منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

کاربرد کدهای ام تی (MT) در کد سوئیفت (قسمت سوم)

کاربرد کدهای ام تی، گروه سوم پیام های MT، مبادلات خارجی با MT، درباره فارکس، کد سوئیفت
کاربرد کدهای ام تی، گروه سوم پیام های MT، مبادلات خارجی با MT، درباره فارکس، کد سوئیفت
گروه سوم کدهای ام تی در کد های سوئیفت کاربردهایی برای مبادلات و خرید و فروش ارزهای خارجی دارند که با ارسال و دریافت برخی از پیام های ام تی خرید و فروش ارز، سهام و دیگر دارایی ها انجام می شود. در این میان نقش واسطه های فارکس یا بازار تبادلات ارزی فارکس نمایان شده که با هزینه های پایینی کار انتقال و تبدیل ارزهای بین المللی را برای مشتریان کوچک و بزرگ انجام می دهد.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

در تکمیل لیست کدهای ام تی (MT) در کد سوئیفت (قسمت اول) و لیست کدهای ام تی MT در کد سوئیفت (قسمت دوم) با توجه به اهمیت و کاربرد کدهای ام تی (MT) و کد سوئیفت در سیستم بانکی سوییفت موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل به معرفی گروه سوم پیام های MT از لیست آن پرداخته و از امکان انجام مبادلات خارجی با MT نیز نکاتی را به اشتراک میگذارد. انواع دریافت و پرداخت های بین المللی با ارزهای گوناگون از کاربردهای مهم در مبادلات خارجی با MT بوده و بواسطه این روند لازم دانستیم که درباره فارکس نیز مطالبی عنوان شود.

 

 

کاربرد کدهای ام تی

در ادامه بررسی لیست کدهای ام تی و  کاربرد کدهای ام تی در امور بانکی بین الملل باید گفت که کارآیی هایی این کدها بسیار گسترده هستند تا جایی که در امور خزانه داری و مبادلات ارزی خارجی نیز راه پیدا کرده اند که جهت نمونه به توضیح برخی از آنها طبق ذیل می پردازیم. کاربردهای گروه سوم از کدهای MT در سیستم فارکس نیز اهمیت بسیاری دارند.

نوع پیام توضیح کاربرد
MT 300 تایید و امضای مبادلات ارزی خارجی جزئیات توافق شده در خرید و فروش دو نوع ارز را تایید می کند
MT 303 دستورالعمل و درخواست برای تخصیص ارزی یا همان فارکس انتقال پیام های تخصیص ارزی برای مبادلات تجاری یا فارکس
MT 304  توصیه و دستورالعمل بر مبادله با شخص یا سازمان ثالث( واسطه های فارکس)
دستورالعملی یا توصیه بر پرداخت یا توافق بر مبادله ارزی خارجی شخص ثالث

نکته دیگر اینکه در بحث مهاجرت به کشورهای مورد نظر ضمن آشنایی با روش های مهاجرتی مناسب که از موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل بدان می رسید توجه داشته باشید که مبادلات خارجی ارزی خود را با استفاده از سیستم بانکی سوییفت و کدهای ام تی می توانید با هر نوع ارز خارجی انجام و تکمیل نمایید.

بیشتر بدانید!
پیشنهادهایی برای پیوستن ایران به نظام جهانی پرداخت

 

گروه سوم پیام های MT

گروه سوم پیام های MT

همانطور که میدانید لیست کدهای ام تی از چندین گروه و مقوله تشکیل شده اند، لذا از کدهایی که در گروه سوم پیام های MT قرار دارند نمونه های دیگری را عنوان می نماییم، سومین گروه کدهای ام تی کاربردهای وسیعی تری در مبادلات ارزی خارجی و بین المللی دارند.

نوع پیام توضیح کاربرد
MT 305 تصدیق و امضای دیگر اسناد مالی و گزینه های ارزی خارجی مانند اوراق بهادار و سهام توافقات و جزئیاتی که بین خریدار و فروشنده است را تایید می کند مبنی بر خرید و فروش دارایی هایی که قیمتشان از قبل تعیین شده و در یک چارچوب زمانی مشخص می توانند این مبادلات را انجام دهند.
MT 306 تایید و تصدیق دیگر گزینه ها و اسناد مالی ارزی تایید جزئیات توافق شده بین خریدار و فروشنده مبنی بر اینکه کاربرد این کد خرید و فروش دارایی ها و اسناد مالی خارجی شرایط متفاوتی با روش های سنتی پرداخت دارند که قیمت و تاریخ انقضای متفاوتی هم دارند. بدین مفهوم که  کاربردشان با کاربرد ام تی 305 متفاوت هستند.
MT 307 توصیه یا دستور پرداخت با مبادله ارز خارجی طرف سوم یا شخص ثالث دستور یا توصیه بر تسویه و پرداخت ارز خارجی طرف سوم که محتوی این کد شامل  انتقال اطلاعاتی مانند قیمت، تاریخ مبادله و تاریخ تسویه می باشد.

 

مبادلات خارجی با MT

 مطالعه تحلیل ام تی (MT) در کد سوئیفت جزئیات خوبی به شما خواهد داد و با توجه بر اینکه مبادله ارزهای خارجی با اهدافی مانند سرمایه گذاری ملکی بین الملل مطرح می شوند لذا از املاک بین المللی اینوستایم می توانید گزینه هایی برای خرید ملک در خارج داشته باشید. با توجه به این کاربردها مبادلات خارجی با MT در سوییفت اهمیت بیشتری پیدا می کند که علاوه بر آن می توانید به موضوع بورس های بین المللی نیز توجه داشته باشید.

بیشتر بدانید!
انواع حساب بانکی در ترکیه و کاربرد آنها

قابل ذکر اینکه انجام مبادلات ارزهای خارجی از جمله یورو، دلار یا پوند با پیام های ام تی به واسطه فارکس از مهمترین کاربردهای گروه سوم کدهای ام تی هستند که در ضمن برای آشنایی با گروه اول کدهای ام تی  از لیست مربوطه می توانید مقاله لیست کلیه کدهای ام تی (MT) در کد سوئیفت را مطالعه بفرمایید.

درباره فارکس

درباره فارکس

درباره فارکس میتوان گفت که FX مبادلات ارزی خارجی می باشد بدین مفهوم که مثلا یک ارز خارجی مانند پوند را دریافت و به ارز دیگری مانند دلار تبدیل و پرداخت می کند همچنین خرید و فروش چنین ارزهایی در بازارهای مبادلات ارزی بنام بازار فارکس انجام می شود قابل ذکر اینکه بازار فارکس بزرگترین و مهمترین بازار خرید و فروش ارز، انواع دارایی در سطح  دنیا است.

 با توجه به تعداد بالای خرید و فروش انواع ارز در بازار فارکس هزینه انتقال ارز پایین می باشد که البته مبادلات ارزی این بازار به قیمت روز محاسبه می شود. در بازار فارکس کلیه ارزهای بین المللی قابل تبدیل و پرداخت به ارز مورد نظر مشتری می باشد. که به منظور تکمیل دانسته های خود در رابطه با مبادلات خارجی آشنایی با بورس های بین المللی نیز برایتان مفید خواهد بود.

 

نقش کدها ام تی در مبادلات ارزی

گروه سوم کدهای ام تی در کد های سوئیفت کاربردهایی برای مبادلات و خرید و فروش ارزهای خارجی دارند که با ارسال و دریافت برخی از پیام های ام تی خرید و فروش ارز و دیگر دارایی ها انجام می شود. در این میان نقش واسطه های فارکس یا بازار تبادلات ارزی فارکس نمایان شده که با هزینه های پایینی تبدیل ارزهای بین المللی را برای مشتریان کوچک و بزرگ انجام می دهند.

بیشتر بدانید!
تشخیص پول تقلبی و نکات امنیتی آن

بعد از مطالعه لیست کد ام تی قسمت اول و لیست MT قسمت دوم چنانچه جزئیات بیشتری درباره اهمیت گروه سوم کدهای ام تی در سیستم بانکی سوییفت و نقش بازار مالی فارکس در این پروسه داشتید می توانید با مشاوران اریکه عدل تماس گرفته تا گفتگوی آنلاین یا مشاوره حضوری با وکلای متخصص این رشته داشته باشید.

 

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد کاربرد کدهای ام تی (MT) در کد سوئیفت میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از کدهای ام تی MT مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتیکه هم که قصد سرمایه گذاری در خارج از ایران یا کشورهای دیگر را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر مورد در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
نوشته ای از:
زینت طاهری
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟