منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

قانون جدید خرید ملک تجاری در دبی

خرید ملک تجاری در دبی، خرید ملک های تجاری در دبی، ملک تجاری در مناطق دبی، قانون ملک تجاری در دبی، قیمت ملک تجاری در دبی
خرید ملک تجاری در دبی، خرید ملک های تجاری در دبی، ملک تجاری در مناطق دبی، قانون ملک تجاری در دبی، قیمت ملک تجاری در دبی
امتیاز اصلی که با خرید ملک تجاری در دبی خواهید داشت اینکه، با خرید هر نوع ملک تجاری در این شهر می توانید مالکیت تام تجاری نیز داشته باشید. یعنی اگر ملک تجاری در دبی بخرید و علاوه بر آن قصد ثبت و تاسیس انواع شرکت را در دبی داشته باشید، دیگر نیاز نیست که شریک یا اسپانسر اماراتی برای تاسیس شرکت خود داشته باشید. نکته مهمتر اینکه طبق قانون جدید خرید ملک تجاری در دبی در مناطق آزاد تجاری دبی، هم می توانید شرکت آفشور و هم شرکت آنشور در مناطق دبی تاسیس و راه اندازی نمایید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

با قانون جدید خرید ملک تجاری در دبی، تقاضای سرمایه گذاران، صاحبان کسب و کارهای بین المللی برای خرید ملک تجاری با اهداف سرمایه گذاری و مالکیت تجاری افزایش خواهد یافت. یکی از مزایای خرید ملک های تجاری در دبی این است که می توانید به عنوان یک خارجی، شرکت های آنشور در مناطق مختلف دبی تاسیس نمایید، چه در مناطق آزاد تجاری و یا در مناطق غیر آزاد تجاری. تحقیقات و یافته های موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل مبنی بر این است که با خرید ملک تجاری در مناطق دبی، فرصت های بیشتری برای فعالیت های کاری در قالب تاسیس شرکت های آنشور و آفشور خواهید داشت. یعنی با خرید ملک تجاری دامنه و حوزه فعالیت های تجاری، مالی، خدماتی یا تولیدی شما در دبی وسیع تر خواهد شد. بر اساس قانون ملک تجاری در دبی، مالکیت تام را در خرید ملک تجاری خواهید داشت و شما مسئول پرداخت هزینه های خرید زمین و یا ملک ساخته شده هستید. توجه به قیمت ملک تجاری در دبی بنا به متراژ، امکانات و نوع کاربری ملک بسیار ضروی است و علاوه بر آن نیز می توانید با ملک تجاری که خریده اید، مبادرت به ثبت انواع شرکت نموده و مهمتر اینکه مدیریت کل امور شرکت را نیز خود به عهده بگیرید و دیگر نیازی به شریک یا اسپانسر اماراتی برای ثبت شرکت در دبی نخواهید داشت.

 

از قانون جدید خرید ملک تجاری در دبی چه می دانید؟

برای مهاجرت به دبی آیا قصد خرید ملک تجاری در دبی ، ثبت شرکت یا سرمایه گذاری دارید؟ رونق و توسعه شهر دبی حاصل فروش نفت و درآمدهای نفتی نیست، بلکه توسعه امور مالی و انواع سرمایه گذاری، رشد صنعت توریسم و خرید و فروش انواع ملک باعث پیشرفت دبی شده است. دبی مرکز بسیار مهمی برای جذب انواع فعالیت های تجاری و بیزینس های بین المللی شده است. به همین علت برنامه های متنوع و قوانین جدیدی به منظور فراهم نمودن شرایط بهتر برای جذب هر چه بیشتر تجار، بازرگانان، کارآفرینان و شرکت های بین المللی در دبی وجود دارد.

اگر به عنوان یک کارآفرین قصد تاسیس شرکت و راه اندازی بیزینس یا هر نوع فعالیت اقتصادی و مالی در دبی داشته باشید، مسلما نیاز به دفتر کار خواهید داشت. که در پی آن یا به دنبال اجاره ملک تجاری و یا خرید ملک تجاری در دبی خواهید بود. شرایط فعلی در بازارهای تجاری و خرید و فروش انواع ملک از جمله ملک تجاری در دبی برای مهاجران، کارآفرینان، تجار و سرمایه گذاران بسیار مناسب است.

بخصوص برای آنهایی که قصد تاسیس و راه اندازی بیزینس برای طولانی مدت در دبی را دارند و علاوه بر آن به فکر دریافت اقامت دبی نیز هستند. البته بازده و مزایای خرید ملک تجاری به مراتب بسیار بهتر و بیشتر از اجاره ملک تجاری است. زیرا سرمایه گذاران و صاحبان ایده های نوین با خرید ملک تجاری، می توانند هزینه هایی که باید بابت اجاره ملک پرداخت کنند را صرف انجام و توسعه امور کاری و تجاری شان نمایند.

طبق قانون جدید خرید ملک تجاری در دبی، وقتی شما در دبی ملک میخرید، مالکیت کامل و تام ملک  مورد نظر را خواهید داشت که به آن مالکیت فری هلد می گویند. در واقع با خرید ملک تمام مسئولیت های نگهداری زمین و ملک ساخته شده به عهده خودتان است و می بایست همه هزینه های مربوط به خرید و نگهداری آن را نیز پرداخت نمایید. علاوه بر آن ،خرید ملک تجاری در دبی باید تحت نام و مالکیت شرکت تجاری تان باشد. در حال حاضر شرکت های آفشور تحت قوانین و مقررات خرید ملک تجاری در منطقه آزاد جبل علی (JAFZA) یا مرکز بورس کالاهای متنوع دبی (DMCC) ، قانونا مالکیت فری هلد را در خرید ملک تجاری شان دارند. این قانون جدید خرید ملک تجاری در دبی از تاریخ اول ماه ژوئن 2021 اجرایی می شود.

بیشتر بدانید!
اموال غیر منقول ، اموال منقول و فایده شناسایی آنها

 

تجارت در دبی با خرید ملک

بعبارتی صاحبان شرکت های آفشوری که در مناطق آزاد تجاری دبی ، ملک تجاری می خرند، مالک مطلق و تام به حساب می آیند، همینطور شرکت هایی که در منطقه آزاد تجاری دبی تشکیل و تاسیس می شوند، می توانند در همان منطقه آزاد تجاری با خرید ملک، مالکیت مطلق ملک خود و همچنین مالک تام فعالیت های کاری خود را داشته باشند. خرید ملک تجاری در دبی تحت نام شرکت، مزایایی به همراه دارد از جمله سرمایه گذاری مطمئن در حوزه تجارت بین الملل با مالکیت خصوصی. با اجرایی شدن قانون جدید خرید ملک تجاری در دبی، هم انواع سرمایه گذاری از جمله خرید ملک تجاری در دبی بیشتر خواهد شد و هم شرکت های بین المللی بیشتری برای توسعه امور کاری خود به دبی آمده و به تاسیس و ثبت انواع شرکت در دبی خواهند پرداخت.

از اول ماه ژوئن سال 2021 همه ملیت ها از دیگر کشورها، می توانند با خرید ملک تجاری در دبی ، تاسیس شرکت های آنشور داشته و مالکیت صد درصدی امور کاری خود را نیز داشته باشند. با اجرای این قانون، دیگر برای ثبت شرکت در دبی نیاز به شریک یا اسپانسر با ملیت اماراتی و یا نماینده اماراتی نخواهید داشت. در توضیح بیشتر عنوان می شود که قبل از اعلام این قانون جدید، برای ثبت یک شرکت آنشور در دبی، لازم بود که شما یک ملیت اماراتی به عنوان یک شریک یا اسپانسر داشته باشید.

خرید ملک های تجاری در دبی

علاوه بر آن شریک یا اسپانسر  شما با ملیت اماراتی، می بایست 51 درصد از سهم شرکت مورد نظر را نیز داشته باشد مانند سهمی از شرکت مسئولیت محدود، و شما فقط مجاز بودید که 49 درصد از سهم کل شرکت را داشته باشید. اما با صدور قانون جدید خرید ملک تجاری در دبی، می توانید هم مالکیت تام ملک خود را داشته و علاوه بر آن مدیر تام امور و فعالیت های کاری خود نیز باشید و دیگر دغدغه پیدا کردن یک شریک اماراتی را  برای ثبت شرکت نخواهید داشت.

 

هزینه خرید ملک های تجاری در دبی کدامند؟

آیا خرید ملک تجاری در دبی مالیات یا هزینه هایی دارد؟ آیا مالیات خرید ملک در دبی مانعی برای سرمایه گذاری در دبی است؟ پیرامون موضوع هزینه ها و مالیات خرید ملک های تجاری در دبی به توضیح موارد ذیل می پردازیم.

  • هزینه خرید خود ملک، بدین مفهوم که شما ملک تجاری را با متراژ مشخص و با امکانات آن بر حسب متر مربع می خرید. مانند یک مغازه، دفتر کار یا انبار. همانطور که میدانید قیمت خرید ملک تا حدود زیادی بستگی به محل و منطقه ای دارد که ملک مورد نظر در آن قرار دارد. مثلا قیمت خرید ملک تجاری در مرکز بازارهای تجاری و مالی دبی به مراتب بیشتر از قیمت خرید ملک تجاری در منطقه ای دیگر است.
  • پرداخت هزینه انتقال مالکیت به دپارتمان اراضی دبی (DLD) که 4 درصد از قیمت کل خرید ملک می باشد.
  • پرداخت 5 درصد مالیات بر ارزش افزوده
  •  هزینه نماینده املاک
  •  هزینه ثبت trustee که 4 هزار درهم امارات بعلاوه 5 درصد مالیات بر ارزش افزوده است، که می شود 4200 درهم امارات. در خرید، فروش و یا انتقال مالکیت ملک در دبی باید هزینه های آن را به اداره اراضی دبی پرداخت نمایید. قبلا پرداخت این هزینه ها فقط از طریق دفاتر دپارتمان اراضی دبی ممکن بود، اما در حال حاضر شرکت های تایید شده ای که trustee نامیده می شوند، در این پروسه نقش دارند و خدمات مرتبطی خارج از ساعات کاری دفاتر اولیه و اصلی دپارتمان اراضی دبی ارائه می دهند، مانند انتقال مالکیت که البته روند انتقال مالکیت و ثبت مالکیت در شرکت های trustee سریعتر انجام می شود.

خرید ملک مسکونی و تجاری در دبی بازده سود بالایی از سرمایه گذاری دارد ( return on investment ( ROI. اما طبعا انتظار می رود خرید ملک های تجاری سود بالاتری از  سود خرید ملک های مسکونی داشته باشند. بهترین و بیشترین ROI در اجاره دادن ملک های تجاری در دبی است، به خصوص اجاره های بلند مدت. زیرا خود مستاجران ملک های تجاری نیز ترجیح می دهند برای مدت طولانی در یک منطقه مانده تا بتوانند مشتریان ثابت داشته و علاوه بر آن در همان منطقه نیز شناخته و معروف شوند. خرید و فروش و حتی اجاره ملک های تجاری معمولا پرهزینه تر از خرید ملک مسکونی در دبی هستند، اما در عوض بیشترین بازده سود را نیز می توانند داشته باشند.

بیشتر بدانید!
حضانت طفل پس از فوت پدر و مادر

 

خرید ملک تجاری در مناطق دبی

آیا با بهترین مناطق دبی برای خرید ملک آشنا هستید؟ یکی از مناطق بسیار مناسب برای خرید ملک تجاری در دبی و ثبت شرکت در دبی ، مرکز فروش کالاهای دبی است. در مرکز بورس کالاهای دبی نیز ، سرمایه گذاران و صاحبان ایده های تجاری می توانند انواع ملک مانند دفتر کار، مغازه، طبقات تجاری بخرند و با خرید این نوع ملک ها، اصلا مشمول پرداخت مالیات بردرآمد شرکت و مالیات بر درآمد شخصی نمی شوند و مالکیت بیزینس و ملک را بطور صددرصدی خواهند داشت.

یکی دیگر از مناطق مناسب برای خرید ملک تجاری در دبی منطقه JLT می باشد. منطقه JLT متشکل از برجهای دریاچه جمیرا و ترکیبی از ساختمان های تجاری و اداری و ساختمان های مسکونی می باشد. علاوه بر آن یکی از بزرگترین مناطق توسعه یافته و بزرگ در دبی است. این منطقه هم برای زندگی مناسب است و هم برای کار و تجارت. منطقه JLT نزدیک شهر اینترنتی دبی و شهر مدیای دبی (  Dubai Media ) می باشد. صاحبان کسب و کارهای تجاری که مایل به خرید یا اجاره انبار در دبی هستند، مناطقی مثل جنوب دبی که نزدیک فرودگاه Al Maktoum است برایشان مناسب می باشد. یکی دیگر از گزینه هایی که برای خرید ملک تجاری در دبی مطرح است، خرید فضاها یا دفتر های کاری مشترک می باشد.

ملک تجاری در مناطق دبی

این نوع گزینه بیشتر برای کارآفرینان مبتدی مناسب است که با حداقل سرمایه می توانند یک ملک تجاری کوچک و اشتراکی را بخرند و برای توسعه امور کاری خود نیز هزینه هایی بالایی را هم پرداخت نکنند. با خرید این نوع ملک های تجاری که به آن CO-WORKING گفته می شود، می توانید به عنوان یک کارآفرین تازه کار و مبتدی، امور تجاری تان را آغاز نمایید. علاوه بر آن اگر در شروع کارتان، همکار و یا کارمندی هم  ندارید، و نیازی به اجاره یا خرید فضاهای بزرگ را برای کار ندارید، می توانید با خرید این فضاها، هزینه های شروع کار و فعالیت های بازرگانی خود را در دبی به حداقل برسانید. دبی مناطق بسیار مناسبی برای خرید فضاهای مشترک کاری دارد.

 

قانون ملک تجاری در دبی چه تغییراتی دارد؟

صاحبان کسب و کارهای بین المللی و کارآفرینان بین المللی هم می توانند در مناطق تجاری آزاد دبی انواع شرکت های تولیدی، خدماتی و مالی را تاسیس نمایند و هم در دیگر مناطق دبی. قبل از اعلام قانون جدید خرید ملک تجاری در دبی تفاوت خرید ملک در مناطق آزاد تجاری دبی و در مناطق غیر آزاد تجاری، فقط در نوع مالکیت ملک بود. در قانون جدید، خارجیان با خرید ملک تجاری، مالکیت مطلق و صددرصدی آن را خواهند داشت و علاوه بر آن مدیریت امور تجاری شان نیز به عهده خودشان است.

اما قبل از اصلاحات و تغییر در قوانین خرید ملک تجاری در دبی، شرکت هایی که در مناطق آزاد به ثبت رسیده بودند فقط میتوانستند با شرکت های خارج از دبی معامله و تجارت داشته باشند. اگر هم خارجیان در مناطق اصلی و غیر مناطق آزاد تجاری دبی، قصد تاسیس شرکت را داشتند، بدین منظور باید یک نفر که ملیت اماراتی داشته باشد را به عنوان اسپانسر یا شریک خود تعیین می کردند و 51 درصد از سهم آن تجارت و شرکت نیز تعلق به اسپانسر اماراتی داشت.

این قانون خیلی دوام نداشت و در سال 2018 پایه تغییرات آن برنامه ریزی شد. بعد از تغییرات و اصلاحات در قوانین خرید ملک تجاری در دبی، خارجیان می توانند در هر دو منطقه یعنی مناطق آزاد تجاری و یا در مناطق و بخش های اصلی ( غیر مناطق آزاد تجاری) ملک تجاری بخرند و مالکیت 100 درصدی آن را داشته باشند. علاوه بر آن مجاز به ثبت شرکت های آفشور و هم آنشور در دبی خواهند شد.

بیشتر بدانید!
نقد دادنامه در خصوص حدود زمانی اختیارات مدیران و مدیر عامل

در برنامه ریزی اولیه این قانون جدید، ثبت شرکت در بخش های اصلی( مناطق غیر آزاد تجاری) دبی محدود به ثبت بعضی از شرکت ها می شد. به همین دلیل 95 درصد از تجار و سرمایه گذاران تمایل به ثبت شرکت و فعالیت های تجاری در مناطق آزاد دبی و در نهایت خرید ملک تجاری در این مناطق داشتند. بنظر شما با قانون جدید خرید ملک تجاری در دبی، شرایط و فرصت های تجاری با فرانشیز در دبی دستخوش چه تحولاتی خواهند شد؟

 

قیمت ملک تجاری در دبی چقدر است؟

قیمت ملک تجاری در دبی تا حدودی بستگی به نوع کاربری آن دارد. بطور مثال ملک تجاری که در آن فعالیت تولیدی یا خدماتی انجام شود، قیمت خرید متفاوتی دارد. قیمت خرید یک واحد ملک تجاری مسلما کمتر از قیمت خرید یک مجتمع تجاری در دبی است. در نظر داشته باشید که خرید ملک های تجاری مانند انبار، دفترکار، فروشگاه و مغازه نیز قیمت های متفاوتی بر اساس کاربری، متراژ و امکانات آن دارد. بطور مثال ملک تجاری که برای دفتر کار در نظر گرفته شده، امکانات مشابه ای با فضای انبار ندارد. علاوه بر آن قیمت خرید ملک در منطقه های تجاری دبی نیز متفاوت است.

آیا با بهترین مناطق تجاری دبی برای خرید انواع ملک های تجاری آشنا هستید؟ ابتدا تصمیم بگیرید بر اساس نوع فعالیت کاری و تجارتی تان در کدام منطقه تجاری دبی قصد خرید ملک دارید و چه نوع ملک تجاری را برای خرید در نظر دارید، سپس قیمت خرید آن نیز برایتان مشخص می شود. مناطقی که در ذیل بدان اشاره می شود از بهترین مناطق تجاری دبی برای خرید انواع ملک تجاری می باشند:

  • business bey ، بیست درصد از خرید ملک های تجاری  در شهر دبی در این منطقه انجام می شود.
  • برجهای دریاچه جمیرا، ده درصد از آمار خرید ملک های تجاری در دبی در منطقه برجهای دریاچه جمیرا ثبت شده است.
  • جبل علی،  حدود 6 درصد خرید ملک تجاری در دبی در منطقه آزاد تجاری جبل علی می باشد. بطور مثال قیمت خرید هر فوت مربع انبار در منطقه آزاد تجاری جبل علی 167 هزار درهم امارات بوده است.
  • Al Quoz، کمتر از 5 درصد ملک تجاری در این منطقه به فروش رفته است.
  • شهر بین المللی، کمتر از 4 درصد ملک های تجاری دبی در شهر بین المللی دبی خرید و فروش می شوند.

 

مالکیت تجاری با خرید ملک

امتیاز اصلی که با خرید ملک تجاری در دبی خواهید داشت اینکه، با خرید هر نوع ملک تجاری در این شهر می توانید مالکیت تام تجاری را نیز از آن خود نمایید. یعنی اگر ملک تجاری در دبی بخرید و علاوه بر آن قصد ثبت و تاسیس انواع شرکت را در دبی داشته باشید، دیگر نیاز نیست که شریک یا اسپانسر اماراتی برای تاسیس شرکت خود پیدا کنید. نکته مهمتر اینکه طبق قانون جدید خرید ملک تجاری در دبی، در مناطق آزاد تجاری دبی هم می توانید شرکت آفشور و هم شرکت آنشور در مناطق دبی تاسیس و راه اندازی نمایید.

 

 

 

چنانچه با خواندن این مطالب، هنوز نکات و جزئیات دیگری را برای خرید ملک تجاری در دبی لازم دارید، می توانید با گفتگوی آنلاین یا مشاوره حضوری با وکلای متخصص این امر، از جدیدترین قوانین خرید ملک تجاری در دبی مطلع شوید. ضمن تشکر از مطالعه این مقاله، امیدواریم که در پروسه سرمایه گذاری تان در دبی از طریق خرید ملک تجاری، راهگشا و پشتیبان شما عزیزان باشیم.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
نوشته ای از:
زینت طاهری
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟