی برنامه ریزی کنید.

بیشتر بدانید!
بهترین راهکار قانونی در زمان مفقود شدن چک

در آغاز اگر این چک از شخص حقیقی یا حقوقی دریافت شده است باید هویت این شخص به طرق مقتضی استعلام شود. در گام بعدی باید به سراغ استعلام چک خارجی از نقطه نظر اصالت برویم و ببینیم که آیا این چک قابل پذیرفتن هست یا خیر. منظور از بررسی اصالت بحث جعلی نبودن و تقلبی نبودن چک است.

اگر صادر کننده چک خارجی و خود چک دارای اصالت باشند ، در گام نهایی باید به سراغ بررسی اعتبار رفت. اصالت بحث جعلی نبودن بود اما منظور ما از اعتبار این است که آیا چک از نقطه نظر حقوقی و بانکی قابل وصول هست یا خیر.

استعلام چک خارجی,وصول چک خارجی,نقد کردن چک خارجی

به منظور حفظ منافع هموطنان ، سرویس استعلام چک خارجی در دو دپارتمان توانمند اریکه عدل یعنی دپارتمان وصول مطالبات و دپارتمان بانکی به هزینه جزئی انجام می پذیرد و در پایان پروسه موکل ما یک یک سند مکتوب حاوی استعلامات و نکات حقوقی و قانونی وصول چک مربوطه در دست خواهد داشت. 

نکات مهم پذیرفتن چک های خارجی

حالا که خیالتان نسبت به استعلام چک خارجی راحت شد ، بد نیست که شما را با چند نکته بسیار مهم در خصوص پذیرفتن چک خارجی آشنا کنیم:

  • چک خارجی را مستقیما از طرف تجاری تان دریافت کنید و از پذیرفتن چک از دیگران و یا چکهای انتقالی خودداری کنید.
  • تلاش کنید که چک ها تا حد امکان از حساب شرکت تجاری صادر شده باشد تا شخص حقیقی.
  • از پذیرفتن چک های مدت دار و چک هایی که تاریخ آنها گذشته است خودداری کنید.
  • به تاییدیه هایی که معمولا همراه این چک های خارجی است توجهی نکنید آنها هم ممکن است تقلبی باشند.
  • به سوابق و مستندات چک خارجی دقت کنید ، چک برای چه منظوری دریافت شده؟ آیا مستندات آن موجود است؟
بیشتر بدانید!
تحلیل ام تی (MT) در کد سوئیفت

نتیجه گیری

به طور کل پذیرفتن چک خارجی در ایران موضوعی است که می تواند بسیار چالش بر انگیز باشد. همانطور که اشاره کردیم هر روزه چک های تقلبی بسیاری به موسسه اریکه عدل ارجاع می شود که در نگاه اول می توان متوجه مشکلات عدیده آنها شد.

در صورتیکه می خواهید خیالتان از همه بابت راحت باشد ، از سرویس استعلام چک خارجی از نقطه نظر اصالت و اعتبار در موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل استفاده کنید تا حد امکان از ضرر و زیان بعدی و دردسرهای این موضوع در امان بمانید.

 

سوالاتی که می پرسند…

آیا پذیرفتن چک خارجی ایده خوبی است؟

اگر بتوانید از بحث اصالت و اعتبار چک های خارجی مطمئن باشید ، پذیرش چک های خارجی بلا مانع است.

چطور چک خارجی را استعلام بگیرم؟

این کار باید توسط وکلای متخصص انجام شود. بردن چک به شعبه بانک بدون تاییدات اولیه خطرناک است.

هزینه استعلام چک خارجی در اریکه عدل چقدر است؟

هدف ما این است که استعلام چک خارجی با مبلغی نازل انجام شود و منافع هموطنان حفظ گردد. برای آگاهی از هزینه با دفتر تماس بگیرید.

در پروسه استعلام چه اموری انجام میشود؟

در پروسه استعلام وکلا اصالت و اعتبرا چک های خارجی را بررسی می کنند و در قالب تنظیم یک سند مکتوب نتیجه را به موکل گزارش می دهند.

 

برای خرید سرویس استعلام چک خارجی به این لینک مراجعه کنید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟