منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

مدیریت بیزینس پلن چگونه باید باشد؟

مدیریت بیزینس پلن، انتخاب نام بیزینس پلن، مزایای بیزینس پلن، کاربردهای بیزینس پلن، مدیریت سرمایه بیزینس پلن
مدیریت بیزینس پلن، انتخاب نام بیزینس پلن، مزایای بیزینس پلن، کاربردهای بیزینس پلن، مدیریت سرمایه بیزینس پلن
در بحث مدیریت بیزینس پلن از اهمیت انتخاب نام بیزینس پلن گفته و همچنین به کاربردهای بیزینس پلن و مزایای بیزینس پلن اشاره نمودیم و با تاکید بر اهمیت استفاده از وکلا و متخصصین طراحی و تنظیم کسب و کار گفتیم که مشاوره های تخصصی از کارشناسان مربوط به کیفیت و موفقیت بیزینس پلن کمک بسیاری می کند. از اهمیت مدیریت سرمایه بیزینس پلن و ایجاد تعادل در سرمایه و صرف هزینه های مرتبط به نکات مفیدی اشاره داشتیم.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از هلدینگ حقوقی آپادالا در ادامه موضوع تهیه و تنظیم بیزینس پلن به مراحل تکمیلی بیزینس پلن اشاره و در خصوص مدیریت بیزینس پلن و انتخاب نام بیزینس پلن مطالبی را ارائه می دهد همچنین به بررسی کاربردهای بیزینس پلن و مزایای بیزینس پلن پرداخته و در مورد مدیریت سرمایه بیزینس پلن نیز به نکاتی اشاره می گردد و علاوه بر آن خاطر نشان می شود که با استفاده از یک مدیریت صحیح و هوشمندانه و با استفاده از مشاوران و متخصصان این امر می توان در اجرای کسب و کار به موفقیت رسید. با اریکه عدل همراه باشید.

 

مدیریت بیزینس پلن

در چگونگی و شیوه های مدیریت بیزینس پلن بایستی به این موارد توجه کافی داشته باشیم:

  • طرح جامع تهیه کنید: بیزینس پلن برای یک سرمایه گذار بمنزله مجموعه ای از نقشه های ساختمانی برای یک معمار است، این طرح گام های آتی شما را برای رسیدن به هدف نهایی تان نشان می دهد، همچنین ممکن است به شما کمک کند تا مسیر دیگر و بهتری را انتخاب نمایید. بیزینس پلن به عنوان یک ابزار مدیریتی قوی قلمداد می شود، توصیه بر این است که با تنظیم یک طرح جامع مدیریت کسب و کار خود را عملی سازید.
  • طرح جامع کسب و کار را برای اعضای گروه خود روشن سازید: طرح جامع بیزینس پلن این اجازه را به شما می دهد که برای رسیدن به اهدافتان همکاران خود را از طرح گام به گام کسب و کار مطلع سازید، برخی از قسمت های طرح نیز جهت بیان موارد آموزشی مورد نیاز کارکنان و تعیین وظایف و مسئولیت های آنها و همچنین کمک به درک متقابل از جایگاه شغلی کارکنان و نوع وظایفشان قابل استفاده می باشد.
  • شرایط مالی پروژه را بررسی و گزارش های مالی را تنظیم نمایید: در تحلیل اوضاع مالی کارتان می بایست موقعیت کنونی و آینده کاری خود را مورد بررسی قرار دهید، میزان نقدینگی مورد نیاز را مشخص و مخارج خود را برآورد و میزان فروش و اهداف فروش و سود دهی خود را بازنگری نمایید. افزون بر این لازم است یک ترازنامه و گزارش مالی اولیه تهیه و میزان سرمایه و بدهی خود را فهرست نموده تا موقعیت مالی شرکت در یک مقطع زمانی مشخص گردد.

 

انتخاب نام بیزینس پلن

از مراحل تکمیلی کسب و کار نامگذاری نوع فعالیت تجاری می باشد، انتخاب نام بیزینس پلن و نامگذاری بخش مهم و موثری از دیدگاههای بیزینس پلن شما را تشکیل می دهد، شاید در رابطه با نام فعالیت کاری خود ایده ای داشته باشید ولی باید پس از اتمام تحقیقات بازار نیر مجددا به این نام گذاری فکر کنید.

توصیه بر این است که نام کسب و کار و نام تجاری را ساده و توصیفی انتخاب نمایید و آن را تا حد امکان متمایز سازید و از بکار بردن صفات پر آب و رنگ و کلیشه ای پرهیز نمایید، نام کسب و کار شما بایستی مطالبی پیرامون نوع کار شما را در برداشته باشد.

بیشتر بدانید!
مدیریت مالی بیزینس پلن و بودجه بندی

 نام کارآمد

وادار نمودن مشتریان به حدس و گمان در مورد اصل فعالیت یک اشتباه بزرگ بشمار می رود، به عنوان مثال فروشگاه سخت افزار بابز گویاتر و روشن تر از عبارت فروشگاه بابز است و  همچنین نام پیتزا فروشی بسیار کارآمدتر از مواد غذایی عمل می کند، زمانی که مشتری تان ناچار است حدس بزند که مشغول به چه کاری هستید، زمان و سرمایه خیلی بیشتری را به منظور بازاریابی برای کالا و خدمات خود بایستی صرف کنید.

بیشتر مشاغل از چنین امتیازی برخوردار نبوده لذا انتخاب نام بیزینس پلن خود را از چند نوع کلمه توصیفی انتخاب نمایید چرا که این کار برای شما سودمند تر خواهد بود، انتخاب نام کسب و کار اگر به درستی انجام شود نتیجه بهتری از آن فعالیت بدست خواهد آمد.

انتخاب نام بیزینس پلن

کاربردهای بیزینس پلن

بعد از بررسی مزایای کسب و کار به موضوع کاربردهای بیزینس پلن می پردازیم، اغلب افراد پیش از اینکه طرح کسب و کار اصلی خود را آغاز نمایند طرح های مقدماتی دیگری را تهیه و ارزیابی می کنند که کلیه این طرح ها منجر به ایجاد نگرش های هوشمندانه می گردد تا بتوان بیزینس پلن مطلوب را انتخاب نمود.

بیزینس پلن بیان کننده ابتکار عمل شما بوده و نشان می دهد که برنامه ریزی و اراده لازم به منظور تمرکز انرژی تان بر روی پروژه ای مهم را دارا می باشید، کاربردهای کسب و کار در واقع همان انتظارات شما از نتایج اجرای طرح شما می باشد.

مزایای بیزینس پلن

طرح کسب و کار شما به عنوان قلب و روح کارتان و مهمترین مدرکی که خدمات شما را در اختیار موسسات اعطای وام یا سرمایه گذاران احتمالی می گذارید قلمداد می شود که این برنامه کل بودجه مورد نیازتان را تعیین و مهمتر اینکه اطلاعات قانع کننده ای مربوط به کار مخاطره آمیز تان به سرمایه گذاران ارائه خواهد داد. افزون بر این به خاطر داشته باشید که طرح کسب و کارتان به منزله مدرکی چند منظوره قلمداد می شود .

از ویژگی و  مزایای بیزینس پلن می توان به این نکته اشاره نمود که چنانچه برای شروع فعالیت مانند ثبت شرکت بین المللی، سرمایه گذاری با خرید ملک و یا تولید کالا و ارائه خدمات، یک طرح و بیزینس پلن خوبی داشته باشید، تا سود درآمد حاصله شما در حد بالایی قطعی و مسلم شود، با داشتن اطلاعات و برنامه ریزی پیش بینی های شما هم در هر کسب و کاری بهتر خواهد شد، یکی دیگر از کاربرد و  مزایای بیزینس پلن این است که اهداف تجاری تان مشخص و تعیین می گردد.

بیشتر بدانید!
تهیه و تنظیم بیزینس پلن چگونه است؟

 توسعه با بیزینس پلن مناسب

از مزیت و کاربردهای بیزینس پلن می توان به این نکته اشاره نمود که یک طرح مناسب کاری شما را برای مواجهه با مخاطرات پیش روی خود آماده و به شما توانایی حل مسائل پیش رو را می دهد، تا بتوانید با ترسیم اهداف مورد نظر خود جهت دستیابی به آنها گام برداشته و برای رشد و پیشرفت کسب و کارتان تلاش کنید. بیزینس پلن به عنوان زمینه ای مناسب برای دستیابی به چشم انداز مورد نظرتان قلمداد می شود، بعلاوه این اجازه را به شما می دهد تا تصورات و ذهنیت های خود را به واقعیت تبدیل کنید.

مدیریت سرمایه بیزینس پلن

در بحث چگونگی مدیریت سرمایه بیزینس پلن باید به جذب سرمایه نیز توجه داشت، برای انجام و تکمیل پروژه خود سرمایه جذب نمایید، زیرا برای توسعه و یا شروع کسب و کار خود نیاز به منابع و گزارش های مالی دارید، از این جهت نیاز است تا از کمک تامین کنندگان سرمایه و صاحبان منابع مالی از قبیل بانک های تجاری، دلالان، سرمایه گذاران، شرکای آینده مدد جویید.

بیزینس پلن تان در جهت توجیه کسب و کارتان و متقاعد ساختن صاحبان سرمایه جهت شراکت مالی با شما نقش ارزشمندی را ایفا می نماید، این بیزینس پلن یک طرح توجیهی اولیه برای جذب سرمایه گذاران جهت مشارکت در فعالیت های شما به شمار می رود. برآورد های مالی که آنها را در طرح کسب و کار خود مستند کرده اید بایستی بسیار سنجیده باشد.

همچنین در صدد باشید که مقدار قابل ملاحظه ای زمان را به انجام این کار اختصاص دهید، به تنظیم گزارش سود و زیان، ترازنامه و نقدینگی شرکت خود بسیار اهمیت داده و سرپرستی و مدیریت سرمایه بیزینس پلن خود را به دست کارشنان و متخصص این امر بسپارید.

مدیریت بیزینس پلن چگونه باید باشد؟

تیم مدیریت طرح توجیهی

تیم مدیریت از اهمیت بالایی برخوردار بوده و سرمایه گذاران برای تیم مدیریتی که روزانه تصمیمات سرنوشت سازی را اتخاذ میکند اهمیت بالایی قائل هستند، موفقیت یا شکست در کارتان به تجربه، صحت تصمیم گیری و عقل سلیم شما، شرکا، هیات مدیره و گروه مدیریتی تان بستگی دارد، هر تیم مدیریتی به هماهنگی نیاز داشته که از طریق چهار اصل سازمانی زیر پدید می آید:

1- برنامه ریزی

2- سازماندهی

3-  نظارت 4

4-  راهبری

هماهنگی تیم مدیریت

هماهنگی درون تیم مدیریت در کل شامل مهارتهای رفتاری، فنی و ذهنی مربوط به توسعه، تولید و تحویل کالا و خدمات روزمره و تولید شده در آینده می باشد، تیم مدیریت حداقل می بایست مهارت های مربوط به مدیریت، تنظیم گزارش های مالی و بازاریابی و تولید را داشته باشد و یا آن را در خود پرورش دهد.

بیشتر بدانید!
مالیات شرکتها و موسسات غیر تجاری

طرح کاری تان بایستی اهداف مورد نظر و برنامه های رسیدن به این اهداف را به روشنی بیان نماید، در مورد خود و هر کدام از اعضای تیم مدیریت صادق باشید، چنانچه تیم مدیریت در یکی از بخش های ذکر شده ضعیف است، به منظور کمک به خود و ارتقای روحیه کاری به دعوت از استادانی با تجربه و درجه یک بپردارید، علاوه بر آن با یک برنامه مدیریت خوب و کارآمد درصد موفقیت در فعالیت های کاری تان بیشتر خواهد شد.

مشاوران و متخصصان

استفاده از توصیه ها و راهنمایی های مشاوران و متخصصان طرح و اجرای بیزینس پلن کمک بسیار زیادی به شما می کند، کارشناسان خارج از سازمان می توانند بدون اینکه در فهرست حقوق بگیران شما قرار بگیرند، اهرم فوق العاده ای را در اختیار کار شما قرار دهند، در مدیریت بیزینس پلن و اداره امور مرتبط حساسیت بالایی داشته باشید و به تمامی نکات مرتبط توجه نمایید.

مشاورانی که در طول مسیر برای رسیدن به برنامه کسب و کار به آنها نیاز پیدا خواهید کرد عبارتند از: یک وکیل کارآمد، مشاور مدیریت، حسابدار، نماینده بیمه، نماینده امور بانکی، مشاور در امر بازاریابی که استفاده از این نیروها هم برای شما سودمند هستند و هم می توانند در صرف  وقت، پول و انرژی تان صرفه جویی شود، چنین کارشناسانی در راستای رشد و توسعه شما و تیم مدیریت بیزینس پلن تان میتوانند بسیار مفید فایده قرار گیرند.

 

مدیریت سرمایه و طرح کسب و کار

در جمع بندی بحث مدیریت بیزینس پلن از اهمیت انتخاب نام بیزینس پلن گفته و همچنین به کاربردهای بیزینس پلن و مزایای بیزینس پلن اشاره نمودیم و با تاکید بر اهمیت استفاده از وکلا و متخصصین طراحی و تنظیم کسب و کار گفتیم که مشاوره های تخصصی از کارشناسان مربوط به کیفیت و موفقیت بیزینس پلن کمک بسیاری می کند. از اهمیت مدیریت سرمایه بیزینس پلن و ایجاد تعادل در سرمایه و صرف هزینه های مرتبط به نکات مفیدی اشاره داشتیم.

 

 

 

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از هلدینگ حقوقی آپادالا با همکاران مجرب و کارآزموده خود موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل IIL و املاک بین المللی اینوستایم امور حقوقی مهاجرت و سرمایه گذاری ملکی بین الملل را ارائه و تکمیل می نماید.

که در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در خصوص مدیریت سرمایه و بیزینس پلن می توانید با مشاوران اریکه عدل تماس گرفته تا ارتباط زنده ویدیو کال داشته و یا برای مشاوره حضوری با وکلا و متخصصین این امر وقت رزرو نمایید، در ضمن بابت مطالعه مقالات مان از شما سپاسگزاریم.

 

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
نوشته ای از:
زینت طاهری
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟