منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

حساب بانکی آفشور و مزایای آن

حساب بانکی آفشور و مزایای آن
حساب بانکی آفشور و مزایای آن
قبل از اینکه حساب بانکی آفشور را تعریف نماییم ضروری است که خوانندگان عزیز را ابتدا با مفهوم بانک آفشور آشنا نماییم . بانک آفشور بانکی است که خارج از سرزمین صاحب حساب بانکی واقع شده است . بیشتر مشتریان این بانکها معمولا تابعیت کشوری که بانک در آن واقع شده است را نداشته و تبعه دیگر کشور ها می باشند . با آشنایی با مفهوم بانک آفشور ، درک معنای حساب بانکی آفشور آسانتر می گردد . حساب بانکی آف شور یا همان حساب بانکی بین المللی حسابی است که توسط خارجیان در بانک آفشور افتتاح می گردد .

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

در این مقاله به یاری دپارتمان بانکی اریکه عدل می خواهیم به موضوع حساب بانکی آفشور و مزایای آن بپردازیم. حساب بانکی آفشور این روزها با توجه به معافیت های مالیاتی و انعطاف فوق العاده در دریافت ، پرداخت و نگهداری از وجوه محبوبیت فوق العاده ای را بدست آورده است. دپارتمان شرکتها در اریکه عدل در حال حاضر در ۴۹ نظام حقوقی ( کشور) دنیا به ثبت انواع ساختارهای شرکتی می پردازد که شرکتهای آفشور هم از این دست است. به منظور کسب اطلاع بیشتر به صفحه ثبت شرکت بین المللی مراجعه فرمایید. همچنین برای آشنایی با حساب بانکی آفشور با ما همراه باشید.

 

حساب بانکی آفشور چیست ؟

قبل از اینکه حساب بانکی آفشور را تعریف نماییم ضروری است که خوانندگان عزیز را ابتدا با مفهوم بانک آفشور آشنا نماییم . بانک آفشور بانکی است که خارج از سرزمین صاحب حساب بانکی واقع شده است . بیشتر مشتریان این بانکها معمولا تابعیت کشوری که بانک در آن واقع شده است را نداشته و تبعه دیگر کشور ها می باشند . با آشنایی با مفهوم بانک آفشور ، درک معنای حساب بانکی آفشور آسانتر می گردد . حساب بانکی آف شور یا همان حساب بانکی بین المللی حسابی است که توسط خارجیان در بانک آفشور افتتاح می گردد .

برخی از کشورها نرخ مالیاتی سنگینی دارند ، فعالان تجاری (اشخاص حقیقی و حقوقی )این کشورها به منظور صرفه جویی و کسب منفعت بیشتر  اقدام به افتتاح حساب بانکی آفشور در کشورهای با نرخ مالیات سبکتر نموده و وجوه حاصل از فعالیت تجاری خود را در این بانکها نگهداری می نمایند .

 

مزایای حساب بانکی آفشور

مزایای استفاده از حساب بانکی آفشور را می توان به شرح زیر بیان نمود :

  • محرمانگی بالای بانکهای آفشور
  • نرخ مالیاتی صفر % یا اندک
  • دسترسی آسان به وجوه موجود در حساب
  • حفاظت از سرمایه در مقابل نا امنی و بی ثباتی اقتصادی و سیاسی کشور متبوع صاحب حساب
بیشتر بدانید!
آی بن IBAN ، تعریف و ساختار

بانکهای آفشور تکلیفی در قبال افشای اطلاعات مشتریان خود ندارند . این مساله به این دلیل است که اینگونه بانکها تحت حمایت قوانین محرمانگی بانکها می باشند .

حسابهای بانکی آفشور امکان دسترسی به یک نظام حقوقی و دولتی با ثبات و امنیت بالا را فراهم می آورد .این ویژگی حسابهای بانکی آفشور برای اشخاصی که در سرزمین هایی زندگی می کنند که هر لحظه امکان شورش و بلوا در کشورشان وجود دارد بسیار برجسته می نماید .کسانی که ترس از بلوکه شدن ، توقیف شدن یا از بین رفتن سرمایه شان را دارند .

برخی از بانکهای آفشور به دلیل اینکه با هزینه های کمتری اداره می شوند می توانند نرخ سود بیشتری به مشتری بپردازند .علاوه بر اینها حساب بانکی آفشور برای اقتصاد کشوری که بانک در آن واقع شده است نیز بسیار مفید است ، چرا که سبب توزیع دوباره ثروت و رشد اقتصادی این کشور ها خواهد بود . موضوعی که سبب انتقال ثروت از کشورهای پیشرفته به کشور های در حال توسعه می گردد. با این حال سرزمین نیوزیلند که کشوری پیشرفته محسوب می گردد ، سرویس های بانکی آفشور با کیفیت و امنیت بسیار بالایی را ارائه می دهد.

در حسابهای بانکی آفشور ، سود بانکی بدون اعمال قواعد مالیاتی به مشتری پرداخت می گردد . این موضوع برای کسانی که در کشور خودشان هم مشمول مالیات بر درآمد نیستند بسیار اقوا کننده است . علاوه بر این حساب بانکی آفشور معمولا به یک ساختار قانونی دیگر همچون شرکتها و سازمانهای آفشور متصل است . شرکتهایی مانند شرکت ال پی کانادا و شرکت ال پی اسکاتلند که معمولا نرخ مالیاتی صفر درصد دارند و درآمد حاصل از فعالیتشان به حسابهای بانکی آفشور واریز می گردد .

بیشتر بدانید!
حسابهای بانکی در تاجیکستان و آذربایجان !

حسابهای بانکی آفشور همچنین سبب ایجاد فضای رقابتی در سیستم های مالیاتی در کشور های پیشرفته شده است . این کشور ها برای جلوگیری از خروج سرمایه از کشورشان ناچارند با کشور هایی که خدمات بانکی آفشور ارائه می دهند به رقابت بپردازند و از نرخ مالیاتی خود بکاهند . این موضوع در نهایت سبب ایجاد تعادل در نرخ مالیاتی این دسته از کشور ها خواهد شد .

 

آیا اصلا اهمیتی دارد که بانک شما در کجا واقع شده است ؟

بعضی از مردم اهمیتی به این موضوع نمی دهند و هر کجا که عنوان بانک یا موسسه مالی داشته باشد برای پس انداز و نگهداری وجوه مناسب می دانند. همین که این بانک توسط دولت محافظت شده باشد برای آنها کافی است .

اما این یک اشتباه بزرگ است !

حتی اگر پول شما در بهترین بانکها آمریکایی و یا اروپایی واریز شده و نگهداری شود ، شما تضمین چندانی برای محافظت از پولتان در مقابل شوکهای بزرگ اقتصادی نخواهید داشت .

بانکهای مرکزی ، شرکتهای بیمه دولتی و … برای مقابله با بحرانهای اقتصادی به قدری از ابزارهای چاپ پول ، پایین آوردن نرخ سود بانکی و … استفاده کرده اند که اگر بحران اقتصادی دیگری رخ دهد آنها دیگر ابزار توانمندی برای مقابله با آن ندارند .

به این دلیل است که این موضوع که شما پول و سرمایه زندگی خود را در کدام بانک نگهداری میکنید بسیار اهمیت دارد ! شما می خواهید تا به موجودی حساب بانکی خود تکیه کنید و اگر روزی و روزگاری اوضاع به هم ریخت پول شما در دسترس باشد .

بیشتر بدانید!
آشنایی با فارکس و خرید و فروش در آن

خوشبختانه برای حل این موضوع ، گزینه های بسیار زیادی وجود دارد . بانکهای آفشور علاوه بر اینکه به دلیل آزادی عمل سرمایه خود را به خوبی و با نظم عالی در بازار به کار برده اند ، اغلب 5 درصد سود بانکی بیشتری از سایر حسابهای بانکی تضمین می نمایند .

در پستهای آینده ، به شما خواهیم گفت که چرا باید به فکر داشتن یک حساب بانکی آفشور باشید و پولهای خود را در آن پس انداز نمایید . انتخاب حساب بانکی آفشور اولین و مهمترین گام در راستای داشتن نقشه پشتیبان زندگی است !

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد حساب بانکی آفشور و مزایای آن میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های باز کردن حساب های آفشور مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید و در صورتیکه هم که قصد سرمایه گذاری در کشورها با این حساب ها را دارید با شرکت سرمایه گذاری اینوستایم برند زیر مجموعه اریکه عدل از ریز جزییات این موضوع باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟