منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

نگاهی به تفاوتهای شرکت آفشور و آنشور

نگاهی به تفاوتهای شرکت آفشور و آنشور
نگاهی به تفاوتهای شرکت آفشور و آنشور
می خواهید یک کسب و کار بین المللی راه بیاندازید و در انتخاب ساختار شرکتی خود تردید دارید؟ در این فرصت ما به بحث معنای شرکت آفشور و آنشور می پردازیم و به همراه هم تفاوت های آنها را بررسی می کنیم.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

یکی از سوالاتی که همواره در جلسات مشاوره دپارتمان حقوق شرکتها در موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل مطرح می شود، بحث تفاوتهای شرکت آفشور و آنشور است. مساله ای که در انتخاب نوع شرکتی که قرار است مخاطبین ما ثبت کنند اهمیت کلیدی دارد.

تفاوتهای شرکت آفشور و آنشور را در واقع می توان در نوع ساختار و مدیریت آن جستجو کرد. همچنین موقعیت جغرافیایی ثبت شرکت مورد نظر نیز در این موضوع تاثیر ویژه ای دارد.

در این فرصت همچنین از کشورهای دارای ساختار آفشور مناسب برای ایرانیان از آسیا، اروپا و خاورمیانه اشاره می کنیم و  برای آشنا شدن با انواع شرکت های آفشور با ذکر چندین کشور به بررسی آنها می پردازیم.

 

معنای شرکت آفشور

معنای شرکت آفشور در نوع ساختار آن است، شرکت آفشور هیچ تعهدی در برابر درآمدهای حاصله خود ندارد، شرکت آفشور در یک کشور خارجی ثبت می شود ولی مدیریت آن خارج از مرز کشور هدف انجام می شود. شرکت آفشور برای بهره مند شدن از مزایای مالیاتی و با هدف جذب سرمایه در یک کشور خارجی ثبت می شود و می تواند فعالیت های بین المللی داشته باشد.

دلیل تشکیل و ثبت یک شرکت آفشور بهره مندی از مزایایی است که در کشور مبدا وجود ندارد که مهمترین آن معافیت های مالیاتی می باشد، تا علاوه بر آن مدیران و موسسان شرکت آفشور بتوانند از مزایای تجاری کشور میزبان استفاده نمایند.

برخی از دولت کشورها به عنوان میزبان به متقاضیان خارجی برای تشکیل و ثبت شرکت آفشور مجوز می دهند زیرا می توانند از فعالیت شرکت های آفشور درآمد داشته باشند و اقتصاد کشور خود را رونق دهند. معنای کلی شرکت آفشور یعنی فعالیت های تجاری یا مالی در یک کشور خارجی با امکان مدیریت از یک کشور دیگر و بدون تعهد مالیاتی.

 

معنای شرکت آنشور

معنای شرکت آنشور در این است که در کشورهای گوناگون اما با نظام حقوقی رایج کشور مقصد ثبت می شود و ملزم است که قوانین داخلی را برای انجام فعالیت های خود رعایت نماید، از شرکت های آنشور برای برند سازی بین المللی استفاده می شوند و علاوه بر آن یک شرکت آنشور می تواند از خدمات بانکی کشوری که در آن به ثبت رسیده برای امور تجاری یا مالی خود استفاده نماید.

بیشتر بدانید!
آشنایی با منطقه آفشور باهاماس

ثبت شرکت آفشور و مزایای آن

در ثبت شرکت خود با وکیل ثبت شرکتها مشاوره نموده و بهترین گزینه و عنوان را بر اساس فعالیت خود انتخاب نمایید و هویت بین المللی به فعالیتهای خود بدهید. در توضیح بیشتر باید گفت با ثبت شرکت آنشور می توان امکان صدور ویزا برای اقامت و مهاجرت را ایجاد نمود. معنی کلی یک شرکت آنشور در رعایت قوانین داخلی کشوری که به ثبت رسیده می باشد و همچنین متعهد به پرداخت مالیات طبق قوانین کشور هدف است.

ثبت شرکت آفشور و مزایای آن

ثبت شرکت آفشور و مزایای آن بسیاری از هزینه ها و پروسه کاری را ندارد مانند حسابداری، ثبت گزارش و ارسال فرم، که در واقع هم صرفه جویی در وقت است و هم هزینه کار. یکی از مزایای ثبت شرکت آفشور محرمانگی اطلاعات شرکت، مدیران و سهامداران آن است. مدیریت از راه دور و از یک کشور دیگر از دیگر مزایای یک شرکت آفشور می باشد، که در نهایت مدیران شرکت آفشور برای انجام و مدیریت امور کاری الزامی برای حضور مدام در کشور میزبان ندارند.

یک شرکت آفشور می تواند حساب بانکی افتتاح نموده و عملا معاملات تجاری انجام دهد و به بازارهای خرید و فروش بین المللی راه پیدا کند، از دیگر مزایای یک شرکت آفشور این است که در صورت داشتن بدهی، اموال و سرمایه آن توقیف نخواهد شد.

شرکت آفشور می تواند تحت عناوین مختلفی ثبت شود مانند مسئولیت محدود خصوصی یا مسئولیت محدود عمومی و دیگر انواع مختلف شرکت. با ثبت انواع شرکتهای آفشور می توان فعالیت هایی مانند سرمایه گذاری گروهی و مشارکت های مالی انجام داد مانند ثبت شرکت UCIT قبرس.

ثبت شرکت های آفشور و مزیت آن در نداشتن تشریفات اداری شرکتها مانند حسابرسی و حسابداری است که علاوه بر آن محرمانگی بالای شرکت های آفشور نیز از دیگر مزیت ها می باشد.

تفاوتهای شرکت آفشور و آنشور

تفاوتهای شرکت آفشور و آنشور در معافیت های مالیاتی و حفظ سرمایه شرکت ها می باشد، در صورتی که یک شرکت آفشور بدهی داشته باشد از مصادره قضایی اموال خود در امان خواهد بود. شرکت آنشور مسئولیت پرداخت مالیات را دارد و تشریفات نگهداری و مدیریت امور تجاری یا مالی خود را باید رعایت نماید.

بیشتر بدانید!
شرکت ال پی ( LP ) - شراکت با مسئولیت محدود

شرکت های آنشور چون وجود و حضور فیزیکی دارند بیشتر مورد اعتماد برای تجارت های بین المللی هستند، یک شرکت آنشور می تواند امکان صدور ویزا را برای ورود به کشور خارجی مورد نظر را ایجاد نماید و حتی جهت اخذ اقامت نیز کارآمد باشد.

از تفاوت های عمده شرکت های آفشور و آنشور در ابتدا باید به تعهدات مالیاتی اشاره نمود، که گفته شد شرکت آفشور تعهد مالیاتی برای درآمدهایی که بدست می آورد ندارد و تشریفات کاری مانند انجام امور حسابرسی و حسابداری را نیز ندارد. تفاوت عمده بعدی این بود که در صورتی که شرکت آفشور بدهی داشته باشد، اموال و سرمایه وی مصادره نخواهد شد.

شرکت آنشور تشریفات انجام کار مانند حسابداری دارد، شرکت های آفشور دفتر خدمات مجازی دارند که فعالیت های آنان غیر حضوری انجام و مدیریت می شوند اما شرکت های آنشور این امتیاز را ندارند و باید با صرف وقت و هزینه بیشتری کارهای خود را انجام دهند. یکی از تفاوت های بین یک شرکت آفشور و آنشور  نوع مدیریت آن است که شرکت آفشور را می توان از راه دور یا از یک کشور دیگری مدیریت و کنترل نمود.

 

تفاوت های شرکت آفشور و آنشور

کشورهای دارای آفشور برای ایرانیان

کشورهای دارای آفشور برای ایرانیان هم در آسیا، خاورمیانه، اروپا و آمریکای جنوبی هستند که برای ریز جزییات به صفحه ی ثبت شرکت آفشور اریکه عدل میتوانید مراجعه نمایید این کشور ها شامل:

1- کشورهای اروپایی:  پرتغال، قبرس، انگلیس، هلند، استونی، ایرلند، سوئیس، بلغارستان و…..

2- کشورهای آسیایی: هندوستان، سنگاپور،هنگ کنگ، ژاپن، تایوان، مالدیو و …

3- خاورمیانه: بحرین، دبی، عمان، قطر، لبنان، جبل علی، راس الخیمه و …

4- آمریکای جنوبی: بلیز، برمودا، پاناما، برزیل، باهاما، کاستاریکا و ….

کشورهای دارای شرکت های آفشور برای ایرانی ها با ایجاد امکان ثبت شرکت های آفشور بین المللی، راه ورود به بازارهای تجاری و مالی دنیا را برای ایرانیان عزیز هموار نموده اند که در این مسیر اریکه عدل راهگشا و پشتوانه شما می باشد. زیرا با ثبت شرکت در 49 نظام حقوقی میتوانید برای هر کشوری که نیاز داشتید روی ما حساب کنید.

بیشتر بدانید!
شرکت های تجاری و بازرگانی در دنیا

انواع ساختارهای شرکت آفشور

کشورهای دارای آفشور امکان ثبت و انواع فعالیت های مالی، تجاری و سرمایه گذاری در اکثر کشورها برای ایرانیان عزیز را دارند که برای اطلاع بیشتر از شرایط ثبت شرکت های آفشور بهتر است از وکیل ثبت شرکت بین المللی مشاوره و همکاری بگیرید.

جهت نمونه با انواع خدمات جامع شرکت های آفشور در آسیا مانند ثبت شرکت LP، LLC در ترکیه آشنا شوید و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با مشاوران و وکلای ثبت شرکت های بین المللی تماس بگیرید.

همچنین برای اطلاع از انواع شرکت های قابل ثبت در کشور پرتغال نیز به گزینه ثبت شرکت در پرتغال در قسمت خدمات جامع شرکتها در اتحادیه اروپا در سایت اریکه عدل مراجعه و جزئیات کاملی را مطالعه بفرمایید.

 

در نتیجه می توان گفت ثبت شرکت های آفشور امکان فعالیت های تجاری، مالی و سرمایه گذاری را برای ایرانیان در اکثر کشورها ایجاد می نماید، از معنای شرکت آفشور و معنای شرکت آنشور به تفاوت ساختار و نوع مدیریت آنان گفته شد، علاوه بر آن از ثبت شرکت آفشور و مزایای آن به نداشتن تعهد مالیاتی شرکت آفشور اشاره و  از تفاوت های شرکت آفشور و آنشور به انجام تشریفات کاری مانند حسابداری و حسابرسی گفتیم.

کشورهای دارای آفشور برای ایرانیان تقریبا در اکثر کشورهای آسیایی، اروپایی و خاورمیانه هستند که امکان انواع فعالیت ها در قالب ثبت انواع شرکت را دارند ولی بهتر است که برای تعیین نوع ساختار شرکت های آفشور با وکیل ثبت شرکت های بین المللی مشاوره نموده و بهترین گزینه را طبق فعالیت تجاری خود انتخاب نمایید.

 

چنانچه اطلاعات بیشتری در خصوص ثبت شرکت های آفشور و آنشور دارید می توانید با مشاوران حقوقی اریکه عدل تماس بگیرید. همچنین اگر می خواهید از مزایای مهاجرتی ثبت شرکت در خارج از کشور نیز بهره مند شوید، توصیه می کنیم نگاهی به خدمات موسسه در زمینه اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت داشته باشید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
نوشته ای از:
زینت طاهری
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟