منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

مقایسه مهاجرت به کانادا و آمریکا

در این مقاله موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل قصد دارند درباره زندگی در آمریکا و مسائل جزئی تر مانند مالیات در آمریکا صحبت کنند. اگر تمایل به زندگی در کانادا دارید باید از مسائل اصلی نظیر بیمه در کانادا آگاه شوید تا بتوانید نگاهی منصفانه درباره " مقایسه مهاجرت به کانادا و آمریکا "داشته باشید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

در این مقاله موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل قصد داریم درباره زندگی در آمریکا و مسائل جزئی تر مانند مالیات در آمریکا صحبت کنند. اگر تمایل به زندگی در کانادا دارید باید از مسائل اصلی نظیر بیمه در کانادا آگاه شوید تا بتوانید نگاهی منصفانه از ” مقایسه مهاجرت به کانادا و آمریکا “داشته باشید.

 

مقایسه مهاجرت به کانادا و آمریکا

آمریکا و کانادا جزو مقصد هایی هستند که تقریبا هر کسی برای انتخاب میان آنها دچار تردید می شود. اگر شما بتوانید در رابطه با آمریکا و کانادا اطلاعات کاملی را به دست آورید، انتخاب بهتر و معقولانه تری خواهید داشت. برای مقایسه مهاجرت به کانادا و آمریکا باید بدانید که در نهایت این سلیقه شماست که تعیین می کند چه مقصدی برای شما مناسب تر است.

با وجود تحریم های موجود، مهاجرت به آمریکا هنوز هم ممکن است. در حال حاضر موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از روش های زیر می توانند اقدامات مهاجرت شما را فراهم کنند: ویزای E1 آمریکا ، ویزای E2 آمریکا ، ویزای EB5 آمریکا همچنین برای مشاهده انواع روش های مهاجرت به کانادا به اینجا مراجعه کنید.

 

زندگی در آمریکا رویایی برای ایرانیان

حتی خیلی از آنهایی که کشور خود را رها کرده و به کانادا آمده اند، از خود می پرسند :” بهتر نبود برای زندگی در آمریکا اقدام می کردم؟” بنابراین سوال اساسی قبل از مهاجرت این است که کدامیک از این دو کشور برای مهاجرت و زندگی بهتر است؟! زندگی در کانادا یا ایالت متحده آمریکا؟در ابتدا باید اشاره کرد که کیفیت زندگی برای تمامی افراد قانون یکسانی ندارد و باید بر اساس شاخصه های فردی هر فرد تعریف شود .اما ما به ذکر چند مورد اشاره می کنیم:

بزرگترین مشکل زندگی در کانادا

مهمترین مشکل زندگی در کانادا ،سرد بودن هوای آن است. منظور از سرد بودن هوای کانادا درست مثل این است که بگویید ماست سفید است. این موضوع به حدی روشن و برجسته است که اگر کسی برای زندگی در کانادا آن را نادیده بگیرد یا بعد از مهاجرت بگوید: ” فکر نمیکردم در این حد سرد باشد! ” تقصیر خودش است که موضوع به این مهمی و واضحی را نادیده گرفته است.

بیشتر بدانید!
روش های اقامت سوئیس برای ایرانیان

در مقابل آب و هوای آمریکا متنوع تر است از سرد تا گرم ، مرطوب تا معتدل و یا حتی همیشه بهار. بنابراین از نظر شرایط جوی، زندگی در آمریکا و به طور کلی مهاجرت به آمریکا ارجحیت دارد. مقاله شرایط زندگی شهرهای آمریکا اطلاعات تکمیلی را می دهد.

مقایسه مهاجرت به کانادا و آمریکا در بخش خدمات پزشکی

از زوایای دیگر زندگی در کانادا امکانات منحصر به فرد این کشور است. درمان رایگان و به طور کل خدمات پزشکی در کانادا به صورت نظام بیمه ی همگانی و دولتی است در حالیکه خدمات پزشکی در آمریکا گرانتر است و اگر بیمه نباشید ( شرکت ها موظف به بیمه کارکنان نیستند) شاید مجبور شوید برای چکاپ ساده حقوق یک ماهتان را به علت عدم بیمه بدهید. در حالیکه این دغدغه در کانادا وجود ندارد. در نقطه مقابل ، اگر برای زندگی در آمریکا ، بیمه ی خوب داشته باشید ، پزشک و مراکز پزشکی  به وفور در دسترس است در حالیکه در کانادا باید در صف های طولانی برای نوبت گرفتن منتظر بمانید.

مقایسه مهاجرت به کانادا و آمریکا در بخش تحصیل

اگر برای مهاجرت به کانادا نگران تحصیلات فرزندانتان هستید باید بدانید که تحصیلات ابتدایی و متوسطه در کانادا بهتر و در دسترس تر از آمریکاست. در عوض پیشنهاد می شود زندگی در آمریکا برای تحصیلات عالی و دانشگاهی بهتر است. چرا که سطح تحصیلات عالی در آمریکا بیشتر است. مقاله مهمترین شرایط تحصیل در آمریکا اطلاعات جامعی می دهد.  دانشگاه های کانادا نسبت به ابر غول هایی نظیر دانشگاه ماساچوست، میشیگان، هاروارد ، بوستون و … خیلی کوچک هستند. پس بهتر است بیشتر از این، بحث را ادامه ندهیم و در این مورد رای را به نفع آمریکا صادر کنیم.

بیشتر بدانید!
ویژگی های کاریابی بین المللی برای اقامت کاری

مقایسه مهاجرت به کانادا و آمریکا ، زندگی در کانادا ، زندگی در آمریکا ، مالیات در آمریکا ، بیمه در کانادا

مقایسه مالیات در آمریکا و کانادا

برای تصمیم گیری زندگی در آمریکا یا زندگی در کانادا در نظر گرفتن مالیات نیز از فاکتورهای اصلی محسوب می شود. مالیات در آمریکا بسیار پایین تر کاناداست. زیرا مالیات در کانادا صرف هزینه های بیمه همگانی ، تحصیلات همگانی و بسیاری امکانات همگانی دیگر می شود. بنابراین در مقایسه مهاجرت به کانادا و آمریکا در بخش مالیات، پرداخت مالیات در آمریکا نسبت به کانادا ارجحیت دارد. برای آگاهی از مالیات ، مقاله مالیات در کشور آمریکا را مطالعه کنید.

زیر ساخت های آمریکا بهتر از کاناداست

  • از لحاظ زیر ساختی آمریکا خیلی قدرتمند تر از کاناداست. خوب است بدانید تمام خطوط ارتباطی کانادا مانند تلفن، اینترنت و … توسط آمریکا و شرکت AOL تامین شده است و خود کانادا خطوط ارتباطی مستقل ندارد. البته صحیح تر آن است که بگوییم خطوط مستقل دارد ولی استفاده نمی شود و تمام خطوط مستقل کانادا در اختیار ارتش کاناداست.
  • آمریکا صنعت بسیار شکوفایی دارد و برای کسب درآمد مناسب تر از کاناداست. برای یک فرد متخصص در آمریکا فرصت های کاری بیشتری پیدا می شود.

اگر هنوز بین زندگی در آمریکا یا کانادا مردد هستید کمی بیشتر توضیح میدیم:

فرصت های شغلی بی شمار در آمریکا

  • “سینما” ی کانادا در مقابل آمریکا مانند یک بچه در مقابل انیشتین می ماند در حل مسائل ریاضی!

دقت کنید که این موضوع بی اهمیتی نیست! شاید فیلم به خودی خود زیاد مهم نباشد ولی بدانید که در ساخت هر فیلم بسیاری از افراد کار میکنند و در این زمینه،  اشتغال زایی خوبی می شود. در حالیکه چنین موضوعی در کانادا با این گستره وسیع وجود ندارد و به تبع آن شغل و اقتصاد پویای ضعیف تری نسبت به آمریکا دارد. حتی شما می توانید به جای واژه ” سینما ” کلمات بسیار دیگری را جایگزین کنیدتا به راحتی زندگی در آمریکا پی ببرید.

  • آمریکا غول اقتصاد دنیاست و هیچ قدرتی حتی فکر نمی کند به گرد پایش برسد. این موضوع را می توانید از هزینه های چند صد هزار دلاری که آمریکا فقط برای زیبایی یکی از پل هایش می کند متوجه شوید. به عبارت دیگر پول زیادی است که همین طور ریخت و پاش شده در آمریکا !
بیشتر بدانید!
لاتاری گرین کارت آمریکا - لاتاری 2024

 

مزایای ویژه زندگی در کانادا برای ایرانیان

البته که زندگی در کانادا برای ایرانیان مزایایی هم در مقایسه مهاجرت به کانادا و آمریکا دارد که باید اشاره کرد:

  • با توجه به تحریم های موجود امکان دیدار خویشاوندان در کانادا بسیار سهل تر است.
  • امکان بردن یکی از خویشاوندان به کانادا سهل تر است.
  • تبدیل اقامت دائم و شهروند کانادا شدن بسیار آسانتر و سریع تر است.

بنابراین در مقایسه مهاجرت به کانادا و آمریکا اگر قرار بود محل به دنیا آمدنمان را انتخاب کنیم، می شد گفت آمریکا خیلی بهتر از کاناداست. اما با توجه به شرایط هر فرد برای مهاجرت به آمریکا یا کانادا باید کمی بیشتر تامل کرد.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد مقایسه مهاجرت به کانادا و آمریکا میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به کانادا یا آمریکا مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتیکه هم که قصد خرید ملک در آمریکا یا کانادا را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟