منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

مستر کارت یا ویزا کارت ، کدام بهتر است ؟

تفاوتهای مستر کارت و ویزا کارت ، تفاوتهای ویزا کارت و مستر کارت ، فرق مستر کارت و ویزا کارت ، تفاوت مستر کارت و ویزا کارت
تفاوتهای مستر کارت و ویزا کارت ، تفاوتهای ویزا کارت و مستر کارت ، فرق مستر کارت و ویزا کارت ، تفاوت مستر کارت و ویزا کارت
در خصوص کارتهای فیزیکی بانکی ، مستر کارت و ویزا کارت و تفاوت میان آنها ، سوالات بسیار زیادی مطرح می شود . امروز بر آن شدیم که تفاوتهای مستر کارت و ویزا کارت را بررسی کنیم و به این سوالات پاسخ دهیم . اگر شما هم مشتاق هستید در خصوص فرق مستر کارت و ویزا کارت بیشتر بدانید با دپارتمان بانکی اریکه عدل همراه باشید .

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

در خصوص کارتهای فیزیکی بانکی ،  مستر کارت و ویزا کارت و تفاوت میان آنها ، سوالات بسیار زیادی مطرح می شود . امروز بر آن شدیم که تفاوتهای مستر کارت و ویزا کارت را بررسی کنیم و به این سوالات پاسخ دهیم . اگر شما هم مشتاق هستید در خصوص فرق مستر کارت و ویزا کارت بیشتر بدانید با  دپارتمان بانکی اریکه عدل همراه باشید .

مستر کارت یا ویزا کارت ، کدام بهتر است ؟

مستر کارت یا ویزا کارت ؟

تعریف مستر کارت و ویزا کارت و مقایسه این دو کارت بانکی

مسترکارت چیست ؟

مستر کارت ( Master Card ) یک سرویس مالی چند ملیتی آمریکایی است که توسط شرکتی عظیم به نام مستر کارت ورلدواید در نیویرک آمریکا سازماندهی می گردد . در سراسر جهان ، اهداف بنیادین مستر کارت ارائه خدمات دریافت و پرداخت برای بانکها ، صدور کارتهای بانکی مختلف با تونایی خرید کالا یا خدمات است .

مستر کارت ورلدواید در سال 1966 پایه گذاری شده و  از آن زمان به ارائه خدمات بانکی مشغول بوده است. مستر کارت در سال 2006 از یک شرکت خصوصی به یک شرکت سهامی عام تبدیل شد و مالکیت آن بین 25 هزار موسسه مالی و اقتصادی که کارتهای بانکی را تحت برند مستر کارت صادر می نمایند تقسیم شده است . مسترکارت یکی از سه برند کارت بانکی برجسته دنیا می باشد که در سرتاسر جهان مورد پذیرش نهادهای مالی و فروشگاههاست .

پس همانطور که ملاحظه فرمودید مستر کارت یک برند تجاری است که بانکها با استفاده از این برند اقدام به صدور کارتهای بانکی می نمایند . در موارد صدور کارت اعتباری مسترکارت ، حساب شخص دارنده کارت توسط موسسه مالی صادر کننده کارت بانکی مدیریت می گردد و به مسترکارت ورلدواید ارتباطی پیدا نمی کند .

در کشور ما برند کارت بانکی وجود ندارد و هر بانک و موسسه مالی فعال در عرصه بانکداری کارت بانکی را به نام خود صادر می نماید این کارتها متاسفانه بر خلاف کارتهای بانکی بین المللی همچون مسترکارت  مورد شناسایی سایر کشورها قرار نگرفته است .

بیشتر بدانید!
روش انتقال آی پی آی دی (IPID) در محیط بین الملل

 موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل در خدمات بانکی بین المللی خود و در سرویس های حساب بانکی میلینیوم پرتغال ، حساب بانکی الپینیوم لیختن اشتاین ، حساب بانکی بردرسواسو و حساب بانکی کردیت فانسیر ، اقدام به ارائه مستر کارت می نماید .

 

ویزا کارت چیست ؟

ویزا کارت نیز یک سرویس مالی چندملیتی است که توسط موسسه ویزا واقع در شهر فاستر کالیفرنیای آمریکا ارائه می گردد . ویزاکارت انتقال الکترونیکی وجه را به سرتاسر دنیا تسهیل می نماید و این کار از طریق خدمات کارت اعتباری یا دبیت ویزا کارت صورت می گیرد .

نکته حائز اهمیت این است که موسسه ویزا ، مستقیما ویزا کارت صادر نمی نماید یا اینکه به عملیات اعتباری حسابها یا افزایش و کاهش آن دخالتی نمی کند بلکه برند خود را تحت عنوان ویزا در اختیار موسسات مالی قرار می دهد تا بانکها در قالب آن به صدور کارتهای بانکی اعتباری ، دبیت ، پیش پرداخت و … اقدام نمایند .

در حال حاضر تراکنش های ویزا کارت در سراسر جهان به 100 میلیارد تراکنش با ارزش 6.8 ترلیون دلار رسیده است ! با در نظور گرفتن این اعداد و ارقام ، حجم مبادلات ویزا کارت سه برابر مستر کارت است .

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل با ارائه خدمات تخصصی بانکی ، امکان دسترسی مستقیم ایرانیان به ویزاکارت را فراهم آورده است . در سرویس افتتاح حساب بانکی در کردیت فانسیر فرانسه علاوه بر صدور مسترکارت ، ویزاکارت نیز صادر می گردد .

 

مقایسه ویزا کارت و مستر کارت

ویزا کارت و مسترکارت دو شرکت برجسته ارائه دهنده خدمات کارت بانکی در سرتاسر دنیا هستند . خدمات هر دوی این سرویس دهندگان بانکی تا حدود زیادی مشابه می باشد . در حالی که ویزا اعلام نموده است که حدود 2.4 میلیاد کارت در بیش از 200 کشور دنیا صادر نموده است مسترکارت از ارائه اطلاعات مشابه خودداری نموده و فقط تصریح نموده است که 18 میلیارد پرداخت بین المللی با مستر کارت انجام می گردد .

بیشتر بدانید!
انواع حساب بانکی آفشور در 2022

مقایسه پایانه های فروشگاهی که این کارتها در سرتاسر جهان در آن پذیرفته می شوند که اکنون به حدود 30 میلیون پایانه می رسند، کار بسیار مشکلی است .

تا جایی که برای بیشتر مشتریان مهم است واقعا تفاوت عمده ای میان این دو کارت بانکی نیست .هر دوی آنها هم ویزا کارت و هم مستر کارت در بیش از 200 کشور دنیا پذیرفته شده اند و بسیار نادر است که شما مکانی را پیدا کنید که یکی از این کارتها را بپذیرید و دیگری را خیر .

در هر صورت همانطور که بیان گردید هیچ کدام از ویزا کارت و یا مستر کارت خود مستقیما در صدور کارتهای بانکی دخالتی ندارند . هر دوی آنها تنها در دسته بندی روشهای پرداخت جای می گیرند . این شرکتها برای صدور انواع کارتهای بانکی با این روشهای پرداخت از بانکها و موسسات مالی در سراسر جهان کمک می گیرند . کلیه مسائل مرتبط با سود بانکی ، کارمزدها ، هزینه های سالانه به بانک صادر کننده مبوطه می شود و ارتباطی به ویزا کارت یا مستر کارت پیدا نمی کند.

به هر صورت به دلیل عدم تفاوت چندان میان برند ویزا یا مستر کارت ، مشتری بهتر است به جای اینکه به برند کارت بانکی خود توجه نماید به نرخ سود و ویژگی های کارت و حساب بانکی مانند حفاظت از کلاهبرداری ، بیمه اجاره اتومبیل و …  توجه نماید .

به طور مثال بانک بردرسواسو نیوزلند که فقط کارت بانکی مستر کارت صادر می نماید به ایرانیان کد سوییفت هم ارائه می دهد در حالی که کردیت فانسیر فرانسه که هم ویزا کارت و هم مستر کارت صادر می نماید از کد سوییفت برخوردار نیست . مشتری باید ببیند که کدام ویژگی بانک مورد نظر و حساب بانکی مربوطه بیشتر به کار او می آید وگرنه تفاوت چندانی در برند کارتها نیست .

بیشتر بدانید!
روش های پرداخت در تجارت بین الملل

برندهای معروف دیگری در دنیای کارتهای بانکی نیز موجود است همانند AMERICAN EXPRESS و Diners Club از این دسته اند .

در هر صورت ، تجار ایرانی که قصد نقل و انتقال وجه در قرارداد ها و معاملات را دارند و یا کسانی که قصد دارند این حسابهای بانکی را به فروشگاههای برنامه های موبایل مانند گوگل پلی و اپ استور اپل یا کامپیوتر معرفی نمایند نباید در خصوص برند کارت بانکی شان حساسیت به خرج بدهند . همانطور که گفته شد ویزا کارت و مسترکارت در امکانات عمومی و تجاری ، دریافت و پرداخت و پذیرش بین المللی کاملا به یکدیگر شباهت دارند .

حتی کسانی که به قصد مسافرت خارجی ، به دنبال افتتاح حساب بانکی بین المللی هستند نیز باید بدانند که کمتر جایی در دنیا وجود دارد که هر دو کارت ویزاکارت و مستر کارت مورد پذیرش نباشد . اگر یکی مورد قبول باشد حتما دیگری نیز مقبول خواهد بود .

به هر تقدیر موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل با ارائه هر دو برند کارت بانکی ، ویزا کارت و مستر کارت خدمتگذار هموطنان گرامی در محیط بین المللی می باشد .

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟