منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

امتیاز زبان مهاجرت به کانادا ( آیلتس، تافل و TEF)

امتیاز زبان مهاجرت به کانادا, امتیاز زبان برای مهاجرت به کانادا
امتیاز زبان مهاجرت به کانادا, امتیاز زبان برای مهاجرت به کانادا
امتیاز زبان مهاجرت به کانادا چطور محاسبه میشود؟ به سراغ تافل برویم یا آیلتس؟ یا اگر فرانسه صحبت می کنیم آیا آزمون Tef گزینه خوبی است؟ چرا در هیچ کدام از جداول امتیاز بندی مهاجرت به کانادا خبری از سطح نمرات آیلتس و تفال و تف نیست؟ در این مقاله به این سوالات می پردازیم...

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

یکی از مهم ترین مسائلی که متقضایان مهاجرت به کانادا باید برای آن برنامه ریزی کنند بحث تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه است اما امتیاز زبان مهاجرت به کانادا چطور محاسبه میشود؟ به سراغ تافل برویم یا آیلتس؟ یا اگر فرانسه صحبت می کنیم آیا آزمون Tef گزینه خوبی است؟ چرا در هیچ کدام از جداول امتیاز بندی مهاجرت به کانادا خبری از سطح نمرات آیلتس و تفال و تف نیست؟

اینها سوالاتی است که در این مقاله قصد داریم به آنها بپردازیم. همینطور نگاهی هم به رتبه بندی CLB در بحت زبان برای مهاجرت به کانادا خواهیم داشت و بررسی می کنیم که این سطوح زبانی چگونه قابل معادل سازی با نمرات آیلتس و تفال و تف است. در ادامه با اریکه عدل همراه شوید.

همچنین میتوانید مطالب عنوان شده در این مقاله را ویدئوی زیر نیز ببینید:

[aparat id=”V4X0o”]

چرا در ارزیابی ها نمره آیلتس و تف و … نیست؟

حتما در وبسایت رسمی اداره مهاجرت و پناهندگی کانادا (IRCC) دیده اید که زمانی که صحبت از محاسبه امتیاز سطح زبان می شود خبری از آیلس 6.5 یا 7 یا مثلا Tef 380  اینها نیست. در همه جدول های امتیاز زبان مهاجرت به کانادا به جای نمره تافل و آیلتس و اینها از امتیاز بندی CLB یاد شده است.

آیا این به این معناست که این آزمون ها و نمرات آنها در کانادا اعتبار ندارند یا قضیه چیز دیگریست؟ پاسخ این سوال هم بله است هم خیر. البته باید خدمت شما بگوییم که مساله امتیاز زبان مهاجرت به کانادا بسته به برنامه مهاجرتی که شما انتخاب کرده اید متفاوت می شود. در مهاجرت تحصیلی شما همیشه باید مدرک زبان و سطح مورد نیاز آن را با دانشگاهی که می خواهید در آنجا اپلای کنید چک کنید. دانشگاه ها میتوانند هر مدرک زبانی را بپذیرند.

ماجرای امتیاز زبان مهاجرت به کانادا بیشتر در برنامه های اکسپرس اینتری و اسکیلد ورکر قدرال یا استانی مطرح می شود. جایی که افراد متقاضی قرار است وارد صف بررسی (Pool) بشوند و بر اساس امتیازی که بدست آورده اند ، مورد بررسی قرار بگیرند.

در این برنامه هاست که سوال پیش می آید که پس در ماجرای امتیاز زبان مهاجرت به کانادا،  تکلیف نمرات آزمون های معمول زبان مثل آیلتس و تافل و TEF و غیره چه می شود. پاسخ این است که نمرات آیلتس و TEF به صورت رسمی قابل معادل سازی هستند ولی متاسفانه مدرک تافل در برنامه های اسکیلد ورکر به طور رسمی قابل استفاده نیست که در ادامه مقاله در خصوص آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

آزمون تافل برای مهاجرت به کانادا ,آیا تافل برای مهاجرت به کانادا پذیرفته می شود؟
تافل برای مهاجرت به کانادا

امتیاز CLB در کانادا چیست؟

قبل از اینکه به سراغ آیلتس و تاف و تف برویم باید بدانیم که در ماجرای امتیاز زبان مهاجرت به کانادا ، سطح CLB چه معنایی دارد. امتیاز CLB (معیار زبان کانادایی) یا همان ( The Canadian Language Benchmarks) در واقع یک سیستم ارزیابی است که برای سنجش مهارت زبان افراد در کانادا استفاده می‌شود. این سیستم توسط دولت کانادا تدوین شده و بدست آوردن سطح قابل قبولی در آن ، برای افرادی که قصد تحصیل، کار یا مهاجرت به کانادا را دارند، الزامی است.

مجموعه‌ای از چهار مهارت زبان، یعنی شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن، در قالب این امتیاز سنجی مورد بررسی قرار می‌گیرد. هر یک از این مهارت‌ها در ارزیابی به صورت جداگانه نمره می‌گیرد و مجموع نمرات مهارت‌های مختلف، امتیاز کلی CLB را تشکیل می‌دهد.

امتیاز CLB در یک مقیاس 1 تا 12  اعمال می‌شود. به عبارت دیگر، معیار زبان کانادا بین ۱ و ۱۲ دارای ۱۲ سطح است. امتیاز بالا به معنی مهارت بالای زبان است و امتیاز پایین نشان‌دهنده مهارت کمتر در زبان است.

ارزیابی مهاجرت ؟ به همین راحتی!

فرمهای ارزیابی مهاجرت هوشمند رو بر اساس سالها تجربه در برنامه های مهاجرتی کشورهای مختلف تهیه کردیم. ارزیابی شو و در لحظه هم نتیجه رو ببین! در کنار اینا پنل سام اریکه عدل امکانات فوق العاده دیگه هم داره که فقط خودت باید تجربه کنی!

آیا مدرک تافل برای مهاجرت به کانادا قابل پذیرش است

متاسفانه برای اهداف مهاجرت به کانادا، نمرات تافل مورد پذیرش قرار نمی گیرد. نمرات تافل تنها برای ویزای تحصیلی می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. برای کسب اطلاع بیشتر میتوانید این وبسایت را مطالعه کنید.  در حال حاضر چنین است که نمرات تافل برای اهداف مهاجرت کاری به کانادا پذیرفته نمی‌شوند. برای دریافت ویزای کاری و مصاحبه کاری، معمولاً باید از دیگر روش‌های اندازه گیری مهارت زبان، مانند نمرات آیلتس استفاده کرد.

نمرات تافل تنها در صورتی مورد استفاده قرار می‌گیرند که شما به دنبال ویزای تحصیلی در کانادا باشید. در این صورت، نمره تافل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و میتواند برای پذیرش در دانشگاه‌ها یا مؤسسات آموزشی مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین، در صورتی که قصد مهاجرت به کانادا در پروگرم های مهاجرتی را دارید باید آزمون های دیگری را برای سنجش زبان خود انتخاب کنید.

امتیاز زبان مهاجرت به کانادا در آزمون IELTS

به دلیل رونق و پرطرفداری کانادا برای مهاجرت، متقاضیان بسیاری در آزمون IELTS شرکت می‌کنند تا بتوانند به این کشور مهاجرت کنند. نمره زبان در این آزمون، یکی از عوامل بسیار مهم در امتیازدهی و پذیرش به عنوان مهاجر به کانادا است.

آزمون IELTS در واقع یک سنجش استاندارد برای تقویت و ارتقاء مهارت‌های زبان انگلیسی متقاضیان مهاجرت به کانادا است. از طریق این آزمون، شرکت کنندگان قادر خواهند بود تا سطح زبان خود را در چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی، یعنی شنیداری، خواندن، نوشتن و صحبت کردن را ارزیابی کنند.

آیلتس به عنوان آزمون استاندارد بین‌المللی زبان انگلیسی شناخته می‌شود. نمره‌دهی در این آزمون بر اساس چهار مهارت شنیداری، اسپیکینگ، خواندن و نوشتاری صورت می‌گیرد و نمره‌ها بین ۱ و ۹ است. برای مهاجرت به کانادا، لازم است که شما حداقل نمره 6 را در امتیاز آیلتس بدست بیاورید.

حداقل نمره آیلتس مورد نیاز برای هر یک از برنامه‌های مهاجرتی به کانادا ممکن است متفاوت باشد. برای مثال، برای برنامه برنامه کارگر ماهر داشتن حداقل نمره ۶ در هر چهار مهارت ضروری است. اما برای برنامه کاری در برخی از صنایع خاص مانند مهندسی، پزشکی و معماری حداقل نمره آیلتس ممکن است بالاتر از ۶ در نظر گرفته شود.

سوال داری؟ نظر بقیه رو می خوای؟

سوال و جواب با متخصص ها و کسایی که توی موضوعی که باهاش در چالشی صاحب تجربه هستن. تازه میتونی نظرسنجی راه بندازی تا بقیه توی تصمیم گیری بهت کمک کنن!

امتیاز زبان برای مهاجرت به کانادا در آزمون TEF

امتیاز زبان مهاجرت به کانادا در آزمون TEF یکی از موارد مهم در روند مهاجرت به این کشور است. آزمون TEF یا Test d’Evaluation de Français به معنای آزمون ارزیابی زبان فرانسوی است که برای افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، لازم است آن را از طریق یک مرکز معتبر محلی بگذرانند.

در این آزمون، مهاجران نیاز دارند تا مهارتهای زبانی خود را در چهار بخش شنیداری، خوانداری، صحبت کردن و نوشتن نشان دهند. هر یک از این بخش‌ها دربردارنده تمرین‌ها و سوالات متنوعی هستند که هر کدام توانایی مهاجر را در زمینه مکالمه، درک مطلب شنیداری، خواندن و نوشتن زبان فرانسوی مورد سنجش قرار می‌دهند.

حداقل امتیاز مورد نیاز در آزمون TEF برای مهاجرت به کانادا به این شکل است:

  • خواندن 207 تا 232
  • نوشتن 310 تا 348
  • شنیدن 249 تا 279
  • صحبت کردن 310 تا 348

این نمرات در معادل سازی CLB در کانادا معادل سطح 7 است. به عبارت دیگر شما در آزمون TEF باید حداقل معادل سطح 7 رتبه بندی CLB را بدست بیاورید تا بتوانید امتیاز زبان مهاجرت به کانادا را داشته باشید و در برنامه های مهاجرتی از آن استفاده کنید.

حداقل امتیاز زبان برای مهاجرت به کانادا
انتخاب آزمون زبان برای مهاجرت به کانادا

نتیجه بحث

در این مقاله در مورد امتیاز زبان مهاجرت به کانادا صحبت کردیم و سه آزمون معمول و معروف را هم بررسی کردیم. حالا شما میدانید که چه آزمون هایی به درد ماجرای مهاجرت به کانادا می خورد و کدام آزمون برای این کار مناسب نیست همچنین تا حدودی با حداقل نمرات و امتیازی که این نمرات برای شما به ارمغان می آورد هم آشنا شدید. البته ما پیش از این در مقاله برای مهاجرت به کانادا چه مدرک زبانی نیاز است، آزمونها را نیز بررسی کرده ایم که مطالعه آن را به علاقه مندان توصیه میکنیم. همیشه توصیه می شود همیشه با وکیل مهاجرت خود در مورد آزمون مناسب و سطحی که باید در همه مهارت ها بدست بیاورید مشورت کنید.

در سامانه آنلاین موکلین اریکه عدل فرمهای ارزیابی هوشمند کانادا در دسترس است که به صورت خودکار نمره آیلتس یا TEF شما را به سطح CLB تبدیل می کند و بر اساس آن امتیاز احتمالی شما را در برنامه های مهاجرت کانادا محاسبه می کند، توصیه می کنیم از این امکانات فوق العاده نیز استفاده کنید.

 

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

[wd_asp id=3]

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟