منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

مزایا و معایب مهاجرت به پرتغال

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل در این مقاله به بررسی مزایا و معایب مهاجرت به پرتغال پرداخته و یکی از مناسب ترین مکان ها برای کار ، زندگی و تحصیل را به علاقمندان تحصیل در کشور های اروپایی معرفی خواهند کرد .

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل در این مقاله به بررسی مزایا و معایب مهاجرت به پرتغال پرداخته و یکی از مناسب ترین مکان ها برای کار ، زندگی و تحصیل را به علاقمندان تحصیل در کشور های اروپایی معرفی خواهند کرد .

مهاجرت و زندگی در هر کشوری مزایا و معایب خاص خود را دارد که لازم است قبل از انتخاب مکان و کشور مقصد برای مهاجرت با آن آشنا شد . پرتغال یکی از کشور هایی است که مورد توجه بسیاری از علاقمندان مهاجرت به اروپا قرار گرفته است .

 

بررسی مزایا و معایب مهاجرت به پرتغال

فرد متقاضی مهاجرت به پرتغال لازم است قبل از هر گونه تصمیم گیری در مورد مهاجرت به این کشور با مزایا و معایب مهاجرت به پرتغال آشنا شده و با توجه به شرایط اقتصادی ، کاری ، اجتماعی و فرهنگی خود بهترین تصمیم را اخذ نماید .

پرتغال مانند هر نقطه دیگری از جهان مزایا و معایب مختلفی برای زندگی دارد ، البته مزایای زندگی و مهاجرت در این کشور بر معایب آن پیشی گرفته و همین امر باعث شده آمار مهاجرت به این کشور رو به افزایش باشد . مهمان نوازی و مهربانی مردم پرتغال ، امکان برقراری ارتباط به زبان انگلیسی ، مقرون به صرفه بودن هزینه زندگی از مزایای زندگی و مهاجرت به این کشور است .

از مزایای زندگی و مهاجرت تحصیلی به پرتغال می توان به امکان کار همزمان با تحصیل در این کشور ، بالا بودن سطح درآمد و فرصت های شغلی متعدد اشاره کرد. البته مهاجرت به این کشور معایبی نیز دارد ، از معایب مهاجرت به این کشور می توان به گرم بودن هوا در تابستان و سردی در زمستان ، خطرناک بودن رانندگی در این کشور ، دشواری فراگیری زبان پرتغالی و غیره اشاره کرد.

 

شرایط جغرافیایی کشور پرتغال

پرتغال کشوری واقع در جنوب غربی اروپا به مساحت ۹۲ هزار کیلومتر مربع است. جمعیت ساکنین این کشور بالغ بر ۱۰ میلیون نفر است که اکثر آن ها مسیحی کاتولیک هستند.این کشور دارای دو منطقه کلان شهری عمده یکی به نام لیسبون در سمت جنوب و دیگری پورتو در سمت شمال است  پایتخت و بزرگ ترین شهر این کشور لیسبون نام دارد. زبان رسمی ساکنین پرتغال ، زبان پرتغالی و واحد پول آن یورو است. این کشور از اعضای اتحادیه اروپا و ناتو است.

بیشتر بدانید!
مراحل خرید ملک در پرتغال

پرتغال از سمت شرق و شمال به اسپانیا و از سمت غرب به اقیانوس اطلس محدود می شود. پرتغال دارای آب و هوای معتدل است که از سمت شمال مرطوب تر و از سمت جنوب خشک تر و گرم تر می باشد.

 

مزایای مهاجرت به پرتغال

  • مردم مهربان و مهمان نواز: مردم این کشور بسیار مهربان و مهمان نواز هستند به گونه ای که با وجود موانع زبانی با همسایگان ، همکاران و هم کلاسی های خارجی خود ارتباط نزدیکی برقرار می کنند . مردم این کشور تبعیض نژادی ندارند .
  • آب و هوای پرتغال: آب و هوای این کشور عالی است . به طور کلی ماه های مارس تا اکتبر گرم هستند و ماه های جولای و اگوست واقعا گرم می شوند و دما تا ۴۰ درجه سانتی گراد افزایش می یابد.
  • سواحل زیبای پرتغال: این کشور دارای سواحل زیبایی است که کل مناطق غربی و شرقی این کشور را پوشش می دهد . این سواحل تمیز و سفید هستند و تنها در ماه های جولای و آگوست این سواحل بسیار شلوغ می شوند.
  • پاسخگو بودن مسئولین پرتغال: مسئولین اداره مهاجرت و دیگر اداره های این کشور وقت زیادی برای پاسخگویی به سوالات متقاضیان داخلی و خارجی صرف می کنند.
  • امکان برقراری ارتباط به زبان انگلیسی در پرتغال: نسل جوان این کشور به زبان انگلیسی آگاهی دارند و این امر سبب راحتی ارتباط برقرار کردن آن ها با افراد خارجی می باشد.
  • حمل و نقل و رانندگی در پرتغال: میزان ترافیک در پرتغال در مقایسه با کشور های دیگر در اروپای شمالی بسیار سبک تر است ، به جز در شهر های بزرگ که درساعت هایی از روز ترافیک سنگین است.
  • شبکه های جاده ای: پرتغال دارای یک شبکه جاده ای خوب است و اغلب اوقات این خطوط جاده ای خلوت هستند.
  • هزینه زندگی: تولید کلی در این کشور مقرون به صرفه است . غذا ، نان و کالا های مورد نیاز برای زندگی به طور کلی ارزان و در دسترس هستند.
بیشتر بدانید!
شرایط اخذ ویزای کار پرتغال

شما میتوانید با مطالعه مقاله سبک زندگی در پرتغال ، اطلاعات جامعی را از چگونگی زندگی در این کشور به دست بیاورید.

 

معایب مهاجرت به پرتغال

  • کندی و کند قدم برداشتن مردم پرتغال : علی رغم این که مردم پرتغال بسیار مهربان و مهمان نواز هستند ، گاهی اوقات سبب ناراحتی مهاجرین می شوند ، چرا که مردم پرتغال برای حل مشکلات و مسائل عجله ای ندارند و بسیار کند و آرام پیش می روند.
  • آب و هوای پرتغال : اگرچه گرمی هوای پرتغال در بعضی از فصول سال به عنوان مزایای زندگی در این کشور مورد بررسی قرار می گیرد ، اما این کشور همیشه گرم نیست و زمستان های پرتغال بسیار سرد و مرطوب است .
  • خطرناک بودن رانندگی در این کشور : مردم این کشور اغلب با سرعت بالا رانندگی می کنند و همین سرعت بالا سبب وقوع تصادف های رانندگی بسیار زیاد در این کشور می شود.
  • دشواری فراگیری زبان پرتغالی: زبان پرتغالی یکی از دشوارترین زبان ها برای یادگیری و تلفظ است و یادگیری این زبان مستلزم تلاش است و مسیری طولانی پیش رو فراگیران این زبان قرار دارد.
  • بالا بودن هزینه کالاهای مصرفی: هزینه کالاهای مصرفی در پرتغال بالاست و تا حدودی بین ۲۰ تا ۵۰ درصد گرانتر از هزینه ای است که مهاجرین در کشور های خود می پردازند.

 

هزینه زندگی در پرتغال

همان گونه که در مبحث کلی مزایا و معایب مهاجرت به پرتغال بیان شد ، هزینه زندگی در پرتغال در مقایسه با دیگر کشور های اروپایی ارزان و مقرون به صرفه است .البته هزینه زندگی در این کشور به عادات زندگی و شهر محل اقامت بستگی دارد . هزینه زندگی در این کشور به طور متوسط برای هر نفر حدود 800 تا 1000 یورو در هر ماه می باشد.

بیشتر بدانید!
ویزای بازنشستگی پرتغال چیست

هزینه زندگی در این کشور حدود ۶۵ درصد بیشتر از ایران است که هزینه های خوراک ، پوشاک ، سلامت ، حمل و نقل را پوشش می دهد ، هزینه اجاره مسکن که جداگانه محاسبه شده ، حدود ۳۷ درصد بیشتر از ایران می باشد.به طور کلی هزینه های مربوط به مسکن و اجاره ی خانه بیشترین بخش از هزینه های جاری در کشور پرتغال را به خود اختصاص داده است.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد مزایا و معایب مهاجرت به پرتغال میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به پرتغال مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره مند شوید.

در صورتی هم که قصد خرید ملک در پرتغال را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟