منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

راهکار ثبت نرم افزارهای رایانه ای

ثبت نرم افزار-وکیل مالکیت فکری-وکیل ثبت نرم افزار-اختراع نرم افزار-مالک نرمم افزار
ثبت نرم افزار-وکیل مالکیت فکری-وکیل ثبت نرم افزار-اختراع نرم افزار-مالک نرمم افزار
در این مقاله قصد داریم تا با همفکری وکیل مالکیت فکری ، موضوع مهم و کلیدی ثبت نرم افزار را مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم و موضوعات مرتبط با آن از جمله مالکیت نرم افزار ، اختراع نرم افزار ،مالک نرم افزار و همچنین وظایف وکیل ثبت نرم افزار را مورد واکاوی قرار دهیم .

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

در این مقاله قصد داریم تا با همفکری وکیل مالکیت فکری ، موضوع مهم و کلیدی ثبت نرم افزار را مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم و موضوعات مرتبط با آن از جمله مالکیت نرم افزار ، اختراع نرم افزار ،مالک نرم افزار و همچنین وظایف وکیل ثبت نرم افزار را مورد واکاوی قرار دهیم .

 

آیا امکان ثبت نرم افزار وجود دارد

خیلی از فعالان حوزه خدمات رایانه ای و متخصصان علم کامپیوتر از جمله برنامه نویس ها ، از این موضوع اطلاع ندارند که امکان ثبت نرم افزار وجود دارد و یا امکان ثبت اختراع نرم افزار وجود دارد .

این در حالی است که همواره موضوع مالکیت نرم افزار و اینکه چه کسی مالک نرم افزار محسوب می شود ، همواره یکی از دغدغه های تیم های نرم افزاری بوده .

با این حال یکی از اهداف اصلی ارائه چنین مقالاتی این است که برنامه نویس ها و تیم های نرم افزاری با خدمات وکیل ثبت نرم افزار آشنا شده و عملا امکان بهره مندی از راهنمایی و مشاوره های وکیل مالکیت فکری برای آن ها فراهم شود .

 

مرجع ثبت نرم افزار

یکی از سوالات مهمی که در ابتدای پروسه ثبت نرم افزار ذهن متخصصین این حوزه را به خود مشغول می کند ، این است که برای شروع این پروسه به چه مرجعی باید رجوع کرد ؟

بهترین پاسخ را می توان این گونه ارائه داد که برای آغاز این فرآیند باید به وکیل ثبت نرم افزار یا وکیل مالکیت فکری مراجعه نمایید ، چرا که موضوع ثبت نرم افزار و امور مربوط به مباحث مالکیت نرم افزار در دنیای حقوق یکی از موضوعات بسیار تخصصی است و این در حالی است که در مواردی موضوع ثبت اختراع نرم افزار مطرح است که کار را تخصصی تر کرده و نیاز به همراهی وکیل ثبت اختراع  را محسوس تر می کند.

بیشتر بدانید!
ازدواج مجدد مرد و حقوق همسرش در این موقعیت

با این حال فرآیند ثبت نرم افزار  باید بوسیله وکیل ثبت نرم افزار مدیریت شود که این موضوع می تواند مالک نرم افزار را هرچه بیشتر دلگرم کند که هیچ فردی به غیر ااز مالک نرم افزار نمی تواند از حقوق متصوره بهره مند شود .

 

چه نرم افزاری قابلیت ثبت شدن را دارد

برای ارائه یک پاسخ مناسب در ابتدا تعریف قانونی را ارائه می دهیم تا پس از آن مشخص شود که چه ویژگی هایی برای ثبت نرم افزار باید وجود داشته باشد و چه ساختاری می تواند به عنوان اختراع نرم افزار تلقی شود .

بر اساس قانون ، نرم افزار عبارت است از مجموعه برنامه های رایانه ای ،رویه ها ،دستور العمل ها و مستندات مربوط به آن ها و نیز اطلاعات مربوط به عملیات یک سیستم رایانه ای که دارای کاربری مشخص بوده و بر روی یکی از حامل های رایانه ای ضبط شده باشد .

با مبنا قرار دادن این تعریف می توان اینگونه نتیجه گیری کرد که فرد متخصص با دارا بودن شرایط لازم به وکیل ثبت نرم افزار رجوع می نماید و پس از آن وکیل مالکیت فکری با احاطه ای که بر قواعد و قوانین موجود دارد با تطبیق قواعد قانونی و شرایط نرم افزار ، مسیر شفافی را در اختیار مالک نرم افزار قرار داده و باعث می شود که در پروسه ثبت نرم افزار تمام ضوابط برای حفاظت از مالکیت نرم افزار صورت پذیرد .

 

حقوق مادی و معنوی نرم افزار

در رابطه با موضوع مالکیت نرم افزار و حفظ حقوق مادی و معنوی آن، باید عنوان داشت که در صورتی می توان حفظ حقوق مالک نرم افزار را تضمین نمود ، که تمام پروسه ثبت نرم افزار از طریق خاص خود و با همراهی وکیل ثبت نرم افزار صورت پذیرد که در این صورت حقوق مادی و معنوی نرم افزار صرفا به مالک نرم افزار تعلق می گیرد و هیچ کس بدون اجازه و توافق کتبی نمی تواند خللی در امور مربوط به نشر و توزیع آن وارد آورد .

بیشتر بدانید!
موارد حقوقی مهم در نقد کردن چک دبی

 

پس از ارائه توضیحات فوق اکیدا توصیه می کنیم و مخاطبین خود را فعالان حوزه استارت آپ، فری لنسر ها و تمامی فعالان این عرصه قرار می دهیم که پس از ایجاد یک نرم افزار با ملاک قرار دادن تعریف قانونی که ارائه شد ، حتما اقدامات لازم را در جهت ثبت آن آغاز کنید ، چرا که همواره سوءاستفاده از ایده های نو محتمل است .

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
نوشته ای از:
وکیل روز افزای
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟