منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

دیگر عکس برای تمدید گذرنامه با خود نبرید!

دیگر عکس برای تمدید گذرنامه با خود نبرید! ، تمدید گذرنامه ، تمدید پاسپورت ،
دیگر عکس برای تمدید گذرنامه با خود نبرید! ، تمدید گذرنامه ، تمدید پاسپورت ،
دیگر لازم نیست برای تمدید گذرنامه تان عکسهمراه خود داشته باشید. این کار در پلیس بعلاوه 10 انجام میشود. برای آگاهی از چند و چون ماجرا و همچنین مدارک مورد نیاز برای تمدید پاسپورت با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

شما هم نیاز به عکس برای تمدید گذرنامه ی خود دارید؟ آیا از شرایط گرفتن عکس پاسپورت اطلاع دارید؟ آیا می دانید که در مراکز پلیس بعلاوه 10 دیگر عکس های آتلیه ای پذیرفته نمی شود و شما باید حتما در آنجا عکس بیندازید؟ مسلما این خبر برای آندسته از افرادی که به عکسهای مدارک خود بسیار اهمیت می دهند یک خبر ناگوار خواهد بود چرا که از این تاریخ به بعد تصاویر گذرنامه هم شبیه عکس کارت ملی خواهد شد!  پیشنهاد میکنم حتما با موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل همراه باشید تا به یکی از معضلات تمدید گذرنامه که مساله عکس برای پاسپورت است، بپردازیم.

البته خدمات الکترونیک به این شکل بد نیست و سرعت کارها را افزایش می دهد مثل گرفتن آنلاین گواهی عدم سوء پیشینه از ثنا که با آن میتوانید ظرف 24 ساعت روی دریافت نسخه الکترونیک گواهی حساب کنید. گرفتن عکس در زمان تمدید گذرنامه دستاورد خوبی است به شرطی که هم تجهیزات مناسب برای این کار وجود داشته باشد هم این مراکز نیروی آموزش دیده به منظور عکاسی داشته باشند.

البته پیش از اینکه به بحث وارد شویم باید بدانید که در حال حاضر وظیفه تمدید پاسپورت شهروندان بر عهده مراکز پلیس بعلاوه 10 است و یکی از مدارک مورد نیاز برای تمدید پاسپورت جدیدترین عکس متقاضی بود که اخیرا بدون سر و صدا تغییر کرده است. حالا که بحث به اینجا کشده شد بد نیست که با هم مروری داشته باشیم به مدارک مورد نیاز برای تمدید گذرنامه که در ادامه نقل می کنیم:

مدارک مورد نیاز برای تمدید گذرنامه

حضور شخص متقاضی (صاحب گذرنامه) در همه گروه‌های سنی الزامی است.
1- تهیه فرم و شناسه گذرنامه از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) (هزینه اخذ شناسه 1000 تومان می‌باشد)
2- پرداخت مبالغ زیر از طریق دستگاه کارتخوان (POS) مستقر در دفاتر
توجه : واریز از طریق اینترنت، عابربانک و فیش واریزی بانک به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
الف : 100 هزار تومان
ب: 50 هزار تومان
مدارکی که می‌بایست توسط کلیه متقاضیان ارائه گردد:
3- موارد مشترک میان بانوان و آقایان:
1-3) اصل شناسنامه و کارت ملی و یا تأئیدیه ثبت احوال برای کلیه متقاضیان.
2-3) ارائه اصل آخرین گذرنامه (در صورت معتبر بودن)
الف: آقایان بدون کلاه، عینک، کراوات، زیور آلات و آرایش مو و محاسن به طوری که پیشانی و گوش‌ها مشخص باشند. همچنین رنگ لباس و زمینه یکسان نباشد.
ب: خانم‌ها با حجاب کامل بدون آرایش و زیورآلات، با استفاده از روسری و یا مقنعه ساده و تیره به طوری که گردی صورت مشخص باشد. (برای دختران بالای 6 سال با حجاب کامل)
4-3) اجازه محضری برای افراد زیر 18 سال از سوی پدر و یا قیم قانونی.
5-3) افراد بالای 15 سال ضمن حضور در دفتر می‌بایست شناسنامه عکسدار ارائه نمایند.
6-3) افراد زیر 15 سال ضمن حضور در دفتر می‌بایست گواهی اشتغال به تحصیل، دفترچه بیمه و یا گذرنامه عکسدار ارائه نمایند.
توجه: برای افراد زیر 6 سال،کودک می‌بایست در دفتر حاضر شده و ولی کودک یک قطعه عکس از کودک خود را ارایه نماید.
7-3) بازنشستگان نظامی که 5 سال تمام از بازنشستگی آنها نگذشته است ارائه نامه از حفا یگان مربوطه الزامی است.
8-3) بازنشستگان نظامی که 5 سال از بازنشستگی آنها می‌گذرد می‌بایست اصل و کپی کارت کانون بازنشستگان را ارایه دهند (نیازی به ارایه گواهی از سازمان متبوع نمی‌باشد).
9-3) نظامیان شاغل می‌بایست نامه موافقت حفا یگان مربوطه را ابتدا به دبیرخانه اداره گذرنامه ارائه و پس از ثبت به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی ارایه نمایند.
 

4- موارد مربوط به بانوان:

بیشتر بدانید!
گام به گام تا دریافت عدم سوء پیشینه از ثنا

1-4) اجازه محضری برای بانوان متأهل از سوی همسر.

توجه: بانوان مقیم خارج در صورتی که شوهر خارجی اختیار نموده باشد نیازی به اجازه محضری همسر ندارند، همچنین اقامت با گذرنامه ایرانی قابل قبول است.
توجه: بانوانی که همسر آنها فوت نموده، می‌بایست اصل گواهی فوت همسر و یا اصل شناسنامه باطل شده همسر و بانوان مطلقه می‌بایست اصل طلاق‌نامه را ارائه نمایند.
 

5- موارد مربوط به آقایان:

1-5) ارائه اصل و کپی کارت پایان خدمت یا معافیت صرفاً هوشمند(کارت‌های قدیمی اعتبار ندارند) و یا موافقت‌نامه سازمان وظیفه عمومی برای مشمولین.

توجه 1: کسانی که اقدام به تعویض کارت پایان خدمت یا معافیت قدیمی به هوشمند نموده‌اند، بعد از گذشت 24 ساعت از درخواست تعویض، می‌توانند با ارایه برگه ثبت درخواست تعویض کارت به افسران گذرنامه مستقر در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی، درخواست صدور یا تعویض گذرنامه دهند.
توجه 2: آقایان بالای 50 سال احتیاج به ارایه کارت پایان خدمت ندارند.
2-5) آقایان دانشجو و یا دانش آموز برای خروج از کشور می‌بایست نامه از محل تحصیل خود دریافت و به سازمان وظیفه عمومی تحویل نمایند.
 

6- چند نکته مهم:

1-6) برای متولدین خارج از کشور ارایه مدرک نحوه ورود الزامی است.

2-6) برای ابطال گذرنامه‌هایی که بالای یک سال اعتبار دارند ارائه نامه از ادارات گذرنامه الزامی است.

دیگر عکس برای تمدید گذرنامه با خود نبرید!

دیگر برای تمدید پاسپورت عکس با خود نبرید!

همان طور که مشاهده میکنید در سایت پلیس +10 برای تمدید از شما عکس  با شرایط ذکر شده  میخواهند حال شما برای این موضوع حتما به بهترین استدیو عکس و فیلم محله ی خود رفته و برای اینکه طبق شرایط خواسته شده عکس بیومتریک باشد بهترین عکس برای تمدید پاسپورت خود با پرداخت هزینه ی بالا تهیه میکنید و در این حین چند روزی نیز وقت صرف میکنید تا آماده شود غیر از آماده شدن بیشتری از برنامه ی خود را نیز کنسل میکنید تا به عکاسی معتبر بروید و بهترین عکس برای پاسپورت خود را انتخاب کنید.
غافل از اینکه مدتی است که برای عکس گذرنامه هیچ عکسی از بیرون پذیرفته نمیشود و شما باید در حضور متصدی گذر نامه در شعبه ی پلیس +10 عکس فوری در حضور فرد بگیرید!

عکس برای تمدید گذرنامه

برای این موضوع از شما 75000 ریال دریافت میکنند، مبلغ را هم در نظر نگیرید برای خانم هایی که از این موضوع اطلاع ندارند بسیار وضع غیر مناسبی است زیرا نه شرایط گرفتن عکس پاسپورت نه پوشش مناسبی برای این موضوع با خود همراه دارند و نه زمانی برای فراهم کردن آن وجود دارد.
پس حواستان باشد قبل از رفتن به هر کدام از شعبه های پلیس +10 با خود مواردی که لازم دارید را همراه داشته باشید همچنین هزینه ی اضافی برای عکاسی قبل از رفتن به دفتر تمدید پاسپورت نکنید.
حال در صورتی که درباره شرایط گرفتن عکس پاسپورت سوالی دارید و یا از لیست جدید شعب دفاتر پلیس +۱۰ تهران اطلاع ندارید میتوانید در بخش انجمن حقوقی و مهاجرتی اریکه عدل سوالات خود را در این خصوص مطرح نمایید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

4 پاسخ

  1. ما یه خونواده ۴نفره هستیم ۸۰۰ هزار تومان برای عکس پاسپورت هزینه کردیم بعد فهمیدیم عکس از بیرون قبول نمیکنند.حتی خود عکاس هم چیزی نگفت

  2. پاسپورت و کارت ملی و شناسنامه هر کسی مدرک هویتی افراد می باشد و قابل ارایه با ارگانهای مربوطه و حتی سفارت خانه ها و پلیس های مرزی کشورها است.متاسفانه در ایران اوج بی سلیقگی که فقط و فقط بخاطر کسب سود و در آمد است صورت میگیرد و عکسها را افرادی با تجهیزاتی میگیرند که هیچ آشنایی با عکس و عکاسی ندارند.متاسفانه بعد از عکسهای مفتضح کارت ملی با عکسهای مفتضح تر پاسپورت مواجه هستیم.عکسهای پاسپورت را جوری میگیرند که آدم از خودش متنفر میشه.خدایا ما چه گناهی داریم اینجا بدنیا آمدیم که باید دغدغه عکس پاسپورت و کارت ملی و گواهینامه را هم داشته باشیم؟!!

  3. بیچاره صنف عکاسان . از تلخی این مدیریت اصناف هر چی بگی کمه من عکاسم و دارم شغلمو تغییر میدم متاسفانه هیچگونه مدیریتی و رسیدگی در این مورد نمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟