منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

پس ندادن سند ملک و درخواست المثنی

پس ندادن سند ملک و درخواست المثنی
پس ندادن سند ملک و درخواست المثنی
اگر سند نزد شخص دیگری باشد و شما با موضوع پس ندادن سند ملک مواجه شوید ، چه باید کرد ؟ آیا در این مواقع هم می توان از اداره ثبت درخواست سند المثنی کرد یا خیر. با ما همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم. 

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

در این مقاله به یاری متخصصین و وکلای دپارتمان املاک اریکه عدل به مبحث پس ندادن سند ملک و درخواست المثنی می پردازیم. همانگونه که می دانید ما در مقاله « مفقود شدن سند ملک و تشریفات درخواست المثنی » که بسیار هم مورد استقبال قرار گرفت به صورت مفصل به بحث اخذ سند المثنی ملک و جزئیات آن پرداختیم. اما اگر سند نزد شخص دیگری باشد و شما با موضوع پس ندادن سند ملک مواجه شوید ، چه باید کرد ؟ آیا در این مواقع هم می توان از اداره ثبت درخواست سند المثنی کرد یا خیر. با ما همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

 

پس ندادن سند ملک و درخواست المثنی

مسلما اگر شما هم با موضوع پس ندادن سند ملک روبرو باشید نمی توانید همان ابتدا به اداره ثبت بروید و درخواست المثنی کنید. در این مورد ابتدا باید دادخواست استرداد سند مطرح گردد. این دادخواست در دادگاه عمومی مطرح می شود. در پروسه قضایی این پرونده شما اثبات می کنید که سندتان به امانت نزد شخص دیگری بوده است و اکنون او سند را پس نمی دهد!

ما پیش از این در مقاله « دادخواست استرداد سند چیست »‌ به طور کامل در مورد این نوع دادخواست بحث کرده ایم. دادگاه رای صادر می کند و سپس شما می توانید با اجرای رای دادگاه سندتان را پس بگیرید.

 

اگر حتی با صدور اجراییه پس گرفتن سند ملک مقدور نباشد

اگر به هر دلیلی حتی با صدور اجراییه پس گرفتن سند ملک امکان پذیر نباشد ، حال می توان به گرفتن سند المثنی از اداره ثبت امیدوار بود. در این مرحله صاحب سند و مالک ملک باید گواهی دادگاه را مبنی بر طرح دعوی استرداد سند اخذ نماید و ضمن تسلیم آن به اداره ثبت درخواست سند المثنی نماید.

بیشتر بدانید!
دادخواست استرداد سند چیست؟

خبر خوب این است که در این روش دیگر نیازی به تحقیق از شهود و انتشار آگهی نیست و اداره ثبت بایستی مطابق گواهی صادره از دادگاه نسبت به صدور سند المثنی اقدام کند. برای آگاهی از جزئیات گرفتن سند المثنی توصیه می کنیم حتما سری به مقاله « مفقود شدن سند ملک و تشریفات درخواست المثنی » بزنید.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد پس ندادن سند ملک و درخواست المثنی میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره اسناد ملکی مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتیکه هم که قصد خرید ملک در خارج از ایران را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

2 پاسخ

  1. سلام من سال 85 از برادرم یک زمین خریدم پولو کامل بشون دارم ولی سند به اسمم زنده معامله برادری الان هر کاری میکنم سند به اسمم نمی نه چکا ر کنم ممنون

  2. با سلام
    در پروسه گم شدن سند
    و سند دست فردی بودن
    کدام یک رو راحت تر میشه به سند المثنی رسید.

    من سندم رو به فردی دادم برای استعلام بعد اون طرف ادعا کرد سند گم شده.

    حالا کدوم پروسه رو دنبال کنم تا بتونم راحت تر سند بگیرم؟
    ممنون میشم بتونید راهنماییم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟