منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

در این مقاله موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل قصد دارد در مورد بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل صحبت کند . کانادا که به داشتن تنوع، ارزش‌های فراگیر و سطح بالای استانداردهای زندگی معروف است در سطح بین‌المللی به‌ عنوان یکی از بهترین کشورها برای زندگی و تحصیل شناخته می شود. اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید ، توصیه می کنیم این مقاله را از دست ندهید.

بر اساس رتبه بندی برترین کشور های جهان از نظر سیستم آموزشی و تحصیلی در سال 2019 به نقل از U.S news & World Report ، کانادا در رتبه سوم این رده بندی قرار دارد . کانادا در میان مقاصد تحصیلی برتر دنیا جایگاه خوبی را به خود اختصاص داده است . تورنتو، بریتیش کلمبیا و مک گیل از بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل هستند .

 

تحصیل در کانادا ، دانشگاه تورنتو

در بحث بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل شهر تورنتو انتخاب خوبی به نظر می رسد. این دانشگاه بزرگترین و مهم ترین دانشگاه کانادا است که در سال 1827 تاسیس شده و در مجموع پردیس ها حدود 73 هزار دانشجو داشته است.

در رتبه بندی دانشگاه های جهان QS در سال ۲۰۱۹ این دانشگاه در رده ۲8 جهان و اول کانادا قرار دارد. دانشگاه برتر و شماره یک دانشگاه های کانادا ، دوره های آموزشی را در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا به دانشجویان خارجی ارائه می نماید.دانشگاه تورنتو دارای 3 کمپ دانشجویی ، 800 کلوپ دانشجویی و 44 کتابخانه است. شهریه این دانشگاه همچون دیگر دانشگاه‌های کانادا نسبت به برخی عوامل نظیر رشته و مقطع تحصیلی متغیر بوده و به طور میانگین از سالی ۷ هزار دلار شروع شده و برای رشته‌هایی همانند دندانپزشکی به سالی ۲۲ هزار دلار می‌رسد. اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید ، حتما دانشگاه تورنتو را در لیست خود بگنجانید.

بیشتر بدانید!
برنامه های مهاجرتی کانادا در ایالت‌های مختلف

 

تحصیل در کانادا ، دانشگاه بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا (UBC) پس از دانشگاه تورنتو، جزو بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل است که درسال 1908 تاسیس شد و در رنگینگ ۳۷ جهان قرار گرفته است . دانشگاه دولتی بریتیش کلمبیا در شهر ونکوور واقع شده است و به واسطه وجود فرصت‌های کاری بیشتر و جذب سریعتر فارغ‌التحصیلان این دانشگاه به بازار کار، همچون دانشگاه تورنتو از شهرتی جهانی برخوردار است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا دارای حدود 65 هزار دانشجو از کانادا و 160 کشور جهان است . اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید ، این دانشگاه در لیست بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل حضور دارد. دانشگاه بریتیش کلمبیا در سطح بین المللی در زمینه های متنوع مانند ژنومیک، انرژی پاک، علم مواد و انسان شناسی مشهور است. شهریه این دانشگاه برای مقطع لیسانس و دانشجویان بین المللی از 34 هزار دلار در سال  شروع می شود.

شما هم می توانید با تحصیل در یکی از مقاطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا در یکی از بهترین دانشگاه های کانادا ، آینده شغلی خود را تضمین کنید.

 

تحصیل در کانادا ، دانشگاه مک گیل

در لیست بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در سال ۲۰۱۹، دانشگاه مک ‌گیل به عنوان سومین دانشگاه ممتاز کانادایی در رنکینگ ۴۴ جهان هم رده با یکی ازبرترین دانشگاه های آلمان یعنی دانشگاه فنی مونیخ قرار گرفته است. دانشگاه مک‌ گیل به عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کانادا در سال ۱۸۲۱ در مونترال، کبک تاسیس شده است.

دانشگاه دولتی مک‌گیل با برخورداری از بیشترین تعداد دانشجویان بین‌المللی از ۱۵۰ کشور دنیا، برای بیش از ده سال متوالی رتبه اول دانشگاه‌های علوم پزشکی را در میان دانشگاه‌های کانادا بدست آورده است. این دانشگاه به واسطه برنامه‌های تحقیقاتی و آموزشی و دپارتمان‌های پزشکی، مهندسی، حقوق و مدیریت در سراسر دنیا شناخته شده است. شهریه این دانشگاه فوق‌العاده به طور سالانه برای دانشجویان بین‌المللی از ۱۶ هزار دلار تا ۴۵ هزار دلار متغیر است، البته لازم به ذکر است که امکان افزایش 7.۷ درصدی شهریه‌ها در سال تحصیلی ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ وجود خواهد داشت.

بیشتر بدانید!
تحصیل در مدارس کانادا و چالشهای آن

 

دانشگاه مک مستر

براساس آمار QS World Ranking ، دانشگاه دولتی مک مستر، یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در زمینه علوم و تحقیقات و پزشکی می‌باشد که امسال با یک رتبه ارتقا در جایگاه ۷۷ جهان و چهارم کانادا قرار گرفته است. این دانشگاه که در شهر همیلتون استان انتاریو قرار گرفته دارای ۶ دانشکده مجزای علوم، مهندسی، بهداشت، علوم انسانی، علوم اجتماعی و تجارت و ۴ پردیس در مناطق مختلفی نظیر مرکز همیلتون، برلینگتون، کیچنر- واترلو و نیاگارا است.

فارغ از اعتبار و غنای علمی، مواردی نظیر دپارتمان علوم ۳۰۰ هکتاری، مسیر پیاده‌روی و دوچرخه سواری ۳۰ هکتاری ، جنگل اختصاصی ۱۱۵ هکتاری واقع در دره دونداس، تجهیزات ورزشی وسیع و پیشرفته، بیش از ۷۰ مرکز تحقیقاتی و ۱۰ هزار پرسنل مجرب دانشگاهی، موجب شده تا مک مستر ۱۳۲ساله برای چندین سال متوالی با قاطعیت در رنکینگ ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا و دانشگاه‌های کانادا قرار بگیرد. شهریه دانشگاه مک مستر با ۵ درصد افزایش از سالی 6.600 دلار شروع می‌شود و در برخی از رشته‌ها تا مبلغ ۲۸ هزار دلار متغیر است.

 

دانشگاه مونترال

دانشگاه دولتی مونترال (UdeM) به عنوان یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های کانادا و جهان در سال ۲۰۱۹، امسال در رتبه 90 رنکینگ جهانی قرار گرفت. این دانشگاه عالی رتبه فرانسوی زبان که در شهر مونترال استان کبک کانادا واقع شده دارای ۱۶ دپارتمان تحصیلی نظیر علوم و هنر، دندان‌پزشکی، طراحی محیطی، آموزش و پرورش، حرکت‌شناسی، حقوق، پزشکی، موسیقی، بینایی‌سنجی، پرستاری، داروسازی، دامپزشکی، سلامت عمومی و دو دانشکده وابسته ( پلی تکنیک مونترال و HEC بیزینس مونترال) می‌باشد.

بیشتر بدانید!
جدول امتیاز بندی مهاجرت به کانادا در 2023

علی رغم فرانسوی زبان بودن دانشگاه مونترال، برخی از رشته‌ها در مقاطع ارشد و دکترا نظیر بیو شیمی، علوم کامپیوتر، میکروبیولوژی و مواردی دیگر به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌گردند. چنانچه  قصد تحصیل در کانادا را دارید، باید تمامی شرایط تحصیلی اعم از حد نصاب نمرات ورودی، زبان قابل ارائه برای رشته تحصیلی مورد نظر (فرانسه، انگلیسی)،مقاطع تحصیلی، هزینه‌ها، شرایط کار دانشجویی و بسیاری از موارد مهم دیگر را مدنظر داشته باشید. شهریه این دانشگاه بی نظیر برای مقاطع کارشناسی و ارشد از ۸ هزار دلار و در مقطع دکترا از ۷٫۳۰۰ دلار شروع می‌شود.

 

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به کانادا مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتیکه هم که قصد خرید ملک در کانادا را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟