منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

اجاره خانه در سوئیس در 2023

اجاره خانه در سوئیس
اجاره خانه در سوئیس
یکی از مهم ترین مسائلی که مهاجرین سوئیس به آن فکر می کنند تامین مسکن است. اجاره خانه در سوییس در ابتدای ورود شاید مهم ترین کار چک لیست شما باشد.  در این مقاله اریکه عدل ما از تاثیر امکانات خانه بر قیمت اجاره مسکن صحبت می کنیم و به نرخ اجاره خانه در سوئیس اشاره خواهیم کرد.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

بازار اجاره خانه در سوئیس بازار بسیار رقابتی است بخصوص در شهرهای بزرگ این کشور از جمله ژنو و زوریخ. یکی از مهم ترین مسائلی که مهاجرین سوئیس به آن فکر می کنند تامین مسکن است. اجاره خانه در سوییس در ابتدای ورود شاید مهم ترین کار چک لیست شما باشد.  در این مقاله اریکه عدل ما از تاثیر امکانات خانه بر قیمت اجاره مسکن صحبت می کنیم و به نرخ اجاره خانه در سوئیس اشاره خواهیم کرد. همچنین قیمت اجاره آپارتمان در سوئیس در مراکز شهری و خارج از مرکز شهر را بررسی می کنیم. با اریکه عدل همراه شوید.

نگاهی کلی به اجاره خانه در سوئیس

سوئیس یکی از کشورهای زیبا و محبوب در قلب اروپا است که با تنوع طبیعی خیره کننده، شهرهای تاریخی و زندگی فرهنگی پویا، مقصدی محبوب برای توریست‌هاست. اما برخلاف گردشگران، برخی افراد به دنبال اجاره خانه در این کشور هستند تا بتوانند برای یک مدت طولانی‌تر در آنجا زندگی کنند و از تجربه‌ای عمیق‌تر از فرهنگ و زندگی محلی برخوردار شوند. اینجاست که مسائل حقوقی و مالی مربوط به اجاره خانه در سوییس و نکاتی که باید در نظر داشته باشید، مطرح می شود.

اولین نکته اینکه اجاره خانه در سوئیس بخصوص در شهرهای بزرگ این کشور کاملا رقابتی است زیرا عرضه مسکن در این شهرها به خاطر تراکم بالای بازار ملک، کم است و پیدا کردن مسکن مناسب و به قیمت در شهرهای بزرگ این کشور به منظور اجاره نیاز به زمان بیشتری دارد. بطور نمونه پیدا کردن خانه در بخش فرانسوی زبان کشور سوئیس حدود دو تا سه ماه ممکن است طول بکشد.

در اجاره کردن خانه در سوئیس نیاز است که برای رزرو ملک مورد علاقه خود، پیش پرداخت و بیعانه پرداخت نمایید که برای این کار نیاز به داشتن حساب بانکی خارجی یا نیاز به تهیه و لگالایز اسناد و مدارک مورد نیاز دارید. که در این مرحله توصیه میشود برای آگاهی از روند قانونی اجاره ملک حتما از یک وکیل یا مشاور حقوقی ملک مشاوره بگیرید.

ممکن است شما به جای اجاره ملک در سوئیس به فکر خرید ملک در این کشور باشید برای این منظور بهتر است که با مالیات خرید ملک در سوئیس  و الزامات حقوقی و ثبتی در این کشور تا حدودی آشنا شوید.

بازار اجاره خانه در سوئیس بسیار متنوع و پویا است. در شهرهای بزرگ مانند زوریخ، ژنو، و برن، امکانات بیشتری وجود دارد و قیمت‌ها نسبتاً بالاتر هستند. در حالی که در شهرها و روستاهای کوچکتر، اجاره خانه‌ها معمولاً ارزان‌تر هستند. اطلاعاتی مانند قیمت‌ها، اندازه و نوع مسکن را می‌توانید از وبسایت‌ها و آژانس‌های معتبر املاک دریافت کنید.

در سوئیس، تنوع زیادی وجود دارد و شما برای اجاره انواع مختلفی از مسکن در دسترس شماست، از جمله آپارتمان‌ها، ویلایی‌ها، خانه‌های دربست و اتاق‌های اجاره‌ای. انتخاب نوع مسکن بستگی به سلیقه شما، نیازهای زندگی و بودجه دارد.

بیشتر بدانید!
کارت آبی اروپا - بلوکارت اروپا

هزینه‌های اجاره خانه در سوئیس به شدت متغیر است و بسته به منطقه، اندازه مسکن و تجهیزات موجود، متفاوت است. قیمت‌ها در شهرهای بزرگ معمولاً بالاتر هستند. همچنین باید به هزینه‌های مربوط به مصرف انرژی، آب، گاز و سایر خدمات عمومی نیز توجه کنید. برای اطلاعات دقیق‌تر درباره قیمت‌ها، می‌توانید به منابع معتبر مراجعه کنید.

در سوئیس، مدت زمان اجاره خانه معمولاً حداقل یک سال است. در برخی موارد، قراردادهای کوتاه‌مدت برای سه تا شش ماه نیز وجود دارد، اما برای اجاره بلندمدت، قراردادهای یک ساله رایج‌تر هستند.

انواع ملک در سوئیس برای اجاره , اجاره ملک در سوئیس

انواع ملک در سوئیس برای اجاره

در سوئیس انواع مختلفی از املاک و مستغلات وجود دارد. برای آشنایی بیشتر شما و ایجاد ذهنیت کافی در این خصوص لیستی از املاک موجود در سوئیس با کاربری های متفاوت اینجاست:

  • خانه های بزرگ و دربست
  • ویلا های مسکونی
  • آپارتمان های مسکونی
  • املاک با کاربری تجاری
  • آپارتمان و خانه های دانشجویی
  • خانه های سازمانی
  • آپارتمان های شرکتی
  • خانه های مشترک

قیمت اجاره خانه در سوئیس با توجه به کاربری و امکانات و متراژ و محل جغرافیایی آن متفاوت خواهد بود. در این مقاله به این دلیل که بیشترین تقاضای اجاره ملک معمولا برای آپارتمان ها و خانه های شهری در سوئیس وجود دارد ما هم ادامه این مقاله را بر همین اساس پیش خواهیم برد.

نرخ اجاره خانه در سوئیس

نرخ اجاره خانه در سوئیس

نرخ اجاره خانه در سوئیس در شهرهای زوریخ، باسل و ژنو بالاست زیرا بازار مسکن در این شهرها اشباع شده ولی همچنان تقاضا برای اجاره در شهرهای بزرگ از جمله شهر باسل سوئیس وجود دارد. لذا به همین دلیل می توان گفت که نرخ اجاره خانه و آپارتمان در این شهرها رقم های بالایی دارد.

باید اشاره داشت که حدود 60 درصد شهروندان خود سوئیس اجاره نشین بوده و فقط 40 درصد صاحب خانه هستند، علاوه بر آن باید گفت نرخ اجاره در مناطق روستایی این کشور کمتر از نرخ اجاره در مراکز شهری است. علاقمندان گرامی، در مهاجرت به سوئیس بهتر است که اطلاعات کافی و مناسبی از این کشور داشته باشید.

 

در ادامه نرخ اجاره خانه در 5 شهر بزرگ کشور سوئیس را مورد بررسی قرار می دهیم.

نرخ اجاره خانه در زوریخ (Zurich)

زوریخ پایتخت اقتصادی و بزرگترین شهر سوئیس است. این شهر دارای یکی از بازارهای مالی و مراکز تجاری پر رونق در جهان است. همچنین زوریخ به عنوان یک مرکز فرهنگی و هنری با موزه‌ها، گالری‌ها و ساختمان‌های تاریخی معروف است.

میزان حدودی نرخ اجاره خانه در زوریخ در آپارتمان های یک خوابه و سه خوابه به شرح زیر است:

نوع ملک میزان اجاره
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 2450 یورو
آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر 1720 یورو
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر 4375 یورو
آپارتمان سه خوابه در خارج از مرکز شهر 3060 یورو
بیشتر بدانید!
تایید مدارک مهاجرت به یونان

طبق آمارهایی که در دست داریم اجاره خانه در زوریخ به طور میانگین حدود 3.5 برابر تهران است.

نرخ اجاره خانه در ژنو (Geneva)

ژنو یکی از مهمترین شهرهای سوئیس است و محل استقرار سازمان ملل متحد و سازمان جهانی بهداشت است. همچنین این شهر دارای دریاچه جنوا و مناظر طبیعی فوق‌العاده‌ای است.

میزان حدودی نرخ اجاره خانه در ژنو در آپارتمان های یک خوابه و سه خوابه به شرح زیر است:

نوع ملک میزان اجاره ماهیانه
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 2075 یورو
آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر 1770 یورو
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر 4350 یورو
آپارتمان سه خوابه در خارج از مرکز شهر 3150 یورو

طبق آمارهایی که در دست داریم اجاره خانه در ژنو به طور میانگین حدود 3.5 برابر تهران است.

نرخ اجاره خانه در برن (Bern)

برن پایتخت سوئیس است و دارای خیابان ها و بازارهای زیباست. مرکز تاریخی برن در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. همچنین در این شهر باغ‌ها، پارک‌ها و موزه‌های مهمی وجود دارد.

میزان حدودی نرخ اجاره خانه در برن در آپارتمان های یک خوابه و سه خوابه به شرح زیر است:

نوع ملک میزان اجاره ماهیانه
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 1190 یورو
آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر 900 یورو
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر 2350 یورو
آپارتمان سه خوابه در خارج از مرکز شهر 1715 یورو

طبق آمارهایی که در دست داریم اجاره خانه در برن به طور میانگین حدود 1.5 برابر تهران است.

نرخ اجاره خانه در بازل (Basel)

بازل یکی از شهرهای فرهنگی و هنری سوئیس است و معروف به نمایشگاه هنر بازل است. همچنین بازل دارای معماری زیبا، موزه‌ها، بازارها و جاذبه‌های دیدنی است.

میزان حدودی نرخ اجاره خانه در بازل در آپارتمان های یک خوابه و سه خوابه به شرح زیر است:

نوع ملک میزان اجاره ماهیانه
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 1190 یورو
آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر 900 یورو
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر 2350 یورو
آپارتمان سه خوابه در خارج از مرکز شهر 1715 یورو

طبق آمارهایی که در دست داریم اجاره خانه در برن به طور میانگین حدود 1.5 برابر تهران است. ما پیش از این در خصوص هزینه های زندگی در بازل سوئیس مقاله ای نوشته ایم که مطالعه آن را به علاقه مندان توصیه می کنیم.

نرخ اجاره خانه در لوزان (Lausanne)

لوزان در کنار دریاچه ژنو واقع شده است و مقر دانشگاه لوزان و سازمان بین‌المللی المپیک است. این شهر دارای مناظر طبیعی زیبا، موزه‌ها و بازارهای جذابی است.

میزان حدودی نرخ اجاره خانه در لوزان در آپارتمان های یک خوابه و سه خوابه به شرح زیر است:

بیشتر بدانید!
مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ
نوع ملک میزان اجاره ماهیانه
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 1475 یورو
آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر 1153 یورو
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر 2800 یورو
آپارتمان سه خوابه در خارج از مرکز شهر 2180 یورو

طبق آمارهای موجود اجاره خانه در لوزان به طور میانگین حدود 2 برابر تهران است.

امکانات ملک و تاثیر آن بر اجاره خانه در سوییس

امکانات ملک و قیمت اجاره مسکن بر یکدیگر تاثیر دارند، از جمله امکاناتی مانند پارکینگ، آشپزخانه، تعداد اتاق ها، روشنایی، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، یخچال، خشکشویی، لباسشویی، بالکن و فضای سبز. که البته باید گفت قیمت اجاره خانه و آپارتمان در محله هایی که موقعیت بهتری و یا امکانات ببشتر دارند طبیعتا بالاتر است.

بطور مثال خانه هایی که نزدیک رودخانه هستند و امکان قایقرانی در این رودخانه ها وجود دارد، قیمت اجاره بالاتری دارند که بغیر از این امکانات عامل دیگری در اجاره مسکن تاثیر دارد از جمله توان مالی و اقتصادی متقاضیان اجاره خانه. معمولا خانه های مجهز و با امکانات بیشتر، برای یک ماه تا دو سال به اجاره می روند.

همچنین باید گفت که تاثیر امکانات بر قیمت اجاره انواع مسکن در سوئیس را به عنوان یک اصل باید در نظر گرفت. اما در کنار موضوع اجاره ملک در این کشور، اگر قصد سرمایه گذاری ملکی در سوئیس را داشته باشید، مشاوره با وکیل ملکی بین الملل میزان سود شما از خرید ملک را بالاتر خواهد برد. علاوه بر آن  میتوانید ملک خریداری شده خود را نیز به اجاره بدهید.

هزینه های جانبی اجاره ملک در سوئیس

علاوه بر اجاره خانه در سوئیس شما باید هزینه شارژ ساختمان ها را نیز در نظر بگیرید و قبل از امضای قرارداد این موضوع را با مدیریت ساختمان چک کنید. علاوه بر اینها باید ببینید که چه خدمات مشترک و مستقلی ملک مورد نظر دارد. در این خصوص هزینه های آب ، برق ، گاز و … باید بررسی شوند و برای آن برنامه ریزی نمایید.

مضاف بر مساله مسکن ، در مسیر مهاجرت به سوئیس خوب است که به هزینه های زندگی در سوئیس از جمله هزینه های درمانی در سوئیس توجه کافی داشته باشید. تا بتوانید با دید بازتری به هر گونه خرید ملک، اجاره خانه یا آپارتمان در این کشور اقدام نمایید. همچنین توجه ویژه ای به موضوع قرارداد اجاره داشته باشید تا در این زمینه برای شما در آینده مشکلی پیش نیاید.

در خصوص اجاره خانه در سوئیس می توانید در انجمن حقوقی و مهاجرتی اریکه عدل با وکلا و دیگران گفتگو کنید و  پیرامون اجاره خانه در این کشور اطلاعات بیشتری را کسب نمایید.

 

 

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟